LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alektum Incasso inz. Courlux

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Mo1965
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jun 2011 12:16

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Mo1965 »

Ik heb, by the way, ook even contact gehad met het NVI maar zij kunnen helaas niets betekenen omdat Alektum geen lid is van deze vereniging.
M.a.w. ze kunnen gewoon blijven schieten en intimideren in de hoop dat mensen bang worden zodat ze gaan betalen!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door puma73 »

Mo1965 schreef:Ik heb, by the way, ook even contact gehad met het NVI maar zij kunnen helaas niets betekenen omdat Alektum geen lid is van deze vereniging. M.a.w. ze kunnen gewoon blijven schieten en intimideren in de hoop dat mensen bang worden zodat ze gaan betalen!
Het NVI is een club waar je verre van moet blijven, die houden elkaar de hand boven het hoofd.

De grootste incassoboer van Nedeland is voorzitter van die club. De incassoboer heeft altijd gelijk. Zoiets van: "wij van wc-eend adviseren wc-eend". Gewoon een corrupte bende en verspilling van je geld.

Mo1965
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jun 2011 12:16

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Mo1965 »

Ok Puma, dat is luid en duidelijk ;-)

lilili
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jun 2011 21:26

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door lilili »

Ik ben eigenlijk benieuwd, is er inderdaad nou helemaal niets tegen dit soort lui te doen? als we nu op dit forum eens een item openen waar iedereen die last heeft met deze lui op kan intekenen? zodat we er iets tegen kunnen doen?

vooral de jongere en juist heel oude mensjes trappen in deze onzin, en dat maakt me soms erg kwaad. Nederland moet zoveel regeltjes hebben maar waar ze voor zijn vraag ik me wel eens af, de echte criminelen zoals deze bureaus worden niet aangepakt.

Mo1965
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jun 2011 12:16

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Mo1965 »

Dat is een goed idee om alles te verzamelen.....en dan???
Heb zojuist mijn weloverwogen antwoord gestuurd aan Alektum. Ook dat ik niet gediend ben van de intimiderende toon van schrijven en dat ze dat heel graag moeten matigen. Ben benieuwd!!! Hoe is de situatie bij jou nu lilili??

lilili
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jun 2011 21:26

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door lilili »

tis nog te kort geleden vrees ik om daar iets over te kunnen antwoorden, ik heb in ieder geval bewijs dat ik mijn brief gestuurd heb dus nu maar afwachten.
Heb ze een redelijke termijn gegeven maar daarmee houd het op.
:) dit soort lui is zoooooo crimineel.

Mo1965
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jun 2011 12:16

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Mo1965 »

Snap ik! Ik heb alleen nog maar e-mail gestuurd. Heb ze vriendelijk doch dringend verzocht om een rechtsgeldig document e.d. Afwachten ook!
Succes ermee!

lilili
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jun 2011 21:26

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door lilili »

maar een email naar aanleiding van wat?

Mo1965
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jun 2011 12:16

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Mo1965 »

Wij hebben contact met Alektum gehad en zij hebben ons verzocht een e-mail te sturen. Dat zijn er inmiddels over en weer een stuk of wat geweest.
Is hiermee jouw vraag beantwoord???

lilili
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jun 2011 21:26

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door lilili »

Ik bedoelde meer of je een aanmaning hebt gehad van het incassobureau of dat er iets anders aan de hand was?

Mo1965
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jun 2011 12:16

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Mo1965 »

Heb alleen een factuur van Alektum gehad. 18 euro voor de short en rest incassokosten of iets dergelijks. totaal 62,15

lilili
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jun 2011 21:26

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door lilili »

ow maar dat is dus wel al een incasso check.
Heb je ook emailbewijs van alektum? wel bewaren hoor wat hun ook terug hebben geschreven.
Aangezien zij de factuur hebben gestuurd zouik hun ook even een duidelijke brief/fax/email zenden

Mo1965
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jun 2011 12:16

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Mo1965 »

Jaaaa ik bewaar alles! Ze hebben vanmorgen mijn laatste e-mail gelezen. Ze moeten gewoon met een rechtsgeldig document komen, klaar!! Als ze iets terug sturen met weer een intimiderende inhoud dan denk ik dat ik ga terugsturen dat ze het dan maar voor de rechter moeten laten komen. Laat ze maar komen....als mij onrecht wordt aangedaan dan ben ik een pitbull!!!! Het is toch TE belachelijk dat ik alleen maar een factuur heb van Alektum en meer niet en dat dit soort dingen gewoon kunnen gebeuren???

Mo1965
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jun 2011 12:16

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Mo1965 »

Potver!!!! Hoe langer ik hiermee bezig ben hoe kwader ik word op ze!!! Ben al twee dagen bijna non-stop aan het speuren op internet!! Ondertussen ben ik lid geworden van de consumentenbond en heb ik diverse consumentenorganisaties benaderd en op de hoogte gebracht van deze wantoestanden. Hoeveel mensen zijn hier niet de dupe van geworden???? Hoe lang operereren ze al??? Niet alleen onder Courlux maar ook onder Flexifront, Evita, Body by Patricia, Tono, Stella Lady noem maar op!!!!!
Ik ben er klaar mee, heb ze vandaag gezegd dat ze het maar voor moeten laten komen en dat ik overweeg om juridische stappen te ondernemen. Ook heb ik ze nog laten weten dat ik inspecteurtje heb gespeeld op internet en al aardig wat informatie heb vergaard. Ik kreeg een bericht terug dat ze gaan overleggen met de opdrachtgever en indien van toepassing zullen ze mij wederom gaan aanschrijven! Wordt vervolgd dus en kom maar op!!!!!!!!!!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Jolijn »

Mo1965 schreef: Het laatste e-mailtje van Alektum is dat zij wel kunnen laten onderzoeken vanaf welke computer de bestelling is geplaatst. Ze zeggen achter het IP-adres te kunnen komen en of ik mijn accoord wil geven om dat te laten doen, uiteraard tegen betaling!!!!?????
:shock: Uiteraard niet!
Als zij achter het ip adres willen komen (waarmee ze op zich nog niet zo veel kunnen) zullen zij de juiste acties moeten ondernemen. En dan maar afwachten of er toestemming gegeven wordt (niet door jou, maar door instanties die een beetje meer gewicht in de schaal leggen dan betr.. incasso bureau). En als dat dan eventueel het gewenste resultaat oplevert, kan de rechter beslissen over de kosten.

Mo1965
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jun 2011 12:16

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Mo1965 »

Dank je voor jouw reactie Jolijn!

anja261
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2011 21:07

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door anja261 »

Ook ik ben slachtoffer.
Is er uberhaupt al iemand voor de rechter gedaagd?
Zo ja, wat is de uitslag?
Hou er rekening mee dat de boefjes ook deze sites doorspitten en zich gek lachen.

Mo1965
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jun 2011 12:16

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Mo1965 »

Hoi,

Daar heb ik nog niets van gelezen. Maar ben elke site waar meldingen over deze praktijken worden gedaan aan het doorspitten en wie weet kom ik nog wat tegen!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jolijn schreef:
Mo1965 schreef: Het laatste e-mailtje van Alektum is dat zij wel kunnen laten onderzoeken vanaf welke computer de bestelling is geplaatst. Ze zeggen achter het IP-adres te kunnen komen en of ik mijn accoord wil geven om dat te laten doen, uiteraard tegen betaling!!!!?????
:shock: Uiteraard niet!
Als zij achter het ip adres willen komen (waarmee ze op zich nog niet zo veel kunnen) zullen zij de juiste acties moeten ondernemen. En dan maar afwachten of er toestemming gegeven wordt (niet door jou, maar door instanties die een beetje meer gewicht in de schaal leggen dan betr.. incasso bureau). En als dat dan eventueel het gewenste resultaat oplevert, kan de rechter beslissen over de kosten.
Ik sluit me bij Jolijn aan.

Aan alleen een IP adres hebben ze niets.
Dan zullen ze, via de politie en de rechter, alsnog de ISP moeten benaderen om te vragen wie op die datum en dat tijdstip dat IP adres heeft gebruikt.
Leuk als het blijkt een groot bedrijf te zijn ;) maar dat is zowiezo een non-argument - en doet mij vermoeden dat ze helemaal geen zaak hebben.

Laat ze dus maar met bewijs komen dat er een (rechtsgeldige) overeenkomst is.. etc.

Mo1965
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jun 2011 12:16

Re: Alektum Incasso inz. Courlux

Ongelezen bericht door Mo1965 »

Waarom staat er op de factuur van Alektum als hoofdsom 18,00 euro terwijl het ondergoed gratis is???? Iemand enig idee???

Gesloten