LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voordelengids.eu

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
MAXIEM

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Mday

ING houdt je voor de gek!!! Zij moeten een formulier toesturen, waarin jij verklaart, dat er sprake is van een onterechte incasso. Daarna moeten zij helemaal niet onderhandelen met Voordelengids.eu. Zij moeten controleren aan de hand van de bewijsstukken die deze firma aan hen wettelijk moet verstrekken of de incasso terecht of onterecht was. In het laatste geval dienen zij binnen 13 kalendermaanden het bedrag terug te halen. In de praktijk duurt dat meestal 2 tot 3 maanden.

Maxiem.

dvdbroek
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2010 19:49

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door dvdbroek »

Hallo,

Na heel wat op en en neer gemaild te hebben, heb ik deze week het geldbedrag van 79,95 euro terug gestort gekregen van het bedrijf.
Mijn dochter is minderjarig dus officieel mogen ze dan geen contract met haar afsluiten.
Toch dank aan voordelengids voor deze correcte afhandeling.
Eind goed, al goed!! :)

Succes voor iedereen die er (nog) mee te maken heeft, het kost je allemaal extra energie!

stefanensaskia
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2010 02:14

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door stefanensaskia »

Hallo, ook wij zijn gedupeerden van dit bedrijf. We hebben nooit een verkoper of iets dergelijks gesproken, toch krijgen wij een acceptgiro € 79,95 door de brievenbus. De brief bij deze acceptgiro deelt het volgende mee. Ik citeer:

Leiderdorp, 12-11-2010

Betreft: betaling acceptgiro

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij willen wij u hartelijk welkom heten bij Voordelengids.eu.

U heeft bij ons 2 Voordelenpassen besteld.
Één op naam van uzelf en een op naam van VAN TIMMEREN S.
U heeft aangegeven dit per acceptgiro te willen betalen.

Wij verzoeken u vriendelijk om onderstaand bedrag binnen 7 dagen te voldoen.
Zodra wij de definitieve betaling van u binnen hebben zullen wij uw Voordelenpas zo spoedig mogelijk toezenden.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Team Voordelengids.eu

--------------------------------------------------------------------------------------

Hierop 15-11-2010 hun gebeld, ik kreeg een werknemer aan de telefoon. Die vertelde mij dat als ik niet lid wou worden, ik een kopie van mijn id kaart moest toezenden zodat ze de handtekening kunnen vergelijken. Ik zei hierop tegen hem of hij wel helemaal goed bij zijn hoofd was. Ik zou ze zeker even al mijn persoonsgegevens toezenden inclusief handtekening. Knippen en plakken daarna en ze hebben een valse overeenkomt en ik geen poot meer om op te staan. Na mijn woede uitbarsting hing deze jongeman gewoon de hoorn op.

Hierna hun 2x gemaild. Hieronder de 2 mailtjes van ons naar hun:

--------------------------------------------------------------------------------------

Geachte voordelengids.eu,



Op mijn mail van 15-11-2010 heb ik geen reactie mogen ontvangen.

Via deze website van televisie programma Tros Radar kwam ik in contact met tientallen gedupeerden.



http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=73227



Ik heb in mijn eerdere mail al aangegeven dat wij ons niet ingeschreven hebben voor een voordeelpas. Iedereen van onze kennis of vriendenkring, kan onze persoonsgegevens hebben opgegeven. Wij hebben onze rechtsbijstand advocaat over deze situatie geïnformeerd en deze ziet

Er een hele goede zaak in. Verder zullen wij contact zoeken met de andere tientallen gedupeerden via het forum van Tros Radar en ook de consumentenbond.



Wij staken verdere stappen als u ons onmiddellijk uit uw database haalt. Zoniet dan zijn wij genoodzaakt bovengenoemde stappen te moeten ondernemen.

Graag via de mail of post een bevestiging van uitschrijving in uw database!



Met vriendelijke groet,


( Onze contact gegevens )


----- Original Message -----
From: Stefan en Saskia
To: [email protected]
Sent: Monday, November 15, 2010 2:31 PM
Subject: Niet aangemeld als lid


Geachte heer/mevrouw,

wij kregen van u post dat wij 2 voordeel pasjes besteld zouden hebben, zonet uw bedrijf gebeld en uitgelegd dat wij dit niet besteld kunnen hebben, wij werken 6 dagen per week en carpoolen samen, we werken in hetzelfde bedrijf. Zoals uw werknemer ons vertelde is deze deal tot stand gekomen bij een straatverkoper, deze man zat niet op onze achterbank!

Wij hebben niets besteld, het mailadres wat uw werknemer doorgaf klopt niet, ik vind dit een ziekelijke grap om mensen op deze manier dik geld afhandig te maken.

Graag ons adres uitschrijven, nogmaals we hebben niks besteld en willen niets met uw bedrijf te maken hebben.

Met vriendelijke groet,

(Onze contact gegevens)

--------------------------------------------------------------------------------------

Nou het wachten op een antwoord van hun.

Groeten,

Een gedupeerde, die ook klaar wil staan mochten we met zijn allen stappen ondernemen tegen deze !!!!OPLICHTERS!!!!

santacruz
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2010 00:37

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door santacruz »

Iemand adres van dit malafide 'bedrijfje' in België ?

Weet iemand rekeningnummer van voordelengids, zodat ik dat nummer alvast kan blokkeren bij de bank...

Kan ook via pb doorgegeven worden!

Volgens de 'bestelbon' kan er binnen de 7 werkdagen een aangetekende brief gestuurd worden met vermelding van opzeg van contract, werkt het dan ook in dit geval ?

Groeten

stefanensaskia
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2010 02:14

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door stefanensaskia »

Na een aantal emails is het voor ons netjs opgelost door Mevr. [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] van dit bedrijf.

Het abonnement is per direct stopgezet en we hoeven niets te betalen.

Overige bezoekers raad ik dit ook aan te doen, aangetekende brief naar dit bedrijf of emailen met dit bedrijf.

Groeten,

MiekeGelderland
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2010 18:36

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door MiekeGelderland »

Ook ik heb problemen met de voordelengids. Vorig jaar heb ik toestemming gegeven voor een eenmalige incasso. Het vriendelijke meisje in kwestie garandeerde mij dat dit geen abonnement was. Het geld is afgeschreven, maar een pas heb ik nooit ontvangen. Ik had ook niet echt zin om hier achteraan te gaan, vond het allemaal wel prima.
Tot ik in augustus een brief kreeg dat het niet mogelijk was geweest een automatische incasso te innen (had gelukkig die bankrekening opgezegd). Hierop heb ik de klantenservice gemaild. Zij gaven echter aan dat het nou eenmaal een abonnement is en dat ik het op had moeten zeggen. Het was al verlengd en dat kon niet meer ongedaan worden gemaakt. Ik moest dus maar gewoon betalen.
Dat ga ik mooi niet doen. Vandaag heb ik een brief gekregen van een incassobureau. Ik wacht wel af, desnoods tot in de rechtbank.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jun 2014 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Nyukorin
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2010 16:39

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Nyukorin »

Hallo,

Ook in mag mezelf in het rijtje van gedupeerden plaatsen..

Ik keek vandaag op internetbankieren en ik zag dat er tweemaal geld voor een pas was afgeschreven, wat het totaal dus brengt op ongeveer 60 euro. Aangezien ik in het tweede jaar van mijn studentenleven zit is dit natuurlijk niet een bedrag wat ik gemakkelijk kan missen...

Ongeveer een jaar geleden ben ik in Eindhoven door een straatverkoopster benaderd en als ik het me goed herinner heb ik zelfs met mvr. [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] zelf te maken gehad. Ze beloofde me onder andere korting bij de Honkemoller maar toen ik daar met mijn pasje aankwam bleek er van korting geen sprake te zijn.
Verder heeft deze mevrouw mij verteld dat het maar voor EEN jaar zou zijn en dat ik daarna zelf aan moest geven of ik het pasje wilde verlengen of niet. Er is inderdaad gezegd dat ik eenmaal ongeveer 30 euro moet betalen, maar ik zou daarnaast een gratis pasje krijgen voor een vriendin van mij.

