LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gazelle Miss Grace breekt af

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
zapp11
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2011 20:02

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door zapp11 »

goed nieuws, de dealer heeft vandaag gebeld. volgens hen heeft gazelle gezegd dat we ons geld terug krijgen. ze gaan de fiets niet meer maken. we gaan een mooie andere fiets uitzoeken, geen gazelle.

wendyotting
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 apr 2011 10:57

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door wendyotting »

Dat is inderdaad goed nieuws zapp11 dat je je geld terug krijgt! Ik zit inmiddels al ruim een maand zonder fiets omdat Gazelle wil onderzoeken wat er mis is gegaan.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door seconds-out »

wendyotting schreef:Dat is inderdaad goed nieuws zapp11 dat je je geld terug krijgt! Ik zit inmiddels al ruim een maand zonder fiets omdat Gazelle wil onderzoeken wat er mis is gegaan.
Volgens mijn fietsenmaker is er nog maar 1 Nederlands merk met een goeie kwaliteit en dat is een Koga Miyata.
Hij heeft geen goed woord over de nieuwere modellen van Gazelle en Batavus.
Dure fietsen met middelmatige kwaliteit zijn het.

Volgens hem zijn de meeste merken alleen maar slechter geworden in de loop der jaren.

dierenvriend1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door dierenvriend1986 »

seconds-out schreef:
wendyotting schreef:Dat is inderdaad goed nieuws zapp11 dat je je geld terug krijgt! Ik zit inmiddels al ruim een maand zonder fiets omdat Gazelle wil onderzoeken wat er mis is gegaan.
Volgens mijn fietsenmaker is er nog maar 1 Nederlands merk met een goeie kwaliteit en dat is een Koga Miyata.
Hij heeft geen goed woord over de nieuwere modellen van Gazelle en Batavus.
Dure fietsen met middelmatige kwaliteit zijn het.

Volgens hem zijn de meeste merken alleen maar slechter geworden in de loop der jaren.
Grappig dat je dat aanhaald want Koga zit bij de zelfde ondernemers groep als Sparta en Batavus.

Er gaat niets boven een Gazelle Primeur van 30 jaar oud :lol:

Wendygruter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2010 13:53

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door Wendygruter »

Helaas is mijn standaard ook al tweemaal afgebroken. Eerst dacht ik aan een 'maandagochtendexemplaar', maar ik geloof niet in toeval. Waarschijnlijk gebeurt het mij over ca. 4 weken weer :|

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door seconds-out »

Wendygruter schreef:Helaas is mijn standaard ook al tweemaal afgebroken. Eerst dacht ik aan een 'maandagochtendexemplaar', maar ik geloof niet in toeval. Waarschijnlijk gebeurt het mij over ca. 4 weken weer :|
Dat is toch niet zo erg :arrow: een gebroken standaard?
Kan iedereen overkomen, zelfs mij.... :roll:
Wat veel erger is, dat er dan ook gelijk een gat in het frame zit...kan eventueel wel opgelost worden door er een (nieuw) plaatje erop te lassen maar het blijft dan altijd een zwakke plek.
En wat gebeurt er dan als de standaard WEER een keer zal afbreken?
Dan heb je volgens mij geen gat meer in je frame, maar een krater.... :shock:

meinsje
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2011 10:07

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door meinsje »

Daarom krijg je dus ook een heel nieuw frame en wordt je fiets weer helemaal opnieuw opgebouwd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door seconds-out »

meinsje schreef:Daarom krijg je dus ook een heel nieuw frame en wordt je fiets weer helemaal opnieuw opgebouwd.
Tsss...te gek voor woorden, doordat een simpele standaard afbreekt is meteen ook je hele fiets een wrak!
Oer en oer dom van Gazelle, de goeie reputatie naar de gallemiezen door een ernstige ontwerpfout.

Want hoe willen ze dat in de toekomst gaan doen?
Iedereen een nieuw frame geven als de standaard afbreekt?

Volgens mij kan je dan net zo goed iedereen een nieuwe fiets geven, is nog goedkoper ook!

meinsje
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2011 10:07

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door meinsje »

Ja het is te idioot voor woorden. Bij mijn fietsenhandel gebeurt dit dus vaker. De fiets wordt bij een service punt weer opgebouwd en na weken krijg je dan je fiets weer terug. Je mag dan hopen dat het niet weer gebeurt.

Janette22
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2011 20:59

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door Janette22 »

Oeps blij om te lezen dat er nog meer mensen zijn die een probleem hebben met het afbreken van de standaard, ik dus ook.
Heb net me fiets weer terug nadat ik dus 7 wkn heb moeten wachten op een nieuw frame.....
ik hoop dat er verdere problemen uitblijven maar nu ik dit lees waarschijnlijk niet.
ik heb ook een jochie achterop en ja je zet hem toch eerst in het zitje en dan haal je de fiets toch van de standaard?
ik lees mee met jullie hoop dat het voor iedereen goed word opgelost.

