LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso - Niet betaald na tanken

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Incasso - Niet betaald na tanken

Ongelezen bericht door snepke »

tennis schreef:
Juist, dus moet TS leergeld betalen, om in vervolg te kijken, wat op het pinapparaat voor een bedrag staat, voor hij/zijn zijn OK geeft!
Wie zegt dat TS het bedrag niet heeft gezien?
En gedacht heeft"lekker goedkoop getankt"

Het bedrag staat op het kastje hoor,je ziet het altijd voor je oke toetst.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Incasso - Niet betaald na tanken

Ongelezen bericht door tennis »

Helemaal gelijk, maar nu zeuren,als deze mensen betrapt worden, dan is het altijd het boze bedrijf!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Incasso - Niet betaald na tanken

Ongelezen bericht door snepke »

tennis schreef:Helemaal gelijk, maar nu zeuren,als deze mensen betrapt worden, dan is het altijd het boze bedrijf!
Precies,ligt altijd aan het bedrijf en nooit aan de mensen zelf.
TS reageert niet meer,zegt mij genoeg

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Incasso - Niet betaald na tanken

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik vrees dat TS niet meer reageert hetzij zo. Voor de pomphouder is de procedure bij wegrijden zonder betalen versimpeld, aangifte is niet meer nodig en als het kenteken bekend is kan de stap naar de deurwaarder direct gedaan worden die kan gezien zijn ambt alle noodzakelijke gegevens bij het rdw opvragen. Anders dan een achterstallige betaling waarbij procedures gaan lopen is wegrijden zonder te betalen een misdrijf en worden wegrijders hard aangepakt, daar valt TS ook onder. Had hij bij de kassa naar de medewerker geluisterd die noemt immers altijd het af te rekenen bedrag! en bij pinnen verschijnt dat ook nog eens op de automaat.

ultrafox69
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 apr 2011 20:06

Re: Incasso - Niet betaald na tanken

Ongelezen bericht door ultrafox69 »

Ik heb zelf exact hetzelfde meegemaakt bij de Shell in Breda.
Was laat op de avond en ik was de enige klant.
Tank voor ongeveer 35 euro aan benzine en loop rustig naar binnen.
Neem hapje en drankje en reken rustig af aan de kassa.
Effe pinnen zo gepiept.
2 dagen later brief in de bus van incasso.
Werd meteen bedreigt met rechtzaak, inbeslagname van goederen etc etc.
Ik keek er raar van op en checkte mijn online bank gegevens of er soms een foutje was.
En jawel hoor er was slechts 5,25 euro afgeschreven dus de benzine was de dame achter de kassa vergeten.
Ok dacht ik foutje kan gebeuren we zijn ten slotte allebei mensen.
Dus ik stuur een vriendelijk mailtje naar dat incasso bureau en leg de situatie uit en vertel ook meteen dat ik die 35 euro best betalen wil want ik heb immers getankt.
Maar met die 30 euro boete die hun als extra rekende daar had ik best wel problemen mee gezien de dame achter de kassa haar werk NIET goed had gedaan.
2 dagen later nieuwe brief.
Ik zou op korte termijn worden gedagvaard als ik niet binnen 72 uur betaalde.
Ik heb uiteindelijk maar betaald maar ik tank dus NOOIT meer bij shell.
Ik betaal liever 1 euro per liter meer dan dat ik nog 1 cent bij hun uitgeef.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Incasso - Niet betaald na tanken

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ultrafox69 schreef:Ik heb uiteindelijk maar betaald maar ik tank dus NOOIT meer bij shell.
Ik betaal liever 1 euro per liter meer dan dat ik nog 1 cent bij hun uitgeef.
Tja dat kan natuurlijk. Maar bij ieder ander willekeurig tankstation was het precies zo gegaan en dat u die avond toevallig bij een Shell was toen dit gebeurde, da's misschien gewoon toeval.

De pomphouder heeft helaas geen andere mogelijkheden om de gegevens van de eigenaar te achterhalen op basis van het kenteken. Dus zijn hier automatisch kosten mee gemoeid. Het is nog minder eerlijk om pomphouder of deurwaarder ermee te laten zitten. Omdat deze op een andere manier zijn geld niet kan vorderen. Bovendien zijn de tankstations voor het overgrote deel in beheer van een pomphouder die voor eigen rekening werkt en is het niet altijd het grote boze Shell.

In feite kunt u blij zijn dat er geen aangifte van diefstal is gedaan. Dit was waarschijnlijk nog duurder geworden. Wellicht heeft de dame achter de kassa een fout gemaakt, dit laat onverlet dat u ook wel degelijk slordig bent geweest bij het controleren van het te betalen bedrag.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Incasso - Niet betaald na tanken

Ongelezen bericht door tennis »

En jawel hoor er was slechts 5,25 euro afgeschreven dus de benzine was de dame achter de kassa vergeten.
En jij vergeten, om naar het bedrag te kijken wat afgeschreven zou worden met het pinnen, dus van goedkoop tanken, naar boete!
Dus tank maar niet meer bij Shell, maar vergeet niet, bij een andere pomp te betalen, want ook daar krijg je dezelfde procedure.
Tip: Betaal en pin dat, wat je gebruik hebt, dan hoef jij niet te zeuren.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Incasso - Niet betaald na tanken

Ongelezen bericht door renegade66 »

ok ik heb er ook nog 1, :lol:

wat nu als je voor je baas aan het werk bent en je hebt een tankpas bij de auto.
je gaat aan het eind van de dag tanken en krijgt bij betalen per tankpas te zien dat de pas geblokkeerd is.
je belt netjes de baas bij het station en die zegt regel het maar ik betaal het wel.

netjes een formuliertje ingevuld met allen gegevens, zowel de mijne als van de zaak.
echter, ja hoor, paar weken later mooi briefje in de bus van PB-Tankcollect gerechtsdeurwaarders. (hebben de mensen hier waarschijnlijk ook mee te maken)
of ik ff €144,- wil betalen voor het niet betalen van de brandstof, en wel binnen 7 dagen anders gaan we beslagleggen, bla bla bla....

ik netjes gebeld en brieven geschreven met volledige uitleg en dat ik niet verantwoordelijk ben voor de daden van mijn baas. (ondertussen Ex)

het maakte ze daar niet uit, ik had getankt, ik reed in de auto, ik had de tankpas, dus ik ben verantwoordelijk.
indien ik niet zou betalen zou er aangifte gedaan worden tegen mij voor brandstofdiefstal.
toen ontplofte de boel, ik heb ze verzocht dit onmiddelijk te doen en heb op staande voet ontslag genomen bij mijn ex-baas omdat hij ook weigerde te betalen. (hij stond namelijk op punt failliet te gaan.)

het heeft enkele maanden geduurd maar ik hoor helemaal niets meer van PB-Tankcollect. ik heb ook vermeld dat ik toch niet betaal en het desnoods laat voorkomen.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Incasso - Niet betaald na tanken

Ongelezen bericht door tennis »

@renegade
Dit verhaal heeft met dat van TS helemaal niets te doen.
Jouw baas heeft niet betaald, en jij bent niet zonder jouw gegevens achter te laten weggereden, dus is het geen benzine diefstal.
Alleen met de gegevens van het kenteken, was de pomp bij jouw baas terecht gekomen, want de auto stond/staat op zijn naam.

Arazaël
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 sep 2010 11:10

Re: Incasso - Niet betaald na tanken

Ongelezen bericht door Arazaël »

renegade66 schreef:ok ik heb er ook nog 1, :lol:

wat nu als je voor je baas aan het werk bent en je hebt een tankpas bij de auto.
je gaat aan het eind van de dag tanken en krijgt bij betalen per tankpas te zien dat de pas geblokkeerd is.
je belt netjes de baas bij het station en die zegt regel het maar ik betaal het wel.

netjes een formuliertje ingevuld met allen gegevens, zowel de mijne als van de zaak.
echter, ja hoor, paar weken later mooi briefje in de bus van PB-Tankcollect gerechtsdeurwaarders. (hebben de mensen hier waarschijnlijk ook mee te maken)
of ik ff €144,- wil betalen voor het niet betalen van de brandstof, en wel binnen 7 dagen anders gaan we beslagleggen, bla bla bla....
Het formulier waar je over spreekt? Je bedoelt een schuldbekentenis? Waarop staat dat je binnen 48u terug moet keren naar het tankstation om te betalen? Dat formulier? Ik denk dat het daar al mis ging ;). Hoe je ervoor zorgt dat er betaald wordt zal het tankstation een rotzorg zijn. Als je maar binnen de gestelde periode terugkomt! Op het moment dat je niet terug komt wordt je in gebreke gesteld. (jeweetwel.. consumentenwet.. product afnemen maar er niet voor betalen..)
Zo gaat het balletje rollen :)

Geldt overigens ook voor de mensen die beweren dat het allemaal aan de kassamedewerker ligt. Het tankstation zorgt voor de levering van de brandstof, alles wat men hoeft te doen is het te betalen bij de kassa. En ja, helemaal mee eens dat de persoon die de betaling graag wil ontvangen ook de oogjes open houdt, maar waar rook is, is vuur. Niet eerlijk om daar je ogen voor te sluiten.

Gesloten