LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lounge set via Groupon

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Mel123
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2010 07:58

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door Mel123 »

Ik sluit me volledig aan bij JAVD!!

De levertijd zou 7 weken zijn. Ook in de mail van Groupon, die ik ontving na deze plaatsing op Radar, kreeg ik te horen dat de levering week 7 of uiterlijk week 8 zou geschieden (vind ik al niet kloppen want week 7 = week 7 en daar houd je rekening mee!)

Nu krijg ik deze week een mail van Axxi77 waarin staat dat de levering tussen week 33 en 33 plaats vindt. Precies zoals JAVD hierboven me ook zegt.

Ik vind dit absoluut geen stijl en ik eis ook gewoon nakoming van de gemaakte afspraken!!! Groupon hoort iets te doen voor ons en tussenkomst bieden tussen de kopers en dit malafide bedrijf (Axxi77) wat nu ineens een totaal ander emailadres schijnt te hebben dan bij Groupon altijd vermeld is!!!

Ben benieuwd of Groupon écht voor herhaling vatbaar is?????????????

IPD
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2011 23:41

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door IPD »

Groupon.nl schreef:@stevensjoke: Er is gereageerd op je laatste mail.

@a_lin: Het product wat word geleverd is niet waar mee is geadverteerd, zoals al vermeld het teak houten onderstel wat van kunststof is, in zo'n geval boeken wij inderdaad het geld terug voor de deal zo je dit aangeeft. Je zal dus ook een positieve reactie van ons ontvangen. Het enige wat moet worden gedaan is dat de bestelling bij Axxi77 ook word geannuleerd. Gezien je dit al hebt gedaan moet het in orde komen.

IPD
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2011 23:41

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door IPD »

Waar staat dan dat het teakhouten onderstel van kunststof is? ik haal dat niet uit de mail van Axxi77, wel dat het geen teakhout betreft. Ik ga er dan ook vanuit dat het een andere hardhoutsoort betreft die wellicht een teakkleur heeft. Dat vind ik het enige aanvaardbare alternatief. Een kunststof iets met teakvernis lijkt me afgrijselijk en zou ik zeker niet besteld hebben. Gemiste kans dat hier geen informatie over opgenomen is.

Ander probleem is dat ik niet weet wanneer er geleverd gaat worden. Ik heb 20 juni jl. bericht ontvangen van Axxi77 dat er eind deze week geleverd gaat worden, maar op mijn antwoordmails wanneer ik de levering kan verwachten is vervolgens nooit meer geantwoord. Met als gevolg dat er vandaag heel de dag iemand thuis heeft zitten wachten op een mogelijke levering die niet gekomen is en morgen moet dat nog een keer. Ik vind dit niet erg klantvriendelijk en hoop van harte dat er morgen wel geleverd wordt en dat dat een acceptabel produkt is, want dan kan ik dit hoofdstuk afsluiten. Ik vind dit een zeer onplezierige manier van kopen. Lijkt meer een tombola, misschien krijg je wel iets, misschien ook niet en misschien is het wat je hebben wilde, maar misschien ook niet.
Mijn eerdere ervaringen met Groupon waren prima, maar na deze ervaring weet ik niet of ik nog eens een grote aankoop zal doen. Op mijn ongeruste mails aan Groupon en Axxi77 eerder deze week is door beide partijen totaal niet gereageerd, wat ik zeer teleurstellend vind.

Ik vraag me af of er eigenlijk al iemand een produkt geleverd heeft gekregen.
van de hangmatten zijn duizenden exemplaren besteld naar ik begreep, dan is er toch wel iets al uitgeleverd? Kan iemand misschien laten weten wat er nu eigenlijk geleverd wordt? Is dat een houten onderstel of kunststof/metaal, wat mij wel heel bijzonder anders lijkt. Ben inmiddels zeer benieuwd. Uiteraard mag Axxi77 of Groupon hier ook op reageren, zeker Axxi77 moet een dergelijke vraag toch kunnen beantwoorden en daarmee wellicht een stuk onrust weg kunnen nemen?

Ben heel benieuwd.

Groupon.nl
Berichten: 80
Lid geworden op: 19 jan 2011 11:26

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door Groupon.nl »

Wij willen een aantal zaken ophelderen die voor verwarring zorgen. Er is vermeld dat het onderstel niet van teak hout is maar een teak houten kleur heeft, dit klopt inderdaad. Over de precieze samenstelling raden wij je aan contact op te nemen met Axxi77, wij hebben contact met ze gehad en ze zullen vandaag en morgen de meeste mails verwerken. Je zult dus antwoord krijgen op je vragen. Ook met betrekking tot de levertijd kan je je tot Axxi77 richten.

Mocht je ontevreden zijn met de levertijd, of het item zelf kunnen wij de bestelling annuleren. We vragen je dan een email te sturen naar [email protected] met Axxi77 in het onderwerp. Wij zullen het betaalde geld dan terug gaan boeken.

A_Tjuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2011 11:07

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door A_Tjuh »

sephora30 schreef:Vreemd want een webwinkel hoort volgens de wet binnen 30 dagen te leveren. Geldt dat niet voor tuinmeubelen dan :?:
Dit is correct mits er niet anders afgesproken is. En in dit geval is dat dus wel zo gezien het via Groupon besteld is en daar een aangegeven levertijd stond.

Onderdeel in de wet koop op afstand
(Het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden. Wanneer dit niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.)
overheid.wetten.nl is momenteel nogal traag maar het is terug te vinden in Burgelijk Wetboek 7 richting artikel 46a t/m j.

stevensjoke
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jun 2011 19:08

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door stevensjoke »

Goedemorgen allemaal..!!
Er is zonneschijn aan het einde van de rit!!!
Ik heb keurig netjes mijn totale aankoop bedrag teruggestord gekregen, al is het wel na vele mailberichten over en weer.
Groupon, mijn vertrouwen komt weer terug!
Joke Stevens

IPD
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2011 23:41

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door IPD »

En er is ook ander licht aan de horizon....... ik heb mijn hangmat geleverd gekregen!

Er heeft wel twee dagen iemand voor niets thuis zitten wachten omdat niet duidelijk was wanneer er geleverd zou worden ("eind van de week" was de melding) en er ook niet gereageerd werd op mailtjes met verzoek om meer exacte informatie. Pas vrijdagmiddag om kwam een mailbericht van Axxi "er wordt vandaag bij u geleverd". