Waarom zou Tennis het werk van TNT Post moeten gaan doen? Het is het probleem van TNT Post en niet van Tennis!Dirkie schreef: Of betaal het gewoon en probeer het van de afzender (jij weet vast wel wie jouw zoon een verjaardagskaart gestuurd heeft, want daat ging het de TS uiteindelijk om) terug te krijgen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Strafport betalen of niet?
Re: Strafport betalen of niet?
Neen, ik maak het ook geen probleem voor mij, maar jouw oplossing wat te doen, wil ik niet!Dirkie schreef:Maakt dat je wat uit? Dat is niet jouw probleem, maak het dan ook niet jouw probleem.En hoe weet TNT, dat deze kaart bij mij bezorgd is?
Ik schrijf niets op de kaart, en breng deze ook niet naar de brievenbus.
TNT moet de kaart niet bezorgen, als er geen geldige postzegel op zit, en klaar is kees.
Er is al geschreven, hoeveel post niet wordt besteld, waar wel een postzegel opgeplakt is, en daarvoor heeft TNT ook geen procedure.
ga jij er lekker achteraan rennen, als er te kort op een kaart/brief zit is het niet mijn probleem denk van TNT ook niet anders gooien ze die niet in de bus ...zeurpietSimonleBon schreef:
Tsssk, lekkere mentaliteit zeg.
Doe gewoon het juiste; Plak of een postzegel erop om van het gezeur af te zijn,
Puur hypothetisch zou TNT zelf kaartjes kunnen sturen en de kosten in rekening brengen om geld binnen te halen.
Ja, TNT heeft je ongewenst een product toegezonden om je daarmee tot een koop te bewegen, dus mag je het houden. (Art. 7:9-11 BW)evdbeek99 schreef:Kan ik dit betaalverzoek en intussen de herinnering ongestraft negeren?
Een verjaardagkaart zonder postzegel.Toegezonden door een kennis.alfatrion schreef:
Ja, TNT heeft je ongewenst een product toegezonden om je daarmee tot een koop te bewegen, dus mag je het houden. (Art. 7:9-11 BW)
Wat probeert tnt ,ts te verkopen?
De verjaardagskaart.
alfatrion schreef:De verjaardagskaart.
Haha lach me dood hier
Gewoon in de prullenbak kieperen dat strafportkaartje van onze vrienden TNT
In de verklaring maakt TNT duidelijk dat als je de goederen wil hebben je moet betalen. Kennelijk stelt ze zich op het standpunt dat ze een eigendomsvoorbehoud overeengekomen met de verzender.
alfatrion schreef:In de verklaring maakt TNT duidelijk dat als je de goederen wil hebben je moet betalen. Kennelijk stelt ze zich op het standpunt dat ze een eigendomsvoorbehoud overeengekomen met de verzender.
TNT heeft op haar website dit staan, en de rest is niet relevant.
Nergens staat dat de ontvanger moet betalen.
Ook staat er duidelijk, dat de afzender verantwoordelijk is en niet de ontvanger.
Bron TNTAls u binnenlandse post ontvangt waarop geen of onvoldoende postzegels zijn geplakt, vragen we u daarvoor te betalen. Hoewel de afzender verantwoordelijk is voor de onderfrankering, stuurt TNT Post het betalingsverzoek naar de ontvanger om vertraging van de post te voorkomen. U kunt ondergefrankeerde post weigeren. Het verschuldigde portbedrag en de administratiekosten hoeft u dan niet te betalen.
En wie vraagt wordt overgeslagen
-
sephora30 schreef:Je kunt het niet weigeren want het wordt gewoon in je brievenbus gekwakt (ook als je niet thuis bent).
Het is dus nooit te bewijzen dat je dit poststuk hebt ontvangen, dus gewoon negeren die strafport, hoor je nooit meer iets van
Dacht ik ook, maar mooi niet...We kregen een herinnering met een verhoogd bedrag!!
Paddington schreef:sephora30 schreef:Je kunt het niet weigeren want het wordt gewoon in je brievenbus gekwakt (ook als je niet thuis bent).
Het is dus nooit te bewijzen dat je dit poststuk hebt ontvangen, dus gewoon negeren die strafport, hoor je nooit meer iets van
Dacht ik ook, maar mooi niet...We kregen een herinnering met een verhoogd bedrag!!
