LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Nina5 schreef:Hallo, sinds 3 weken gebruik ik citalopram. Eerst 10 mg nu 30 mg en over een paar dagen 40 mg.

Wat ik niet snap ik lees alleen maar over (verschrikkelijke) bijwerkingen..maar kan ik binnenkort weer werken, of eigenlijk gewoon functioneren?

Ik gebruik zo min mogelijk Oxazepam, maar merk wel dat bij hevig hartkloppingen, zweethanden dat dan dan wel afneemt.

groetjes,
Nina
Hou Nina welkom

heb je al veel last van bijwerkingen ?
de 1 heb er meer last van als de anderen.
en het is zeker de bedoeling dat je over een tijdje weer normaal kan functioneren.
het hangt natuurlijk ook een beetje van jou klachten af . wanneer je weer kan werken.
maar meestal is het 6 weken na de laatse ophoging dat je je eigen weer fijn voelt.

Gr Dochter

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Een leven lang leren schreef:Hallo

Wilma wat goed om te horen dat het bij jou ook duidelijk vooruit gaat! Veel plezier met je familie!
San respect voor jou hoor, hoe je voor je moeder zorgt! Depressieve mensen zijn niet bepaald de makkelijksten om mee om te gaan, wel ook om je zelf blijven denken he?!
Hier gaat het wel goed, ik ben redelijk stabiel. Ik ben erg benieuwd naar het gesprek van dinsdag over hoe nu verder.

Fijne dag allemaal vandaag!
dank je voor je respect .het is inderdaad niet makkelijk om met iemand om te gaan die depri is . maar de band tussen mijn en me moeder is zo hecht
en mijn moeder heeft ook zo veel voor mij gedaan , altijd achter me gestaan wat ik ook deed , ook toen ik al ruim volwassen was hihi ik kon alles tegen haar vertellen en ze wist altijd wel weer een oplossing ik kon altijd bij haar terecht .
en ze had dit andersom ook zeker voor mij gedaan.

hoe is het deze morgen met jullie ?

ronv en bastianne hebben we al een tijdje niet meer gehoord hoe is het met jullie ?
wel blijven schrijven ook al is het alleen maar negatief wat je voelt wij slepen jullie er wel door heen .
wikky jij bent zeker moe na gister ? een vermoeiende dag geweest ?

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hoi hoi allemaal,
Ja ik heb een snertweekend achter de rug.
Heel misselijk door de stress enz.
Zocht ik gelijk het ergste achter echt,ik liep helemaal vast.
k Heb mn lieve mannetje geen leuke vaderdag bezorgd :(
Iedereen zegt is een bijwerking en ergens weet ik dat ook want ik heb het al vanaf het begin.
Maarja,je weet hoe het gaat,piekeren en piekeren..
Dus vaar worden de klachten alleen maar erger van helaas.
Ik wist me geenb raad meer,dus vannochtend naar de huisarts geweest vol angst en beven.
Maar het is echt de bijwerking bij mij en het focussen erop maakt het allemaal erger.
Nina.. bijn iedereen is het weer anders hoor het kan best dat het bij jou veel makkelijker gaat.
groetjes weer allemaal

janneke

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hallo,ben ik ook weer :P

ik was gisteren inderdaad erg moe dochter38,en toen ik eenmaal in bed lag kon ik weer niet slapen,ik lag om 02.00 uur nog wakker,dus weer even eruit gegaan,wat gedronken en naar de w.c en toen weer terug gekropen,toen heb ik nog 4.00 uur gezien op de wekker en toen ben ik dan in een onrustige slaap gevallen ppff
en toen liep de wekker af om 9.00 uur want mijn man moest naar de dokter en ben ik dus mee geweest.
maar nu ben ik helemaal nokkie en zou nu wel kunnen slapen,maar ik ga toch niet liggen anders slaap ik vannacht weer niet..

