Sorry ben nu even de weg kwijd... het is off topic nu.
Maar even voor diegene die het onderwertp volgt, het geld wordt pas overgemaakt tussen 5 en 25 MEI..........
Snapt iemand dit nog ???
Mijn advies is dan ookmensen ga ajb naar een andere bank
Je MOET het de baken wel vertellen dat iemand overlijd, vooral als je een testament hebt.
groet Bets
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING na overlijden pfff
Re: ING na overlijden pfff
Ueh banken dus hihi
Als je enig erfgenaam bent en er geen testament is, kun je beter eerst het slado overschrijven alvorens het overlijden te melden.Bets49 schreef:
Je MOET het de baken wel vertellen dat iemand overlijd, vooral als je een testament hebt.
Het is niet helemaal netjes, dat klopt. Maar zodra overlijden gemeld wordt, komt er een blokkade op de rekening en ben je wel even zoet het los te krijgen. Terwijl als enig erfgenaam je wel geconfronteerd wordt met kosten van uitvaart. Mocht er sprake zijn van een uitvaartverzekering en deze is zo slim dit op de rekening van overledene te storten, is dat niet handig.
-
Uiteindelijk wel ja.Bets49 schreef:Sorry ben nu even de weg kwijt... het is off topic nu.
Maar even voor diegene die het onderwerp volgt, het geld wordt pas overgemaakt tussen 5 en 25 MEI..........
Snapt iemand dit nog ???
Mijn advies is dan ook mensen ga ajb naar een andere bank
Je MOET het de banken wel vertellen dat iemand overlijd, vooral als je een testament hebt.
groet Bets
Maar voordat je het doet en als je beschikking hebt over internetbankieren (+codes) dan kun je het beste voordat je de bank inlicht en die alles blokkeert HET GELD overmaken naar een andere rekening!
Voor wat betreft de erfenis blijft alles hetzelfde. Immers de SALDO op datum van overlijden zijn bekend cq gemakkelijk na te vragen.
Maar op dat geklooi (en dan zeg ik het netjes) zit je echt niet te wachten.
Dat kan maanden tot jaren gaan duren. En zeker als er een kleiner bedrag op zo'n rekening staat dan is het soms (verklaring van erfrecht ligt zo rond de 400 euro) nogwel eens erg duur uitvallen.
Nogmaals de banken horen niet van een overlijden van een van hun cliënten via welke gemeentelijke- of rijksoverheid dan ook. Je moet ze zelf inderdaad op een gegeven moment inlichten dat is waar. Maar die termijn bepaal je toch echt zelf.
Maar zorg dat je je zaken van te voren hebt geregeld zodat je niet met zo'n bank te hoeft gaan zitten touwtrekken.
ps Leuk dat je wilt overstappen naar de Rabobank ... maar denk jij die die veel gemakkelijker en sneller zullen zijn in het geval waarmee je nu te maken hebt?
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=87961
Ook op dit forum ... tevens zijn er nog heel wat ervaringen te vinden op het internet van mensen met betrekking tot banken & overleden dierbaren.
Google " ervaring bank na overlijden "
of Google "ervaring erfrechtverklaring banken"
Helaas ben je niet de enige waarbij de bank weer eens uitermate moeilijk moet doen, danwel erg traag van begrip en handelingssnelheid is ...
Laatst gewijzigd door UrbanSolitude op 17 apr 2011 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Helaas zegt die bankwijzer niets over KLANTVRIENDELIJKHEID en hoe ze omgaan met klanten/erfgenamen na een overlijden!!!student538 schreef: Eerlijke bank kiezen?
http://www.****bankwijzer.nl
Maw in dit geval heb je dus niets aan die bankwijzer ...
bedankt vooor de snelle reactie's, maar wij hebben de Rabobank al.
Tot nu toe hebben wij geen klachten over deze bank.
En als je een en/of rek. hebt is alles anders....
Even terzijde ik heb gelezen in 1 van hun brieven dat je de ING bank 2 weken van tevoren moet opzeggen als je dat wilt.
Gewoon even handig om te weten...
Tot nu toe hebben wij geen klachten over deze bank.
En als je een en/of rek. hebt is alles anders....
Even terzijde ik heb gelezen in 1 van hun brieven dat je de ING bank 2 weken van tevoren moet opzeggen als je dat wilt.
Gewoon even handig om te weten...
In beginsel klopt dat, echter helaas ken ik ook verhalen waarbij het wel eens misging.Bets49 schreef:En als je een en/of rek. hebt is alles anders....
Overigens schrijft de rabo het volgende:
Het woordje in beginsel vind ik in dit verband een beetje eng.Brochure: Overlijden een korte handleiding voor de afwikkeling van de bankzaken schreef: Wanneer het een zogenaamde en/of rekening betreft blokkeert de bank alleen de passen en creditcards op naam van de overleden rekeninghouder. De overblijvende rekeninghouder mag over het tegoed van de rekening blijven beschikken. Als de gezamenlijke erfgenamen hiertegen -schriftelijk- bezwaar maken, dan mag de overblijvende rekeninghouder alleen na toestemming van hen over het tegoed van de rekening beschikken. De gezamenlijke
erfgenamen moeten dan wel aantonen dat zij tot de nalatenschap gerechtigd zijn. De bank blokkeert de en/of rekening na het overlijden van de rekeninghouder in beginsel dus niet.
Mijn man en zijn moeder hadden een en/of rek. bij de ING bank.
Dat weten we allemaal wel, maar er zijn meer rekeningen die betaald moeten worden, en mijn man... kan pas na 5 mei of 25 mei beschikken over ZIJN geld.
Zoals het helemaal gegaan is bij deze bank is ongelovelijk je snapt er totaal niets van.
Selectief lezen en horen zijn ze enorm goed in, helaas is dit ook alles.
Op alle formulieren die we hebben ingevuld staat dat het moet worden overgemaakt naar onze bank, ze hebben daar dus een eigen rek. vangemaakt bij de ING bank.
Dat is echt selctief luisteren enz...
Groet Bets
Dat weten we allemaal wel, maar er zijn meer rekeningen die betaald moeten worden, en mijn man... kan pas na 5 mei of 25 mei beschikken over ZIJN geld.
Zoals het helemaal gegaan is bij deze bank is ongelovelijk je snapt er totaal niets van.
Selectief lezen en horen zijn ze enorm goed in, helaas is dit ook alles.
Op alle formulieren die we hebben ingevuld staat dat het moet worden overgemaakt naar onze bank, ze hebben daar dus een eigen rek. vangemaakt bij de ING bank.
Dat is echt selctief luisteren enz...
Groet Bets