LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inductie kookplaat Fagor werkt niet goed

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Harry Breda
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:56

Re: inductie kookplaat Fagor werkt niet goed

Ongelezen bericht door Harry Breda »

Aangezien Fagor enkel een monteur wilde sturen, als de ventilatiegaten nog groter gemaakt zouden worden - ondanks de aangetoonde max temp van 49,4 C en dus daarmee het hele ventilatieverhaal onzin bleek te zijn - heb ik getracht andere monteurs te vinden. Zowel in Velsen -N als in Winterswijk twee zeer geinteresseerden gevonden, die om componentenniveau repareren, dus niet "kwart platen uitwisselen, en .. klant betaalt wel". Beiden hebben GEEN VERKLARING, m.n. na alle foto's van de opstelling gezien te hebben. Wel heel erg veel interesse om de plaat te mogen bestuderen, want .. - kijk maar op Internet- er zijn HEEL VAAK problemen met het uitvallen van OF een zone OF een hele zijde, omdat zones aan elkaar gekoppeld zijn.
Keukenfabrikanten, die niet weten hoe een inductieplaat in te bouwen, is iets, wat er bij mij niet ingaat. Ik ben mety foto's bij drie bedrijven daarin geweest: voor allen: een raadsel.
Als HTS-er fysische techniek heb ik geen andere hypothese, dan dat (te) kleine / onvoldoende magnetisme opvangende pannen - ondanks alle prachtige logo's van 'inductiegeschikt' - op langere ( over driekwart jaar ) duur storing in de electronica geven. Dit is een probleem voor de pannenfabrikanten samen met de inductieplaten industrie.
Indien niet, deugen OF de 'inductiegeschikte" pannen niet of is de electronica van de platen zijn niet naar behoren.
Voor mij gelukkig: de verkoper in Dordrecht stelde voor, de plaat in te leveren, en geld terug, waarna ik naar eigen believen waar-dan-ook een nieuwe plaat kon kopen. Betekent echter ook, dat de ECHTE OORZAAK vermoedelijk nooit in de openbaarheid zal komen.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: inductie kookplaat Fagor werkt niet goed

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Valt mij toch nog enigszins tegen van Fagor :? .
Het komt inderdaad voor dat er (meestal 2) zones uitvallen die gevallen krijgen wij (detailhandel) wel te horen echter krijgen wij ook weinig feedback van fabrikanten over de aard en oorzaken van de klachten en de percentages (Nu zijn er natuurlijk ook niet veel zaken die daar in geinteresseerd zijn!). Dus mijn ervaring zal geen weerspiegeling van de (service)markt zijn.

Helaas worden er ook wel eens (mijn ouders' ervaring) pannen verkocht met een "inductiegeschikt"-logo welke nauwelijks werken op een plaat (ik heb de pannen uiteindelijk op 3 merken getest).

Het uitvallen van zones hebben wij inmiddels met meerdere merken meegemaakt; alleen bij ATAG hebben wij feedback over de oorzaak gekregen omdat dit in een periode (medio vorig jaar) veelvuldig voor kwam. Hier ging het om een fout in de printplaten (beveiligingsfout).

Ook in de keukenbranche zijn er monteurs die het inbouwen van een inductieplaat vakkundig kunnen verkloten :wink: Als de uitspraak (verkeerd geïnstalleerd) is gedaan om e.e.a. uit te sluiten kan ik mij daar iets bij voorstellen.
Indien dit anders geformuleerd is geweest had de persoon ik kwestie van mij geen fijne feestdagen gehad.

Als de pannen- of de ventilatie- het defect veroorzaakt hebben zal u daar snel genoeg achter komen, dan zou het bij een nieuwe plaat ook fout gaan........

Desondanks, zeer netjes van de detaillist om de plaat terug te nemen. Ik zou u nog steeds een Fagor of ATAG adviseren :wink:

AD van Hees
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2011 19:35

Re: inductie kookplaat Fagor werkt niet goed

Ongelezen bericht door AD van Hees »

hallo, mijn naam is ad en ik heb in 07-11-2009 een fagor inductieplaat aangeschaft met nog 4 andere aparaten van o.a. fagor kompleet met een keuken samen. nu heb ik van de keuken fabrikant 5 jaar garantie gekregen omdat ik ook een keuken had gekocht met inbouw aparaten.
mijn vrouwtje heeft er al die tijd heerlijk op gekookt, maar nu op 06-07-2011 is mijn rechter kookzone kapot , soms wel en soms ook niet ik twijfelde al aan de aansluiting en die heb ik grondig laten kontroleren, maar die was perfect .
de rechter zijde van de kookplaat daar zit een tik in als hij het niet meer doet.
als mijn vrouw op de linker zijde kekookt heeft , dan kan hij het weer wel gaan doen na ongeveer een half uurtje. maar wat is nu het beste wat ik kan doen,
een monteur van fagor laten komen of naar mijn keuken leverancier toe stappen alwaar ik hem heb gekocht ??? wij waren tot nu toe erg tevreden over deze fagor kookplaat.

juistekeuze
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mar 2011 00:28

Re: inductie kookplaat Fagor werkt niet goed

Ongelezen bericht door juistekeuze »

hmm hier word ik niet happy van ik zat zojuist te overwegen om een fagor/brandt inductieplaat te nemen, een 90 cm. Ik weet dat dit merk voor veel grote fabrikanten produceert. Mijn keukenzaak was niet zo gecharmeerd van een onbekend merk met externe service monteurs. Ik overweeg ook een siemens inductieplaat dan heb ik 5 jaar garantie een plaat alleen van Fagor/Brandt is maar 3 jaar.........zelfstandige wat vind jij ervan?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: inductie kookplaat Fagor werkt niet goed

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik overweeg ook een siemens inductieplaat dan heb ik 5 jaar garantie een plaat alleen van Fagor/Brandt is maar 3 jaar.........zelfstandige wat vind jij ervan?
Als de prijs gelijk is......de Siemens is gewoon goed, de garantie kan dan de doorslag geven.