Wendygruter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2010 13:53

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door Wendygruter »

Wendygruter schreef:Helaas is mijn standaard ook al tweemaal afgebroken. Eerst dacht ik aan een 'maandagochtendexemplaar', maar ik geloof niet in toeval. Waarschijnlijk gebeurt het mij over ca. 4 weken weer :|
Vorige week heb ik Gazalle even gebeld. In eerste instantie om mijn geld terug te vragen, want ik heb geen vertrouwen meer in de Gazelle Miss Grace. De dame die ik sprak wist mij te vertellen, dat alle frames die nu worden uitgeleverd aan de dealers van het 'nieuwe type' zijn, waarbij het mankement is verholpen.
Inmiddels staat mijn fiets nu 3 weken bij de fietsenmaker en is mijn nieuwe frame nog niet binnen..... :oops: :oops: :oops:

Rakro1977
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:47

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door Rakro1977 »

Ook wij hebben hetzelfde probleem met de Gazelle Miss Grace. Fiets hebben we sinds april in ons bezit en tot op heden geen probleem. Zet de Fiets zojuist op zijn standaard en inderdaad, plaat afgebroken. Fiets gelukkig niet gevallen. Morgen maar even naar de dealer om verhaal te halen. Hou jullie op de hoogte.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door bianca82 »

dierenvriend1986 schreef: Er gaat niets boven een Gazelle Primeur van 30 jaar oud :lol:
mee eens heb er jaren met plezier op gefietst.. helaas nu naar de eeuwige fietsvelden omdat hij gewoon op was maar heb er van genoten!

hoop dat de problemen opgelost worden.. schrik wel van dat gazelle blijkbaar niet meer betrouwbaar is zonde van zo'n oud bedrijf

Janette22
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2011 20:59

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door Janette22 »

ik had hiervoor dan een sparta moederfiets maar daarvoor ook heerlijk jaren op een gazelle grenoble gereden, maar omdat ik niet tussen het zadel en voorzitje kon heb ik hem weg gedaan en nu dan weer terug naar gazelle...als ik van te voren had geweten wat er nu allemaal gebeurt met de fiets dan had ik hem niet gekocht............

Wendygruter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2010 13:53

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door Wendygruter »

Wendygruter schreef:
Wendygruter schreef:Helaas is mijn standaard ook al tweemaal afgebroken. Eerst dacht ik aan een 'maandagochtendexemplaar', maar ik geloof niet in toeval. Waarschijnlijk gebeurt het mij over ca. 4 weken weer :|
Vorige week heb ik Gazalle even gebeld. In eerste instantie om mijn geld terug te vragen, want ik heb geen vertrouwen meer in de Gazelle Miss Grace. De dame die ik sprak wist mij te vertellen, dat alle frames die nu worden uitgeleverd aan de dealers van het 'nieuwe type' zijn, waarbij het mankement is verholpen.
Inmiddels staat mijn fiets nu 3 weken bij de fietsenmaker en is mijn nieuwe frame nog niet binnen..... :oops: :oops: :oops:
Helaas... mijn fiets is terug, maar er is niets aan het frame aangepast. Dit was de fietsenmaker ook opgevallen en hij heeft uit voorzorg maar een enkele standaard teruggeplaatst in plaats van een dubbele. Dit is niet fijn, want nu valt die fiets om, het is niet voor niets dat er een dubbele standaard onder deze fiets zit. Ik heb Gazelle in gebreke gesteld en een brief gestuurd dat ik voor 1 juli een nieuw en kwalitatief goed exemplaar verwacht.

Rakro1977
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:47

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door Rakro1977 »

Handig zo'n enkele standaard. Goede insteek van de dealer, maar slaat de plank finaal mis. Kan de dealer geen stappen ondernemen richting Gazelle. Service zou ik zeggen. Wij moeten het nog maar afwachten. Fiets gister naar de dealer gebracht. De fiets wordt opgestuurd naar Gazelle en voorzien van een nieuw Frame. Dit gaat dus 3 weken duren :? We wachten het rustig af.

Janette22
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2011 20:59

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door Janette22 »

Wendygruter schreef:Helaas... mijn fiets is terug, maar er is niets aan het frame aangepast. Dit was de fietsenmaker ook opgevallen en hij heeft uit voorzorg maar een enkele standaard teruggeplaatst in plaats van een dubbele. Dit is niet fijn, want nu valt die fiets om, het is niet voor niets dat er een dubbele standaard onder deze fiets zit. Ik heb Gazelle in gebreke gesteld en een brief gestuurd dat ik voor 1 juli een nieuw en kwalitatief goed exemplaar verwacht.
de nieuwe plaat waaraan de standaard is bevestigd lijkt veel op de oude maar is net even anders, hij is kleiner en aan beide zijkanten zie je nu wat zwarts van de standaard zitten net onder waar de plaat aan het frame is gelast, hoop dat je het begrijpt, zo niet dan plaats ik wel een foto....

Rakro1977
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:47

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door Rakro1977 »

Foto is altijd welkom

meinsje
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2011 10:07

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door meinsje »

Nou Rakro,

Ik hoop dat jij wel geluk hebt en je fiets na 3 weken terug is. Die van mij is sinds 19 April weg en nog niet terug. Ik heb erop mogen fietsen van 2 April tot 17 April. Echt waardeloos! En als ik hier lees dat er weinig tot niets is veranderd aan het frame dan zakt de moed me in de schoenen.

Maar ja afwachten maar. Op verdere service of compensatie van Gazelle hoeven we niet te wachten. Echt nooit meer een Gazelle hierna!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door seconds-out »

meinsje schreef:Nou Rakro,

Ik hoop dat jij wel geluk hebt en je fiets na 3 weken terug is. Die van mij is sinds 19 April weg en nog niet terug. Ik heb erop mogen fietsen van 2 April tot 17 April. Echt waardeloos! En als ik hier lees dat er weinig tot niets is veranderd aan het frame dan zakt de moed me in de schoenen.

Maar ja afwachten maar. Op verdere service of compensatie van Gazelle hoeven we niet te wachten. Echt nooit meer een Gazelle hierna!
Vraag eens aan je fietsenmaker of je ook in aanmerking kan komen voor het "nieuwe verbeterde frame".
Wie weet is die WEL goed?

Misschien helpt het ook als je zegt dat het probleem van een gat in een frame toevallig ook op Radar-forum wordt vermeld....:roll:

Gesloten