janneke,dat is niet zo fijn als je zo`n rot weekend achter de rug hebt,dat is even een flinke terugslag..
maar vanaf nu ga je je waarschijnlijk weer beterder voelen,en die rot bijwerkingen,tsja die zijn gewoon moeilijk..
we gaan weer gewoon door met zijn allen!

waar zit ron toch,ik ben zo benieuwd hoe het met je gaat ron,dus komop,ffe in de pen klimmen :lol:

hoi nina,welkom hier!
jawel hoor,je gaat straks weer gewoon funtioneren als de pillen zijn werk helemaal doen,zo was het bij mij wel tenminste toen ik eerder gebruik van maakte..
is best een hoge dosering volgens mij als je straks op 40 zit,maar je zal het nodig hebben denk ik.
ik heb ook zo weinig mogelijk oxazepam genomen,maar sinds 2 dagen ben ik er helemaal vanaf,maar dat weerhoudt me er niet van om ze weer direct te gaan nemen,mocht ik ze weer nodig hebben,het is voor mij een goed middeltje tegen de bijwerkingen..

ik ben vandaag een beetje grieperig,keelpijn en wat hoofdpijn,maar ik hoop dat het snel over gaat want aankomend weekend gaan we een weekendje weg en dan wil ik beter zijn...

fijne dag allemaal

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Nina5 schreef:Hallo, sinds 3 weken gebruik ik citalopram. Eerst 10 mg nu 30 mg en over een paar dagen 40 mg.

Wat ik niet snap ik lees alleen maar over (verschrikkelijke) bijwerkingen..maar kan ik binnenkort weer werken, of eigenlijk gewoon functioneren?

Ik gebruik zo min mogelijk Oxazepam, maar merk wel dat bij hevig hartkloppingen, zweethanden dat dan dan wel afneemt.

groetjes,
Nina
Welkom Nina

Ik heb geen ervaring met de oxazepam, wel met de bijwerkingen van de Cipramil, dat is ook de reden dat ik begonnen ben met druppels welke ik kan doseren. De bijwerkingen zijn er dan wel maar minder heftig.
ik zit nu op de 20mg .

Gr, ron

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hey Ron hoe gaat het verder met je?
We horen helemaal niks meer.
Hopelijk een goed teken?

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van mij.
Het gaat op het moment niet zo goed met me, zoals jullie misschien wel weten was ik aan het afbouwen, en dat ging eigenlijk prima. Ik zat nog maar op 5 mg
dus dat is helemaal niks meer eigenlijk, maar gisteren heb ik sinds lange tijd weer een hyper/paniek aanval gehad, en dat zit nu weer in m'n bolletje.
Ben de hele tijd weer naar m'n lichaam aan het luisteren, en voel me niet lekker. Kan op het moment het knopje even niet omzetten.
Wel heb ik besloten om niet meer verder af te bouwen, maar om langzaam weer wat omhoog te gaan.
Ik ben het vechten beu, dit is de zoveelste poging en ik kap ermee.
Dan maar een tabletje levenslang, want dan voel ik me tenminste goed.
De huisarts heeft het al lang gezegd, maar ik ben weer eens eigenwijs geweest.
Dus Wikky, ook deze meid stopt niet meer.hahaha
Hoop dat ik me snel weer wat beter ga voelen.

Hoop dat jullie je inmiddels ook al wat prettiger voelen.

Groetjes Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

heey bokkie,dat is weer ffe geleden hè meid :!:
zie je nu wel dat het voor ons niet weg gelegd is om te stoppen,ik heb hardop gezegd tegen ieder die het horen wil,IK STOP NOOIT MEER :P
ik zal het even uitleggen aan de anderen.
bokkie en ik hebben hier al jaren geleden samen geschreven en op een gegeven moment begonnen we ons allebei goed te voelen en dan is het logisch dat dit forum naar de achtergrond verdwijnt..
maar toch,er iets mis is dan komen we hier op dit forum terug :roll:

dus het gaat bij jou op 5mg ook niet zo lekker,dan gewoon de boel weer wat ophogen en iets meer proberen zou ik zeggen,wij kunnen dat kleine snufje citalopram niet meer missen en ach,dat hoeft ook niet.
ik zie het voortaan zo...door dat kleine pilletje wat ik per dag nodig heb,word de serotonine lekker aangevuld in ons koppie en als we ons daar goed bij voelen dan is het goed..

ik vind het leuk dat je hier weer komt schrijven bokkie,we hebben nu ook een een fijn groepje mensen onder elkaar hier..

