LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inzage volledige bankafschriften

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door ciske »


Als ik deze link zo lees mag je meer hebben dan gedacht.

Briks
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 dec 2006 19:30

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door Briks »

GloriusWorld
Voor die paar honderd euro kwijtschelding, wel een advocaat inschakelen om advies te vragen over inzage bankafschriften? Die lui werken toch ook niet gratis?
www.gratisadviseurs.nl daar kan al je gratis vragen stellen. ik ben niet gek...!!

http://www.cbpweb.nl/downloads_brochure ... regels.pdf en hier heb ik het het eerst opgezocht... toen de gem. het dus niet accepteerde... heb ik mijn vraag hier gesteld en die was;... is de wet soms veranderd...?
niet meer en niet minder.

trouwens het is blijkbaar wel een leuk discussie punt... ga zo door, leren we allemaal van...

gr Briks

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door ciske »

Briks schreef:
http://www.gratisadviseurs.nl daar kan al je gratis vragen stellen. ik ben niet gek...!!
Ik zie hier niemand die zegt dat je gek bent:-)

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Briks schreef:[http://www.gratisadviseurs.nl daar kan al je gratis vragen stellen. ik ben niet gek...!!

gr Briks
Briks schreef:ik heb de vraag ook voor gelegt aan een advocaat ik hoop er snel antwoord op te krijgen dat zet ik dan wel hierbij.

En hoe betrouwbaar is de aangegeven website?Net zo betrouwbaar als vele "adviezen"die we hier lezen?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door manondoris »

ciske schreef:

Als ik deze link zo lees mag je meer hebben dan gedacht.
precies,het is echt niet zo dat je helemaal niks mag hebben.

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Een inboedel van 2300 euro is ongeveer de waarde van 1 kamer; als je een flatscreen en een computer hebt, en een bankstel en een stereo zit je al hoger.
Enals je een auto hebt, moet het wel een oud barrel zijn om niet aan die waarde van 2500 euro te komen.
Dus ; je moet op minimum nivo zitten voor vrijstelling; is bij waterschapsbelasting ook zo.
Terecht,anders kan iedereen het aanvragen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door manondoris »

Beijing2008 schreef:Een inboedel van 2300 euro is ongeveer de waarde van 1 kamer; als je een flatscreen en een computer hebt, en een bankstel en een stereo zit je al hoger.
Enals je een auto hebt, moet het wel een oud barrel zijn om niet aan die waarde van 2500 euro te komen.
Dus ; je moet op minimum nivo zitten voor vrijstelling; is bij waterschapsbelasting ook zo.
Terecht,anders kan iedereen het aanvragen.
huh :shock: dit is volgends mij onzin?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door ciske »

manondoris schreef: huh :shock: dit is volgends mij onzin?
dat is zeker onzin. dan heb je namelijk niks.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Er wordt totaal niet naar de inboedel gekeken! Alleen luxe waaronder verstaan: Auto, Caravan en/of boot. Al heb je een bankstel van goud, ze talen er niet naar.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Nee, en terecht.
Dat ik een bank, koelkast, tv en dvd speler heb, wil nog niet zeggen dat ik de gemeentelijke belastingen kan betalen.
Volgende stap zou zijn: verkoop de bank maar en ga maar op de grond zitten.
Kan u de belasting betalen.

wat!
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:27

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door wat! »

Waarom laat je dan niet gewoon alles zien, hebben ze toch nodig?
Anders moet je geen kwijtschelding aanvragen.
Eerlijkheid duurd het langst.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door ciske »

wat! schreef: Eerlijkheid duurd het langst.
Wie zegt dat TS niet eerlijk is?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door GJvdZ »

wat! schreef:Waarom laat je dan niet gewoon alles zien, hebben ze toch nodig?
Anders moet je geen kwijtschelding aanvragen.
Eerlijkheid duurd het langst.
Ik snap de TS wel dat hij/zij geen zin heeft om dit soort informatie volledig aan anderen te laten zien. Aan de andere kant, vrijstelling krijgen betekent wel dat andere belastingbetalers het op mogen hoesten. Dus ik kan me voorstellen dat er zorgvuldig met vrijstellingen wordt omgesprongen.

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door smilie »

Ook logische wijze wenst gemeente (n.m.i. terecht) te weten of je over voldoende financiële middelen beschikt (of niet) om in aanmerking voor de kwijtschelding te komen.

Kan je niet op de bank afschriften alle uitgaven doorstrepen en alleen inkomsten alsmede saldo per maand laten staan? Dan zien ze dat je weinig inkomsten hebt en dat je rekening nooit hoger is dan x bedrag?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door ciske »

smilie schreef:Ook logische wijze wenst gemeente (n.m.i. terecht) te weten of je over voldoende financiële middelen beschikt (of niet) om in aanmerking voor de kwijtschelding te komen.

Daar hoeven ze niet eens je afschriften voor te zien hoor, dat weten ze zo wel. :mrgreen:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door manondoris »

smilie schreef:Ook logische wijze wenst gemeente (n.m.i. terecht) te weten of je over voldoende financiële middelen beschikt (of niet) om in aanmerking voor de kwijtschelding te komen.

Kan je niet op de bank afschriften alle uitgaven doorstrepen en alleen inkomsten alsmede saldo per maand laten staan? Dan zien ze dat je weinig inkomsten hebt en dat je rekening nooit hoger is dan x bedrag?
doorstrepen mag niet en accepteren ze niet,ze willen volledige inzage!

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door smilie »

Dan begrijp ik niet helemaal waarom ze je UITgaven willen weten? Inkomsten snap ik nog wel, maar uitgaven niet helemaal. Maar goed, wil je (op korte termijn) nog genieten van de kwijtschelding zal je alsnog moeten buigen en gegevens overhandigen. Eventueel kan je gelijktijdig procedure aanspannen om dit aan te vechten.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Alleen als ze overzicht hebben van inkomsten en uitgaven kan beoordeeld worden of iemand ruimte heeft om de gemeentelijke belastingen te betalen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door manondoris »

smilie schreef:Dan begrijp ik niet helemaal waarom ze je UITgaven willen weten? Inkomsten snap ik nog wel, maar uitgaven niet helemaal. Maar goed, wil je (op korte termijn) nog genieten van de kwijtschelding zal je alsnog moeten buigen en gegevens overhandigen. Eventueel kan je gelijktijdig procedure aanspannen om dit aan te vechten.
aanvechten heeft naar mijn mening geen zin,zo zijn nou eenmaal de regels! ben je het er niet mee eens dan moet je geen kwijdschelding aanvragen.

priewjet
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 nov 2005 21:16

Re: inzage volledige bankafschriften

Ongelezen bericht door priewjet »

smilie schreef:Dan begrijp ik niet helemaal waarom ze je UITgaven willen weten? Inkomsten snap ik nog wel, maar uitgaven niet helemaal. Maar goed, wil je (op korte termijn) nog genieten van de kwijtschelding zal je alsnog moeten buigen en gegevens overhandigen. Eventueel kan je gelijktijdig procedure aanspannen om dit aan te vechten.
Omdat bepaalde uitgaven worden meegenomen bij de berekening van je netto besteedbaar inkomen. Anders gezegd: die uitgaven worden van je inkomen afgetrokken, waardoor je netto besteedbaar inkomen onder de bijstandsnorm uitkomt en je kwijtschelding krijgt. Kunnen ze die uitgaven niet zien omdat je geen inzicht wilt verschaffen, dan mag je ook niet verwachten dat ze er rekening mee houden. Je snijdt jezelf er mee in de vingers.

Gesloten