LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] annulering concert -terugbetaling concerttickets Vanessa Mae

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
koosglasbergen

Re: annulering concert -terugbetaling concerttickets Vanessa Mae

Ongelezen bericht door koosglasbergen »

Ik heb net als iedereen hier een email ontvangen om pas na 24 april te reageren. Dit ook gedaan via email en geprobeerd via telefoon. Dit is niet gelukt. Heb nu aangiufte gedaan tegen deze firma. Hoop dat de politie snel actie gaat ondernemen. Gewoon iedereen aangifte doen tegen deze[naam verwijderd door Moderator].
Hoe meer mensen er actie ondernemen des te eerder er een onderzoek gedaan gaat worden. :cry:

compricom

Ongelezen bericht door compricom »

Gelukkig heb ik kopieën gemaakt van de tickets, wellicht kan dit nog van pas komen.
Aangifte doen, heeft dat nut denk je ? Geld komt denk ik niet terug als Werocku inderdaad failiet is.

Maar wellicht een goed idee om aangifte te doen

Angela4

Ongelezen bericht door Angela4 »

Voor mij hetzelfde probleem: op 24 januari 2011, 2 kaartjes gekocht voor Vanessa Mae. Op 15 maart 2011 een mail ontvangen dat het concert geannuleerd was, hierbij voelde ik al onraad en besloot de kaartjes nog in handen te houden zodat ik in ieder geval bewijs had. Toen ik op 29 maart nog een mail ontving dat ze het erg druk hadden en tot 24 april nog zouden verwerken besloot ik ze toch op te sturen, na hier uiteraard wel kopietjes van te hebben gemaakt. Toen ik op 24 april jl nog steeds mijn geld niet terug had ben ik dagelijks gaan bellen. Werd steeds maar niet opgenomen tot donderagochtend 28 april jl. Toen kreeg ik [naam verwijderd door Moderator] aan de telefoon. "De meneer die hierover gaat is momenteel op afspraak buiten de deur, ik noteer uw nummer en dan belt hij u terug". Toen ik vrijdag nog niks had vernomen ben ik weer gaan bellen en sindsdien blijken alle nummers afgesloten.

De afgelopen dagen ben ik als een gek aan het googelen geslagen, zo las ik ook dat een meerderheid niks van de annulering af wist. Mijn moeder zit in een rolstoel, het is een enorme planning die hieraan vooraf gaat m.b.t. vervoer, verblijf etc. Het idee dat we daar bijna voor niets hadden gestaan..echt om woest van te worden!

Heb inmiddels veel dezelfde informatie opgedaan als jullie. Zoals o.a. het adres [adres verwijderd door Moderator]. Weet iemand welke van deze 2 adressen de juiste/meest recente is? Ik ga zo mijn aangifte doen en zou graag alle informatie zo juist mogelijk bij elkaar willen hebben. Het is voor mij een enorm bedrag en wil er alles aan doen om dit terug te krijgen.

Sting

Ongelezen bericht door Sting »

Het sturen van aangetekende brieven is een 'feest' op zich. Afgelopen weekeinde twee brieven verstuurd. Aangetekend uiteraard. Naar de postbus in Haarlem en naar het straatadres in Velserbroek. Afgelopen maandag en dinsdag kon ik de brieven goed volgen via www.tracktrace.nl. Gisteren kreeg ik de melding dat geadresseerde was verhuisd en dat mijn brieven werden doorgestuurd naar het nieuwe adres. Prima, als ze maar aankomen en door de verantwoordelijke eigenaar van We Rock U in ontvangst worden genomen. Aan het einde van de middag las ik op de tracksite dat mijn zendingen niet bekend waren. Natuurlijk meteen gebeld met TNT (€0,45/minuut en dus een behoorlijke wachttijd). De betreffende medewerker kon inderdaad zien dat mijn brieven waren doorgestuurd naar het nieuwe adres. Ik moest bij de geadresseerde navragen wat zijn nieuwe postcode is (......). Ondanks mijn verklaring dat het niet bereikbaar zijn van de betreffende persoon een van de redenen was dat ik aangetekende brieven had gestuurd, dat het niet mogelijk was om een nieuwe postcode te verkrijgen en dat het voor mij van belang was om te weten of mijn aangetekende zendingen inderdaad aan zijn gekomen en geaccepteerd, bleef zij volharden. In verband met privacy-regels kon zij de nieuwe postcode niet geven. Ze had de nieuwe code wel.
Ik heb TNT vanmiddag een brief geschreven waarin ik mijn verbazing heb kenbaar gemaakt dat het blijkbaar niet mogelijk is om aangetekende brieven (€ 7,- per stuk) op basis van de initiele gegevens te blijven volgen, ook als iemand blijkbaar is verhuisd. En natuurlijk gevraagd om mij over de bezorging en acceptatie te informeren. Ik ben benieuwd hoe dat nu weer gaat aflopen.
De adressen die vermeld zijn op de site van We Rock U blijken dus niet meer te kloppen. Waar die mensen nu zitten; ik weet het niet.
Ik heb melding gedaan bij de politie en er bij Radar op aangedrongen om aandacht te besteden aan dit onderwerp.