Sephora heeft het duidelijk geschreven:
En zo is het ook met jou herinnering!Het is dus nooit te bewijzen dat je dit poststuk hebt ontvangen
Deze kan ook in de ............bak!
Poeh, als ik al die keren dat ik teveel op een enveloppe heb geplakt zou moeten terug krijgen en alle poststukken die ik verzonden heb, maar die door TNT "kwijt zijn geraakt", vergoed moet krijgen, dan valt die keer dat ik een strafport-kaart heb ontvangen in het niet. Die heb ik dan ook niet betaald, ondanks de herinnering van TNT. Uiteindelijk niets meer van gehoord en ik ben en blijf ook niet van plan voor iets te betalen waar ik geen schuld aan heb. Ook al is het maar 80 cent.
-
Vreemd, er is bij mij nog nooit een brief of kaart die ik heb verzonden "kwijt geraakt" bij Ptt/TNT/TPG. Wel een latere bezorging. Je zult ook zelf wel een goede reden gehad hebben om meer op een envelop te plakken dan noodzakelijk is. Gemakzucht misschien?
Toch zie ik hier in de reacties de verloedering van Nederland terug.
Dat het hier is geschreven hoeveel post niet wordt besteld (heb overigens nog geen concret voorbeeld gezien) maakt het nog geen feit. Sommige mensen beweren ook dat roken niet ongezond kan zijn omdat ome Jan, fervent roker, uiteindelijk 90 jaar geworden is.
Maar ik vind het vreemd dat je het teveel moeite vindt om een op een envelop retour afzender te zetten en deze, wanneer je toch de deur uit gaat, in een brievenbus te gooien waar je langskomt. Helemaal omdat je wel de moeite neemt om hier een paar keer je gal te spuwen over iets wat eigenlijk een wettelijke verplichting voor TNT is. Kost toch meer tijd/moeite, lijkt me.
In jouw ogen heeft TNT het fout gedaan door de kaart toch bij je af te leveren en daarom wil je niets ondernemen. Maar stel je voor dat een hele leuke speciale, zelfgemaakte kaart die door oma gestuurd was en oma had vergeten er een postzegel erop te doen? Zou je dan ook willen dat TNT de kaart niet bezorgde en deze vernietigde als oud papier?
Onzin, TNT heeft het niet toegezonden, zij waren niet de afzender. Ook de dienst die TNT levert wordt niet gebruikt om tot een koop te bewegen. Wet is dus niet van toepassing. Wanneer je het niet eens bent met de ontvangen zending, stuur je hem terug, dan is er ook geen sprake van strafport.alfatrion schreef:Ja, TNT heeft je ongewenst een product toegezonden om je daarmee tot een koop te bewegen, dus mag je het houden. (Art. 7:9-11 BW)evdbeek99 schreef:Kan ik dit betaalverzoek en intussen de herinnering ongestraft negeren?
Toch zie ik hier in de reacties de verloedering van Nederland terug.
sephora30 schreef: Haha lach me dood hier
Dat TNT de kaart toch bezorgt ondanks dat er niet voor betaald is, is omdat dit in de telecommunicatiewet (v/h post- en telegraafwet) is vastgelegd. De achterliggende gedachte ervan is, dat de postzegel van de envelop gevallen zou kunnen zijn. Hij is ook uit een tijd dat mensen wat meer te goeder trouw waren dan nu blijkbaar het geval is.tiptoo schreef: ga jij er lekker achteraan rennen, als er te kort op een kaart/brief zit is het niet mijn probleem denk van TNT ook niet anders gooien ze die niet in de bus
Het is wel degelijk een probleem van Tennis, Tennis had de kaart moeten weigeren. Wanneer hij/zij niet in staat is om tijdens de bezorging te weigeren, had hij/zij dit alsnog kunnen doen door de kaart met "retour afzender" in de brievenbus of bij het postkantoor te deponeren. Dat staat gelijk aan een weigering. Zo simpel is het.jlthkoch schreef: Waarom zou Tennis het werk van TNT Post moeten gaan doen? Het is het probleem van TNT Post en niet van Tennis!
TNT heeft wel degelijk een continu steekproefsgewijze controle op de aankomst van de post.tennis schreef:Neen, ik maak het ook geen probleem voor mij, maar jouw oplossing wat te doen, wil ik niet!Dirkie schreef:Maakt dat je wat uit? Dat is niet jouw probleem, maak het dan ook niet jouw probleem.En hoe weet TNT, dat deze kaart bij mij bezorgd is?