Vooralsnog ga ik er van uit dat de Fagor voordeliger is en kwalitatief makkelijk te vergelijken met een Siemens (waarschijnlijk beter), dan geeft de prijs iets meer doorslag zou ik zeggen.......

Ik verkoop nog steeds met vol vertrouwen een Fagor hoor!

Ze komen trouwens met een mooie zone-loze inductiekookplaat, alleen gaggenau is ze net voor met de introductie......(ja, gaggenau! en die van Fagor heeft meer mogelijkheden :wink: ) zie de link... en by the way, deze zijn NIET te vergelijken met de AEG platen!!

http://www.comunicacionfagor.es/placa_t ... alium.html
een monteur van fagor laten komen of naar mijn keuken leverancier toe stappen alwaar ik hem heb gekocht ??? wij waren tot nu toe erg tevreden over deze fagor kookplaat.
Naar de keukenleverancier..........die blijft (helaas :wink: ) voor een groot deel aansprakelijk, helemaal als deze ook geinstalleerd heeft...
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 06 jul 2011 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

AD van Hees
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2011 19:35

Re: inductie kookplaat Fagor werkt niet goed

Ongelezen bericht door AD van Hees »

juistekeuze schreef:hmm hier word ik niet happy van ik zat zojuist te overwegen om een fagor/brandt inductieplaat te nemen, een 90 cm. Ik weet dat dit merk voor veel grote fabrikanten produceert. Mijn keukenzaak was niet zo gecharmeerd van een onbekend merk met externe service monteurs. Ik overweeg ook een siemens inductieplaat dan heb ik 5 jaar garantie een plaat alleen van Fagor/Brandt is maar 3 jaar.........zelfstandige wat vind jij ervan?
het koken met inductie is 4 maal goedkoper , maar het moet wel een goeie zijn met goeie service . ( vind ik ) gr;ad

juistekeuze
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mar 2011 00:28

Re: inductie kookplaat Fagor werkt niet goed

Ongelezen bericht door juistekeuze »

ziet er gelikt uit idd weet je wanneer die leverbaar is en de prijs?

whoeps zie net die is ietsje te duur 2700,- euro maar liefst......

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: inductie kookplaat Fagor werkt niet goed

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

whoeps zie net die is ietsje te duur 2700,- euro maar liefst......
tja de Gaggenau kost meer....was even om een vergelijk te maken en om aan te geven dat Fagor nog immer pioniert op inductievlak.

Het duurt ook nog een peer maandjes voordat ie in NL leverbaar is.

AD van Hees
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2011 19:35

Re: inductie kookplaat Fagor werkt niet goed

Ongelezen bericht door AD van Hees »

vandaag 07-07-2011 mijn inductie plaat weer gemaakt , twee nieuwe printplaten erin en hupsakee hij doet het weer, SUPER GEREGELD DOOR FAGOR GEEN KOSTEN AAN VERBONDEN .DANK JE WEL FAGOR, IK BEN ERG TEVREDEN GESTELD .
GROETEN AD

juistekeuze
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mar 2011 00:28

Re: inductie kookplaat Fagor werkt niet goed

Ongelezen bericht door juistekeuze »

Hoe komt het dat ze nu opeens wel thuis geven en dat het zo snel is opgelost?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: inductie kookplaat Fagor werkt niet goed

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Hoe komt het dat ze nu opeens wel thuis geven en dat het zo snel is opgelost?

Onderstaande heb ik al in december 2009 gemeld (eerder in dit topic):

(
Bovendien zit fagor in een servicedienst-wissel en ze lezen mee op dit forum!; maar dat heeft u niet van mij :roll: )

juistekeuze
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mar 2011 00:28

Re: inductie kookplaat Fagor werkt niet goed

Ongelezen bericht door juistekeuze »

Maar ja nu weet ik nog niet of ik siemens of fagor/brandt zal nemen.......

AD van Hees
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2011 19:35

Re: inductie kookplaat Fagor werkt niet goed

Ongelezen bericht door AD van Hees »

Ik denk , dat je net zo goed een Fagor kan kopen ik ben er altijd al tevreden over geweest, ik heb GEEN aandelen in die firma dus ik wordt er niet wijzer van maar ik ben erg tevreden. mijn buurman heeft een Siemens sinds 6 maanden en dat ding doet het nog niet goed , dus wat is wijsheid. de mijne was in iedergeval niet zo duur dat speelt ook parten. gr; ad

svalkman
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2010 15:36

Re: inductie kookplaat Fagor werkt niet goed

Ongelezen bericht door svalkman »

Hallo,

Zelfstandigste, ik woon in Gent (België). Naar mijn weten is Fagor hier niet actief. Als ik via een Nederlandse webshop een inductieplaat van dat merk koop, hoe zit dat dan met de service van Fagor?

Alvast bedankt voor de reactie..

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: inductie kookplaat Fagor werkt niet goed

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Fagor te Alphen a/d Rijn is ingeschreven als Fagor BeNeLux B.V.

Dus exact dezelfde garantievoorwaarden in Belgie en Luxemburg.

juistekeuze
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mar 2011 00:28

Re: inductie kookplaat Fagor werkt niet goed

Ongelezen bericht door juistekeuze »

zit er nu echt verschil tussen Fagor en Brandt? Brandt zou in het hogere segment zijn geplaatst maar wat zijn de verschillen nu eigenlijk?

Gesloten