LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ryanair: naam op ticket?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rikk
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2011 18:33

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door rikk »

Hallo
Ik heb gisteren voor een kennis een ticket geboekt en de kosten betaald via mijn credit kaart,ik kwam er bij de email die je automatisch krijgt van hun dat bij de de naam welke ik correct (dacht ik) heb ingevuld bv erika van beest adt.
Er staat dus adt achter de naam.
Wat kan ik nu het beste doen opbellen?of via UW BOEKING BEHEREN eea veranderen?
Bedankt

rikk
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2011 18:33

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door rikk »

O ja was bij ryanair

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

rikk schreef:Wat kan ik nu het beste doen opbellen?of via UW BOEKING BEHEREN eea veranderen?
Waarschijnlijk eerst even kijken wat de kosten zijn van beide opties.. Mogelijk kost het via internet zelf wijzigen wel geld en als je belt en verhaal uitlegt misschien niet, hoewel dit nooit zeker is maar er is een kans op.

rikk
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2011 18:33

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door rikk »

ff gegoogel maar schijnt voor adult te staan ook ingelocht bij beheren,daar zie ik keurig de naam staan maar niet meer de bij titel ADT.

Question: What Does ADT Mean in Ryanair Confirmation Email?
Answer: When booking a flight with Ryanair, you may have been surprised to get a rogue 'ADT' appended to your name on the flight confirmation email.
This alarms many, especially as Ryanair are known for charging a staggering £100/€100 to change a name on a ticket (even to correct a typo) or £150/€150 if you don't notice the mistake until you get to the airport.

But have no fear, all the ADT stands for is 'Adult'!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door G7 »

Ik wil jullie er even op attent maken dat vanavond bij Omroep Max er een item komt over de klachten bij Ryanair. Ik weet niet wat er precies komt, maar ze gaan er in ieder geval voor naar het hoofdkantoor in Dublin. Kijken dus!!

Misschien steken we er allemaal nog eens wat van op!! :idea:

hanaloys
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2010 09:48

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door hanaloys »

Het is antwoord 1, gewoon de eerste naam plus achternaam ik vlieg 5 keer per jaar met Ryian Air.

Portrait
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2011 09:43

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Portrait »

Mijn ervaring:

Toen ik tickets bij Ryanair boekte heb ik perongeluk een roepnaam gebruikt in plaats van een volledige naam. Ik keek op de website en daar stond dat een naamswijziging 100 euro zou kosten. Heel erg veel... ik voelde me erg rot, want mijn voordelige tickets zouden nu alsnog erg duur zijn.

Ik ben toen wat rond gaan bellen om te kijken of ik wat kon gaan vissen naar een andere prijs.

Allereerst probeerde ik het 00353-nummer, wat niet meer bleek te werken.
Toen belde ik naar het Engelstalige callcenter 0900 04 00 856. Ik kreeg een zeer onvriendelijke man aan de telefoon die mij €150,- wilde laten betalen voor de naamswijziging. Dit heb ik afgekapt.
De volgende dag belde ik wederom naar 0900 04 00 856. Ik kreeg dit keer een aardige vrouw aan de lijn die de naam gratis voor mij heeft gewijzigd.

M.a.w. trap niet in de willekeur van Ryanair! Sommige mensen hebben 150 euro betaald, sommige 100, sommige 65, sommige 10, sommige 0. Ik behoor gelukkig tot de laatste groep. Bel dus zo vaak mogelijk tot je een redelijk persoon aan de lijn krijgt en wellicht krijg je zo 150 euro van de prijs af...

cindydegent
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:55

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door cindydegent »

Vorige week zijn wij goedkoop met Ryan air naar onze vakantie bestemming gegaan.
Ik had deze tickets geboekt als verrassing voor mijn vriend.
Ik had deze geboekt op de juiste achternaam maar op zijn roepnaam ipv doopnaam.
Toe we wilde inchecken moesten we naar de service balie lopen, want de naam bleek niet te kloppen. alles moet exact matchen met je paspoort.
Ik ben werkelijk waar heel onvriendelijk geholpen door een vrouw (op latere leeftijd).
Ze zei heel serieus, OK; dan hebben jullie nu de keuze of je betaald 150 euro of je gaat niet mee.

Ik heb dan ook heel even 5 minuten nodig gehad om dit te laten bezinken, daar was zij niet zo mee gediend want er waren nog andere wachtende.
Mijn vriendin heeft ook ditzelfde meegemaakt en voor haar hadden ze het kosteloos omgeboekt, hoe kan dit!! Hoe oneerlijk is Ryan air dan?
Verder had de medewerkster ook nog doodleuk verteld dat het haar enorm veel moeite kost om de naamswijziging te doen en dat het daarom zo duur was. Laat me niet lachen het was na 5 minuten gepiept!

Verder moesten we er ook voor zorgen dat we op onze vakantie bestemming opnieuw ergens konden inloggen en dan moest ik daar mijn retour ticket opnieuw uitprinten!! Voor 150 euro zou je verwachten dat zij dit voor ons zouden doen.

Verder had de vlucht vertraging, dus het was welgeteld 30 graden in het vliegtuig, iedereen zat daar te hoesten, de airco ging pas aan bij het vertrek.

Ryan air is goedkoop, maar wat als de vlucht vertraging heeft, je bijna stikt in het vliegtuig, je een klacht hebt, je een verkeerde naam hebt doorgegeven, je koffer net 1 cm te groot is, net 1 gram teveel weegt, dan verdient Ryan Air het beste aan je.

Ik ga nooit meer een vlucht boeken bij Ryan Air, ik betaal liever 150 euro meer en ga met een fatsoenlijke maatschappij op vakantie.

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door SaritaX »

Nooit problemen gehad met Ryan Air. Hoe moeilijk is het om de juiste naam in te typen bij het boeken? Als je het niet zeker weet dan pak je het paspoort erbij.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

SaritaX schreef:Nooit problemen gehad met Ryan Air. Hoe moeilijk is het om de juiste naam in te typen bij het boeken? Als je het niet zeker weet dan pak je het paspoort erbij.
Blijkbaar heel erg moeilijk gezien het grote aantal topics en verhalen hierover alleen al op deze site. Het probleem is dat veel mensen vaak maar gewoon even vlug boeken en vanalles aannemen in plaats van te lezen en controleren. Dingen die dan aangenomen worden.. andere namen dan roepnaam, meisjesnaam vergeten enz.

pienie82
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2011 18:30

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door pienie82 »

Net een ticket geboekt naar rome en in al mn enthousiasme bij mijn tweede doopnaam catharine, ipv catharina, getikt. Stom, is me echt nog nooit gebeurd.
dacht dat er nog wel een pagina ging komen waar je alles nog even rustig na kan lezen, maar die kwam niet. stress alomm..sta ik toch niet rustig op dat vliegveld. Door dit forum toch maar de telefoon gepakt om even te bellen, en het er niet op aan te laten komen op het vliegveld, ook al is het maar 1 lettertje.
vriendelijk geholpen, gewoon gewijzigd. de dame in kwestie zei, "is that all"!!
gewoon proberen dus!!!
en er vooral goed opletten :D

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door trebelski »

Ryanair heeft in ieder geval een behoorlijke boete aan de broek door al die streken :wink:

http://www.ad.nl/ad/nl/1007/Reiswereld/ ... ding.dhtml
De Italiaanse mededingingsautoriteit heeft Ryanair een boete van meer dan 500.000 euro opgelegd voor 'oncorrecte commerciële praktijken tegenover consumenten'. De Ierse lagekostenmaatschappij zou zich onder meer schuldig hebben gemaakt aan misleidende publiciteit en gebrek aan prijstransparantie.
Bron= ad.nl

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Tja best fijn zo'n boete.. maarja wie moet die uiteindelijk weer betalen.. De reizigers van Ryanair.. :wink:

@Pienie,
Nu weet ik het even niet van Ryanair.. De 2de doopnaam op het ticket is niet bij elke luchtvaartmaatschappij verplicht.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door trebelski »

Emmy75 schreef:Tja best fijn zo'n boete.. maarja wie moet die uiteindelijk weer betalen.. De reizigers van Ryanair.. :wink:
Is op dit moment inderdaad (nog) het geval maar ook op dat punt gaat Ryanair aangepakt worden want een bedrag bij het ticket rekenen om de kosten van een eventuele boete te dekken is tegen elke regel en dat gaat ze opbreken.De weinige keren dat ik nog vlieg betaal ik graag ietsje meer om dat soort sh*t te voorkomen.

:mrgreen:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

trebelski schreef: Is op dit moment inderdaad (nog) het geval maar ook op dat punt gaat Ryanair aangepakt worden want een bedrag bij het ticket rekenen om de kosten van een eventuele boete te dekken is tegen elke regel en dat gaat ze opbreken.
Ja, apart erbij rekenen is niet zomaar toegestaan, echter een algehele prijsstijging van pak en beet 2,- per ticket is niet te controleren en daarmee is het zo terugverdiend.

Ergens ben ik van mening dat de consument er meer direct voordeel van zou moeten hebben van zo'n soort boete. Net zoals de boetes van de NMA tegen kartelvorming enz. In sommige gevallen zijn het de consumenten die structureel teveel hebben betaald voor en product. Laat een deel van die boete dan ook direct terugvloeien naar de consument op de een of andere manier.

Nee, dit soort maatschappijen zijn aan mij ook niet besteed.

BedeVe
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2011 09:51

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door BedeVe »

De hele thread gaat over van alles behalve over Ryanair.
Tijdens het lezen heb ik mezelf afgevraagd : Is het 2011?".
De tijd van de mondige mensen die alle informatie zelf bij elkaar googlen.

Mensen die niet weten hoe ze officieel heten.
En wanneer dat administratieve gevolgen heeft klagen bij hun luchtvaart maatschappij.
Mevrouwen die Jansen heten gaan zich gewoon Pietersen noemen ,omdat de man waar ze op dat moment het bed mee delen ook zo heet.
En ze vinden dan dat de luchtvaartmaatschappijen hen ook maar Pietersen moet gaan noemen.

Hoe vraag je dan een ID kaart of paspoort of rijbewijs aan?
Toch ook niet met fantasie namen.?

Administratieve kosten betalen?
Dan zijn er hier die roepn dat ze een volgende keer wel met een ander vliegen ook al is dat duurder.
Mooi .
Maar haal dezelfde onzin ook eens uit bij KLM of zo.
Dat wordt dan ook betalen !
Maar goed; dan heb je daar tenminste ook iets te klagen.
Of kijk in de spiegel.
En neem zelf verantwoordelijkheid

Neeltje11
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2011 18:20

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Neeltje11 »

Per ongeluk de roepnaam i.p.v. doopnaam van vriend ingevoerd.
Gebeld met callcenter (0900 04 00 856).
Binnen 5 min. was naamswijziging geregeld, voor 10 euro.
Volgens de medewerker aan de telefoon kostte het me 10 euro (i.p.v. 110) omdat ik binnen 24 uur de wijziging doorgaf...

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door wiseger »

Al jaren lees ik vol verbazing dat er nog mensen zijn die bij Ryanair tickets boeken. Er zijn al zoveel mensen de dupe geworden van op het laatst afgelaste vluchten, lettertje verkeerd gespeld op het ticket, grammetje overgewicht, noem maar op. Mensen die bij afgelaste vluchten gewoon in de kou blijven staan op de luchthaven (google maar op de zoekwoorden Ryan air vulkaan boete).

Waarom boeken jullie uberhaupt nog bij Ryan air? Er zijn zoveel goedkope alternatieven van nette budgetmaatschappijen.

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door SaritaX »

Al jaren lees ik vol verbazing allerlei klachten over Ryan Air die aan mensen zelf te wijten zijn. Het is echt niet zo moeilijk om je naam goed te spellen en om je aan het toegestane gewicht en de toegestane grootte van je koffer te houden.

Ryan Air last echt niet zomaar vluchten af. Ik heb meerdere malen met gevlogen als zij de goedkoopste waren en nog nooit problemen gehad. Mijn bagage arriveert altijd en de vluchten vliegen op tijd.

Vorig jaar voor 30 euro naar Rome gevlogen (incl de extra kosten), zo'n prijs vindt je echt net bij KLM etc.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door meniles »

Het is inderdaad onzin dat Ryanair zo maar vlucht "op het laatst" vluchten af last. Dit moet niet op een commercieel praatje gaan lijken, maar Ryanair staat in de top 10 van de hoogste OTP (jargon voor "op tijd vliegen") van alle Europese airlines. Ik heb de afgelopen jaren meer dan 40 keer met Ryanair gevlogen (veelal richting Spanje) en de langste vertraging die ik heb gehad was 1.5 uur vanwege een kapot toestel.

Zoals Sarita en BedeVe al terecht opmerken: als we met z'n allen gewoon een beetje normaal blijven nadenken en blijven lezen, dan is er niks aan de hand.

De reden dat Ryanair overigens zulke belachelijke tarieven voor gewonen bagage en overbagage vraagt is dat ze eigenlijk willen dat je helemaal geen bagage meeneemt. Dat is voor hun namelijk het goedkoopst en het minst tijdrovend. Wanneer namelijk niemand ruimbagage mee zou nemen, hoeft Ryanair niet te zorgen voor contracten met afhandelaars op luchtvaartmaatschappijen en hoeft die bagage ook niet in het vliegtuig gestampt te worden (hetgeen weer tijd bespaard). Overal zit gewoon een logische verklaring achter.

Low cost airlines worden door veel mensen te snel vergeleken met chartermaatschappijen of full service airlines, maar dat zijn ze simpelweg niet. Dus kun je ook niet dezelfde service van een dergelijke airline verwachten. Zo werkt hun business model nou eenmaal niet.

Gesloten