Ik heb nu via de site een mailtje naar het gestuurd dat ik graag het geld teruggestort wil hebben. Ik verwacht alleen niet dat dat gaat gebeuren..

Verder ga ik dalijk gelijk mijn bank, de rabobank, bellen in de hoop dat zij mij verder kunnen helpen. In ieder geval om het nu stop te zetten. Het is namelijk zo dat ik het pasje nog officieel per brief op moet zeggen, maar op de site staat dat dat minimaal 3 maanden voor de aflooptijd moet gebeuren. Laat het nou het geval zijn dat ik nog maar een maand heb...

Kan iemand me nog iets aanraden?

Groetjes,

ps Ik las hierboven de brief van stefan en saskia, helaas heb ik geen advocaat om mee aan te komen..

----------------------

EDIT EDIT EDIT

Ik heb net dus mijn bank gebeld, ze kunnen wel het nummer voor me blokkeren maar ik kan het niet terug incasseren omdat het via een eenmalige machtiging is. Ik hoop nu maar dat ze het niet nog een x proberen met een ander rekeningnummer.. Nu maar even afwachten of ik iets terugkrijg via de mail...
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jun 2014 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

MAXIEM

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Nyukorin

Het bedrag kan dan wel niet gestorneerd worden, maar je kunt bij jouw bank wel een formulier "onterechte incasso" inleveren. De bank dient dan binnen 13 kalendermaanden er voor te zorgen, dat de onterechte incasso (je had hier immers geen toestemming voor gegeven) wordt teruggeboekt.

Info:

Storneren en de 13maandenregel

Wanneer je een machtiging voor een automatische incasso heeft afgegeven, heb je een aantal rechten. Zo kun je bij een doorlopende automatische incasso iedere betaling binnen 56 dagen laten terugboeken door je eigen bank. Een vrijwel onbekende regel is dat je bij een onterechte automatische incasso (bijvoorbeeld als je helemaal geen machtiging hebt gegeven) de eigen bank binnen 13 maanden na de betreffende incasso kunt vragen die incasso ongedaan te maken: de zogenoemde 13maandenregeling. Je kunt dan een formulier “melding onterechte incasso” invullen. Sommige banken hebben de neiging om deze regel zogenaamd niet te kennen. Zij zijn echter wettelijk verplicht hieraan mee te werken!

Maxiem.

stefanensaskia
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 nov 2010 02:14

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door stefanensaskia »

Wij hebben het inderdaad opgelost met Mevr. [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] ,

we werden in 1 mail wel gewezen op het feit, dat veel mensen eerst op dit forum hun verhaal doen en dan pas bij het bedrijf zelf. Ieder heeft zijn eigen situatie hier, alleen was het bij ons dat iemand anders met onze gegevens geknoeid heeft, daar hebben we aangifte van gedaan en onze rechtsbijstand advocaat heeft ons enorm geholpen met de aangifte dat iemand met onze privé gegevens rondloopt. Dit probleem hebben we met meerdere, gelukkig deed dit bedrijf ons het voorstel het contract dat vals ondertekend was, te ontbinden. Hier waren wij heel erg blij mee, nog 2 andere bedrijven hebben hun voorbeeld gevolgd. Nieuwe id pasjes zijn in de maak en ook de bank is op de hoogte gebracht en kijkt naar oplossingen. Wordt die niet gevonden dan een nieuw rekeningnummer.

Ik blies eerst hoog van de toren en ging in mijn mails tekeer ... bij nader inzien en de nette mails van dit bedrijf terug, kwam ik tot de conclusie dat met wederzijds respect alles opgelost kan worden op een fatsoenlijke manier. Ons is het ook gelukt.

Dit bedrijf mailen, je volledige verhaal doen en wachten op hun antwoord.

Mocht je zeker weten dat jezelf net als ons niks hebt ondertekend, vraag dan de hulp van je advocaat, of vraag rechten studenten om het voor je uit te zoeken.

Het is je goedrecht, maar denk goed na alvorens stappen te ondernemen, want zit jezelf fout dan zijn alle juridische kosten voor jezelf.

