LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afriqiyah Airlines
Re: Afriqiyah Airlines
Wie heeft er een vlucht geboekt waarvan de vertrekdatum al is geweest?
Ik vroeg mij af hoe dat dan verder is afgehandeld. Krijg je dan een bericht dat de vlucht niet door gaat?
groetjes Cindy
Ik vroeg mij af hoe dat dan verder is afgehandeld. Krijg je dan een bericht dat de vlucht niet door gaat?
groetjes Cindy
Re: Afriqiyah Airlines
Beste Wouter, Wij hebben ook geboekt voor 11 mei en ook wij hebben bij Aegon een annuleringsverzekering eb hebben deze ingeschakeld. Zij blijven maar vragen naar een bevestiging van de annulering van de vlucht. Maar wij hebben geboekt bij SuperSaver en zij geven geen annuleringbevestiging omdat het geen annulering is. Ik heb vandaag weer gebeld met Aegon en het verhaal nogmaals uitgelegd.
Misschien kan je mij je directe mail sturen want dan kunnen we elkaar op de hoogte houden.
groetjes Cindy
Misschien kan je mij je directe mail sturen want dan kunnen we elkaar op de hoogte houden.
groetjes Cindy
Re: Afriqiyah Airlines
test
Laatst gewijzigd door serv op 31 mei 2011 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Afriqiyah Airlines
Helaas heb ik ook niets te melden. Reisbureau doet niets. Annuleringsverzekering reageert maar steeds niet. Ik was beloofd dat ik zeker binnen 1,5 week iets zou horen.
Termijn is natuurlijk al verstreken. .....
Zucht.... Ik heb een mail naar de teamleider gestuurd dat conform de voorwaarden ze binnen 72 werkuren moeten reageren. Dat hebben ze nu al 2x niet gehaald.....
Onze vertrekdatum is pas 8-7.
Termijn is natuurlijk al verstreken. .....
Zucht.... Ik heb een mail naar de teamleider gestuurd dat conform de voorwaarden ze binnen 72 werkuren moeten reageren. Dat hebben ze nu al 2x niet gehaald.....
Onze vertrekdatum is pas 8-7.
Re: Afriqiyah Airlines
Wat ik me afvraag of je überhaupt wel iets hoort als de vliegdatum nadert, krijg je dan bericht dat de vlucht is geannuleerd. Ik heb namelijk van de verzekering begrepen dat dat is waar ze op wachten.
gr. Cindy
gr. Cindy
Re: Afriqiyah Airlines
Ik vind het idd erg raar dat het zo stil is. Er zouden veel meer gedupeerden moeten zijn. Kunnen we onze krachten niet bundelen en hier met zijn allen mee naar de media gaan want er gebeurt niks en we krijgen niks te horen.
Re: Afriqiyah Airlines
Ik heb een bericht naar tros contact adres gestuurd. Hoe meer mensen dat doen, hoe meer kans we maken dat we geholpen worden. Dus allemaal even een berichtje sturen naar het contact adres van radar. Ik heb gewoon de link van dit forum meegestuurd.
Re: Afriqiyah Airlines
Beste allen,
Mijn tickets zijn bij GoLeif geboekt, en zij reageren als volgt (27 april):
"Thank you for your email.
Well, the situation with Afriqiyah Airways is very tricky since we do not know at all how the situation in Libya will develop and if the carrier will be operational or not. As far as we know, the airline however is not bankrupt.
Currently the International Air Transport Association (IATA) has frozen all funds of Afriqiyah with the result that the airline is not able to approve or proceed with any refund applications. Also other airlines are not able to accept Afriqiyah tickets.
This is very regrettable situation.
You can get back to us closer to your departure date for update of the situation, but at the moment there are no guarantees about anything. Refunds cannot be promised or processed for the time being."
Toen heb ik uiteindelijk maar nieuwe tickets geboekt (goedkoop te annuleren gelukkig, ongeveer zelfde prijs, maar wel via Londen..) en nu maar hopen dat na de oorlog de tickets worden vergoed (waar ze volgens mij wel toe verplicht zijn?). Iemand anders nog nieuws over vergoedingen? Volgens mij boeken ze vluchten niet meer om, of wel?
