In 2006 heb ik een verwarmingsketel laten installeren door Perfectiewarmte. Daarna heb ik een onderhoudscontract afgesloten met Perfectiewarmte. Tot nu toe ging dat prima, totdat in 2010 het onderhoud is overgedragen aan Energiewacht. Ik kreeg een brief van Energiewacht waarin stond dat er binnenkort (zonder datum/tijd) een monteur op de stoep zou staan om onderhoud te plegen aan onze ketel. Om te voorkomen dat we niet thuis zouden zijn hebben we een afspraak gemaakt.
De monteur die langskwam gaf aan dat hij geen onderhoud mocht uitvoeren omdat er geen gaskraan naast de ketel zat en het expansievat te laag zat. Ik heb aangegeven dat ze dat maar met Perfectiewarmte moeten regelen, ik kan er weinig aan doen dat ze andere richtlijnen hebben. Helaas, de aanpassing kost 200 euro en ze gaan dat niet verhalen bij Perfectiewarmte. Daarna heb ik contact opgenomen met Perfectiewarmte om verhaal te halen, ze gaven letterlijk aan dat ik het maar moest uitzoeken met Energiewacht en dat hun er niets meer mee te maken hebben

Ik heb vandaag een installateur uit de buurt gebeld en uiteraard willen ze graag onderhoud doen voor minder geld en zonder de aanpassingen aan de ketel. Voor mij geen Perfectiewarmte of Energiewacht meer!
Ik ben benieuwd of Energiewacht nog een rekening durft te sturen voor de monteur die bij ons is langsgeweest om te vertellen dat ze geen onderhoud mochten uitvoeren op onze ketel..wordt dan een leuke casus voor de rechtsbijstandverzekering.