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hey Wikky,

Ja we weten elkaar altijd weer te vinden hé hahaha, ach we lachen er maar om.
Het klopt wel wat je zegt, als je je beter voelt, zit je minder op het forum, dat was ook bij mij het geval, ik had bewust wat afstand genomen ivm het afbouwen, maar ja we kunnen inderdaad niet zonder dat stoffie in ons bolletje.
Ik heb er ook geen problemen mee hoor, dat ik moet blijven gebruiken, maarja omdat ik me weer beter voelde wilde ik toch nog een poging wagen, vooral omdat ik na al die tijd mijn eigen nog steeds kapot zweet en 14 kilo was aangekomen, maarja dat neem ik nu maar voor lief, toch maar wat minder lekker gaan eten hahaha.
Nou ben blij dat ik weer even van me af heb kunnen praten, dan voel je je toch weer iets beter.
Nou ga ik me maar eens klaarmaken, want moet zo een paar uurtjes gaan werken :( heb ik niet zo'n zin in maar ja het moet zullen we maar zeggen.
Tot de volgende keer maar weer.

Groetjes Angela

ps goed van je trouwens dat je al 2 dagen zonder oxazepam bent.

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi all,

Nou daar ben ik weer :wink:
Vanaf vrijdag 17-6-2011 zit ik op de 10 druppels (20mg) op de dag niet veel waard, depri, moe en wazig in mijn hoofd, 's avonds lijkt het soms wat beter te gaan.
Vandaag is het 14 dagen geleden dat ik ben begonnen, maar pas vanaf afgelopen vrijdag zit ik op de 20mg en voorheen (lees 2003) was mijn ideale dosering 40mg.
Ben afgelopen week thuis geweest en vandaag weer naar werk gegaan, valt zwaar maar het gaat. :roll:

Morgen telefonisch contact met de psych en kijken wat zij zegt.
Ik hou jullie op de hoogte.

Gr, Ron

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

bastianne schreef:Hey Ron hoe gaat het verder met je?
We horen helemaal niks meer.
Hopelijk een goed teken?
Hoi janneke,

Balen hè als je zo een kl*te week hebt, maar ik kan je melden dat je niet alleen bent hoor ik had ook een sh*t week.
We weten dat het de bijwerking van de cita is, maar het is o zo moeilijk dit te blijven geloven en zeker ik als hypochonder :evil:
Op hoeveel mg zit jij nu en hoe lang?

Gr, ron

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Hallo en welkom Nina en Angela

Wat rot voor je Angela dat het zonder niet lukt. Gebruik je ook nog wat naast de cita?
Angela en Wilma ik las toch ook al eerder ergens over Geert Verschaeve. Ik doe zijn cursus ook en ik ben er van overtuigt dat ik over verloop van tijd de cita niet meer nodig heb.
Volgen jullie ook therapie of cursussen of wat dan ook?

Ik heb een erg rustig weekend gehad en dat is heerlijk, ik kan nu tenminste ook relaxen zonder te piekeren. Morgen zit ik een week op 20 mg en ik moet zeggen dat de bijwerkingen van de ophoging me mee gevallen zijn.
Morgen weer op naar de psych.

Groetjes!

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Ik moet wel zeggen dat ik er natuurlijk de Xanax bij gebruik..