DavidBB

Ongelezen bericht door DavidBB »

Na googlen ben ik hier terecht gekomen, en ben nu behoorlijk op de hoogte en blij dat er mensen hier in actie komen.

Ik heb het zelfde probleem, heb betaald, geen kaarten ontvangen maar wel een mail dat het niet doorging. Geen geld ontvangen en ook al meerdere keren gebeld ook naar de 06 maar daar word niet opgenomen (ging gisteren wel over maar hij nam niet op!)

Wat ik ook heel raar vond, hij staat wel op google.nl in maps, maar hij staat niet in de telefoonboek. Kan hem niet vinden onder we rock u bv.

Maar er is ook genoeg te vinden:
[link verwijderd door Moderator], daar staat die 06 nummer weer en je kan je daar aanmelden voor een uitje, en een ander mail adres (iemand mailen?)
Hij staat ook op facebook, hyves, twitter.

[link verwijderd door Moderator]
Bij ING heeft hij een eigen ondernemersprofiel, staat hij ingeschreven als we rock u BV.

Ik weet wel 1 ding, als je mensen met opzet gaat oplichten zorg ervoor dat je geen hyves hebt of iets dergelijks. Maar je vind zo ontzettend veel info over [naam verwijderd]. Ik denk eerder dat hij failliet is.

Ik doe in ieder geval aangiften! En hoe meer mensen aangiften doen hoe sneller de politie naar kijkt. En hopelijk doet radar hier wat mee.

Ilona2

Ongelezen bericht door Ilona2 »

Hier eenzelfde verhaal. Ook ik heb 3 kaarten besteld voor het concert van Vanessa Mae. Na annulering netjes de kaarten retour gestuurd en vervolgens de gevraagde wachttijd tot 24 april uitgezeten.. Toen eens een mailtje er achteraan gestuurd. Geen reactie.. Een paar keer gebeld, telefoonlijn lijkt eruit te liggen... Ik vraag me dan ook, net als velen van jullie, af of het geld ooit nog op mijn rekening verschijnt.. Hopelijk besteedt Radar er aandacht aan.. Aangifte bij de politie is aan te raden begrijp ik?

Sting

Een antwoordje voor DavidBB. Ik denk niet dat ie failliet is; noch op de site van de KvK noch op Rechtspraak.nl is iets te vinden over een insolventie van We Rock U BV of MZ Beheer BV (enig aandeelhouder van We Rock You BV). Dat [naam verwijderd door Moderator] niet bij We Rock U BV te vinden is klopt inderdaad. [naam verwijderd] is eigenaar/directeur van MZ Beheer BV en via die constructie is ie de baas bij We Rock U BV.
Ik heb overigens nog wel een mail gestuurd naar het emailadres dat staat vermeld op [link verwijderd door Moderator] Niet om een reisje naar Berlijn te boeken maar om maar weer eens te proberen om met hem in contact te komen en een beetje om hem te laten merken dat mensen naar hem op zoek zijn. Ik kreeg een automatisch berichtje retour waarin werd medegedeeld dat het adres was veranderd in [adres verwijderd door Moderator]. Daar is mijn laatste mailtje naar toe gestuurd. Als anderen ook trek hebben om [naam verwijderd] een bericht te sturen, ga je gang.
Vanochtend heb ik ook via het contactscherm van deze site de redactie van Radar opgeroepen om aandacht te besteden aan deze casus. Dat zouden meer mensen moeten doen, net als het doen van aangifte of een melding via mijnpolitie.nl. Misschien leidt het allemaal nergens toe maar ik vind het nog steeds de moeite waard om pogingen te doen om geld terug te krijgen.

Jarina86

Ongelezen bericht door Jarina86 »

Ook ik heb twee kaartjes gekocht voor Vanessa Mae en tot op heden geen reactie gehad. Ik heb vorige week nog gebeld en er werd gezegd dat ik een reactie zou krijgen binnen 2 dagen maar dat is niet gebeurd, daarna nog meermaals geprobeerd te bellen maar niemand neemt meer op. Ook op zijn hyvespagina kwam ik niet veel verder [link verwijderd door Moderator] maar ik heb wel een melding gedaan bij de mijnpolitie.nl. Ik hoop dat hier snel wat aan gedaan wordt.

