Als ik dit forum lees dan kan ik alleen maar concluderen dat er hier voornamelijk concurrenten van HM en adviseurs die niet succesvol waren hun kritiek plaatsen.
Ikzelf ben geen medewerker van HM maar ik ben jurist.
Mijn vriend werkt overigens wel bij HM.
Ook ik ben zo'n 3 jaar geleden aangesproken voor het spaarprodukt van HM.
Omdat ik zeker niet over 1 nacht ijs ga heb ik alles tot in de puntjes uitgezocht en ik kon enkel maar concluderen, dat dit een zeer goed produkt is. Ik ben dan ook klant geworden bij HM. Een van de grote voordelen is dat het een europeesch bedrijf is wat het hoofdkantoor in brussel heeft. Hierdoor word je veel sneller als arbeidsongeschikt gezien en maak je dus ook veel sneller aanspraak op de invaliditeitsuitkering als bij een Nederlands bedrijf.
Daarnaast is het zo dat mijn neef tijdelijk arbeidsongeschikt raakte en HM ging keurig doorsparen.
Dus kortom, met het produkt en het bedrijf is absoluut niets mis.
HM werkt overigens volledig legaal, want zij mogen in Nederland aktiviteiten verrichten mbt verzekeringen. Dat kun je controleren op de pensioen en verzekeringskamer (
www.pvk.nl)
In tegenstelling tot andere maatschappijen hebben alle agenten van HM een SER inschrijving, terwijl bij de meeste andere maatschappijen alle agenten slechts op 1 SER inschrijving van het kantoor werken.
Dan over het werken bij hamburg-mannheimer.
Zoals ik eerder citeerde, mijn vriend werkt ruim 3 jaar bij HM en ik heb dus zijn ervaringen op de voet gevolgd.
Omtrent de manier van benaderen kun je eeuwig discussieren, het is een technische doordachte manier waarmee HM zeer succesvol is maar er zullen zeker ook mensen zijn die dat niet als prettig ervaren.
Wat word verteld omtrent de carriere klopt precies. Ik ben namelijk zelf een keer meegeweest naar zo'n basisseminar, puur uit belangstelling maar niet om zelf medewerker te worden, het is niet mijn terrein.
Mijn vriend is positie 3 dus het bewijs is er dat het echt kan.
Ook heb ik zijn verdiensten gezien.
Hij is zeer tevreden en heeft een prachtige carriere met mooie vooruitzichten.
Echter, lang niet iedereen zal voldoende doorzettingsvermogen bezitten om succesvol te worden. Maar dat werd ook duidelijk verteld op het seminar. Dus al die mensen die bij HM hebben gewerkt en op dit forum schrijven dat de carriere te rooskleurig word getoond die hebben het mis. Het probleem ligt bij jezelf. Besef dat je niet over voldoende doorzettingsvermogen beschikken. Bij andere bedrijven is dat niet anders. Mensen die snel opgeven worden niet succesvol.
Als afsluiting wil ik nog even vermelden, dat er altijd wel enkele negatieve ervaringen bij een maatschappij zullen zijn, bij elke verzekeringsmaatschappij worden wel eens fouten gemaakt.
Maar met zo'n ervaring kun je beter kontakt opnemen met een organisatie die de klachten behandeld, bijv. het klachteninstituut voor verzekeringen.
mvg