LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] komkommer ?? kunnen we ze nog eten?
-
komkommer ?? kunnen we ze nog eten?
kunnen we nou met een gerust hart komkommer eten of niet? lees net op txt dat ook de nederlandse komkommer verdacht word. wat vinde jullie?
Re: komkommer ?? kunnen we ze nog eten?
Ik eet het gewoon hoor, goed afwassen en schillen dat doe ik nu wel.manondoris schreef:kunnen we nou met een gerust hart komkommer eten of niet? lees net op txt dat ook de nederlandse komkommer verdacht word. wat vinde jullie?
Inderdaad heel goed afwassen. Maarja dat doe ik altijd al met de groente.Chocomelk schreef: Ik eet het gewoon hoor, goed afwassen en schillen dat doe ik nu wel.
Misschien dat het voor mensen met een erg verzwakte gezondheid wel beter is het risico eventjes uit te sluiten. Aangezien deze bacterie ook een flinke aanslag op de nieren pleegt, is het mogelijk beter dat de groep mensen met nieraandoeningen dit even vermijd voor de zekerheid. Maarja ben geen arts..
Bovendien weet je niet altijd zeker waar de komkommer vandaan komt. Als ze bijvoorbeeld op de markt worden gekocht. In een restaurant heb je er al helemaal geen toezicht op hoe ermee omgegaan wordt.
-
ik heb er net 3 in het zuur gezet ,inderdaad eerst geschild en toen nog heel goed gewassen.maar of het hier vanavond met plezier gegeten word? je denkt er toch steeds aan
dan kan je ook geen tomaat of sla eten
zal wel niet zo'n vaart lopen , vertrouw je het niet of ben je angstig moet je het niet eten.
zal wel niet zo'n vaart lopen , vertrouw je het niet of ben je angstig moet je het niet eten.
Wij eten gewoon alles maar ik was alles wel extra goed.
Normaal gesproken schil ik alleen maar de komkommer, maar nu was ik hem eerst, dan schillen en dan nog een keer wassen.
Better save than sorry
Normaal gesproken schil ik alleen maar de komkommer, maar nu was ik hem eerst, dan schillen en dan nog een keer wassen.
Better save than sorry
Denk dat er hier een beetje sprake is van over-reactie door de media.
Als je bedenkt van hoeveel producten er ooit een waarschuwing is afgegeven dan zou je bijna niks meer moeten eten.
In Duitsland zijn een paar besmette komkommers opgedoken uit Spanje. Hier in NL zijn er volgens mij nog geen gevallen bekend van besmette komkommers.
Groente en fruit moet je sowieso gewoon goed wassen voor consumptie.
Als je bedenkt van hoeveel producten er ooit een waarschuwing is afgegeven dan zou je bijna niks meer moeten eten.
In Duitsland zijn een paar besmette komkommers opgedoken uit Spanje. Hier in NL zijn er volgens mij nog geen gevallen bekend van besmette komkommers.
Groente en fruit moet je sowieso gewoon goed wassen voor consumptie.
-
nou ik heb na 3 happen de hele santemekraam in de kliko gegooid,volgends sommigen mischien overdreven en mischien is dat ook zo,maar na alles wat je hoort lust je ze gewoon niet meer.je blijft er aan denken
Ik niet hoor
Is niet overdreven, als jij je daar niet lekker bij voelt moet je ze zeer zekermanondoris schreef:nou ik heb na 3 happen de hele santemekraam in de kliko gegooid,volgends sommigen mischien overdreven en mischien is dat ook zo,maar na alles wat je hoort lust je ze gewoon niet meer.je blijft er aan denken
niet eten.
ik heb ook komkommers in mijn tuin staan
kan ik die dan ook niet eten???
kan ik die dan ook niet eten???
Uit je eigen tuin kan je wel eten,Tenminste dat denk ik wel.
aardbeien niet,
Sla, tomaten en komkommer zijn besmet met een bacterie.
Lees jij ook geen krant?
Die staat er bol van.
Sla, tomaten en komkommer zijn besmet met een bacterie.
Lees jij ook geen krant?
Die staat er bol van.
mijn groenten hebben daar geen last van
ik er nl een bordje al vanaf vorig jaar bijstaan
staat op verboden voor bacterieen
ik had al voorzorgsmaatregelen genomen
Geef die tip eens door aan Spanje oa dat ze bij hun komkommersppp333333 schreef:mijn groenten hebben daar geen last van
ook een bordje neer zetten verboden voor bacterieen.
Kijk das nou slim zo`n bordje
Maar het is geen geintje zeg, al 14 doden en duizend zieken in Duitsland
Maar het is geen geintje zeg, al 14 doden en duizend zieken in Duitsland
allemaal rondom hamburg zon beetje
mijn komkommers staan in de kas zijn echt mooie lange grote komkommers
mijn komkommers staan in de kas zijn echt mooie lange grote komkommers
-
fijn voor je ppp,mischien kun je een handeltje beginnen ik ga vandaag mijn groente bij de boer ,een eindje verder op halen . in de supermarkt laat ik het maar even links liggen ,todat er meer bekend is. wat na mijn mening veelste lang duurt ,ik hoorde dat er morgen pas uitslagen binnen zijn.ik vind het niet gek dat ze in duitsland in de paniek zijn geschoten! er komen elke dag nog nieuwe gevallen bij.
ppp333333 schreef:ik kijk geen tv waarom .moet ik tv kijken????
zijn mijn aardbeien en sla ook verdacht
yeps alles moet je weggooien
@manondoris , ik snap wel dat je het niet wilt eten, er zijn tenslotte doden gevallen. wel niet in NL maar toch.
Nu hoorde ik op de radio dat het niet aan de komkommers lag,en dat ze nu gaan onderzoeken waar die besmetting van die bacterie(de bron) vandaan komt.
Een enkel jaar terug was het file american die ,die bacterie had.
Ik geloof dat ik alleen maar brood ga eten.
Een enkel jaar terug was het file american die ,die bacterie had.
Ik geloof dat ik alleen maar brood ga eten.