manondoris schreef:maar die kwekers leggen ook hun hart en ziel in hun produkt
nou dat valt wel mee hoor , van de week wat het op tv , dat er aan een kweker die ze liet vernietigen gevraagd werd van "of geef je ze weg" mooi dat die dat niet deed
ciske schreef:
nou dat valt wel mee hoor , van de week wat het op tv , dat er aan een kweker die ze liet vernietigen gevraagd werd van "of geef je ze weg" mooi dat die dat niet deed
Daar kun je wel geschokt op reageren maar ik kan hem geen ongelijk geven. Men "durft" ze niet te kopen en te eten maar men gaat ze wel eten als ze ze gratis krijgen, maar een normale prijs willen betalen ho maar. Of je druft ze niet te eten of wel maar niet ineens wel omdat ze gratis zijn. Dat gaat er bij mij niet in..
Dan kan ik me best voorstellen dat deze uit frustratie zijn ziel en zaligheid gaat weggooien.
En of ze nu gecompenseerd worden of niet, wij zullen uiteindelijk allemaal dat gelag moeten betalen. En of ze nu wel of niet gecompenseerd worden voor sommigen kan het de nekslag beteken waardoor sommigen misschien hun baan verliezen. Ook dit moeten we met zijn allen ophoesten.
En of ze nu gecompenseerd worden of niet, wij zullen uiteindelijk allemaal dat gelag moeten betalen. En of ze nu wel of niet gecompenseerd worden voor sommigen kan het de nekslag beteken waardoor sommigen misschien hun baan verliezen. Ook dit moeten we met zijn allen ophoesten.
Dat is nou eenmaal zo, maar aan de andere kant , weggooien is zonde is mij altijd geleerd.
ciske schreef:
Dat is nou eenmaal zo, maar aan de andere kant , weggooien is zonde is mij altijd geleerd.
Dat is ook wel zo, alleen vind ik het erg hypocriet als persoon A ze niet wil kopen omdat deze ze niet durft te eten. Maar wel de hele week op het menu zou zetten als het maar gratis is. Dat kan toch niet?
ze worden niet weg gegooid.. als de bacterie daar niet in zit (ze worden gecontroleerd) worden ze tot veevoer vermalen of wordt het verwerkt tot kunstmest
Vanmorgen in de krant, het zit niet in tauge.
Wat ze in Duitsland aan het doen zijn,geen idee.
Ik hou het erop ,dat er daar iets van gif oid vrij gekomen is ,en ze willen het niet toegeven.
Dus krijgen andere landen de schuld,met besmette groente en fruit.
snepke schreef:Vanmorgen in de krant, het zit niet in tauge.
Ik hou het erop ,dat er daar iets van gif oid vrij gekomen is ,en ze willen het niet toegeven.
Het is zo onduidelijk als maar wat, dan is het dit, dan is het dat en telkens wordt er gezegd NEE dat was het toch niet.
Andere landen zitten met zwaar verlies omdat ze hun groente en fruit niet kwijt kunnen.
Emmy75 schreef:
Dat is ook wel zo, alleen vind ik het erg hypocriet als persoon A ze niet wil kopen omdat deze ze niet durft te eten. Maar wel de hele week op het menu zou zetten als het maar gratis is. Dat kan toch niet?
Ik vind dat niet hypocriet, voor hetzelfde zijn er mensen die via de voedselbank eten krijgen en niet bang zijn die er wel heel veel aan kunnen hebben.
Ik woon daar waar die komkommers vandaan komen en ik vind het ook zonde dat ze zomaar worden weggegooid. Er zijn hier voedselbanken zat in de buurt. En wij eten ze gewoon dus ze mogen hier ook wel een zooitje komkommers enz gratis afleveren
sephora30 schreef:Ik woon daar waar die komkommers vandaan komen en ik vind het ook zonde dat ze zomaar worden weggegooid. Er zijn hier voedselbanken zat in de buurt. En wij eten ze gewoon dus ze mogen hier ook wel een zooitje komkommers enz gratis afleveren
Gratis komkommers voor olifanten in Emmen
EMMEN - De olifanten van Dierenpark Emmen doen zich deze dagen te goed aan een grote partij komkommers. Die zijn afkomstig van komkommerteler Koos de Vries uit Erica, die zijn producten door de paniek rond de EHEC-bacterie aan de straatstenen niet kwijt kan.
De Vries besloot de komkommers te schenken aan de dierentuin. „Het was weggooien of de olifanten ermee plezieren”, meldde een woordvoerder van het Dierenpark Emmen dinsdag. De dieren werken de partij binnen enkele dagen naar binnen.
ciske schreef:
Ik vind dat niet hypocriet, voor hetzelfde zijn er mensen die via de voedselbank eten krijgen en niet bang zijn die er wel heel veel aan kunnen hebben.
Voedselbank is totaal wat anders natuurlijk en daar had ik het eventjes niet over.. Dan is het ook nog maar de vraag of de voedselbank ze wil hebben.. Misschien hebben ze zelf wel zoiets van laat maar, gaan we niet uitdelen..
Er zijn zat mensen die ze niet zouden kopen tegen een eerlijke prijs maar gratis wel zouden verorberen.
Dat vermoeden was gisteren alweer in het nieuws. Wat ze daar aan het doen zijn geen idee maar Europa gaat zich er ook mee bemoeien want ze zijn het ook zat.
Gif?
De speculaties rijzen de pan uit.. De EHEC bacterie is een van de varianten van de E.colibacterie, die normaal bij mensen en warmbloedige dieren in de darmen voorkomen.
ik zei ,toen het net allemaal bekend was. als geintje tegen mijn vriendinnen,het is een aanslag .de vergelding voor de dood van bin laden. mischien zat ik er niet zo heel ver van af,volgends mij is er meer aan de hand dan dat we weten. creapieeee