LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
mankasters

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door mankasters »

Hanteren providers eigenlijk een zwarte lijst voor zulke zaken ?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

mankasters schreef:Hanteren providers eigenlijk een zwarte lijst voor zulke zaken ?
:lol: echt niet, dat is alleen voor wanbetalers.

mankasters

Ongelezen bericht door mankasters »

:lol: echt niet, dat is alleen voor wanbetalers.
Daar hebben ze toch de BKR voor volgens mij of houden die geen betalingen bij van telefonie. Hypotheken doen ze niet dat ik weet ? Stel er is een zwarte lijst
en niemand accepteert je kun je dan b.v. een Duitse provider nemen ?

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

angel1978 schreef:
De algemene voorwaarden zeggen iets heel anders.
afsluiting lijkt terecht.
Whaha...algemene voorwaarden, laat me niet lachen...
Voorwaarden zijn de zelf verzonnen regels van een bedrijf, dat zegt toch niets en al helemaal niet als het over Telfort gaat.
Het bedrijf doet toch wat het wil, ze lappen alle wetten aan hun laars en de "algemene voorwaarden" zullen altijd in het voordeel zijn van Telfort.

Elke rechter maakt gehakt van zoiets en jij blijft er maar op hameren...het komt weer op hetzelfde liedje neer.. :arrow: er is een wet maar daar doen wij niet aan, ...wij hebben in onze algemene voorwaarden opgenomen dat onbetamelijk gedrag op ons forum OOK uitsluiting kan betekenen voor het gehele internet :twisted:

Dat mag Telfort niet doen en dat gaat ze ook veel klanten kosten ...hoop ik...(sommigen zullen dat wraak vinden...ik vind het genoegdoening :D )
Dit forum en dit topic wordt door vele consumenten gelezen en ik weet zeker dat er ook veel mensen zijn die er ook zo over denken.
Ook elke rechter trouwens 8)

oom jor

Ongelezen bericht door oom jor »

[Off-Topic bericht verwijderd door de Moderator]

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ben benieuwd of Telfort nog reageerd op dit topic, vermelden wel van de ban maar over de afsluiting wordt niet 'gesproken'.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

angel1978 schreef:
Hoe denk je dat meest populaire torrent sites dit tegengaan?
Vertel mij het maar.. Jij schijnt het te weten..

Voor zover ik weet blokkeren zij evt. de meest gebruikte proxy's omdat daar de ip-adressen van bekend zijn ( voor zover zij die niet wisselen )..
De doorgewinterde gebruiker wisselt regelmatig van proxy, gebruikt minder algemeen bekende en ook nog eens een die continu van ip-adres wisselt..

die zijn niet te blokkeren...

Nee, je leest niet. Ik zeg dat ik weet dat het kan niet hoe het kan....zijn 2 verschillende zaken.........ik kan wel een en ander ja maar dit gaat mijn kennis te boven.
En ik wil het ook niet eens weten hoe het gedaan wordt.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Voorop gezet, als het zo is dat TS een consumenten abo heeft en hiervoor betaald en de service verwacht van een zakelijk abon welke ongetwijfeld een aanzienlijk hogere abokosten heeft dan ben ik van mening dat een melding als fair use policy op zijn plaats is.
Ken de details niet maar de hoofdlijn weten we....als vervolgens TS een ban krijgt vanwege schelden, dreigen of wat dan ook...ook prima er zijn regels tenslotte en die gelden ook op dit forum net als zovelen.

Maar om de internetverbinding dan maar dicht te gooien vindt ik ronduit asociaal en een veel te zwaar middel om een user dan maar de mond te snoeren omdat deze via omwegen toch wel binnen komt.

Stel dat de andere providers dit ook doen ...mwah dan kan er leuk continue worden overgestapt.

En TS download torrents...ja en.....ik ook....alleen heeft TS zijn verbindingen dermate hoog staan dat een en ander voor verdere problemen zorgt.
Dat kan Telfort zien, en met enige aanpassingen in de firmware oplossen door bv een max toe te kennen of het modem dicht te zetten zodat niet aangepast kan worden.

Meinon

Ongelezen bericht door Meinon »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

-Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen zijn niet toegestaan.

Meinon

Meinon schreef:Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

-Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen zijn niet toegestaan.
Dank u. Nu moet ik hem helemaal weer opnieuw typen zonder beledigingen hopelijk... :oops:
Excuses Mods van Radar.

Ik zal hieronder de 'gepiepte' versie van mijn post posten:

-Betreft de cijfers die Telfort/Hugo aanhaalde hier een paar posten terug:
Het gaat niet om een tijdelijk ban. Het ging om een PERMANENTE BAN. Zoals ik kon lezen als ik probeerde in te loggen op mijn naam daar.

Verder als iemand dus daar gebanned wordt, krijg je als mail-adres mee: neem contact op met de beheerder van webcare. Dat is het volgende mail adres: no-reply@............ precies.. No reply. Dus logisch dat er maar 3 tijdelijke bans zijn...in jullie rapportage

Betreft de zogenaamde bedreiging:

Het is zeer zeker fout van telfort, dat in dit geval niet eerst nader onderzoek is gedaan door de webcare van telfort/hugo, voordat zij omwille van zogenaamde "bedreiging" van een mede forumlid, mijn internet aansluiting afsluiten.

Ook vind ik het vreemd, dat indien 1 persoon zich zoooo 'bedreigd' voelt, hij/zij geen aangifte doet bij de politie, maar slechts gaat klikken om te treiteren. Zoals men kan lezen in het topic op het forum van telfort, hoopte deze persoon al op een ban voor mij, dit werd al in vroeg stadia van de discussie mij toegewenst. Men is daar niet gediend van kritieke klanten...