Ik schrijf niets op de kaart, en breng deze ook niet naar de brievenbus.
TNT moet de kaart niet bezorgen, als er geen geldige postzegel op zit, en klaar is kees.
Er is al geschreven, hoeveel post niet wordt besteld, waar wel een postzegel opgeplakt is, en daarvoor heeft TNT ook geen procedure.
Dat het hier is geschreven hoeveel post niet wordt besteld (heb overigens nog geen concret voorbeeld gezien) maakt het nog geen feit. Sommige mensen beweren ook dat roken niet ongezond kan zijn omdat ome Jan, fervent roker, uiteindelijk 90 jaar geworden is.
Maar ik vind het vreemd dat je het teveel moeite vindt om een op een envelop retour afzender te zetten en deze, wanneer je toch de deur uit gaat, in een brievenbus te gooien waar je langskomt. Helemaal omdat je wel de moeite neemt om hier een paar keer je gal te spuwen over iets wat eigenlijk een wettelijke verplichting voor TNT is. Kost toch meer tijd/moeite, lijkt me.
In jouw ogen heeft TNT het fout gedaan door de kaart toch bij je af te leveren en daarom wil je niets ondernemen. Maar stel je voor dat een hele leuke speciale, zelfgemaakte kaart die door oma gestuurd was en oma had vergeten er een postzegel erop te doen? Zou je dan ook willen dat TNT de kaart niet bezorgde en deze vernietigde als oud papier?
Verloedering van Nederland? Met de wanprestaties van de TNT op gebied van postbezorging laatste tijd zouden ze ONS moeten betalen in plaats van andersom. Zelfs bedrijven worden gedupeerd door ze, en voor zolang die postzegel niet zoals het hoort garandeerd dat je post aankomt, vragen ze er zelf om dit soort 'strafport' niet te krijgen.SimonleBon schreef:Toch zie ik hier in de reacties de verloedering van Nederland terug.
sephora30 schreef: Haha lach me dood hier
Gewoon in de prullenbak kieperen dat strafportkaartje van onze vrienden TNTtiptoo schreef: ga jij er lekker achteraan rennen, als er te kort op een kaart/brief zit is het niet mijn probleem denk van TNT ook niet anders gooien ze die niet in de bus
Was het niet vorig jaar dat er hele containers met post vernietigd waren?Zou je dan ook willen dat TNT de kaart niet bezorgde en deze vernietigde als oud papier?
Citaat:
En hoe weet TNT, dat deze kaart bij mij bezorgd is?
de code die op de sticker staat is gekoppeld aan uw adres
die code staat ook op de kaart en als u betaald word die code in hun systeem als betaald gezet
betaald u niet krijgt u een herinnering
let wel de gevebns blijven conform de post wet wel 5 jaar bewaart als u veel van die kaarten niet betaald kunnen ze het opeens gaan innen
volgens hun zelf
volgens mij is er een verjarings datum maar ok
die code staat ook op de kaart en als u betaald word die code in hun systeem als betaald gezet
let wel de gevebns blijven conform de post wet wel 5 jaar bewaart als u veel van die kaarten niet betaald kunnen ze het opeens gaan innen
volgens hun zelf
Waar heb je deze informatie van gekregen?de code die op de sticker staat is gekoppeld aan uw adres
Laat eens lezen!
Ja en zo proberen ze de mensen "bang" te maken....stoompie2 schreef:Citaat:
volgens hun zelf
Punt is dat TPG bij de afzender moet zijn en de geadresseerde geen verplichting heeft om te betalen. Daarnaast: Zolang de dienstverlening van TPG zo slecht is en men ook de porto van de vele niet/verkeerd/te laat bezorgde post niet terugbetaald heeft men ook geen recht van spreken.
Als men het niet eens is met het feit dat de afzender te weinig/geen porto heeft betaald en men bezorgt het poststuk toch is het niet opeens het probleem van de geadresseerde en hoeft de geadresseerde niets te ondernemen.
ervaring en info van ex tnt medewerkertennis schreef:Waar heb je deze informatie van gekregen?de code die op de sticker staat is gekoppeld aan uw adres
Laat eens lezen!