| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
En?
Heb je de jaarnota al ontvangen?
Is er nieuws?
Heb je de jaarnota al ontvangen?
Is er nieuws?
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.
Laatst gewijzigd door emthea op 14 dec 2011 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Laat het weten zodra je de jaarnota hebt ontvangen.
Enexis heeft de meterstanden doorgegeven, essent zal deze automatisch verwerken.
De maand is nog niet voorbij.
Waar is die dagvaarding voor?
Enexis heeft de meterstanden doorgegeven, essent zal deze automatisch verwerken.
De maand is nog niet voorbij.
Waar is die dagvaarding voor?
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.
Laatst gewijzigd door emthea op 14 dec 2011 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
U zal uw jaarnota pas in 2012 ontvangen? Wat is dat voor een raar iets?
Waarom niet dit jaar al? Stond er uitleg bij dat bericht waarom pas in 2012?
1: u heeft zelf bedragen overgemaakt, omdat zij uw betalingen niet hadden ontvangen/verwerkt. Dat is niet incasseren.
2: gedurende deze periode is er ook een maandwisseling geweest, het kan zijn dat een betaling van u daarmee automatisch verrekend hebben. Dat kunt u terugzien op Mijn Essent.
De gedane betalingen, zijn die al terecht? Zo niet, dan kunnen zij ook niet iets terugstorten, want de betaling is niet bekend.
Zo ja, dan is het heel vreemd dat dit niet is gebeurd. Maar de gemiddelde termijn is, volgens mij 4 weken.
3: schade? U bent zelf aan de gang gegaan met advocaten etc. Dat is op een gegeven ogenblik niet meer gereageerd wordt op weer een brief met dezelfde inhoud is logisch, een antwoord dat gegeven is veranderd niet omdat er weer een brief verzonden wordt.
4: waarom zal de geschillencommissie u niet helpen? Wat hebben zij gezegd?
Waarom niet dit jaar al? Stond er uitleg bij dat bericht waarom pas in 2012?
1: u heeft zelf bedragen overgemaakt, omdat zij uw betalingen niet hadden ontvangen/verwerkt. Dat is niet incasseren.
2: gedurende deze periode is er ook een maandwisseling geweest, het kan zijn dat een betaling van u daarmee automatisch verrekend hebben. Dat kunt u terugzien op Mijn Essent.
De gedane betalingen, zijn die al terecht? Zo niet, dan kunnen zij ook niet iets terugstorten, want de betaling is niet bekend.
Zo ja, dan is het heel vreemd dat dit niet is gebeurd. Maar de gemiddelde termijn is, volgens mij 4 weken.
3: schade? U bent zelf aan de gang gegaan met advocaten etc. Dat is op een gegeven ogenblik niet meer gereageerd wordt op weer een brief met dezelfde inhoud is logisch, een antwoord dat gegeven is veranderd niet omdat er weer een brief verzonden wordt.
4: waarom zal de geschillencommissie u niet helpen? Wat hebben zij gezegd?
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.
Laatst gewijzigd door emthea op 14 dec 2011 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Nou, dan maar eens afwachten wat je gesprek deze week op gaat leveren.
Ik heb nu een vermoeden dat er ergens in je gegevens bij Essent iets fout staat, maar dat niemand dat nog gezien of opgevallen is.
Ik heb nu een vermoeden dat er ergens in je gegevens bij Essent iets fout staat, maar dat niemand dat nog gezien of opgevallen is.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.
Laatst gewijzigd door emthea op 14 dec 2011 00:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Beste Emthea,
Fijn om te horen dat eindelijk is uitgevonden wat er waar verkeerd is gegaan!
Houd me op de hoogte van verdere ontwikkelingen.
Fijn om te horen dat eindelijk is uitgevonden wat er waar verkeerd is gegaan!
Houd me op de hoogte van verdere ontwikkelingen.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.
Laatst gewijzigd door emthea op 14 dec 2011 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
gewoonpeer
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 21 apr 2011 17:51
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Doe altijd mee , maar dan niet alleen Essent Energiebedrijven kennen alleen hun eigen rechten goed, zie voorbeelden Nederlandse Energie Maatschappij.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Even nieuwsgierig.
Hoe is het afgelopen?
Hoe is het afgelopen?
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Ik heb enkele keren een goed gesprek met de directeur en het hoofd juridische zaken van Essent mogen voeren, waarna de kwestie kon worden opgelost, LadyDaisy.
Dank nog voor je betrokkenheid en adviezen.
Dank nog voor je betrokkenheid en adviezen.
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Toch flauw dat alles gewist word - zo weet je nog niet wat er gespeeld heeft, en hoe een en ander uiteindelijk is opgelost.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Ik heb in alle opzichten gelijk gekregen met mijn klachten;
- ten onrechte incassoprocedure opgestart
- helpdesk beschikt niet tijdig over reeds verwerkte betalingen (onnodige misverstanden)
- niet adequate (veel te langzame) opvolging van klachten, waardoor nieuwe misverstanden
De wijze waarop men ons uiteindelijk tegemoet gekomen is:
- terugbetaling van alle onnodig te veel betaalde bedragen
- heldere afspraken hoe te handelen in onverhoopt toekomstige situaties
(bleek helaas toch een keer nodig toen wij echt een keer in gebreke bleven om tijdig te betalen)
- (veel te beperkte) vergoeding van gemaakte kosten
- cadeau om in toekomst energie te besparen (ICY-thermostaat)
Het belangrijkste in dit soort gevallen is evenwel de erkenning dat mensen niet voor niets klagen.
Kost het bedrijf vervolgens de nodige energie om alles correct uit te zoeken.
Over het handelen van personen op directieniveau (toen het na maanden eindelijk zo ver was) niets dan goeds.
- ten onrechte incassoprocedure opgestart
- helpdesk beschikt niet tijdig over reeds verwerkte betalingen (onnodige misverstanden)
- niet adequate (veel te langzame) opvolging van klachten, waardoor nieuwe misverstanden
De wijze waarop men ons uiteindelijk tegemoet gekomen is:
- terugbetaling van alle onnodig te veel betaalde bedragen
- heldere afspraken hoe te handelen in onverhoopt toekomstige situaties
(bleek helaas toch een keer nodig toen wij echt een keer in gebreke bleven om tijdig te betalen)
- (veel te beperkte) vergoeding van gemaakte kosten
- cadeau om in toekomst energie te besparen (ICY-thermostaat)
Het belangrijkste in dit soort gevallen is evenwel de erkenning dat mensen niet voor niets klagen.
Kost het bedrijf vervolgens de nodige energie om alles correct uit te zoeken.
Over het handelen van personen op directieniveau (toen het na maanden eindelijk zo ver was) niets dan goeds.
