LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gazelle Miss Grace breekt af

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
anneliesdd
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2011 12:46

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door anneliesdd »

.Ook mijn standaard is op het lasplaatje afgebroken :? Was de tweede bij mijn fietsleverancier, hij heeft gazelle gebeld en hoefde alleen maar miss grace te zeggen en ze wisten er al van. Fiets gaat opgehaald worden en dan het vernieuwde frame erop. Ben benieuwd hoeveel weken dit gaat duren :evil: Balen de fiets fietste nou juist zo heerlijk nu maar even afzien op de leenfiets.......

Quepert
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jun 2011 09:44

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door Quepert »

seconds-out schreef:
wendyotting schreef:Dat is inderdaad goed nieuws zapp11 dat je je geld terug krijgt! Ik zit inmiddels al ruim een maand zonder fiets omdat Gazelle wil onderzoeken wat er mis is gegaan.
Volgens mijn fietsenmaker is er nog maar 1 Nederlands merk met een goeie kwaliteit en dat is een Koga Miyata.
Hij heeft geen goed woord over de nieuwere modellen van Gazelle en Batavus.
Dure fietsen met middelmatige kwaliteit zijn het.

Volgens hem zijn de meeste merken alleen maar slechter geworden in de loop der jaren.
Koga Miyata ja ja en dan €2000 neer tellen.

Overigens word bij breuk aan frame bij iedere fabrikant nieuw frame geleverd ook bij koga

meinsje
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2011 10:07

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door meinsje »

Mijn fiets is terug. Heb een nieuw frame en het zit er stabieler uit. Hopelijk is het dat ook.

Succes allemaal

Wendygruter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2010 13:53

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door Wendygruter »

meinsje schreef:Mijn fiets is terug. Heb een nieuw frame en het zit er stabieler uit. Hopelijk is het dat ook.

Succes allemaal
Dat is goed nieuws!
Er bestaan dus wel degelijk frames Miss Grace in 'nieuwe verbeterde versie'. In welk opzicht is het stabieler? Is de constructie met het standaardplaatje ook anders of is dat gelijk gebleven?

Janette22
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2011 20:59

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door Janette22 »

meinsje schreef:Mijn fiets is terug. Heb een nieuw frame en het zit er stabieler uit. Hopelijk is het dat ook.

Succes allemaal
ik heb hem ook terug met nieuw frame maar vind de verbinding minder hoor.....elke keer dat ik hem van de standaard haal denk ik hij breekt...nu nog steeds wachtende op de dealer zodat hij de rest gaat afwerken....

Rakro1977
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:47

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door Rakro1977 »

Zijn nu twee weken verder. Als het goed is komt de fiets volgende week binnen. (volgens de dealer.) We wachten het rustig af.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door seconds-out »

Rakro1977 schreef:Zijn nu twee weken verder. Als het goed is komt de fiets volgende week binnen. (volgens de dealer.) We wachten het rustig af.
Weet je wat ik raar vind...dat iedereen een nieuw frame krijgt en niet gewoon een nieuwe fiets.
Als ik het dus goed begrijp worden alle onderdelen van de fiets eerst gedemonteerd en later weer gemonteerd op het nieuwe frame.
Daar ben je wel een uurtje of wat zoet mee.
Wat zal dat allemaal niet kosten...(arbeidsloon, extra vervoerskosten enz)...in die tijd kunnen ze er in de fabriek wel tig meer fietsen maken...

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door oo4load »

seconds-out schreef:Weet je wat ik raar vind...dat iedereen een nieuw frame krijgt en niet gewoon een nieuwe fiets.
Als ik het dus goed begrijp worden alle onderdelen van de fiets eerst gedemonteerd en later weer gemonteerd op het nieuwe frame.
Daar ben je wel een uurtje of wat zoet mee.
Wat zal dat allemaal niet kosten...(arbeidsloon, extra vervoerskosten enz)...in die tijd kunnen ze er in de fabriek wel tig meer fietsen maken...

Weet je wat die arbeidsloon kost... niets. Die medewerkers staan evengoed in de fabriek, en je verkoopt niet ineens meer fietsen als je die oude dingen niet repareert.
Het omhangen van een fiets kost ook weinig tijd, uit hoeveel onderdelen bestaat een fiets nou eigenlijk.
De enige extra kosten die ze maken zijn het vervoer 1x.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door DJM »

oo4load schreef:
seconds-out schreef:Weet je wat ik raar vind...dat iedereen een nieuw frame krijgt en niet gewoon een nieuwe fiets.
Als ik het dus goed begrijp worden alle onderdelen van de fiets eerst gedemonteerd en later weer gemonteerd op het nieuwe frame.
Daar ben je wel een uurtje of wat zoet mee.
Wat zal dat allemaal niet kosten...(arbeidsloon, extra vervoerskosten enz)...in die tijd kunnen ze er in de fabriek wel tig meer fietsen maken...

