LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Automaat geeft mij geld dat ik niet bezit.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
masterslave

Re: Automaat geeft mij geld dat ik niet bezit.

Ongelezen bericht door masterslave »

Pindakaaspotje schreef:hij komt gewoon 225 euro in de min te staan. Vaak kan dat toch, ondanks dat je niet rood mag staan.
Die 250 euro hebben ze waarschijnlijk uitgegeven omdat de ING op dat moment geen verbinding kon krijgen met de rabobank (of overkoepelende systemen). Dat gebeurt wel vaker. Om te voorkomen dat iemand dan niks op kan nemen is er voor gekozen om gewoon het geld uit te geven.
Vaak wordt dit automatisch binnen enkele dagen gecorrigeerd.

Was het maar zo.
Als je niet in rood mag staan, dan krijg je geen geld.
Heb je geen positief saldo, dan krijg je beslist niets, ook heeft de desbetreffende persoon het geld nodig, vooral geen 250 euro.
Hier op het forum was al eens een sprookjesverteller, en ik geloof er geen barst van!

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@Ts,

Eens even een oud spreekwoord uit de kast trekken: Al is de leugen nog zo snel....

Dit soort dingen komen in de meeste gevallen echt wel boven water en zul je het alsnog moeten terugstorten. Dus zou het zeker nog niet uitgeven, zoals de anderen ook al zeggen.

Het is waarschijnlijk dat er ook rente betaald moet worden. Indien men nagaat wanneer de transactie heeft plaatsgevonden, zal met vaststellen dat er per die datum een saldotekort is ontstaan. Er zal wellicht rente berekend worden over de periode dat je toch geleend hebt van de bank. Enkel en alleen claimen dat het niet je schuld is, zal weinig kans van slagen hebben. Dan wordt er al snel gesteld dat je niet had moeten pinnen als je niet wist hoeveel je kon opnemen of je eerder bij de bank had moeten melden.

Andre Havok

Ongelezen bericht door Andre Havok »

Allemaal heel erg bedankt voor het reageren en ik denk dat ik nu wel weet wat er te doen staat, maandag middag naar de bank :)

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Andre Havok schreef:Allemaal heel erg bedankt voor het reageren en ik denk dat ik nu wel weet wat er te doen staat, maandag middag naar de bank :)
Die 250 terug storten,dan sta je niet meer rood.

Gesloten