LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.

Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

ja
13
23%
nee
43
77%
 
Totaal aantal stemmen: 56

Gast

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door Gast »

Nadia.je hebt groot gelijk wat in het verleden betaald is jammer.Maar om nu weer een groot bedrag in een keer te betalen dat doet echt zeer.Als dit allemaal verleden tijd is en de naam dexia verdwenen is kun je verder vooral jonge mensen die nu geen lening kunnen krijgen .Groetjes toet

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door Dubio »

Willems,

U zit al vanaf het begin te hameren op die gedaalde KPN-aandelen, maar heeft u wel eens gehoord over het drama dat UMTS-freqenties in Duitsland heet. Neen, volgens mij kent u Duitsland alleen van een andere tijd. Met die veiling was er ook sprake van van miljarden-verlies, ook voor gebakken lucht.
En u met uw verdachtmakingen in het stuk: poldermodel, komt u maar eens met bewijs. U kletst maar wat uit uw nek!!!

Ik daarentegen berust me op feiten. Dexia heeft echt wel gedaan wat in het contract stond. Namelijk op 3 achtereenvolgende jaren een aandelenpakket kopen voor dezelfde aanvangsprijs dit na 3 jaar verkopen en het verschil verrekenen met contractant. Waarvan denkt u dat ze die paketten hebben gefinancierd???

VAN LUCHT OF ZO

neen, met echt geld. De enige winst voor de bank was het renteverschil tussen wat ze uitleenden en wat ze zelf leenden. Dexia had evenveel verdiend bij uitkering aan gedupeerden door hogere koersen als in een situatue dat iedereen de restschuld had betaald. Dit scenario (kwijtschelding) levert dus echt wel een strop op van 2 miljard voor Dexia. Niet dat ik pro-dexia bank ben, maar snapt dan niemand dit?

roeieklok
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 aug 2003 21:01

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door roeieklok »

Beste mensen,

ik heb pas mijn machtiging ingetrokken om te betalen en wacht nu op Dexia i.v.m. mijn restschuld.
Die is vreselijk hoog.
Kan ik nu concluderen dat ik van mijn restschuld verlost ben?
Of is het nog te vroeg om te juichen?
Dat je met aandelen de mist in kunt gaan, kan ik accepteren maar een restschuld had ik nooit verwacht.
Is de nachtmerrie voorbij?

Gast

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door Gast »

Dit is alleen bestemd voor mensen die hun klacht bij de DSI hebben ingediend.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door Willems »

Dubio,
Je boft geweldig, dat ik de Duitsland van een andere tijd niet gekend heb! Voor de rechter om je te verantwoorden, zal je in broek doen, schijter!Wat betreft het Polderbewijs jij ontkent dat de Staat(met miljarden KPN als Staatsbedrijf)geen gesprek met het bankwezen onderhield op basis van Staat en Ondernemingen. Ok, als kletser kan dit jou wel ontgaan zijn!
Jij zwamt over bewijs, bewijs jij maar dat Dexia verlies lijdt n.a.v. restschulden? Bewijs jij maar dat er bij EURONEXT pakketten gekocht en verkocht werden en dat er facturen ervan bestaan. Laat ze zien!!
Jouw feiten zijn niets anders dan koersvervalsingen door geknoei in de boekhoudingen, oplichterij door 3 jaar de aankoopkoersen te handhaven terwijl een baisse golf overheestte, waarbij alle koersen zakten behalve die, die gehandhaafd werden ten laste van de klanten
Dexia beschikt niet over de pakketten, mijn voorstel voor overname
werd mee gesold en liep op niets uit! Pakketten van KPN, ja die liggen bij Zalm in de kluis met miljarden en niet bij Dexia noch bij Euronext,
indien jij goed opgelet had, had jij niet langgeleden uitverkoop met 25% korting meegemaakt aan de Amerikaanse CITIbank.
Tot slot Dubio, Ik heb je verder niets meer te bewijzen, de drollen komen nu vanzelf bovendrijven en zeg niet dat is geen drol!!!

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door pallu »

Persberichten van 05/02/2004

Uitspraken door het Dutch Securities Institute (DSI)

DSI bevestigt de rechtsgeldigheid van de effectenleasecontracten

Dexia heeft kennis genomen van door de klachtencommissie van DSI vandaag gepubliceerde uitspraken met betrekking tot individuele klachten over effectenlease-contracten. Het voormalige Bank Labouchere was een van de belangrijkste spelers op de Nederlandse markt voor dit soort producten.

Dexia stelt met voldoening vast dat DSI het principe erkent van de rechtsgeldigheid van de effectenleasecontracten en het adequate karakter van het gebruikte documentatiemateriaal dat aan de cliënten ter beschikking werd gesteld, waardoor deze niet kunnen ontkennen dat er een risico was verbonden aan het afsluiten van aandelenleasecontracten.

Dexia heeft eveneens kennis genomen van de door de klachtencommissie van DSI ingenomen standpunten met betrekking tot de zorgplicht en zogenoemde 'depot-lease'-overeenkomsten. Dexia onderschrijft de door de klachtencommissie gekozen aanpak in deze niet. Dexia zal een gedetailleerde analyse van de individuele uitspraken maken en behoudt zich het recht voor om tegen deze beslissingen in beroep te gaan.
Er wordt aan herinnerd dat Dexia nu reeds een reeks van maatregelen heeft uitgewerkt voor het geval bepaalde clïenten met moeilijkheden worden geconfronteerd. Met het oog op het onderzoek van deze gevallen werd een onafhankelijke Commissie en werden de nodige voorzieningen aangelegd

Nes
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:15

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door Nes »

pallu jij voert toch je eigen verdediging? wat denk je van die uitspraken? kijk naar mijn reactie onderwerp NIET blij met DSi uitspraken
Groeten NES

Buus

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door Buus »

In november vorig jaar toch maar betaald (€ 13.891 ,-!!!!restschuld)na aandringen en dreigementen en verhalen van vrienden over incasso's.Wat nu verder?Moeten wij gaan procederen? wie kan ons eens glashelder uitleggen wat dit alles voor consequenties heeft.kan op de site van stichting leasevelies nog helemaal niets vinden over deze uitspraak.Help! :cry: :cry:

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door pallu »

raadpleeg een advocaat en ga niet af op wat hier allemaal gezegd wordt

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door Dubio »

Willems,

Dat er 3 jaar achtereen voor dezelfde prijs werd gekocht in en baisse is inderdaad FEIT. Dat stond ook in het contract. Men ging bij deze producten uit van een stijgende markt. Dat deze markten dalen kan niet ten laste van Dexia worden gelegd, en dat doet u wel. U roept maar wat zonder bewijs.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

DExia blijft hardleers.
Ze blijft zich erop beroepen dat ze al heel veel voor de schrijnende
gevallen gedaan heeft en nog wil doen.
(kwijtschelding na inleveren spaargeld etc)
Ze leren het nooit.

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door pallu »

er zijn al tien uitpraken. lees ze via de mainpagina op deze site
Uitspraak Klachtencommissie DSI 1
Uitspraak Klachtencommissie DSI 2
Uitspraak Klachtencommissie DSI 3
Uitspraak Klachtencommissie DSI 4
Uitspraak Klachtencommissie DSI 5
Uitspraak Klachtencommissie DSI 6
Uitspraak Klachtencommissie DSI 7
Uitspraak Klachtencommissie DSI 8
Uitspraak Klachtencommissie DSI 9
Uitspraak Klachtencommissie DSI 10

Laat je stem zien in deze poll

willems R

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door willems R »

Dubio,
Er hoeft niet bewezen te worden dat jij honger lijdt en wil eten en veel eten, dat spreekt voor zichzelf! Met je eigen woorden:waarom dacht je dat bij deze producten men uitging van een stijgende markt?? Terwijl neem bv.KPN in juni 2000, koers 46, in december 2000 toen verkocht als Winstverdriedubbelaar amper 14 (min 70%) en toch volgens jou :"stijgende markt"
Wist men niet een half jaar tevoren wat er gaande was? jij zeker niet!!Jouw stijgende markt betekent zonder meer:Restschulden!
Jij zal vermoedelijk niet vatbaar zijn voor geen enkel bewijs, omdat jij naar mij lijkt een kleine blinde garnaal ben, die uit scharen van de grote kreeft eet en leeft!
Voor de rest Dubio een fijne dag verder, komt tijd komt raad!!!!

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door Dubio »

Wilt u mij niet tutoyeren Wilems, dat doe ik bij u ook niet. Willems als u wel wist van die dalende markt wat doet u dan op dit forum. Dan had u toch NOOIT contracten getekend.

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door pallu »

door dit forum hebben wij veel geleerd

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Pallu,

Sorry, ik was even ergens anders mee bezig, wat bedoel je precies met:
Piet

was de advocaat in Arnhem dan opjectief of was de advocaat van de leasbelegger slecht.
Het kwartje valt even niet.

Groeten,
Piet

liba
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 okt 2003 11:11

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door liba »

als ze mij bellen met de vraag inleg weg, restschuld kwijtschelden
dan hang ik de vlag uit
ik kan ook mijn inleg als eagalease terug halen van 10000 euro via de rechter maar dat kost mij en dexia geld

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door pallu »

je zegt

Gedupeerden die zonder advocaat worden afgetroeft door de beste advocaten van dexia.
er zijn ook zaken verloren met advocaat

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door learner »

De arrogantie ten top... 8)

Pas nu, nadat mensen de moeizame weg hebben moeten nemen (na eerst op een menselijke manier geprobeerd te hebben hun schijnbaar uitzichtloze situatie aan Dexia uit te leggen) te gaan procederen worden deze gedupeerden (nu nog gedeeltelijk) in het gelijk gesteld. :roll:

Blij zijn met slechts kwijtschelding (deel) restschuld...? :shock:

Nee dus, absoluut niet... :evil:

Dexia zou er maar wat blij mee zijn als het hierbij zou blijven... :P

Oh, nee... :o

Inleg terug plus schadevergoeding... :idea:

En voor minder zijn wij niet thuis... :arrow:


mvg, learner... :wink:

learner
Berichten: 343
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:59

Re: Nemen wij genoegen met het kwijtschelden van de Restschuld

Ongelezen bericht door learner »

Dat er nu nog mensen zijn die blij zijn met slechts het kwijtschelden van de restschuld geeft aan hoe krom de machtsverhoudingen liggen. :shock:

David en Goliath... :oops:

Mensen ken en eis uw recht... :P


mvg, learner... :wink:

Gesloten