Weet je wat die arbeidsloon kost... niets. Die medewerkers staan evengoed in de fabriek, en je verkoopt niet ineens meer fietsen als je die oude dingen niet repareert.
Het omhangen van een fiets kost ook weinig tijd, uit hoeveel onderdelen bestaat een fiets nou eigenlijk.
De enige extra kosten die ze maken zijn het vervoer 1x.

Nou ja, dat zeg jij nou wel maar ik heb ooit eens een test gelezen over fietsen waarin ook Gazelle zat en daar bleek uit dat de meeste merken nogal karig omgaan met vet waardoor er in heel veel fietsen geen of nauwelijks vet in/tussen de balhoofdlagers zit.
Wielen en crank was moeilijker te controleren dus dat namen ze niet mee in de test.
De reden is het besparen op arbeidsuren.

Het enige merk wat wel ruim voorzien was van vet was Koga en ik weet niet of het bij alle modellen het geval is maar bij de wat duurdere modellen is er 1 monteur die jouw fiets in elkaar zet en die naam staat op het controle kaartje die bij de fiets zit.

Koga zit nu dan wel in 1 holding waar batavus en Sparta ook onder vallen maar volgens mij is het wel een merk wat als enige nog echte kwaliteit maakt.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door seconds-out »

DJM schreef:
Koga zit nu dan wel in 1 holding waar batavus en Sparta ook onder vallen maar volgens mij is het wel een merk wat als enige nog echte kwaliteit maakt.
Juist.
Dat zei mijn fietsenmaker ook en hij heeft er naar mijn mening echt verstand van. (zie vorige bijdrages)

Over dat monteren heb je wel een punt, maar ik dacht dat de fietsenmaker zelf het frame weer moest af en opbouwen...dat kost dat toch veel meer tijd als in een fabriek?

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door DJM »

seconds-out schreef:
DJM schreef:
Koga zit nu dan wel in 1 holding waar batavus en Sparta ook onder vallen maar volgens mij is het wel een merk wat als enige nog echte kwaliteit maakt.
Juist.
Dat zei mijn fietsenmaker ook en hij heeft er naar mijn mening echt verstand van. (zie vorige bijdrages)

Over dat monteren heb je wel een punt, maar ik dacht dat de fietsenmaker zelf het frame weer moest af en opbouwen...dat kost dat toch veel meer tijd als in een fabriek?
Volgens mij is het zelfs goedkoper om een hele nieuwe fiets te leveren maar ik denk dat dat niet mogelijk is omdat er maar een bepaalde voorraad is.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door seconds-out »

DJM schreef:
Volgens mij is het zelfs goedkoper om een hele nieuwe fiets te leveren maar ik denk dat dat niet mogelijk is omdat er maar een bepaalde voorraad is.
Dat is precies wat ik bedoel :D
Gazelle zou ook kunnen zeggen: hou dat "wrak" maar, wij sturen wel een nieuwe fiets.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door DJM »

seconds-out schreef:
DJM schreef:
Volgens mij is het zelfs goedkoper om een hele nieuwe fiets te leveren maar ik denk dat dat niet mogelijk is omdat er maar een bepaalde voorraad is.
Dat is precies wat ik bedoel :D
Gazelle zou ook kunnen zeggen: hou dat "wrak" maar, wij sturen wel een nieuwe fiets.
Ik denk dat ze die niet hebben. :D

In November ging ik naar de fietsenboer om te kijken naar een nieuwe fiets voor mijn werk.
Ik zat te dubben tussen en Gazelle en een Koga en de man keek alvast hoe het met de vooraad bij de importeur.
Van die Koga wa er nog 1 en dan niet voor 2010 maar voor 2011 en dan zou ik hem pas in mei 2011 gehad hebben.
Hij vertelde toen dat fietsenwinkels die fietsen al een jaar van tevoren moesten bestellen en dat er dan af en toe nog eentje vrij was.

Ik denk dat Gazelle vele van dit soort klachten heeft en gewoon niet genoeg fietsen kan vrijmaken en daarom vervangen ze de frames.
Maar dat is mijn gedachte hoor.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door seconds-out »

Ik heb een Batavus (2 jr. oud) en pas geleden alle tandwielen moeten vervangen.
Volgens mijn fietsenmaker is dat een bekend probleem (duidelijk zichtbare slijtage!) en het allervreemdst is dat precies hetzelfde merk tandwielen er weer opgezet is...
Hij zegt dat hij niet anders kan, want er is gewoon niks beters op de markt. :cry:

Mijn volgende fiets wordt waarschijnlijk ook een koga, als het moet een tweedehands. :lol:

Quepert
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jun 2011 09:44

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door Quepert »

