LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Discussieer hier over kinderopvang.
manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door manondoris »

angel ik ben zooo blij dat wij elkaar nooit begrijpen :lol:

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

manondoris schreef:
Teunbosseman schreef:
manondoris schreef:ik heb het financieel ies minder,maar zeker niet slecht.ik heb alltijd gekozen om te werken maar ik draaide laate diensten zodat oma uit school 2 uurtjes op kon passen en haar vader de rest van de avond.als ik gewild had kon ik 40 uur maken en zo niets meer van mijn kind meemaken. geen haar op mijn hoofd die dat wilde ,jullie willen alles en meer eigenlijk zum kotsen en ik heb meedelei met je kinderen. van mij mogen ze die toeslag een heel eind terugdringen. ik zeg niet dat je een profiteur bent ! ik vind je een graaier :?

En ik heb niet de luxe dat een oma, opa of wie dan ook kon oppassen.
Ook ik heb gekozen om te werken zodat de kids het beter gaan krijgen dan ik het hebt gehad...........wij willen meer, ik schrijf dat nergens en maak je er zelf van.

Je hoeft geen meelij te hebben hoor, heb ik ook niet met figuren zoals jij.
Ik ben een graaier omdat ik gebruik maak van geboden regelingen ??

Je bent een jalours en afgunstig persoon.
ja hoor prima :D en ik geef je gelijk dat je gebruik maakt van de regelingen die je aangeboden worden,zou ik ook doen! maar geloof me dat ik niet jaloers ben op jou :shock:

Waarom ben ik dan op te kotsen graaier???? Omdat ik na tig jaren investeren en keihard werken een leuk inkomen hebt gegenereerd.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef: Tja.. als je iemand die hard werkt voor z'n geld een graaier gaat noemen..
Als je uitrekent wat zo iemand naar de belastingdienst brengt waarvan een groot gedeelte dan weer de zorg van betaald krijgt...

Had het in een ander psot reeds gemeld, bijna de helft.
Soms denk ik wel eens, had ik maar niet die investeringen gedaan en mider inkomen verdient.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door manondoris »

@ teun ik vind dat omdat je alles wilt een baan ,geld maar ook nog 2 kinderen en er dan vervolgends heel weinig voor zijn dat vind ik zum kotsen! dat jullie veel geld willen verdienen en veel uit werken willen zijn vind ik prima maar had die kinderen dan niet genomen, maar jullie willen het wel allemaal en dan ook nog het heel normaal vinden dat de staat alle opvang voor een groot deel bekostigd! tja dat daar een keer een einde aan komt viel te verwachten. maar je doet maar en ik zeg werkse!!!

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ind kunnen wij dat NU prima betalen, mede omdat wij de juiste keuzes hebben gemaakt door geen tophypotheek te hebben, geen 2 auto's etc etc.
Dan weet je toch ook wat ik bedoel met domme keuzes..
Deden mijn ouders ook en oen was er amper opvang en ik werd opgevangen door opa / oma buren etc etc
Zo hoort het volgens mij.

krieno
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 okt 2007 15:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door krieno »

En terecht, er is al kinderbijslag toch, dus als men kinderen wil en ook lekker wil werken, moet men het daar maar van betalen,.
Maar ja kinderen is een luxe tegenwoordig, en men wil twee vakanties, twee auto,s etc, dus men moet wel werken, het mooiste zou zijn, weekend kinderen, brengen zondagavond, en ophalen vrijdagavond, kun je lekker veel verdienen , heb je geen last van de kinderen in de week, en dan in het weekend van alles kunnen doen, met het leuke inkomen, en dat natuurlijk geheel betaald in de week, door alle betalstingbetalers.
Mensen niet zeuren kinderen neem je bewust mag ik aannemen, en dat ja kost het geld en tijd, en kun je niet meer alles doen, en wie er voorzorgt maakt me niet uit de man of de vrouw.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

manondoris schreef:@ teun ik vind dat omdat je alles wilt een baan ,geld maar ook nog 2 kinderen en er dan vervolgends heel weinig voor zijn dat vind ik zum kotsen! dat jullie veel geld willen verdienen en veel uit werken willen zijn vind ik prima maar had die kinderen dan niet genomen, maar jullie willen het wel allemaal en dan ook nog het heel normaal vinden dat de staat alle opvang voor een groot deel bekostigd! tja dat daar een keer een einde aan komt viel te verwachten. maar je doet maar en ik zeg werkse!!!

Mens jij begrijpt het totaal niet, je zet aannames hier neer welke totaal niet zijn gezegd of geschreven.
Wat draag jij eigenlijk bij aan deze maatschappij....geen kont waarschijnlijk.

Who the f..ck ben jij dat jij over mij oordeelt en denkt te weten hoevaak wij onze kids zien??

Mensen zoals jij zullen er altijd zijn, klagen omdat een ander het beter heeft of doet in zijn /haar ogen.
Met mij zitten er nog tientallen ouders op KDV, zijn zeker ook allemaal graaiers en om te kotsen??

Er is een verschil tussen WILLLEN en de mogelijkheid KRIJGEN.

De bekostiging van de opvang is niet mijn keus geweest, is de overheid, ik maak er alleen gebruik van, dat jij dat niet wilt / doet is je goed recht maar val mij en anderen dan ook niet aan als deze dit wel doen.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

krieno schreef:En terecht, er is al kinderbijslag toch, dus als men kinderen wil en ook lekker wil werken, moet men het daar maar van betalen,.
Maar ja kinderen is een luxe tegenwoordig, en men wil twee vakanties, twee auto,s etc, dus men moet wel werken, het mooiste zou zijn, weekend kinderen, brengen zondagavond, en ophalen vrijdagavond, kun je lekker veel verdienen , heb je geen last van de kinderen in de week, en dan in het weekend van alles kunnen doen, met het leuke inkomen, en dat natuurlijk geheel betaald in de week, door alle betalstingbetalers.
Mensen niet zeuren kinderen neem je bewust mag ik aannemen, en dat ja kost het geld en tijd, en kun je niet meer alles doen, en wie er voorzorgt maakt me niet uit de man of de vrouw.

Allemaal aannames !!! Waar staat dat men 2 vakanties / autos etc etc wilt ??
Dat zou voor ons ook niet betaalbaar zijn.
Ik betaal GVDomme zelf mee aan al die vergoedingen.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
Ind kunnen wij dat NU prima betalen, mede omdat wij de juiste keuzes hebben gemaakt door geen tophypotheek te hebben, geen 2 auto's etc etc.
Dan weet je toch ook wat ik bedoel met domme keuzes..
Deden mijn ouders ook en oen was er amper opvang en ik werd opgevangen door opa / oma buren etc etc
Zo hoort het volgens mij.

Horen...misschien.....kunnen is wat anders......heb deze mogelijkheid niet, maar als wel kon wat is dan eigenlijk het verschil?
Paar keer per week naar oma / opa of paar keer per week naar KDV?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Jolijn »

- Alle werk moet gedaan worden, ook de banen die niet zo goed betalen. Wees blij met een goedbetaalde baan (wat niet wil zeggen dat je harder werkt), het 1 kan niet zonder het ander. Het hoge salaris heb je 'dankzij' de minder betaalden.
- Tweeverdieners werken niet persee voor dat grote huis, 2 auto's en dure vakanties.
- Streken in Nederland waar je huizen voor een prikkie kunt kopen? O ja best wel. Kun je daar ook makkelijk een baan vinden?
- Iedereen betaalt in meer of mindere mate voor een ander. Aan bijv ziekenfondspremie, terwijl je zelf nooit iets mankeert, maar voor de longmedicijnen van de buurman die het vertikte om te stoppen met roken. Voor een tegemoetkoming in de zorg en opvoeding van
kinderen, zodat een evt geldgebrek geen reden is om af te zien van het krijgen van kinderen. Zodat het leven doorgegeven kan worden en bijv. ouderenzorg niet alleen is weggelegd voor degenen die zelf kinderen hebben.
- Alleen gebruik maken en betalen voor regelingen waar je zelf achter staat, gaat van ze lang van ze leven niet lukken.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Jolijn schreef:- Alle werk moet gedaan worden, ook de banen die niet zo goed betalen. Wees blij met een goedbetaalde baan (wat niet wil zeggen dat je harder werkt), het 1 kan niet zonder het ander. Het hoge salaris heb je 'dankzij' de minder betaalden. veelal wel meer werken en geen kantoortijden, hoge salaris heb ik geheel NIET te danken aan minder betaalden, hoe kom je erbij, dit keer heb ik dit geheel en alleen aan mijzelf te danken

- Tweeverdieners werken niet persee voor dat grote huis, 2 auto's en dure vakanties. klopt
- Streken in Nederland waar je huizen voor een prikkie kunt kopen? O ja best wel. Kun je daar ook makkelijk een baan vinden?
- Iedereen betaalt in meer of mindere mate voor een ander. Aan bijv ziekenfondspremie, terwijl je zelf nooit iets mankeert, maar voor de longmedicijnen van de buurman die het vertikte om te stoppen met roken. Voor een tegemoetkoming in de zorg en opvoeding van
kinderen, zodat een evt geldgebrek geen reden is om af te zien van het krijgen van kinderen. Zodat het leven doorgegeven kan worden en bijv. ouderenzorg niet alleen is weggelegd voor degenen die zelf kinderen hebben.
- Alleen gebruik maken en betalen voor regelingen waar je zelf achter staat, gaat van ze lang van ze leven niet lukken.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Dat kinderen 'vroeger' makkelijker naar oma konden, kwam ook doordat oma thuis was. En niet buitenshuis werkte.
De oma's van nu werken vaak (parttime) en kunnen/willen niet zo vaak op vaste dagen op de kleinkinderen passen. En dat is hun goed recht.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Teunbosseman schreef:
Jolijn schreef:- Alle werk moet gedaan worden, ook de banen die niet zo goed betalen. Wees blij met een goedbetaalde baan (wat niet wil zeggen dat je harder werkt), het 1 kan niet zonder het ander. Het hoge salaris heb je 'dankzij' de minder betaalden. veelal wel meer werken en geen kantoortijden, hoge salaris heb ik geheel NIET te danken aan minder betaalden, hoe kom je erbij, dit keer heb ik dit geheel en alleen aan mijzelf te danken
-
Bij bepaalde banen hoort een bepaald salaris. Als iedereen hetzelfde (hoge) salaris zou krijgen, komen we d'r niet mee uit.
Nu begrijp ik best dat je voor een bepaald beroep hebt moeten studeren, meer kosten gemaakt dan iemand die op z'n 18 begon met werken en genoegen neemt (of moet nemen vanwege niet meer kunnen) met een 'makkelijke' baan en een laag salaris.
Maar nogmaals: het 1 kan niet bestaan zonder het ander.

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Teunbosseman schreef:
angel1978 schreef:
Ind kunnen wij dat NU prima betalen, mede omdat wij de juiste keuzes hebben gemaakt door geen tophypotheek te hebben, geen 2 auto's etc etc.
Dan weet je toch ook wat ik bedoel met domme keuzes..
Deden mijn ouders ook en oen was er amper opvang en ik werd opgevangen door opa / oma buren etc etc
Zo hoort het volgens mij.

Horen...misschien.....kunnen is wat anders......heb deze mogelijkheid niet, maar als wel kon wat is dan eigenlijk het verschil?
Paar keer per week naar oma / opa of paar keer per week naar KDV?
financieel: neem aan dat daar geen vergoeding tegenover staat
voor de belastingbetaler: geen KDV-toeslag nodig..

Maakt wat mij betreft nogal wat uit.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
Geen idee. voor toeslagen in ieder geval niet..
Zeg me maar.. werken ze er voor ?
Dus iemand die zeg maar zo'n netto 1500 euro per
maand verdient, die werkt niet voor zijn of haar geld !?

jojabeba
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 jan 2005 12:40

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door jojabeba »

Hallo allen, Ik heb even een vraagje mbt ouderschapsverlofkorting , ik hoor nu namelijk verschillende verhalen hierover? Wordt dit nu in 2012 of in 2013 afgeschaft? Ik zit namelijk te denken om 1 dag (9uur) in de week ouderschapsverlof op te gaan nemen en zit de kosten en baten tegen elkaar af te wegen. Ik zou netto 365 euro in de maand minder gaan verdienen, daarentegen zou ik op dit moment 156,- euro ouderschapsverlof korting in de maand terugkrijgen en bespaar ik zo een 180 euro op de kinderdagopvang, voor mijn gevoel scheelt dit dus bijna niks, en als ik mag kiezen dan heb ik liever een papadag met mijn 3 maanden oude meisje dan dat ik haar naar de kinderdagopvang breng.

Klopt het plaatje wat ik heb geschetst? of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor jullie meedenken!
Gr
John

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Teunbosseman schreef:
manondoris schreef:@ teun ik vind dat omdat je alles wilt een baan ,geld maar ook nog 2 kinderen en er dan vervolgends heel weinig voor zijn dat vind ik zum kotsen! dat jullie veel geld willen verdienen en veel uit werken willen zijn vind ik prima maar had die kinderen dan niet genomen, maar jullie willen het wel allemaal en dan ook nog het heel normaal vinden dat de staat alle opvang voor een groot deel bekostigd! tja dat daar een keer een einde aan komt viel te verwachten. maar je doet maar en ik zeg werkse!!!

Mens jij begrijpt het totaal niet, je zet aannames hier neer welke totaal niet zijn gezegd of geschreven.
Wat draag jij eigenlijk bij aan deze maatschappij....geen kont waarschijnlijk.

Who the f..ck ben jij dat jij over mij oordeelt en denkt te weten hoevaak wij onze kids zien??

Mensen zoals jij zullen er altijd zijn, klagen omdat een ander het beter heeft of doet in zijn /haar ogen.
Met mij zitten er nog tientallen ouders op KDV, zijn zeker ook allemaal graaiers en om te kotsen??

Er is een verschil tussen WILLLEN en de mogelijkheid KRIJGEN.

De bekostiging van de opvang is niet mijn keus geweest, is de overheid, ik maak er alleen gebruik van, dat jij dat niet wilt / doet is je goed recht maar val mij en anderen dan ook niet aan als deze dit wel doen.
Sorry Teun maar denk dat je de boodschap van Manondoris niet echt begrijpt.
Het gaat er haar vooral om dat je met zijn 2-en volop wil werken, om hoger op die ladder te komen MAAR jullie ook kinderen wilden en die 2 hebt mogen krijgen, maar die dus wel 4 dagen per week de deur uit moeten omdat pa en ma geen tijd voor ze hebben.
Dat is wat Manondoris bedoeld.

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:
angel1978 schreef:
Geen idee. voor toeslagen in ieder geval niet..
Zeg me maar.. werken ze er voor ?
Dus iemand die zeg maar zo'n netto 1500 euro per
maand verdient, die werkt niet voor zijn of haar geld !?
Diegene werkt bij mijn weten voor zijn/haar salaris..

Niet voor de toeslagen die je er gratis bij krijgt..

Hoeveel aan toeslagen krijgt zo iemand overigens ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

manondoris schreef: ja hoor prima :D en ik geef je gelijk dat je gebruik maakt van de regelingen die je aangeboden worden,zou ik ook doen! maar geloof me dat ik niet jaloers ben op jou :shock:
Zou nooit jaloers kunnen zijn op zo'n mensen, geef mij maar een moeder of vader die de hele week er voor hun kids kan zijn, dan maar minder inkomen.
Die opvoeding thuis krijgen en die niet verschoven wordt naar de opvang.
Zodra die kids niet meer naar de KDV kunnen worden ze vaak sleutelkinderen, nee niets voor mij.
Maar ieder het zijne.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door ciske »

Chocomelk schreef:

Zou nooit jaloers kunnen zijn op zo'n mensen, geef mij maar een moeder of vader die de hele week er voor hun kids kan zijn, dan maar minder inkomen.
Die opvoeding thuis krijgen en die niet verschoven wordt naar de opvang.
Zodra die kids niet meer naar de KDV kunnen worden ze vaak sleutelkinderen, nee niets voor mij.
Maar ieder het zijne.
precies , beter wat minder geld dan inderdaad sleutel kids.

Gesloten