LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] annulering concert -terugbetaling concerttickets Vanessa Mae

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Ilona2

Re: annulering concert -terugbetaling concerttickets Vanessa Mae

Ongelezen bericht door Ilona2 »

Heeft iedereen die een bericht gepost heeft op dit forum inmiddels contact opgenomen met de redactie van radar en een melding gedaan via mijnpolitie.nl? Ik raad aan dat een ieder dit doet, des te meer kans dat ze er aandacht aan besteden. Hier mag iemand toch niet zomaar mee wegkomen? Ik ben het ermee eens dat dit geen "foutje" kan zijn, want iedereen die ik hier lees heeft al op zoveel manieren geprobeerd om contact op te nemen.. dat kan geen toeval meer zijn.. Dus ik sluit me aan bij wat sommige anderen al opperden: maak een melding bij zowel de redactie van radar als bij mijnpolitie.nl. Niks doen helpt in elk geval niet...

hannusss

Ongelezen bericht door hannusss »

Ilona2 schreef:Heeft iedereen die een bericht gepost heeft op dit forum inmiddels contact opgenomen met de redactie van radar en een melding gedaan via mijnpolitie.nl? Ik raad aan dat een ieder dit doet, des te meer kans dat ze er aandacht aan besteden. Hier mag iemand toch niet zomaar mee wegkomen? Ik ben het ermee eens dat dit geen "foutje" kan zijn, want iedereen die ik hier lees heeft al op zoveel manieren geprobeerd om contact op te nemen.. dat kan geen toeval meer zijn.. Dus ik sluit me aan bij wat sommige anderen al opperden: maak een melding bij zowel de redactie van radar als bij mijnpolitie.nl. Niks doen helpt in elk geval niet...
Ik wel in ieder geval en ik hoop ook dat alle gedupeerden dit doen. Is het niet voor jezelf dan wel voor de volgenden die anders door deze mensen benadeeld worden.

constanze

Ongelezen bericht door constanze »

Ook ik heb kaarten gekocht voor het concert van Vanessa May, en het lukt me ook niet om geld terugte krijgen. De kaarten zij aangetekend teruggezonden. Mailen (is niet te bezorgen), bellen 06 nummer of vaste telefoon heeft niet geholpen. De eerste dagen gaf een telefoniste antwoord, ze zou het melden en nu gaat de telefoon eenmaal over en is dan in gesprek. Aangifte bij de politie is erg ingewikkeld (kan niet via internet), zij adviseerdenom het te melden bij de fraudhelpdesk. Dat is gedaan en nu afwachten. Niet dat ik nog verwacht iets van de 121,00 euro terug te zien.
Constanze

Ilona2

@Constanze: Als ik jou was zou ik de redactie van Radar ook nog even een mailtje sturen, hoe meer ze er krijgen, hoe groter de kans is dat ze er in een uitzending aandacht aan besteden..

DavidBB

Ongelezen bericht door DavidBB »

Ik wou nog ff melden dat ik aangiften heb gedaan bij mijnpolitie.nl, onder internet oplichting. Ik heb ook een bericht achter gelaten op zijn hyves, ben benieuwd of hij daar reageert.
Kan me alleen slecht voorstellen dat LEG wel in contact komt met [naam verwijderd] op zijn 06 nummer en wij niet. Dat klopt niet.

Maar radar kijkt hier ook neem ik aan, is tenslotte hun forum. Er zijn hier nu al 10 mensen (?) die hebben aangeven hun geld niet terug hebben gehad, praat je ongeveer over 1100 euro? En laten we er maar vanuit gaan dat niet iedereen hier account aanmaakt om te reageren. En de aandacht dat dit concert had gekregen, praat ik over kranten en tv.

Ilona2

DavidBB schreef:Ik wou nog ff melden dat ik aangiften heb gedaan bij mijnpolitie.nl, onder internet oplichting. Ik heb ook een bericht achter gelaten op zijn hyves, ben benieuwd of hij daar reageert.
Kan me alleen slecht voorstellen dat LEG wel in contact komt met [naam verwijderd door Moderator] op zijn 06 nummer en wij niet. Dat klopt niet.

Maar radar kijkt hier ook neem ik aan, is tenslotte hun forum. Er zijn hier nu al 10 mensen (?) die hebben aangeven hun geld niet terug hebben gehad, praat je ongeveer over 1100 euro? En laten we er maar vanuit gaan dat niet iedereen hier account aanmaakt om te reageren. En de aandacht dat dit concert had gekregen, praat ik over kranten en tv.
Ik heb ook nog mensen gevonden op de site van kassa en die van omroep Gelderland. Ik heb hen ook geadviseerd om een melding op mijnpolitie.nl te doen en op deze site..

Sting

Ongelezen bericht door Sting »

DavidBB schreef: Kan me alleen slecht voorstellen dat LEG wel in contact komt met [naam verwijderd door Moderator] op zijn 06 nummer en wij niet. Dat klopt niet.
Ik heb alleen maar gemeld wat de mevrouw aan de telefoon mij vertelde. Of het waar is weet ik niet. Gelet op wat ik tot nu toe zelf heb ondervonden en gelezen van anderen, komt het op mij nogal onwezenlijk over. Misschien dat ze inmiddels op dit forum heeft gekeken en zich begint af te vragen of ze de kroketten en frikadellen voor aanstaande zaterdag moet afbestellen..........

Ilona2

Sting schreef:
DavidBB schreef: Kan me alleen slecht voorstellen dat LEG wel in contact komt met [naam verwijderd door Moderator] op zijn 06 nummer en wij niet. Dat klopt niet.
Ik heb alleen maar gemeld wat de mevrouw aan de telefoon mij vertelde. Of het waar is weet ik niet. Gelet op wat ik tot nu toe zelf heb ondervonden en gelezen van anderen, komt het op mij nogal onwezenlijk over. Misschien dat ze inmiddels op dit forum heeft gekeken en zich begint af te vragen of ze de kroketten en fricandellen voor aanstaande zaterdag moet afbestellen..........
Haha, LOL... Ze mogen dan ons geld hebben afgepakt, maar gelukkig niet het gevoel voor humor.. ;-) Ik hoop gewoon dat iedereen melding maakt.. Ben in mijn omgeving mensen al een beetje aan het vragen of ze ervaring met deze onderneming hebben.. Beetje rondvragen kan nooit kwaad..

redron

Ongelezen bericht door redron »

tja, eigenlijk een beetje te goedgelovig geweest. Even pluizen op internet, tref je daar toch wat info aan van een erg optimistiche [naam verwijderd door Moderator] met redelijk wat gewezen bedrijfjes en erg veel "vrienden". check myspace google Linkedl ed. Maar hoe het ook zij, geflest zijn we wel. Echt iets voor radar!
wellicht bundelen en weer faillissement aanvragen? Er zijn dacht ik maar drie schuldeisers nodig.

Angela4

Ongelezen bericht door Angela4 »

Bij faillissment kun je volgens mij helemaal fluiten naar het geld..

Heb vanmorgen aangifte gedaan, agent gaf aan dat mijnpolitie.nl alleen geldt voor oplichting via Marktplaats. Degene die hier de melding hebben gedaan worden dus zeer sterk aangeraden om evengoed alsnog een echte aangifte tegen [naam verwijderd door Moderator] te doen. Ze houden het landelijk bij en hoe meer ze in korte tijd binnen krijgen des te eerder ze er ook mee aan de slag kunnen gaan. Alle beetjes helpen! Deze gast moet in ieder geval een halt worden toegeroepen anders blijft hij eindeloos van die kansloze internetbedrijfjes opstarten!

Sting

redron schreef:tja, eigenlijk een beetje te goedgelovig geweest. Even pluizen op internet, tref je daar toch wat info aan van een erg optimistiche [naam verwijderd door Moderator] met redelijk wat gewezen bedrijfjes en erg veel "vrienden". check myspace google Linkedl ed. Maar hoe het ook zij, geflest zijn we wel. Echt iets voor radar!
wellicht bundelen en weer faillissement aanvragen? Er zijn dacht ik maar drie schuldeisers nodig.
Ik vind echt dat Radar en de politie aan de gang zouden moeten gaan met dit dossier. Volgens mij ben je helemaal niet te goedgelovig geweest. Een normaal mens gaat bij het bestellen van een kaartje toch niet het internet afstruinen om er zeker van te zijn dat ie niet belazerd wordt? In ieder geval niet als het gaat om bedragen die hier aan de orde zijn.
In theorie zijn minimaal twee schuldeisers (met een opeisbare vordering) nodig om een faillissement aan te vragen. De schuldenaar kan het ook in zijn eentje en dat geldt ook voor de Belastingdienst en het Openbaar Ministerie. Dat is de theorie. Mijn inschatting is dat, ook al zouden alle gedupeerden die op dit forum bezig zijn zich verenigen, de hoogte van het gevorderde totaalbedrag aan de lage kant is en dat deze vordering alleen niet tot een faillissementsuitspraak zullen leiden. Vergeet niet dat het instellen van een vordering bij de rechtbank niet gratis is en dat preferente schuldeisers zoals de Belastingdienst zich onmiddellijk in de procedure zullen voegen.
Ik kijk elke dag op rechtspraak.nl om te ontdekken of MZ Beheer BV of We Rock U of [naam verwijderd door Moderator]inmiddels bekend zijn in het register. Mocht dat het geval zijn, en dat zal ik dan uiteraard melden op dit forum, dan ga ik de correspondentie met de bewindvoerder of de curator oppakken. Het zal dan wel gaan lijken op het plukken van een kale kip maar wellicht dat ik dan toch nog mijn postzegels vergoed krijg.

Als [naam verwijderd door Moderator] bezig is dan komt ie echt wel in aanmerking voor de opslag voor langstudeerders; volgens mijn gegevens [persoonsgegevens verwijderd door Moderator]
Laatst gewijzigd door Sting op 06 mei 2011 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Sting

Angela4 schreef:Bij faillissment kun je volgens mij helemaal fluiten naar het geld..

Heb vanmorgen aangifte gedaan, agent gaf aan dat mijnpolitie.nl alleen geldt voor oplichting via Marktplaats. Degene die hier de melding hebben gedaan worden dus zeer sterk aangeraden om evengoed alsnog een echte aangifte tegen [naam verwijderd door Moderator] te doen. Ze houden het landelijk bij en hoe meer ze in korte tijd binnen krijgen des te eerder ze er ook mee aan de slag kunnen gaan. Alle beetjes helpen! Deze gast moet in ieder geval een halt worden toegeroepen anders blijft hij eindeloos van die kansloze internetbedrijfjes opstarten!
Zojuist even gebeld met de politie in mijn woonplaats. Vorige week had ik mij bij de receptie van het hoofdbureau gemeld met het verzoek om aangifte te doen. Volgens de receptiemedewerker moest dat echt via 'mijnpolitie.nl'. Tijdens het telefoongesprek van zoeven kreeg ik inderdaad te horen dat 'mijnpolitie.nl' inderdaad alleen voor fraude via Marktplaats.nl is. De uitgebreide excuses van de Politie Gelderland Midden geef ik bij deze graag door aan de lezers van dit forum die ik in eerdere berichten heb aangemoedigd om vooral naar 'mijnpolitie.nl' te gaan. Nieuw advies: bel de plaatselijke politie en maak een afspraak om aangifte te komen doen.

Ilona2

Ook ik heb inmiddels een afspraak gemaakt bij de plaatselijke politie om aangifte te komen doen.. Dus ik raad iedereen hier aan hetzelfde te doen. Je moet soms wel een beetje aandringen, want ze wilden mij ook weer naar een internetsite verwijzen. Maar als je duidelijk maakt dat je staat op een persoonlijke aangifte, dan maken ze wel een afspraak, is mijn ervaring. Succes allemaal en we houden elkaar op de hoogte.

smoelie

Ongelezen bericht door smoelie »

Ook gedupeerd: 4 tickets.

hannusss

Die [naam verwijderd door Moderator] richt ook al het éne na het andere internetbedrijfje op!

Wat een ongelooflijk triest volk dat je zo de kost moet verdienen... Maar de wereld is klein dus als je wilt heb je ze zo gevonden :twisted: .

constanze

Ongelezen bericht door constanze »

Wat ik mij afvraag, heeft de Americahal geen slechte ervaringen met meneer [naam verwijderd door Moderator], en ook Classic FM waar hij reclame in maakte? Zij zullen toch ook niet voor niets hebben gewerkt.

hannusss

Marieke.db schreef:Ik kom er net achter dat ze nu actief zijn met concerten organiseren in Zuid Afrika. Misschien al oud nieuws maar toch.
Klopt, ik heb de betreffende band ook al een mailtje gestuurd dat ze moeten uitkijken met die organisator.

hannusss

constanze schreef:Wat ik mij afvraag, heeft de Americahal geen slechte ervaringen met meneer [naam verwijderd door Moderator], en ook Classic FM waar hij reclame in maakte? Zij zullen toch ook niet voor niets hebben gewerkt.
In de Stentor stond laatst een interviewtje met iemand van de Americahal. Er was namelijk ook een ninetees party gepland op 7 mei die ook afgelast werd omdat de organisator het niet kon bolwerken. Dit i.c.m. de afgelastte concerten van Vanessa Mae en Tito Jackson was natuurlijk wel een reactie waard.

De woordvoerder van de Americahal deed een beetje huilerig dat hij niet begreep dat gedupeerden hen belden omdat hij er toch niets aan kon doen dat er fraudeurs in de wereld rondlopen. De man kwam op mij niet over alsof hij medelijden met de gedupeerden had maar wel veel medelijden voor zichzelf op kon brengen (mijn interpretatie).

Als de Americahal nou de ´google zoekacties´ naar de familie [naam verwijderd door Moderator] had gedaan vóór dat het allemaal fout liep hadden wij dat nu niet achteraf hoeven doen en had het iedereen een hoop centen gescheeld.

Die Americahal is een waardeloos ding, er gebeurd nooit iets en de helft van de geplande activiteiten worden geannuleerd. Slecht management! Zonde van zo'n mooie hal....

Sting

Zo, ik ben weer terug van een uurtje op het politiebureau. Er ligt nu een riante aangifte tegen We Rock U BV. Nu maar afwachten of de politie er op korte termijn iets mee gaat doen, Radar het dossier oppakt en of We Rock U BV reageert op mijn ingebreke stelling. De ijzers liggen in het vuur en zijn roodgloeiend. De smid kan aan de slag!

Ilona2

Sting schreef:Zo, ik ben weer terug van een uurtje op het politiebureau. Er ligt nu een riante aangifte tegen We Rock U BV. Nu maar afwachten of de politie er op korte termijn iets mee gaat doen, Radar het dossier oppakt en of We Rock U BV reageert op mijn ingebreke stelling. De ijzers liggen in het vuur en zijn roodgloeiend. De smid kan aan de slag!
Welke informatie moest je meenemen bij je aangifte? Ook kopie van bankafschrift etc? Ik heb dinsdag een afspraak voor aangifte namelijk..

En weet iemand of het concert van Classic Petra gisteren wél is doorgegaan? Dit werd namelijk ook georganiseerd door We rock U. Ik kan er op internet niks over vinden, dus neem aan dat het dan is doorgegaan?

Gesloten