LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Berden uitverkoop

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
robertr
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011 16:37

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door robertr »

Je kunt toch ook stellen, wie niet waagt, wie niet wint? Ik ben er niet bij geweest toen de klager het verschil terug ging vragen! Denk ook eens aan de mogelijkheid dat klager dit heel vriendelijk gedaan heeft? En het is altijd nog aan de winkel om daar in toe te happen of niet?

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door cliff »

BBCS schreef:
robertr schreef: Ik heb al meegemaakt dat de verkoper zei dat de aankoop de week erna in de aanbieding zou komen. Ik heb ook weleens korting gehad, omdat de verkoper wist dat dit de volgende week ook zou gebeuren. Bij deze winkels kom je natuurlijk wel weer eens terug.
Dat heb ik ook wel vaker meegemaakt en dat is dan niet dan normaal dat de verkoper dit aangeeft.
Echter is dat niet overal, omdat bij grote ketens de verkoper pas zaterdag daarvoor of pas maandag weet wat er in de aanbieding komt.

Wat niet kan is dat als een product niet in de aanbieding is goedkoper is geworden, wat heel goed kan, dat de koper dan het verschil terug gaat vragen.
Dat is echt zeer laag bij de grond. Zoiets doe je niet.

Veel mensen vinden het raar als de winkelier bij je als koper aanklopt als een product duurder geworden is, om het verschil te betalen.
Iedereen zou zeggen: "ben jij wel helemaal lekker?"
Waarom vinden sommige mensen het dan normaal om dat precies hetzelfde te doen, maar dan als klant zijnde?

Wettelijk gezien is het zo dat de prijs die tijdens de koop afgesproken is, de prijs is en geen van beide partijen kan daar achteraf op terugkomen. Op deze regel is wel een uitzondering op, maar bij normale koop en gelijke levering is die uitzondering niet van toepassing.

In de eerder postings die de moderatie heeft verwijderd, was gebleken dat sommige mensen dat wel normaal vinden.
Ik vind het absoluut onfatsoenlijk, a-sociaal en brutaal om het verschil terug te vragen.
Ook gaan sommige mensen een product kopen, zien bij de concurrent het product goedkoper, gaan het product terugbrengen om vervolgens bij de concurrent dat iets goedkopere product kopen.
Kan echt niet.
Let maar niet op BBCS hij snap het niet zo!!!
Gewoon vragen er is er maar een asosiaal en dat is ****veilig achter de PC.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door BBCS »

Let maar niet op BBCS hij snap het niet zo!!!
Ik ga niet mee met dat a-sociaal gedoe.

Als je een product gaat kopen en je weet dat het product de volgende week in de aanbieding komt, kun je daarover met de verkoper praten.

Maar als je op een donderdag een product gaat kopen en maandag erna kom je erachter dat het product in de aanbieding is, ga je dus niet naar die verkoper toe om het verschil terug te vragen.
Dat is gewoon onbeschoft!!!

Dus als een product duurder is geworden, vindt jij het niet normaal dat de verkopende partij bij jou komt om te eisen dat jij het verschil even wilt betalen?
Vraag dan niet hetzelfde bij de verkoper!!!

Dat ik dat niet snap wat jullie bedoelen?

Natuurlijk snap en begrijp ik dat laag bij de grond, a-sociaal en bezopen gedoe niet.

Omdat ik zelf niet zo onbeschoft ben.
Gewoon vragen er is er maar een asosiaal en dat is ****veilig achter de PC
Niks veilig achter de PC.
Als je bij mij stond, had ik het ook recht in je gezicht gezegd.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door tiptoo »

BBCS schreef:
Maar als je op een donderdag een product gaat kopen en maandag erna kom je erachter dat het product in de aanbieding is, ga je dus niet naar die verkoper toe om het verschil terug te vragen.
Dat is gewoon onbeschoft!!!



.
waarom niet????? wat is er onbeschoft aan? nee heb je , ja ken je krijgen toch?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door BBCS »

Dus als een product duurder geworden is, vind jij het normaal dat de winkelier met jou contact opneemt en dat hij sommeert dat jij het verschil aan de winkelier betaald?

Zou jij dat van die winkelier pikken en gewoon het verschil betaald of heb je zoiets van: hoe durft hij dat te vragen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door crazyme »

tiptoo schreef:
BBCS schreef:
Maar als je op een donderdag een product gaat kopen en maandag erna kom je erachter dat het product in de aanbieding is, ga je dus niet naar die verkoper toe om het verschil terug te vragen.
Dat is gewoon onbeschoft!!!



.
waarom niet????? wat is er onbeschoft aan? nee heb je , ja ken je krijgen toch?
Je kunt ook vragen of je het artikel gratis kunt krijgen. De winkelier kan het echt wel gratis geven hoor, als hij dat wil. Dus waarom niet aan jou ?

En als hij het dan toch gratis geeft, waarom dan niet met € 100,- erbij. Een soort sponsoring van klanten zeg maar.

Vragen mag.

Maar dan moet een trap onder je kont ook wettelijk toegestaan worden.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door tiptoo »

BBCS schreef:Dus als een product duurder geworden is,

het gaat hier over een product wat goedkoper is geworden en nogmaals, nee heb je en ja ken je krijgen , daar wordt de verkoper geen cent armer om hoor!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Nou, het gebeurd niet vaak, maar ik ben het met BBCS eens.
Ik zou me de ogen uit de kop schamen als ik dat aan een winkelier ging vragen.
Koop = koop en dan moet je niet achteraf gaan zeuren over de prijs.
Je moet vóór je koopt gaan winkelen, niet achteraf.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door VioletPrue »

tiptoo schreef:
BBCS schreef:Dus als een product duurder geworden is,

het gaat hier over een product wat goedkoper is geworden en nogmaals, nee heb je en ja ken je krijgen , daar wordt de verkoper geen cent armer om hoor!
Nee, het product is niet goedkoper geworden, het product was in de week er na in de aanbieding en wel 50% in de aanbieding.
En waarom zou je het omgekeerde principe niet toepaasen?
Als een blouse van € 80,- ineens € 120,- kost, verwacht je toch ook geen naheffing op een koop die al gesloten is?
Waarom dan wel de andere kant op?
Dat is toch van de zotte?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door tiptoo »

VioletPrue schreef: Nee, het product is niet goedkoper geworden, het product was in de week er na in de aanbieding en wel 50% in de aanbieding.

nou scheelt een stuk dus wie dat wil moet het gewoon proberen , ik zelf heb dat nog nooit gedaan maar niet geschoten is altijd mis :mrgreen:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door BBCS »

VioletPrue schreef:Nou, het gebeurd niet vaak, maar ik ben het met BBCS eens.
Ik zou me de ogen uit de kop schamen als ik dat aan een winkelier ging vragen.
Koop = koop en dan moet je niet achteraf gaan zeuren over de prijs.
Je moet vóór je koopt gaan winkelen, niet achteraf.
Hoeveel mensen na de koop gaan winkelen is niet normaal meer.
Ook veel mensen gaan na de koop kijken of het product wel aan hun wensen voldoet.
Of zomaar aannemen dat het product die bepaalde eigenschappen moet bezitten.
Ik snap dat soort mensen niet.

Als je een product wilt gaan kopen en je wilt weten of het product aan de wensen voldoet, dan neem je toch contact op met de winkelier of de fabrikant, maar je gaat toch niet zomaar iets aannemen?

Terugkomend op de prijs.
De moment van aankopen is de richtlijn en ook bepalend.
Het is wel zo netjes van een winkelier als die zou aangeven dat bijvoorbeeld de komende week het product in de aanbieding is.
Zou hij dat niet doen, dan heb je als koper totaal geen enkele poot om op te staan als het product goedkoper is geworden.

Wordt het product goedkoper, heb je pech, wordt het product duurder, heb je geluk.

Komt ook nog bij dat voor veel producten dagprijzen gelden.

Waar ik zo'n ophef over maak:

Mensen vinden het normaal als een product goedkoper geworden is, het verschil terug te eisen, maar als een product duurder geworden is en de winkelier zou het verschil vragen, beginnen ze te flippen en tegen de winkelier beginnen te tieren waar hij het lef vandaan haalt om zoiets te vragen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door BBCS »

tiptoo schreef:
VioletPrue schreef: Nee, het product is niet goedkoper geworden, het product was in de week er na in de aanbieding en wel 50% in de aanbieding.
nou scheelt een stuk dus wie dat wil moet het gewoon proberen , ik zelf heb dat nog nooit gedaan maar niet geschoten is altijd mis :mrgreen:
Dat vind ik dus onbeschoft en a-sociaal.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door tiptoo »

BBCS schreef: Zou hij dat niet doen, dan heb je als koper totaal geen enkele poot om op te staan als het product goedkoper is geworden.

Wordt het product goedkoper, heb je pech, wordt het product duurder, heb je geluk.


quote]


ik zeg nergens dat je rechten hebt , je ken het altijd proberen ,niks meer niks minder.
Mensen vinden het normaal als een product goedkoper geworden is, het verschil terug te eisen, maar als een product duurder geworden is en de winkelier zou het verschil vragen, beginnen ze te flippen en tegen de winkelier beginnen te tieren waar hij het lef vandaan haalt om zoiets te vragen.
dit vind ik dus niet kloppen je hoeft geen ophef te maken, nogmaals dan is koop - koop niet een winkelier uitschelden.

Kenzonoke
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mei 2010 16:33

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door Kenzonoke »

BBCS laten we zeggen dat jij helemaal gelijk hebt........ben je dan tevreden? Ik vind het vervelend voor je dat jij je al een paar dagen ergert aan de mening van een ander. Is ook niet goed voor je gezondheid.

Alle voorkomende situaties kunnen wel omgedraaid worden. Dat betekent dat jij dus een leven hebt zonder vragen of situaties, waarmee jij het niet eens bent????
Empathie komt blijkbaar niet bij iedereen in het woordenboek voor :!:

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Kenzonoke schreef:Alle voorkomende situaties kunnen wel omgedraaid worden. Dat betekent dat jij dus een leven hebt zonder vragen of situaties, waarmee jij het niet eens bent????
Empathie komt blijkbaar niet bij iedereen in het woordenboek voor :!:
Empathie voor wat??! Jij vindt het normaal om € 80,- neer te leggen voor een blouse, geld dat je dus kunt missen. Ga dan ook niet achteraf lopen janken.
Dat je nog het lef hebt gehad om het verschil te vragen, oké in de categorie "nee heb je, ja kun je krijgen". Maar je gaat ook nog eens achteraf op een forum vragen naar wetteksten om je gelijk te krijgen.
En vooral dat laatste irriteert.

Kenzonoke
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mei 2010 16:33

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door Kenzonoke »

Ja Miss Tascha, de mooiste van het land. Begrijpend lezen is duidelijk niet je sterkste kant..................
Waaruit maak jij op dat ik mijn gelijk wil krijgen????????

Jouw reactie getuigt van sociaal onvolwassen gedrag :!:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door tiptoo »

Kenzonoke schreef: Waaruit maak jij op dat ik mijn gelijk wil krijgen????????

:!:
dat is al vanaf het begin bekend door je plaatsing.
Jouw reactie getuigt van sociaal onvolwassen gedrag
en dit soort opmerkingen vind ik niet netjes net als naar BBCS toe niet , ook hij heeft een mening al ben ik het niet altijd met hem eens.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

dit wordt een beetje een apart topic,

we weten toch allemaal dat er zoiets bestaat als uitverkoop, doldwaze dagen, opheffingsuitverkopen, aanbiedingen etc.

Het is echt niet zo dat producten elke dag van het jaar het zelfde kosten. Als je ervoor kiest om iets te kopen wat niet in de aanbieding is lijkt het me logisch dat je niet mag gaan klagen als het op een ander tijdstip wel in de aanbieding is. Dan had je ook gewoon op de aanbieding moeten wachten.
Natuurlijk is het frusterend als je net iets gekocht hebt en nu is het voor de helft van de prijs, maar dat weet je als consument toch? Maar volgens mij is het echt niet de verantwoordelijkheid van de winkel om ervoor te zorgen dat mensen niets kopen als er geen uitverkoop is (dan zouden ze ten onder gaan)

Proberen mag iedereen van mij, ik zou het zelf nooit doen.

Trudy

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door trebelski »

trudy81 schreef: Proberen mag iedereen van mij, ik zou het zelf nooit doen.
Trudy
Ik zou het zelfs niet eens durven, niet uit angst maar je zet jezelf compleet voor (in mijn geval) voor l*l. :wink:

hop
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:55

Re: Berden uitverkoop

Ongelezen bericht door hop »

Ik heb vorige maand een flatje gekocht in Spanje de nieuwe buurman heeft een
soort gelijk appartement gekocht voor € 5.000,= minder. Ben ik nu een eikel ?

Gesloten