Succes
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jun 2014 17:11, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens en ongefundeerde beweringen verwijderd

vandepar
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2011 11:04

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door vandepar »

Mijn zoon heeft hetzelfde verhaal als die meneer in Den Bosch. Ook hem is van alles beloofd terwijl het niets zou kosten. Dit alles door hetzelfde meisje op het station van Vught ( bij Den Bosch).
Eind van het liedje is dat hij twee abonnementen moet betalen voor iets waar hij nooit gebruik van zal maken. Stom van hemzelf natuurlijk. Wij laten hem dat zelf terugbetalen want hij moet natuurlijk leren om niet met dit soort oplichters in zee te gaan. Ook niet als ze colporteren met het liefst uitziende meisje.
Ik ben behoorlijk pissig dat dit soort criminele oplichters steeds maar weer kunnen toeslaan zonder dat de politie hier iets aan doet.
Gelukkig is de schade "slechts" 75 euro. Ik hoop dat TrosRadar deze organisatie en de mensen daarachter eens kan aanpakken.

Tweexx
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2011 08:59

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Tweexx »

Ook hier weer iemand die er zomaar ingetrapt is :(

59,90 afgeschreven voor het 1e jaar en ik vrees dat ik te laat ben om het abonnement af te zeggen dus zal ik het 2e jaar ook nog wel moeten betalen...
Ik heb alle posts doorgelezen in de hoop dat ik er iets wijzer van zou worden,
toch hoop ik dat iemand mij een beetje kan helpen aangezien ik niks weet van brieven aangetekend opsturen enz.

over 2 maanden zou mijn 2e jaar al abonnee beginnen en ik ben dus al te laat voor de opzegtermijn van 3 maanden...

dit is de brief die ik heb opgesteld en ik zou graag willen weten of deze brief afmelding van het abonnement tot gevolg kan hebben

Code: Selecteer alles

Voordelengids.eu
Splinterlaan 154 C
2352 SM Leiderdorp

<naam hoofdaanvrager>
<straat hoofdaanvrager>
<postcode hoofdaanvrager>
Nederland

*******, 06 april 2011

Betreft: Opzegging Abonnement Voordelengids

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit schrijven verzoek ik u onze lidmaatschappen met lidnummer: ********* en ********* per heden dan wel per eerstvolgende vervaldatum te beëindigen.

Indien, om wat voor reden dan ook, u van mening bent dat dit (nog) niet mogelijk is dan verzoek ik u mij hierover per omgaande te berichten met vermelding van reden(en) en correcte datum van opzegging. In dat geval geldt de opzegging per die datum.

Ik verzoek u vriendelijk mij een schriftelijke bevestiging te sturen van deze opzegging. 

Met vriendelijke groet,

<naam hoofdaanvrager> en <naam tweede aanvrager>
aangezien mijn vriendin de hoofdaanvrager is, maar ik de pasjes heb betaald vraag ik me af of mijn brief wel goed is.

ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

leonievanrest
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2011 15:32

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door leonievanrest »

er zou hier absoluut onderzoek naar worden gedaan. eerst dacht ik dat ik de enige was, maar nu ik op dit forum lees merk ik wat een vreselijk bedrijf het is. ook ik ben aangesproken op straat. ik vond het wel leuk klinken, maar ik wilde het nog niet gelijk kopen. het meisje waar ik mee aan het praten was zij dat dat geen probleem was en als ik even mijn gegevens invulde ik meer informatie thuis zou ontvangen. tot nu toe heb ik nog helemaal niks thuis ontvangen. wat ik wel ontvangen heb is een rekening van 80 euro. ik werd hier heel boos over maar voordelengids vertelde mij dat ik mijn handtekening gezet had, dus dat zij het recht hadden de 80 euro van mijn rekening te halen. ik heb geen idee hoe ik het terug krijg, maar ik zal er alles aan doen
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jun 2014 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

P.P.
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:22

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door P.P. »

beste mevrouw van rest,

wij hebben u gevraagd of u een handtekening heeft geplaats en meer stond er niet. dit vragen wij zodat wij een beter beeld krijgen van de klacht. wij hopen dat reageert op onze email.

met vriendelijke groet,

voordelengids.eu

Tweexx
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2011 08:59

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Tweexx »

ok, een brief is onderweg, ook een mailtje gestuurd waarop ik als reactie kreeg dat het 3 maanden vantevoren moest worden opgezegd en dat het abonnement met 1 jaar is verlengd, dat terwijl ik nog 3 weken heb voordat ik het niet meer kan opzeggen.......

het rekeningnummer van voordelengids.eu heb ik al laten blokkeren zodat ze ook niet snel nog even een incasso kunnen opnemen.

rode kaart + een ander mailtje zijn onderweg, hopen dat het lukt, anders heb ik in ieder geval genoeg bewijs om hogerop te gaan

desingel
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2011 08:16

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door desingel »

Hallo,
ook ik [heb ervaring met] [Ongefudeerde beweringen aangepast door de Moderator]voordelengids.eu
Een tijdje terug stond er een jongen voor mijn deur. Hij vertelde mij dat ik korting kon krijgen bij mijn zwembad, sportschool, een aantal restaurants, tankstation, bibliotheek en videotheek. Het leek wel of ze samenwerkte met alle bedrijven in Soest. Tot mijn grote spijt heb ik toen getekend. Maar een paar dagen later kwam ik er al achter dat deze zogenaamde voordeelpas nergens te gebruiken is. Ik heb telefonisch contact gehad met dit bedrijf, ze vertelde mij dat ze een bevestigings brief zouden opsturen waarin stond dat het contract was opgezegd. Die brief heb ik nooit ontvangen.
Wel kreeg ik een rekening van 80,0 E zonder het pasje ook maar ontvangen te hebben. Deze rekeining niet betaald, nu zit er een incasso bedrijf achter me aan.
Na maanden in onderhandeling te zijn geweest betaal ik nu 26,- E per maand totdat het bedrag is afgelost, wat is opgelopen tot 180,- E.
Ze hebben me gewoon voorgelogen over een voordeelpas die nergens gebruikt kan worden. + dat ik de pas, als die al bestaat, nooit ontvangen heb.
Kan dit bedrijf gestopt worden????
groet boze Turk uit Soest.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jun 2014 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen aangepast

Danielos
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2011 15:21

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Danielos »

Ook ik kreeg zojuist een afschrijving van €79,95 van mijn rekening van Voordelengids. Heb nog nooit een handtekening gezet, toestemming gegeven of ooit maar gehoord of gesproken met deze organisatie.

Heb meteen de incasso laten terugboeken via de bank bij ING, hopelijk werkt dit. Heb een mailtje gestuurd en geprobeerd contact op te nemen. Waarna je meteen de voice mail krijgt dat ze ''toevallig deze middag niet bereikbaar zijn''. Oplichters dus.

Zijn er nog meer zaken die ik moet ondernemen of boekt ING het geld zo terug?

Groeten
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jun 2014 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

parkietjes
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jun 2011 12:26

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door parkietjes »

hallo

ik lig ook in de klinds met voordelengids.eu
ze beloven heel veel maar je krijg niets
ik heb 1 april die gids besteld maar heb hem nu 14 juni 2011
nog niet ontvangen
je kan hem niet eens een jaar bebruiken wand als je betaald hem dan krijg je niet gelijk die passen op gestuurd dat duurd nog weken bij hun terwijl er op het gele gormuliertje staat dat ze spoedigmogelijk worden toegestuurd
en dan nog je krijg niet overal de korting die ze je beloven
het zijn oplichters

Arazaël
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 sep 2010 11:10

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Arazaël »

dvdbroek schreef:Hallo,

Na heel wat op en en neer gemaild te hebben, heb ik deze week het geldbedrag van 79,95 euro terug gestort gekregen van het bedrijf.
Mijn dochter is minderjarig dus officieel mogen ze dan geen contract met haar afsluiten.
Toch dank aan voordelengids voor deze correcte afhandeling.
Eind goed, al goed!! :)

Succes voor iedereen die er (nog) mee te maken heeft, het kost je allemaal extra energie!
Eind goed al goed? Hoe kwamen ze aan haar rekeningnummer? Voordelengids doet iets wat niet mag en beschikt over gegevens waar zij geen toegang tot hebben. Omdat de ING moeilijk doet is voordelengids opeens de 'good guy'. Das toch wel een beetje gek als je bedenkt dat zij de reden waren dat je met ING aan de slag moest...

Arazaël
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 sep 2010 11:10

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Arazaël »

Danielos schreef:Ook ik kreeg zojuist een afschrijving van €79,95 van mijn rekening van Voordelengids. Heb nog nooit een handtekening gezet, toestemming gegeven of ooit maar gehoord of gesproken met deze organisatie.

Heb meteen de incasso laten terugboeken via de bank bij ING, hopelijk werkt dit. Heb een mailtje gestuurd en geprobeerd contact op te nemen. Waarna je meteen de voice mail krijgt dat ze ''toevallig deze middag niet bereikbaar zijn''. Oplichters dus.

Zijn er nog meer zaken die ik moet ondernemen of boekt ING het geld zo terug?

Groeten
Wellicht eens vragen of je het zogenaamde contract wat je hebt getekend eens mag zien.. en alles opzeggen (even het spelletje met ze meespelen).

Arazaël
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 sep 2010 11:10

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Arazaël »

Al het bovenstaande, mij inmiddels ook bekend. Mijn collega kijkt haar rekening na en ziet opeens 2 keer 29.95 afgeschreven. Gelijk gebeld, want het zegt haar niets.
Haar werd doodleuk vermeld dat zij in 2008 voor haar EN haar moeder een contract had afgesloten. Mijn collega was zo verbouwereerd door de onzin die ze hoorde dat ze vergat door te vragen. Dat is waar voordelengids het natuurlijk van moet hebben.

Ikzelf houd niet zo van zaakjes die stinken dus heb een uur later terug gebeld.
Ik moest de postcode opgeven en de mevrouw aan de andere kant had alles er zo bij gevonden. Ik vroeg haar waarom deze bedragen opeens werden afgeschreven. Ze gaf aan dat het niet gelukt was om het bedrag van de rekening af te schrijven en vroeg daarna verbaasd of we de brieven niet hadden ontvangen.
(Stom van mij om niet te vragen hoe het dan nu opeens wel geincasseerd kon worden, maar die bewaar ik voor onze volgende telefonische ontmoeting..)

Ik gaf aan dat wij (ik deed mij voor als de zus van mijn collega) al meer dan 10 jr op het adres woonden en nooit een brief hebben gezien. Heb toen ook aangegeven dat ik het wel raar vond dat ze pas drie jaar later iets gingen ondernemen. (geen commentaar) Daarna vroeg ik hoe dit contract tot stand was gekomen. 'Ik denk op straat' zei ze. Na gevraagd te hebben hoe dit dan precies gaat, vroeg ik haar of ze dan het getekende contract op wilde sturen. 'Dat moeten wij hier wel ergens hebben liggen' was het antwoord.
Niet echt het antwoord wat ik wilde horen. Ik vroeg haar om een contract niet om een rolletje plakband. Gelijk daarna zei ze 'ik kan het ook naar je toe faxen hoor!'. Oh oh wat een bluf. Bijna had ik ja gezegd, maar ik wil niet dat het spelletje al voorbij is :). Nee zei ik, stuur het maar naar het bij u bekende adres. Dan kan mijn moeder er ook gelijk naar kijken.

Vervolgens nog gevraagd wat te doen als de handtekening niet klopt op het contract. Nou dan konden we nog even een kopie van ons ID sturen en dan gingen zij kijken of het klopte en als het klopte werd alles ongedaan gemaakt.. Persoonlijk vind ik het een beetje een raar/naar idee, je ID sturen naar iemand die al misbruikt maakt van je bankgegevens. We gaan het zien. Het contract zou deze week moeten arriveren!

WORDT VERVOLGD

ps. tips en gemene vragen voor voordelengids zijn van harte welkom, want ik ga ze nog veel vaker bellen! Dus alles wat je zelf misschien bent vergeten te vragen hoor ik graag, net als zij weet ik wel een mouw aan mijn verhaal te passen ;)
Laatst gewijzigd door Arazaël op 05 jul 2011 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten