Ik zit even met mijn handen in het haar, in 2010 heb ik een camera (299,-) besteld bij Neckermann die ik uiteindelijk nooit ontvangen heb, nu is een incasso bureau ingeschakeld en zijn de kosten opgelopen tot 500,- euro.
Ik heb meteen aangegeven dat ik de bestelling nooit ontvangen heb en nu precies 1 jaar later heb ik nog steeds geen bewijs van Neckermann dat de camera daadwerkelijk verzonden is en ook aangekomen/aangenomen op mijn adres.
Het enige wat ik gekregen heb via het incasso bureau is een gespecificeerd rekeningoverzicht (kopie) van Neckermann met daarop de verzenddatum en het artikelnummer/omschrijving. Een track&trace nummer en eventueel een handtekening kan en wil niemand mij verstrekken?
Het incasso bureau zegt dat dit niet belangrijk is wanneer er een bestelling via internet geplaatst is er geen handtekening gevraagd wordt bij een bestelling onder de 500,- euro.
Dit vind ik erg vreemd, ik moet altijd een handtekening zetten als een pakket afgeleverd wordt, ook als de waarde onder de 100,- euro ligt.
Nu weet ik zelf erg weinig over de wet zoals deze geregeld is in Nederland, maar ik vind het nogal een vreemde zaak dat een postorderbedrijf een bestelling in rekening kan brengen en zelfs een incasso bureau kan inschakelen als zij vervolgens weigeren informatie over de verzending te verstrekken.
Kan iemand mij vertellen wat mijn rechten zijn in deze situatie?
Incasso is nu al 2 keer met een flink dossier aan de deur geweest, ook toen ik aan tafel zat met familieleden toen eiste de vriendelijke meneer van incasso dat ik hem binnen zou laten zodat hij mij kon waarschuwen voor de oplopende kosten zodra ik niet zou betalen.