Groeten, succes, Wilke
Mijn tickets zijn bij GoLeif geboekt, en zij reageren als volgt (27 april):
"Thank you for your email.
Well, the situation with Afriqiyah Airways is very tricky since we do not know at all how the situation in Libya will develop and if the carrier will be operational or not. As far as we know, the airline however is not bankrupt.
Currently the International Air Transport Association (IATA) has frozen all funds of Afriqiyah with the result that the airline is not able to approve or proceed with any refund applications. Also other airlines are not able to accept Afriqiyah tickets.
This is very regrettable situation.
You can get back to us closer to your departure date for update of the situation, but at the moment there are no guarantees about anything. Refunds cannot be promised or processed for the time being."
Toen heb ik uiteindelijk maar nieuwe tickets geboekt (goedkoop te annuleren gelukkig, ongeveer zelfde prijs, maar wel via Londen..) en nu maar hopen dat na de oorlog de tickets worden vergoed (waar ze volgens mij wel toe verplicht zijn?). Iemand anders nog nieuws over vergoedingen? Volgens mij boeken ze vluchten niet meer om, of wel?
Groeten, succes, Wilke
Re: Afriqiyah Airlines
test
Laatst gewijzigd door serv op 31 mei 2011 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Afriqiyah Airlines
Goed idee Cindy k heb ze ook een berichtje gestuurd.
Re: Afriqiyah Airlines
Mooi als we dat nu met zijn allen doen gaan zij wellicht helpen.
Cindy
Cindy
Re: Afriqiyah Airlines
Ik had toenertijd geboekt via ebookers. Ik heb er zelf voor gekozen te annuleren en de kosten te dragen. Ebookers gaf toen binnen de dag een annuleringsbevestiging. Deze naar aegon gestuurd en binnen drie dagen bedrag op mijn rekening. Ik heb ook nog een gedeelte van de belasting retour gekregen via ebookers.
Het lijkt er op dat aegon de enige is die uitkeerd.
Succes iedereen
Het lijkt er op dat aegon de enige is die uitkeerd.
Succes iedereen
Re: Afriqiyah Airlines
Hi,
mijn vriendin en ik hebben ook vliegtickets geboekt bij Airstop voor Benin (haar dochter woont daar) met tussenstop in Tripoli (Afriqiyah Airlines) voor 7 juli.
Bij het reisbureau zeiden ze ook dat de Libische maatschappij momenteel niet vliegt en dat het niet zeker is of ze in juli zullen vliegen. Annulatie kan worden gevraagd maar gezien het overmacht is (oorlog in Libië) weinig kans voor terugbetaling. Dus ook in België zijn gedupeerden.
Wie heeft al rechtstreeks contact gehad met de vliegmaatschappij ? Zijn ze nog te bereiken ?
mijn vriendin en ik hebben ook vliegtickets geboekt bij Airstop voor Benin (haar dochter woont daar) met tussenstop in Tripoli (Afriqiyah Airlines) voor 7 juli.
Bij het reisbureau zeiden ze ook dat de Libische maatschappij momenteel niet vliegt en dat het niet zeker is of ze in juli zullen vliegen. Annulatie kan worden gevraagd maar gezien het overmacht is (oorlog in Libië) weinig kans voor terugbetaling. Dus ook in België zijn gedupeerden.
Wie heeft al rechtstreeks contact gehad met de vliegmaatschappij ? Zijn ze nog te bereiken ?
Re: Afriqiyah Airlines
Afriqiyah is totaal onbereikbaar. Ik heb eenmaal een mail teruggekregen in het begin. Daarna kreeg ik mails dat de mailbox vol is.
In Amsterdam hoorde ik van een medewerker dat de tickets steeds tot een bepaalde periode terugbetaald werden. Laatste datum was 15 maart. Als vertrek tot die datum gepland was kon je een refund krijgen.
7 maart heeft IATA de vergunning ingetrokken en alle tegoeden bevroren. Ik heb vandaag een mail van Iata gekregen:
IATA is the worldwide trade association that represents and serves international carriers. IATA publishes resolutions and guidelines developed to assist the airline community in providing safe, secure and efficient operations around the world.
On behalf on its member airlines, IATA also accredits travel agents in order to formally recognize reliable agents who are authorised to sell and issue international airline tickets for carriers.
IATA is not, however, a regulatory body, and does not intervene in service disputes or other commercial matters involving customers and the airlines or issuing travel agents.
Should you have a problem or complaint concerning a particular airline or travel agent, we ask you to contact the customer services department of the airline or travel agency concerned directly.
We are sorry that we cannot be of further assistance, and hope that you receive a satisfactory resolution to your complaint shortly.
Should you need any further information from IATA, please do not hesitate to login a new query via our Customer Portal: www.iata.org/europe/cs. These queries will be answered with the highest priority.
Yous sincerely,
Service Centre Europe
International Air Transport Association
www.iata.org/europe/cs
Kort gezegd: ze bevriezen de tegoeden, maar je kan daar niets mee.....
Ik vrees het ergste.
In Amsterdam hoorde ik van een medewerker dat de tickets steeds tot een bepaalde periode terugbetaald werden. Laatste datum was 15 maart. Als vertrek tot die datum gepland was kon je een refund krijgen.
7 maart heeft IATA de vergunning ingetrokken en alle tegoeden bevroren. Ik heb vandaag een mail van Iata gekregen:
IATA is the worldwide trade association that represents and serves international carriers. IATA publishes resolutions and guidelines developed to assist the airline community in providing safe, secure and efficient operations around the world.
On behalf on its member airlines, IATA also accredits travel agents in order to formally recognize reliable agents who are authorised to sell and issue international airline tickets for carriers.
IATA is not, however, a regulatory body, and does not intervene in service disputes or other commercial matters involving customers and the airlines or issuing travel agents.
Should you have a problem or complaint concerning a particular airline or travel agent, we ask you to contact the customer services department of the airline or travel agency concerned directly.
We are sorry that we cannot be of further assistance, and hope that you receive a satisfactory resolution to your complaint shortly.
Should you need any further information from IATA, please do not hesitate to login a new query via our Customer Portal: www.iata.org/europe/cs. These queries will be answered with the highest priority.
Yous sincerely,
Service Centre Europe
International Air Transport Association
www.iata.org/europe/cs
Kort gezegd: ze bevriezen de tegoeden, maar je kan daar niets mee.....
Ik vrees het ergste.
Re: Afriqiyah Airlines
test
Laatst gewijzigd door serv op 31 mei 2011 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Afriqiyah Airlines
test
Laatst gewijzigd door serv op 31 mei 2011 20:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Afriqiyah Airlines
test
Laatst gewijzigd door serv op 31 mei 2011 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Afriqiyah Airlines
Hallo,
ook wij hebben 2 tickets geboekt via Vliegwinkel om via Tripoli naar Ghana te vliegen. Vliegwinkel onderneemt weinig, vragen alleen steeds of ze al een nieuw ticket voor ons kunnen boeken. Nu hebben we gisteren van Vliegwinkel een reaktie ontvangen, zie een aantal reakties hierboven.
Onze vertrekdatum is 21 juli a.s.
ook wij hebben 2 tickets geboekt via Vliegwinkel om via Tripoli naar Ghana te vliegen. Vliegwinkel onderneemt weinig, vragen alleen steeds of ze al een nieuw ticket voor ons kunnen boeken. Nu hebben we gisteren van Vliegwinkel een reaktie ontvangen, zie een aantal reakties hierboven.
Onze vertrekdatum is 21 juli a.s.
Re: Afriqiyah Airlines
test
Laatst gewijzigd door serv op 31 mei 2011 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Afriqiyah Airlines
test
Laatst gewijzigd door serv op 31 mei 2011 20:41, 2 keer totaal gewijzigd.