Verder slaat het nergens op dat het volgende PB (dat afkomstig is van mij, en waar ik dus de auteur van ben -MODS van Radar-, en ik neem aan dat ik deze wel mag quoten nu? Anders a.u.b alleen dit verwijderen niet mijn hele post!):

"*scheldwoord* (ik piep deze nu even weg :) .. Ik scheld namelijk alleen uit grote frustratie door de ongelijke en onrechtvaardige behandeling op dat forum, is niet goed ik weet het.. maar ja zo heeft iedereen wat...), geef me je adres maar even" .. dat was het PB waar het om gaat bij deze persoon.

Is dit nu daadwerkelijk een bedreiging??? Ik vroeg hem slechts zijn adres te geven, zodat wij even ongecensureerd de 'discussie' verder konden voeren en ik mijn frustraties even flink kon uiten betreft de ongelijkheid en willekeur op dat forum. Het ging mij dus om een MAIL-ADRES! en geen huis adres zoals sommigen misschien kunnen opmaken uit het PB. De intentie van de auteur telt lijkt mij ...

Betreft het zogenaamd zakelijk gebruik van de abo:

Ik gebruik mijn abo niet zakelijk. Dit kan telfort heel gemakkelijk nagaan. Zoals iedereen kan lezen op dat topic.. gaf ik aan: ALS ik een server wil opzetten t.b.v mijn bedrijfje... (insinueert een situatie die niet echt is... ofwel STEL dat ik een server tbv mijn bedrijfje wil opzetten....) Snapt u? ...Het behoeft verder geen uitleg lijkt me...

Dat was het.. Bedankt Radar dat ik even nog mijn punten mag toelichten.
Ik ben off...

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

amen :lol: nee zonder gekheid ik vind het ook erg kinderachtig van telfort.zoals ik al eerder zei afsluiten vind ik alleen kunnen als je de rekeningen niet hebt betaald.op zon forumpje is het moeilijk echt te bedreigen omdat je nooit weet wie je voor je hebt, weet je maak je er verder niet sapel om, een land vol providers ene nooit meer wat met telfort te maken willen hebben.

Meinon

manondoris schreef:amen :lol: nee zonder gekheid ik vind het ook erg kinderachtig van telfort.zoals ik al eerder zei afsluiten vind ik alleen kunnen als je de rekeningen niet hebt betaald.op zon forumpje is het moeilijk echt te bedreigen omdat je nooit weet wie je voor je hebt, weet je maak je er verder niet sapel om, een land vol providers ene nooit meer wat met telfort te maken willen hebben.
Ik wil hierbij iedereen bedanken in dit topic die mee heeft gedacht en mee gedaan aan enige vorm van bijdrage.

Dank jullie wel.

En uiteraard dank ik Radar en haar forum die het ons simpele zielen/consumenten
mogelijk maakt om toch gehoord te worden! Top!

Ik ga er ZEKER niet korter op slapen manondoris :lol:
Zoals ik al zei is de ontbindingsbrief reeds de deur uitgegaan.
En staat de volgende provider al te wachten.. maar ja ..hopelijk gaat
telfort niet moeilijk doen over de lineshare... maar ja.. ik ben op alles voorbereid..
laat maar komen.

Binnenkort eerst even lekker op vakentie! :mrgreen:

ciske

Ik gebruik mijn abo niet zakelijk. Dit kan telfort heel gemakkelijk nagaan. Zoals iedereen kan lezen op dat topic.. gaf ik aan: ALS ik een server wil opzetten t.b.v mijn bedrijfje... (insinueert een situatie die niet echt is... ofwel STEL dat ik een server tbv mijn bedrijfje wil opzetten....) Snapt u? ...Het behoeft verder geen uitleg lijkt me...

klopt dit wat je hier zegt, dat was ook te lezen op het telfort forum , dus ik geef je groot gelijk.

wat een flutbedrijf dat telfort zeg. :lol:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Telfort reageert hier ook niet over de afsluiting.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Verschillende berichten zijn verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

ciske

Chocomelk schreef:Telfort reageert hier ook niet over de afsluiting.
dat is laf, maar goed het is duidelijk dat Telfort het niet zo nauw met de waarheid neemt , denk dat heel veel mensen zich bedenken voordat ze bij Telfort iets willen hebben, googel telfort in en je komt hier. :lol: slechte reclame.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topic berichten zijn verwijderd door de moderator

gwreijman

Ongelezen bericht door gwreijman »

Voor de TS.

Het is nou eenmaal zo dat als je je misdraagt op internet dat er via de abusedesk van de provider stappen worden ondernomen.

Dat is niet alleen bij Telfort zo, maar bij de meeste providers.
Dat staat nou eenmaal in de voorwaarde waar je voor getekend hebt toen je de abbo aanging met je provider.

ciske

gwreijman schreef:Voor de TS.

Het is nou eenmaal zo dat als je je misdraagt op internet dat er via de abusedesk van de provider stappen worden ondernomen.

.

onzin , forums staan los van providers, telfort is gewoon hier de fout in gegaan.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

gwreijman schreef:Voor de TS.

Dat staat nou eenmaal in de voorwaarde waar je voor getekend hebt toen je de abbo aanging met je provider.
Misdraagt op internet???
En die mogen afgesloten worden van internet?
Whahaha wat is dat voor onzin??
Er zijn miljoenen gebruikers die zich "misdragen" op internet... :arrow: pedosites..criminele contacten..oplichters..sms bureaus..maar ook bedrijven die de klanten tillen. enz.....

Heb je nog ff of moet ik nog een uurtje doorgaan?

Kortom.. jij praat echt als een kip zonder kop. :twisted:

Gesloten