Dwaling zie ik ook niet. Ik bedoelde dat het argument "ik wist het niet" klinkt als dwaling. Tenminste dat was mijn gevoel daar bij.
Ik heb ADSL sinds het begin en toen men een bepaalde snelheid werd dat daarbij heel expliciet gemeld dat ze die snelheid misschien niet konden halen.
Emmy75 schreef:Normaliter kan men de overeenkomst eerst lezen alvorens men tekent of heeft men nadat men de papieren thuis heeft ontvangen nog enkele dagen bedenktijd om alles rustig na te lezen.
Daar is de bedenktijd niet voor. Na de koop voorwaarden toevoegen
Emmy75 schreef:Meestal kan men in een reclame-uiting bijvoorbeeld op TV niet alle voorwaarden kwijt die bij een product of dienst horen en wordt er altijd verwezen naar: voor meer informatie, zie...
Alle voorwaarden niet, maar hier gaat het om iets dat zo samenhangt met wat men belooft dat het er bij gemeld moet worden. De zin "uit het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst" is bij iedereen bekent omdat dit altijd gemeld wordt bij bepaalde producten (en een beetje lekker bekt).
Emmy75 schreef: Nou, wat dacht je van het volgende: in de linkerkolom onder het groene zinnetje "Kies hier je pakket" staat: Down - Upload, tot:
Het woordje "tot" staat er m.i. duidelijk bij.
Ik vind dat niet zo duidelijk dat de gemiddelde consument daaruit in alle redelijkheid zou moeten opmaken dat men bedoelt dan men de capaciteit niet zal kunnen waarmaken. Te denken valt dan meer allerlei andere omstandigheden zoals: de eigen apparatuur die niet afdoende is of de capaciteit van de webserver die je benaderd.