Ilona2 schreef:
Welke informatie moest je meenemen bij je aangifte? Ook kopie van bankafschrift etc? Ik heb dinsdag een afspraak voor aangifte namelijk..
En weet iemand of het concert van Classic Petra gisteren wél is doorgegaan? Dit werd namelijk ook georganiseerd door We rock U. Ik kan er op internet niks over vinden, dus neem aan dat het dan is doorgegaan?
Ik heb mijn hele 'dossier' meegenomen en daarvan heeft de verbalisant de volgende stukken in kopie aan de aangifte gehecht: mailverkeer aan en van We Rock U BV, de kaartjes (met daarbij de brief waarmee ik die heb teruggestuurd), betaalbewijs (afschrift bank) en inschrijving van WeRockU BV bij de Kamer van Koophandel. Ik denk dat het betaalbewijs het belangrijkste is en vervolgens is het natuurlijk ook wel prettig als je een kopie van de kaartjes kunt overleggen.
Afgelopen week heb ik gebeld met de LEG (Levend Evangelie Gemeente). Zoals ik in een van mijn vorige berichten aangaf was de mevrouw die ik sprak erg positief over [naam verwijderd door Moderator] en volgens haar ging het concert van Classic Petra vanavond gewoon door. Op de site van WeRockU kun je nog kaartjes bestellen, dus als je vanavond graag naar een leuk optreden in de zaal van de LEG wilt; het kan nog...........
Ilona2 schreef:
Welke informatie moest je meenemen bij je aangifte? Ook kopie van bankafschrift etc? Ik heb dinsdag een afspraak voor aangifte namelijk..
En weet iemand of het concert van Classic Petra gisteren wél is doorgegaan? Dit werd namelijk ook georganiseerd door We rock U. Ik kan er op internet niks over vinden, dus neem aan dat het dan is doorgegaan?
Ik heb mijn hele 'dossier' meegenomen en daarvan heeft de verbalisant de volgende stukken in kopie aan de aangifte gehecht: mailverkeer aan en van We Rock U BV, de kaartjes (met daarbij de brief waarmee ik die heb teruggestuurd), betaalbewijs (afschrift bank) en inschrijving van WeRockU BV bij de Kamer van Koophandel. Ik denk dat het betaalbewijs het belangrijkste is en vervolgens is het natuurlijk ook wel prettig als je een kopie van de kaartjes kunt overleggen.
Afgelopen week heb ik gebeld met de LEG (Levend Evangelie Gemeente). Zoals ik in een van mijn vorige berichten aangaf was de mevrouw die ik sprak erg positief over [naam verwijderd door Moderator] en volgens haar ging het concert van Classic Petra vanavond gewoon door. Op de site van WeRockU kun je nog kaartjes bestellen, dus als je vanavond graag naar een leuk optreden in de zaal van de LEG wilt; het kan nog...........
Hmmm, ik denk dat ik deze keer even bedank..
Maar dank je voor je informatie m.b.t. de aangifte. Helaas heb ik geen kopieën van de kaartjes, maar hopelijk lukt het ook wel met het betaalafschrift.
wij zijn ook opzoek naar [naam verwijderd door Moderator].
ook wij hebben de kaarten terug stuurd en moeten het geld nog krijgen maar ik denk dat we het geld kwijt zijn.
heb d.i.v mails gestuurd geen antwoord en een fax gestuurt geen antwoort
heb op vrijdag 29-04-2011 nog belt toe werd de telefoon beanwoord.
op maandag niet meer ingesprek.
ga maandag ook aangifte doen van oplichting. :
Ook ik heb 2 kaarten gekocht voor het concert van Vanessa Mea en kaartjes retour gestuurd om mijn geld terug te krijgen. Maar tot op heden niks ontvangen en niks meer gehoord.
Wel Kreeg ik mails eerst van [naam verwijderd door Moderator] en later van[naam verwijderd door Moderator]. Erg merkwaardig. Jullie hebben het over [naam verwijderd door Moderator], is dit dan 1 en de zelfde persoon??
Ik ga as donderdag aangifte doen, hopelijk schieten we er met zijn alle wat mee op! En krijgen wij ons geld toch nog terug!
Zou het zomaar kunnen zijn dat meneer [naam verwijderd door Moderator] dit concert nodig heeft gehad om weer geld te krijgen? Een annulering, hoe dan ook, kost hem geld. Want hij heeft flink reclame gemaakt. De kaarten zijn wel verkocht, maar moeten nu weer terugbetaald worden aan ons. Dat is verlies voor [naam verwijderd door Moderator]. Misschien had hij dat geld wel niet in kas en had hij dit concert nodig om ons terug te betalen.
SnuggLe schreef:Zou het zomaar kunnen zijn dat meneer [naam verwijderd door Moderator] dit concert nodig heeft gehad om weer geld te krijgen? Een annulering, hoe dan ook, kost hem geld. Want hij heeft flink reclame gemaakt. De kaarten zijn wel verkocht, maar moeten nu weer terugbetaald worden aan ons. Dat is verlies voor [naam verwijderd door Moderator]. Misschien had hij dat geld wel niet in kas en had hij dit concert nodig om ons terug te betalen.
Vast wel. Misschien heeft WeRockU zelfs net iets te weinig geld opgehaald want via de site kun je nog steeds kaartjes bestellen (en betalen) voor het optreden van afgelopen zaterdag..........
Ik geloof dat ik mij kan aansluiten...
Dit is zo tenenkrommend. Dan druk ik mij zachtjes uit.
Ik heb heel goed gelovig twee tickets terug gestuurd. Van het weekend schoot het mij ineens te binnen. Ik heb nog geen reactie gehad op mijn email. Toen ik net aan het googlen was kwam ik dit forum tegen. Bellen heeft ook geen zin begrijp ik
Ik heb radar inmiddels al een email gestuurd. Ik begrijp dat het ook goed is om aangifte te doen. Heeft dat zin? Ook als je geen kopie van de tickets hebt?
Uiteraard heb ik nog wel bewijs van aankoop en de emails....
sunshines schreef:Ik geloof dat ik mij kan aansluiten...
Dit is zo tenenkrommend. Dan druk ik mij zachtjes uit.
Ik heb heel goed gelovig twee tickets terug gestuurd. Van het weekend schoot het mij ineens te binnen. Ik heb nog geen reactie gehad op mijn email. Toen ik net aan het googlen was kwam ik dit forum tegen. Bellen heeft ook geen zin begrijp ik
Ik heb radar inmiddels al een email gestuurd. Ik begrijp dat het ook goed is om aangifte te doen. Heeft dat zin? Ook als je geen kopie van de tickets hebt?
Uiteraard heb ik nog wel bewijs van aankoop en de emails....
Ik zou wel aangifte doen, hoor. Ook ik heb geen kopie van de tickets, maar ga morgen wel aangifte doen. Ik zou wel even een kopietje van je rekeningafschrift maken en meenemen. Plus een kopie van de email-uitwisseling.
Succes!
Helaas.helaas
ook ik ben de dupe van Werocku b.v. en ga dan ook een aangetekende brief versturen met een. Heb precies de zelfde ervaring als de meeste forum leden.
Ik ben inmiddels zover dat ik morgen een aangetekende brief de deur uit laat gaan waarin ik aan We Rock U BV kan vertellen dat zij niet gereageerd hebben op de, eveneens per aangetekende post verzonden, ingebrekestelling. In de verzuimbrief heb ik fijntjes aangegeven dat ik mijn inmiddels gemaakte kosten ook op hun bordje leg. Als de brief uit is geef ik het dossier in handen van mijn rechtsbijstandverzekering. Ik hoor jullie denken: 'joh, voor zo'n bedrag ga je toch niet naar een rechtsbijstandverzekering'. Normaal gesproken zou ik dat ook niet doen. Zo'n gedoe. Tot ik de voorwaarden van mijn verzekering nog eens doornam. Daarbij bleek dat de verzekeraar gerechtigd is om, in plaats van (verdere) rechtsbijstand te verlenen, de verzekerde een bedrag aan te bieden ter grootte van het financieel belang. Als jullie ook een rechtsbijstandverzekering hebben raad ik je aan om ook maar eens te kijken of de polis voorziet in zo'n afkoopmogelijkheid. Misschien een manier om toch nog iets van de schade gecompenseerd te krijgen.
Ook wij hebben 2 kaarten gekocht, netjes terug gestuurd en nog geen geld ontvangen. Ik volg dit forum, maar ik vraag me af of het wel nut heeft om nog geld te steken in een aangetekende brief.
Maar ja, als niemand dat doet is de organisator natuurlijk helemaal blij.
Dus ik zal toch maar even een briefje sturen!
tloonen schreef:Ook wij hebben 2 kaarten gekocht, netjes terug gestuurd en nog geen geld ontvangen. Ik volg dit forum, maar ik vraag me af of het wel nut heeft om nog geld te steken in een aangetekende brief.
Maar ja, als niemand dat doet is de organisator natuurlijk helemaal blij.
Dus ik zal toch maar even een briefje sturen!
Zou daarbij ook zeker nog aangifte doen én Radar een mail sturen.. Want inderdaad, als niemand het doet...
Inmiddels kan al een beetje de humor hier van inzien.
Het is echter zo druk bij de politie dat ik pas volgende week terecht kan.
Een weekje in afwachting...
Ook wij zijn de dupe van WeRockUbv.We hadden toen we het bericht kregen dat het concert van Vannessa Mea niet doorging de kaarten aangetekend terug gestuurd.Na 1 maand kregen we ze terug gestuurd met het bericht dat het adres niet zou kloppen.Dit vond ik echter vreemd dus ben ik gaan bellen.De telefoniste wist net zoveel als ik dus ben ik maar gaan mailen.Hierop kregen wij echter geen gehoor.Dus nog maar een paar keer in de telefoon geklommen.Na 5x kregen wij een telefoniste aan de telefoon en zei dat we de kaarten maar terug moesten sturen(niet aangetekend omdat diegene die erover gaat zo vaak weg is) en dat het dan wel geregeld zou worden.Nu inmiddels is het alweer 2 weken later en hebben we nog steeds niks gehoord en terug gezien.Als we mobiel bellen wordt de telefoon automatisch doorgeschakeld en met de gewone vaste telefoon krijg je geen gehoor.Beetje vreemd toch.....????Wij krijgen het idee dat dit flutbedrijf ons niet wil en kan terug betalen en laten het hier dus ook zeker niet bij zitten.Wij gaan zeker aangifte doen van oplichting en zullen het ook niet laten om de rechtsbijstand etc. in te schakelen.Hopelijk gaat iedereen dit doen die nog geen geld terug heeft gehad van dit Corrupt Bedrijf.....
Zo, ik ben net terug van een uurtje politiebureau. De aangifte is gedaan. De agente zei dat een melding via mijnpolitie.nl ook wel volstaat en dat dat niet alleen voor oplichting via Marktplaats is. Maar nadat ik haar vertelde over wat "Sting" had gezegd over zijn gesprek met de politie (agent had tegen hem gezegd dat het toch niet via mijnpolitie.nl moest omdat het daar alleen om ervaringen via Marktplaats zou gaan), wilde ze dan toch wel een aangifte opstellen, voor de zekerheid. Dat is dus bij deze gebeurd en nu dan maar afwachten..Ze gaf wel aan dat de kans klein is dat je geld terug ziet, maar als maar genoeg mensen aangifte zouden doen of een melding zouden maken, de politie er wel een zaak van kon maken... To be continued..
Ik vond het ook eerst nutteloos, aangifte doen enz.
Maar ik weet wel zeker; hoe meer mensen van zich laten horen, hoe minder snel ze hier omheen kunnen. Samen staan we sterk!
Daarbij kon ik het toch niet laten nog een keertje te mailen naar WeRockU.
Ik kan mij niet voorstellen dat ze hun goede naam zo door het stof laten gaan.
Ilona2 schreef:Zo, ik ben net terug van een uurtje politiebureau. De aangifte is gedaan. De agente zei dat een melding via mijnpolitie.nl ook wel volstaat en dat dat niet alleen voor oplichting via Marktplaats is. Maar nadat ik haar vertelde over wat "Sting" had gezegd over zijn gesprek met de politie (agent had tegen hem gezegd dat het toch niet via mijnpolitie.nl moest omdat het daar alleen om ervaringen via Marktplaats zou gaan), wilde ze dan toch wel een aangifte opstellen, voor de zekerheid. Dat is dus bij deze gebeurd en nu dan maar afwachten..Ze gaf wel aan dat de kans klein is dat je geld terug ziet, maar als maar genoeg mensen aangifte zouden doen of een melding zouden maken, de politie er wel een zaak van kon maken... To be continued..
Eigenlijk best wel vreemd dat de politie zelf zo slecht geïnformeerd is over dit soort processen. En natuurlijk vreemd dat er kennelijk pas gereageerd wordt als een bepaald aantal aangevers is overschreden. Ik moet mij er maar niet over opwinden; die mensen doen ook hun best en misschien krijgen ze per dag wel zoveel interne instructies dat ze door de bomen het bos niet meer zien. Ik heb eigenlijk zo'n beetje alle hengeltjes uitgegooid; diverse mailtjes naar Radar, aangifte (eerst mij mijnpolitie.nl en later een echte aangifte), WeRockU ingebreke gesteld en WeRockU in verzuim gesteld. Vanochtend het hele dossier naar de rechtsbijstandverzekering gestuurd. En nu maar afwachten of er visjes zijn die bijten. Zal de politie iets gaan doen? Neemt Radar dit als een onderwerp voor een volgende uitzending. Gaat WeRockU eindelijk betalen? Wij zullen elkaar de komende tijd nog wel blijven ontmoeten op dit forum.
@Sting: De agente gaf zelf aan dat het systeem nog in de kinderschoenen stond, m.b.t. die online-meldingen. Er verandert steeds een heleboel en daardoor kan het voorkomen dat de ene regio nog op een andere manier handelt dan de andere regio, aldus die agente. Misschien dat het daarom op ons zo chaotisch overkomt...??
Maar inderdaad, de hengeltjes liggen uit en nu maar wachten.. Hope we'll have a great catch!!