LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] editieenigma

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Nen
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2011 14:47

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Nen »

Hallo, ik heb eea teruggelezen, moet dus ook maar een brief schrijven, helaas.

Waar staat, op welke datum bv de voorbeeld brief?

Die kon ik niet vinden.

Hoop dat iemand me kan helpen.

Groet

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

Gewoon in je eigen woorden vertellen hoe het gegaan is. Dat heb ik ook gedaan en er komt bericht terug van consuwijzer.

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

Hartelijk dank voor uw bericht van 23 maart 2011. Hierin geeft u aan dat u nooit een proefblad van Editie Enigma hebt ontvangen, maar dat u wel een blad toegezonden kreeg met een rekening als nieuwe abonnee. U gaat niet betalen voor iets wat u niet wil of gevraagd hebt. Wij stellen het op prijs dat u de moeite hebt genomen om uw klacht bij ons te melden.



Wat gebeurt er met uw melding?

ConsuWijzer registreert uw melding. Daarna komt uw melding terecht bij één van de toezichthouders. Dat zijn de toezichthouders die samenwerken in ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit.



Wat heeft een toezichthouder aan uw melding?

Voor de toezichthouders is het belangrijk dat u uw vragen en klachten meldt. Ze gebruiken uw melding om te zien waar problemen zijn. Met uw melding helpt u de toezichthouders ook bepaalde vragen te beantwoorden:



In welke sectoren zijn de meeste problemen?

Welke bedrijven houden zich niet aan de wet?

Waar moet de toezichthouder iets aan doen?



Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?

Als toezichthouders één of meer meldingen krijgen, dan kunnen zij verschillende dingen doen, bijvoorbeeld:



- een onderzoek doen naar een bedrijf;

- bij een overtreding een boete geven aan een bedrijf;

- een bedrijf dwingen om een oplossing te zoeken voor een bepaald probleem;

- via ConsuWijzer extra voorlichting geven over een bepaald onderwerp.



Lossen ConsuWijzer en de toezichthouders uw probleem met een bedrijf op?

Nee. ConsuWijzer geeft u advies over uw rechten en hoe u uw recht kunt halen. U kunt dan zelf actie ondernemen om uw probleem op te lossen.



Hebt u nog vragen?

Belt u dan gerust met ConsuWijzer. Het telefoonnummer is 088-0707070. Als u belt, vragen we naar uw contactnummer. Dat nummer is 100141275. Op www.consuwijzer.nl staat meer informatie over uw rechten als consument. Op de website staan ook handige voorbeeldbrieven.



Met vriendelijke groet,



ConsuWijzer

(T) 088 - 070 70 70

Postbus 1031 2260 BA

Leidschendam



www.consuwijzer.nl

Praktisch advies over uw rechten als consument

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

Nou, gezellig. Weer een nieuwe dreigement van de incasso die beslag wil leggen op mijn inkomen en inboedel. En dat allemaal omdat ik geen abonnement wil van die editie engema.

Er komt een dagvaarding schrijven ze. Oke, kom maar.
Volgens mij kunnen ze niets zonder rechterlijke uitspraak.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

pakora schreef:Nou, gezellig. Weer een nieuwe dreigement van de incasso die beslag wil leggen op mijn inkomen en inboedel. En dat allemaal omdat ik geen abonnement wil van die editie engema.

Er komt een dagvaarding schrijven ze. Oke, kom maar.
Volgens mij kunnen ze niets zonder rechterlijke uitspraak.
Klopt.
een incassoclubje mag geen beslag leggen.
Dat mag alleen een gerechtsdeurwaarder, en dan alleen nog NA gerechtelijke uitspraak.

Ik zou toch overwegen om aangifte te doen tegen het incassoburo en editie enigma - want nu word de dreiging een beetje bezopen - en kan je dus van afpersing spreken.

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

Waar moet ik een incasso bureau aangeven? Doe ik het meteen! :evil:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

pakora schreef:Waar moet ik een incasso bureau aangeven? Doe ik het meteen! :evil:
Verzamel al je gegevens, correspondentie etc.
En dan wandel je naar je dichtstbijzijnde politieburo.

geef aan dat je je bedreigd voelt, omdat de vordering onterecht is.
Mischien dat ze moeilijk doen - maar formeel is men verplicht een aangifte op te nemen.

Nen
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2011 14:47

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Nen »

Dit is wel een snelle reactie van ze, donderdag deze mail gezonden:

Goedendag,

het is treurig hoe u aan uw geld moet komen.

Zegt een proef exemplaar te sturen, die komt niet, dan opeens een nummer

met de rekening van 62,65 er bij.

Na 5 minuten wachten a 30 cent per minuut, iemand gesproken en die had het over een

mail die ik gehad zou hebben, nou niets gevonden in mijn mail of in de prullenbak daarvan.

Dus ik ga zeker niet betalen hoeveel aanmaningen u mij ook stuurt.

Op de pagina bij Tros Radar staan genoeg zaken over u geschreven en hoe u onmiddellijk

aanbiedt om er een kwartaal gebeuren van te maken.

Dat heeft u niet al te vriendelijke telefoniste mij overigens ook aangeboden.

Dat ze geen goed humeur heeft kan ik me voorstellen, want om voor uw bedrijf dit soort dingen

te moeten opvangen, ik hoop dat ze heel goed betaald wordt daarvoor.

Maar niet van mijn centen.

Dus haalt u mij maar onmiddellijk uit uw bestand en geeft u dit dan ook door
aan Calatus B.V. dat er niets te betalen valt.


de gegevens van de brief zijn:factuurnummer 00142124
debiteurnummer 10720245

van Rooijen,

en ik heb vandaag volgende mail ontvangen:

Geachte heer van Rooijen,



Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het erg vervelend om te horen dat er communicatiestoornissen zijn ontstaan. We willen uiteraard graag klanten, maar dan wel tevreden klanten. Daarom ben ik ook blij dat u gereageerd heeft. Dan kan ik het weer in orde maken. Ik zal uw gegevens uit ons systeem verwijderen. U zult dan geen exemplaar meer ontvangen en ook het aansluitende abonnement komt hiermee te vervallen.



Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice editie enigma

http://www.editieenigma.nl

Hoop dat het bij jullie ook snel opgelost wordt.

Groet Nen

Mirelica
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2011 19:06

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Mirelica »

OPGELET ALLEMAAL.
als u een rekening van Janssen en Janssen ontvang dan moet u opletten dat de telefoonnumer niet klopt ( tel is van LA Place in Eindhoven), de bankrekening nummer niet en de Btw nummer al helemaal niet ( niet NL niet buitenlands)...

Heb allemaal opgezocht en alleen de kvk nummer klopt...

Dit is de uitslag van de banknummer
We gaan hier de 11-proef uitvoeren op Bankrekeningnummer 051181658.
1e cijfer Bankrekeningnummer = 0 9 * 0 = 0
2e cijfer Bankrekeningnummer = 5 8 * 5 = 40
3e cijfer Bankrekeningnummer = 1 7 * 1 = 7
4e cijfer Bankrekeningnummer = 1 6 * 1 = 6
5e cijfer Bankrekeningnummer = 8 5 * 8 = 40
6e cijfer Bankrekeningnummer = 1 4 * 1 = 4
7e cijfer Bankrekeningnummer = 6 3 * 6 = 18
8e cijfer Bankrekeningnummer = 5 2 * 5 = 10
9e cijfer Bankrekeningnummer = 8 1 * 8 = 8
opgeteld: 133

Bankrekeningnummer 051181658 klopt helaas niet.
De 11-proef voor Bankrekeningnummers is hier toegepast.
Dat wil zeggen, de optelsom van het Bankrekeningnummer * getal is
niet deelbaar door 11 : (133/11=12 rest 1)


En op een andere site zegt ie dat het van de DSB bank afkomstig is....

Ik heb nu de 2de MAIL (schandalig per mail) gekregen van hun maar betalen doe ik niet want het is gewoon de top dat dit in Nederland kan... (LAKSE LAND ALLES MAG)... SCHANDALIG.......

Nou dat jullie het weten .......

tooske3
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tooske3 »

Jawel, hier ook nog een die erin getrapt is. Doe nooit mee aan telefonische acties en 1 keer laat ik me verleiden en dan krijgen we dit drama. Ik dacht geen risico te lopen, want ik zou een mailtje krijgen wanneer ze het puzzelboekje op zouden sturen en dan meteen hierop antwoorden en me afmelden.
Je raadt het al, geen mailtjes gekregen, mijn mailbox goed in de gaten gehouden en nagekeken, en daarna niet meer aan gedacht, tot ik het oud papier ging opruimen en een raar boekje (van een modezaak dachten wij) tegenkwam, bleek dus het puzzelboekje te zijn. Nou daar leek daar helemaal niet op en ik heb dan ook meteen gereageerd (na 3 weken) en het uitgelegd. Ook nog een keer gezocht naar het beloofde mailje, niets gevonden, dus ik wist ook de firma naam niet van de aanbieding. Ook allemaal netjes doorgegeven en op al mijn mailtjes alleen de standaardberichtjes teruggekregen die ik nu overal tegenkom bij de klachten.
Ik voel me erg gesterkt door al de klachten die op Radar en Kassa staan, en heb ze dit dus ook even ingepeperd, wat een schande dat dit door blijft gaan. Ik heb een rechtsbijstandverzekering en ben bereid dit voor te laten komen. Beslagleggen en deurwaarder kan alleen met een vonnis van een rechter, laat je niets wijsmaken aub.

Lindaa21
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:26

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Lindaa21 »

Beste Allemaal,

Ook ik ben erin getrapt!
Ben al sinds november bezig met deze onzin!..

Heb nu al weer de zoveelste brief van Janssen & Janssen gekregen.
De brief die ik vandaag kreeg : De dagvaarding die u binnenkort via de deurwaarder kunt verwachten stuur ik u op voorhand toe. Met een brief van 3 kantjes met natuurlijk allemaal moeilijke woorden.

Mijn vraag is of er al iemand bekend is die voor de rechtbank heeft moeten verschijnen???
Ben de dreigementen kots moe!! :evil: :evil: :evil: en ga dus ook echt niet betalen. Dat het maar voor de rechtbankl komt met z'n alle staan we sterk!

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

OF er iemand daadwerkelijk naar de rechter moet is niet bekend. Maar met z'n allen staan we sterk en ik betaal ook niets.
Ik kan die editie wel schieten zolangzamerhand en dat gedreig van de incasso ook!!

gertje1975
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mar 2011 14:22

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door gertje1975 »

ik hang op dit moment aan de lijn bij j&j incasso.
ga ze vragen wat ze nou willen en of ik misschien gelijk voor de rechter kan komen.

volgens J&J moet ik een schriftelijk verweer aan hun schrijven ( adresgegevens staan op de brief) en dan wordt het in behandeling genomen.

eerst dat dus maar ff proberen.

MENSEN NIET BETALEN!!!!!

pakora
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 feb 2011 14:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pakora »

Hier word ik doodziek van. Je dwingen tot een abonnement. Ik wil die rotzooi niet . Hoe kunnen ze toch gewoon doorgaan? Slaapt de rechtbank????

vergeetmenietje
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2011 22:17

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door vergeetmenietje »

ik wilde even reageren op editie enigma
ik werd gebeld door enigma of dat ik gratis 1 keer het blad mocht ontvangen en dan pas te beslissen of dat ik er een abonnement op zou willen hebben. en ik stemde toe dat het goed was. maar toen ik het
blad kreeg zat er gelijk een acceptgiro bij van 62,50 bij. wat niet afgesproken was. en ik gelijk per email verteld dat ik dat niet wilde betalen
en dat dat niet afgesproken was en dat ik eerst wilde kijken wat voor puzzelblad het was en kreeg toen te horen per telefoon dat ik het toch moest betalen voor een half jaar en dat ik dan gelijk werd uitgeschreven
na dat halve jaar. ik vond het best een hoop geld om dat even te betalen
na wikken en wegen heb ik het toch maar betaald. maar leuk vond ik dit niet om zo mensen op deze manier erin te laten lopen wat niet afgesproken was. ik ben best erg boos om op deze manier mensen geld
afhandig te maken. vergeetmenietje

flatlijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2011 11:07

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door flatlijn »

ja hoor, me 2.
vandaag proefeditie ontvangen MET factuur.
Zat eerst te denknen zal ik maar betalen, heb ze tenslotte gesproken.
Maar nee hoor, na het lezen van deze reacties, lekker terugmailen en niets betalen.
Kijken of het me ook snel lukt er vanaf te komen.

flatlijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2011 11:07

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door flatlijn »

Nou net gemaild en nu al reactie terug!

Geachte heer ,
Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het erg vervelend om te horen dat er communicatiestoornissen zijn ontstaan. We willen uiteraard graag klanten, maar dan wel tevreden klanten. Daarom ben ik ook blij dat u gereageerd heeft. Dan kan ik het weer in orde maken. Ik zal uw gegevens uit ons systeem verwijderen. U zult dan geen exemplaar meer ontvangen en ook het aansluitende abonnement komt hiermee te vervallen.


Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl

tooske3
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tooske3 »

Op dit moment nog geen reactie gekregen op mijn mail van 6/4 waar ik ze duidelijk heb gemaakt de klachten van Kassa en Radar te hebben gelezen en dat ze me maar voor de rechter moeten slepen, dat ik niks ga betalen.
Normaal kreeg ik meteen antwoord, nu helemaal niets meer, heb wel een forum geopend op de site van de consumentenbond en een klacht. We wachten het maar af.

ton schel
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2011 17:30

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door ton schel »

Ben nu benaderd per telefoon ik krijg een soort van dreig smsjes,dit is niet te geloven. stelletje Oplichters.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ton schel schreef:Ben nu benaderd per telefoon ik krijg een soort van dreig smsjes,dit is niet te geloven. stelletje Oplichters.
Dreig SMS?
Doe dan aangifte - want oplichters die gaan dreigen houden we niet van.

Wat is de text van de SMSjes?

Gesloten