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Allemaal,

Nee ik gebruik niks anders dan de cita, nooit gedaan ook.
Ik ken die therapie van geert wel maar doe hem zelf niet.
Het ging ook zo goed, maarja, heb in het verleden wel ademhalingstherapie gehad, maar dat hielp gisteren ook maar half.
De dokter zegt dat ik serotonine niet of nauwelijks meer aanmaak, maar ik geloofde haar niet, daarom heb ik ook meerdere keren geprobeert om af te bouwen, en het afbouwen gaat me elke keer goed af, heb geen bijwerkingen van het afbouwen, maar het gaat telkens mis op het eind en daarom blijf ik het maar gebruiken want ik heb geen zin meer in dat gedoe iedere keer.
Hoop voor jullie dat het wel lukt op den duur natuurlijk, maar schaam je niet als dat niet zo mocht zijn.
Nou ik ga eerst maar eens een hapje eten.
Ik zie jullie later wel weer.

Groetjes Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

Een leven lang leren schreef: Angela en Wilma ik las toch ook al eerder ergens over Geert Verschaeve. Ik doe zijn cursus ook en ik ben er van overtuigt dat ik over verloop van tijd de cita niet meer nodig heb.
.

Groetjes!
Nanda,
ik krijg wel elke keer een mailtje van geert verschaeve,maar ik volg zijn cursus niet...
ik weet helemaal niet hoe zoiets in zijn werk gaat,kun jij me misschien iets er over vertellen,hoe duur het kost bijvoorbeeld?

vandaag weer een dagje zonder d eoxazepam,goed hè :!: :!:

groetjes wilma

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

o daar ben ik ook wel benieuwd na over de Cursus?

Bokkie jammer voor je dat het afbouwen niet lukt maar ach als je het er verder goed op doet wat maakt het dan uit .
ik denk dat me moeder ook nooit meer af gaat bouwen hoor . die ellende willen we niet meer hebben en als je er oud mee kan worden wat maakt het dan uit . de andere drinkt elke dag een fes wijn en de ander rookt weer een blowtje en jullie pakken een pilletje :D
ik rook me gewone sigaretje en me bakje koffie nu nog geen pilletje nodig maar wie weet als het erfelijk is dan moet ik er ook een keer aan geloven dan heb ik me in ieder geval al heel veel ingelezen :D

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

wilma goed hoor zonder Oxa jij bent een goed voorbeeld voor ons allemaal dat het echt goed gaat komen.



mijn moeder heeft gezeurd om de Oxa bij de psy en die heeft ze gekregen en vandaag opgehaald en uiteindelijk niet genomen vandaag haha gewoon het idee dat ze ze in huis wilt hebben .
ze heeft nog wel de xanax voor de ochtend ..maar ik heb het idee dat de bijwerkingen van de Cita ook flink gaan afnemen dus we gaan de goede kan op .

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

oh fijn san dat ze de goede kant op gaat,jippieeeeeeee :P
het kan goed zijn hoor dat het jouw moeder al een rustig gevoel geeft dat ze de oxazepam in huis heeft,zo laten zou ik zeggen :lol:
ik neem ze nu ook niet meer,maar het geeft me toch nog een vertrouwd gevoel dat ik ze in huis heb,je weet maar nooit..
hoe kan het toch hè,dat er in 1 zo`n klein pilletje zoveel spul zit dat wij ons weer de oude gaan voelen hè :idea:

liefs wilma

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hey Dochter38, is dat je leefdtijd want dan zijn we even oud :lol:
Het maakt me ook niet uit hoor dat ik ze moet blijven slikken, liever gelukkig met een pilletje, dan alle ellende iedere keer meemaken, want daar heb ik geen zin in. Goed van je moeder dat ze de oxa nog niet gepakt heeft, het alleen al in huis hebben geeft al rust, dus dat is goed.
Wikky super dat het al weer zo lekker met je gaat, volhouden hoor.
Nou dochter38 ik ga eens een bakkie koffie drinken met een sigaretje, want ook daar kan ik niet zonder hahaha.
Nog een fijne avond allemaal en tot morgen.

Groetjes Angela

cheeks123
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2011 23:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door cheeks123 »

.
Laatst gewijzigd door cheeks123 op 03 jul 2011 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten