LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende sms-diensten

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
smsterreur
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:01

Re: Misleidende sms-diensten

Ongelezen bericht door smsterreur »

Gedupeerd. Plotseling dure telefoonrekening 06 nummer voor mijn zoon van 13. ik ben zijn vader. Zijn "goedkope" sim only abonnement moet op mijn naam staan, want hij is minderjarig. Hij is waarschijnlijk misleid met ringtones en krijgt nu steeds ongewenst smsjes van 1,50 Euro per stuk, telefuture 5030. Wat een irritante manier om veel geld te verdienen. Wij hebben ongeveer 50 euro binnen 2 maanden betaald aan dit schofterige bedrijf. Waarschijnlijk nog lastig af te zeggen ook. Ik ben bang dat er nog meer ongewenste kosten komen. Dit moet stoppen, dit bedrijf zou verplicht moeten worden om de veroorzaakte kosten terug te betalen.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Misleidende sms-diensten

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste ygregory67,

Het spijt me om te lezen dat je nog niets hebt gehoord. Op de telefoonnummers die bij ons bekend zijn, hebben we je helaas niet weten te bereiken. Heb je voor mij een telefoonnummer waarop je bereikbaar bent? Deze kun je sturen naar [email protected], o.v.v. "ygregory67, trosradar".

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Misleidende sms-diensten

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Ruyt1,

Ik heb helaas niets meer van je vernomen. Ik ga er daarom vanuit dat je probleem is verholpen. Als er nog vragen zijn kan je terecht bij de klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

kosters
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2011 10:22

Re: Misleidende sms-diensten

Ongelezen bericht door kosters »

Ik wekenlang smsjes ontvangen van Telefuture waarvoor ik me nooit heb aangemeld. Ik heb in het totaal 49 smsjes ontvangen a 3 euro. Van al die smsjes heb ik er maar eentje geopend maar het schijn dat je voor die ongeopende smsjes betaald.
Ik heb telefuture gemaild om te vragen of ze kunnen aantonen hoe ik hiervoor toestemming heb gegeven maar ik heb niets van ze vernomen. Ik ga vanmiddag aangifte doen bij de politie.

Azijnzeiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 nov 2010 10:01

Re: Misleidende sms-diensten

Ongelezen bericht door Azijnzeiker »

Tele2 Webcare schreef:Beste ygregory67,

Het spijt me om te lezen dat je nog niets hebt gehoord. Op de telefoonnummers die bij ons bekend zijn, hebben we je helaas niet weten te bereiken. Heb je voor mij een telefoonnummer waarop je bereikbaar bent? Deze kun je sturen naar [email protected], o.v.v. "ygregory67, trosradar".

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
Danielle werkt er nog wel!

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Misleidende sms-diensten

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Ygregory67,

Op 10 maart vroeg ik om gegevens. Helaas heb ik hierop geen reactie meer van je mogen ontvangen. Ik ga er dus vanuit dat je er inmiddels uit bent gekomen.
Mocht dit niet het geval zijn, of mocht je nog vragen hebben, dan kan je contact opnemen met de klantenservice via 0900-2411602.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Sonja H
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2011 09:21

Re: Misleidende sms-diensten

Ongelezen bericht door Sonja H »

Na het lezen van dit bericht in het forum willen wij graag de volgende reactie plaatsen.
De wereld van nu is erg veranderd ten opzichte van 30 jaar geleden. Zeker als het gaat om mobiele telefoon gebruik. 30 jaar geleden waren er geen mobiele telefoons en zeker geen dure sms diensten.
Op dit moment leven we in een consumptiemaatschappij. Maar bij wie ligt eigenlijk de verantwoordelijkheid? Is dat bij de consument zelf, of ligt die bij de producent?
De politiek blijft achter op dit punt. Er zijn wel gedragscodes, maar echte regelgeving ontbreekt. Zo moeten de producenten wel aangeven dat het om een abonnement gaat en wat de prijzen per ontvangen sms zijn. Maar deze voorwaarden staan zo klein en heel kort in beeld, dat geen mens dit normaal kan lezen.
Een van de problemen is dat mensen veel impuls aankopen doen, en dat wanneer ze die reclame zien, meteen gaan sms’en. Niemand gaat naar een website om eerst de voorwaarden goed te lezen. Dat is in de marketing wereld algemeen bekend. Deze aanbieders van de sms diensten spelen daar heel handig op in. Want ze weten namelijk dat reclame maken helpt. Er wordt meer van je product verkocht als je reclame maakt. Iedereen wil graag zijn mobiele telefoon aan zijn eigen voorkeuren aanpassen. Zo ook de kinderen. Tegenwoordig heeft bijna elk kind al een eigen mobiele telefoon. Deze doelgroep is heel gevoelig voor die sms diensten omdat het zulke lieve konijntje, hondjes en andere schattige beestjes zijn, die ze graag op hun mobiele telefoon willen hebben. Want het is namelijk stoer als je zo’n beestje hebt, of die hippe ringtone. Zij beseffen zich vaak niet wat de gevolgen zijn, wanneer ze een sms sturen naar die diensten.
De politiek zou hier veel meer werk van moeten maken en ons als consument meer moeten beschermen tegen die sms diensten. Daarnaast ligt er het probleem van de providers die niet mee willen werken. Ook zij schuiven in onze ogen de verantwoordelijkheid van zich af.
Er was vroeger een filosoof, Rosseau. Hij vroeg zich in zijn tijd al af, of de ontwikkelingen die plaatsvonden nu vooruitgang of juist achteruitgang betekende.
Dat is de vraag die we ons nu nog steeds kunnen afvragen. Is het nu vooruitgang of achteruitgang?
Door die torenhoge telefoonrekeningen zijn er mensen die in de financiële problemen komen.
Is dat nu vooruitgang? Er zijn in ons land steeds meer schuldhulpverleners. Is dat nu vooruitgang? We hebben voedselbanken nodig voor mensen die niet rond kunnen komen. Is dat nu vooruitgang?
Mensen nemen niet meer genoegen met wat ze hebben. Iedereen wil altijd meer, meer en meer.
Iedereen wil er graag bij horen. Een bepaalde status verwerven. Maar doe je dat nu door die ene ringtone of bunnyfluffy te downloaden, of door hard te werken en een diploma te halen?

Gesloten