DJM schreef:
seconds-out schreef:
DJM schreef:
Volgens mij is het zelfs goedkoper om een hele nieuwe fiets te leveren maar ik denk dat dat niet mogelijk is omdat er maar een bepaalde voorraad is.
Dat is precies wat ik bedoel :D
Gazelle zou ook kunnen zeggen: hou dat "wrak" maar, wij sturen wel een nieuwe fiets.
Ik denk dat ze die niet hebben. :D

In November ging ik naar de fietsenboer om te kijken naar een nieuwe fiets voor mijn werk.
Ik zat te dubben tussen en Gazelle en een Koga en de man keek alvast hoe het met de vooraad bij de importeur.
Van die Koga wa er nog 1 en dan niet voor 2010 maar voor 2011 en dan zou ik hem pas in mei 2011 gehad hebben.
Hij vertelde toen dat fietsenwinkels die fietsen al een jaar van tevoren moesten bestellen en dat er dan af en toe nog eentje vrij was.

Ik denk dat Gazelle vele van dit soort klachten heeft en gewoon niet genoeg fietsen kan vrijmaken en daarom vervangen ze de frames.
Maar dat is mijn gedachte hoor.
Gazelle is wettelijk verplicht het defecte onderdeel te vervangen dus niet hele fiets, snap je idee erachter maar zo werkt het nu eenmaal.
En even over de frames: nederlandse fietsfabrikanten zijn in europa best groot maar stellen wereldwijd niks voor de alu frames komen allemaal uit het oosten en dus moet de "kleine"nederlandse fietsfabrikant wachten tot de frames voor bv een gigant als Giant (6.5 miljoen fietsen productie per jaar) hun frames geleverd heeft.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door DJM »

Quepert schreef: Gazelle is wettelijk verplicht het defecte onderdeel te vervangen dus niet hele fiets, snap je idee erachter maar zo werkt het nu eenmaal.
En even over de frames: nederlandse fietsfabrikanten zijn in europa best groot maar stellen wereldwijd niks voor de alu frames komen allemaal uit het oosten en dus moet de "kleine"nederlandse fietsfabrikant wachten tot de frames voor bv een gigant als Giant (6.5 miljoen fietsen productie per jaar) hun frames geleverd heeft.
Dat is ook weer waar.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door seconds-out »

Quepert schreef: Gazelle is wettelijk verplicht het defecte onderdeel te vervangen dus niet hele fiets,
Ja ok, maar als het voor Gazelle goedkoper zou zijn om de gehele fiets te vervangen, zal niemand daar bezwaar tegen hebben. 8)

natasja03
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2011 12:03

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door natasja03 »

ook ik heb een gazelle Miss Grace en inderdaad ook bij mij is nu voor de tweede keer het standaard plaatje afgebroken .Baal ervan want je heb ook voor een tweede maal een paar weken geen fiets .Nou is mijn fietsenmaker gelukkig zo vriendelijk om mij een leenfiets te geven ik kan namelijk niet zonder.Ben benieuwd of het nu voor de 3e maal wel goed gaat komen en anders wil ik toch echt een andere fiets

altijdblijvenlachen
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2011 21:19

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door altijdblijvenlachen »

En de volgende :x Ook bij mij is vandaag het plaatje van de standaard afgebroken. Fiets is precies 1 jaar oud. Het is triest dat ik "gelukkig" zie dat ik niet de enige met dit probleem ben.....

ralphm71
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2011 17:41

Re: Gazelle Miss Grace breekt af

Ongelezen bericht door ralphm71 »

Hoe herkenbaar.

Wij hebben in februari een nieuwe Miss Grace gekocht. Duidelijk aangegeven dat er regelmatig een kind achterop zou zitten en we hebben dus ook de voordrager met een mandje. Ook nog voor de 7-versnelling versie gekozen dus echt wel in de buidel getast.
Na 1 maand brak de las van de standaardbevestiging af. Zonder verdere discussie is de fiets terug gegaan naar de fabriek waar een nieuw frame is gemonteerd en de standaard werd nu gemonteerd met een extra plaatje bovenop de stang waaronder het oorspronkelijke plaatje zit.
Intussen is het extra plaatje al weer 2 keer gebroken en heeft mijn vrouw even zoveel keren met de fiets aan de hand terug kunnen lopen naar de fietsenhandel.

Mijns inziens moet Gazelle met een speciaal voor deze fiets ontworpen versterking komen. Een gelaste steun in plaats van het standaard gegoten aluminium plaatje dat je ook bij de Halfords koopt en dat dus duidelijk niet bestand is tegen de krachten die met het gewicht van deze fiets gepaard gaan.

Ik ben het bij Gazelle intussen wel zat. Ik maak wel een versterking in mijn eigen garage die wel geschikt is. Wanneer ik dat klaar heb stuur ik wel een foto.

Hartelijke groet,

Ralph Meerholz, Zwolle.

Gesloten