Angela4

Ongelezen bericht door Angela4 »

Ik ben het helemaal met STING eens, als we allemaal iets ondernemen dan zal er vanzelf iets mee gedaan moeten worden. We hebben allemaal gewerkt voor het geld en ik was niet van plan om hem dat zo cadeau te gaan geven! Zelf heb ik zojuist ook een mail naar hem gestuurd via facebook. We gaan het mee maken!

Ilona2

Ongelezen bericht door Ilona2 »

Ook ik heb inmiddels contact gezocht met de redactie van radar om hen te tippen om hier een item over te maken.. Als iedereen dat doet, heeft het wellicht zin en zullen ze er aandacht aan besteden!

MakuMaku

Ongelezen bericht door MakuMaku »

Hier ook nog geen geld terug ontvangen voor de Vanessa Mae kaartjes. Het gedonder begon bij mij al dat ik geen concert kaartjes toegestuurd had gekregen. Die [naam verwijderd door Moderator] beweerde zelfs dat hij mijn concert kaartjes persoonlijk in handen had gehad.. En nu hoor ik ook helemaal niks van hun ondanks herhaaldelijk mailen/bellen.

Ik ga morgen of overmorgen ook maar aangifte doen bij de politie!

roosie

Ongelezen bericht door roosie »

Ook wij hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ergens in maart hebben we vier kaartjes voor Vanessa Mae besteld via Werocku bv. Na de betaling hebben we netjes de kaartjes via de post thuis gekregen.
Toen een mailtje gehad dat het concert was geannuleerd en dat we de kaartjes moesten terug sturen. Voordat we deze hebben teruggestuurd hebben we hiervan kopieën gemaakt en daarna op de post gedaan.
Aangezien we daarna niets meer hoorde hebben we gemaild met de vraag wanneer we het geld terug konden verwachten. Daarop kregen we waarschijnlijk dezelfde standaard mail die iedereen heeft gekregen: dat we pas contact konden opnemen als we na 24 april niets hadden vernomen. Achteraf is het waarschijnlijk stom om zo lang af te wachten, aangezien zij zo alle tijd hadden om dus waarschijnlijk te verhuizen etc. Maar goed we hebben netjes afgewacht.
Deze week vonden we het wel genoeg en hebben we Werocku bv geprobeerd te bellen, maar ik heb het gevoel dat de telefoon wordt doorgeschakeld en daarna direct wordt opgehangen. Ook op mailtjes wordt niet meer gereageerd. Er staat nu een brief klaar om ze in gebreke te stellen, maar na het lezen van alle voorgaande reacties ben ik bang dat die brief nooit zal aankomen.
We zitten echt met de handen in ons haar en weten eerlijk gezegd niet meer zo goed wat we nu kunnen doen. Wellicht de krachten bundelen met alle gedupeerde?

Sting

Ik begrijp de wanhoop van <roosie> heel goed. Dat samen optrekken kan natuurlijk als iedere gedupeerde de wegen bewandelt die legaal voorhanden zijn. De ingebrekestelling is uitstekend maar meldt jouw geval ook bij mijnpolitie.nl. Dring er tevens bij de redactie van Radar op aan om aandacht aan dit onderwerp te besteden. Natuurlijk heb ik eraan gedacht om naar Velserbroek te gaan en om daar net zo lang voor de deur te gaan staan tot ik mijn geld terug heb. Het terugkrijgen van mijn geld is echter niet het enige wat mij drijft; ik vind dat aan dit soort praktijken een halt moet worden toegeroepen. Dat kan als bijvoorbeeld Radar en de politie de klachten oppakken en er aandacht aan besteden. Melden dus.

SnuggLe

Ongelezen bericht door SnuggLe »

Hetzelfde verhaal hier.
Toen ik vanochtend eens ging proberen te bellen en ik geen gehoor kreeg, kreeg ik argwaan en ben ik op internet gaan zoeken. En zo kwam ik ook hier uit.

Je mag aannemen dat dit een officieel concert van Vanessa Mae was. En dus dat de Americahal in Apeldoorn er vanaf wist. En dus ook het management van Vanessa Mae. Daar ga ik 100% vanuit eigenlijk, mede gezien alle advertenties in kranten. Het zou gek zijn als dat niet zo is, maar misschien ben ik goedgelovig.

Daarom heb ik een mail gestuurd (geprobeerd te sturen) naar het management van Vanessa Mae. Via http://www.vanessa-mae.com/ kom je er niet, want die is 'in construction', dus heb ik gemaild naar [adres verwijderd door Moderator] zoals daar onderin staat. Ik ben benieuwd of ik daar wat van hoor.

Verder wil ik bij de politie eens informeren wat zij er verder vanaf weten. Kijken of er aangiften of iets dergelijks zijn.

Kijk het kan voorkomen dat ze het druk hebben vanwege zoveel kaarten. Een net mailtje van " gun ons de tijd tot 24 april" snapte ik daarom ook. Als WeRockU die tijd heeft gebruikt om alles op te doeken...is dat apart.

Ik ben nog steeds van goede hoop, maar wellicht goedgelovig... Hoop dat er snel duidelijkheid komt. En een oplossing.

Knittel

Ongelezen bericht door Knittel »

Zelfde verhaal. Twee tickets gekocht en na het terugsturen niks meer gehoord, behoudens het mailtje dat ik geduld moest hebben tot 24 april. Nu ze nergens meer op reageren heb ik melding gedaan van internetoplichting. Het kan niet zo zijn dat ze nog steeds kaarten verkopen voor andere evenementen, terwijl ze hun betalingsverplichtingen niet nakomen.

SnuggLe

Nou....ik ben heel bang mbt ons geld als ik dit bericht van de vorige pagina nog eens lees....

http://www.nieuws.be/nieuws/Concertgang ... 454c4.aspx
Laatst gewijzigd door SnuggLe op 05 mei 2011 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Sting

Zojuist heb ik even gebeld met LEG in Aalmeerderbrug. Volgens de site van We Rock U treedt daar aanstaande zaterdag Classic Petra op. Ik ken de artieste niet maar dat doet er niet zoveel toe. De mevrouw aan de telefoon bevestigde dat de organisatie van het concert in handen was van We Rock U en dat het concert gewoon door gaat. Zij vertelde dat [naam verwijderd door Moderator] 'on tour' was en dat hij om die reden slecht te bereiken was. Waar hij op dit moment was wist zij niet maar ze vertelde wel dat zij voor de communicatie met [naam verwijderd door Moderator] de mail- en telefoongegevens gebruikte die ook op de site van We Rock U vermeld staan, en dat zij vanochtend nog contact met hem heeft gehad. Naar verluid zou We Rock U BV haar verplichtingen jegens LEG behoorlijk nakomen. Ik merkte aan de mevrouw dat zij niets wilde weten van eventuele slechte bedoelingen van [naam verwijderd door Moderator]. 'Het is een harde werker en neemt wel het risico voor de organisatie van dit soort evenementen'. Dat mag zo zijn maar blijkbaar legt hij dat ondernemersrisico nu neer bij mensen die een kaartje hebben gekocht. Ik heb de mevrouw, die naar mijn indruk [naam verwijderd door Moderator]volledig vertrouwde, nog even verwezen naar de site van Radar om te zien dat er mensen zijn die graag hebben dat de ondernemer het ondernemersrisico gewoon bij zich houdt. En afgesloten met de wens dat zij aanstaande zaterdag niet teleurgesteld wordt in haar verwachtingen.

Sting

Ik ben er helemaal geen voorstander van om met een groepje mensen voor de deur van een woning te gaan staan, zoals <Snuggle> voorstelt. Daar doe ik dus ook niet aan mee. Mijn voorkeur gaat uit naar de wegen die ik eerder heb aangegeven.

SnuggLe

Sting, blijkbaar zag je de smiley niet achter mijn post. Tuurlijk ga ik daar niet met een groep mensen voor de deur staan, duh. Maar mocht er niets lukken, wil ik natuurlijk best wel een keer aanbellen. Een normaal goed gesprek is altijd beter dan jezelf gek maken op internet met "als / eventueel / want" en ga zo maar door. Dan heb je in ieder geval face2face contact en kan hij het een en ander uitleggen. Wellicht is het allemaal niet zo zwart/wit en slecht als wij hier denken.

Ik heb ook contact gezocht met Classic Petra. Dit was de reactie van het management:
We have done two shows with [naam verwijderd door Moderator], one in Finland and one in Germany, we are doing 3 more shows w/ [naam verwijderd] in Europe, the Netherlands is one of them scheduled for May 7. This is the first time we have worked with [naam verwijderd], but so far we have not had problems with him out on the road, but we try to run a very tight ship and have good checks and balances.
Dus blijkbaar is Vanessa Mae gewoon een misstap geweest...? Laten we het hopen. Ik vertrouw er nog steeds op dat alles goedkomt.

hannusss

Ongelezen bericht door hannusss »

Vannessa Mae EN Tito Jackson een misstap bedoel je?

Nee, een afgesloten telefoon. Niet terug bellen ondanks dat ene [naam verwijderd door Moderator] je boodschap aanneemt. Het niet reageren op mailtjes, faxen en telefoontjes e.d. .... dat is geen 'toevallig' misstapje. Zo naief kan je niet zijn.

Ik heb er niks op tegen om zo iemand een bezoekje te brengen. Lijkt me leuk zelfs!

Gesloten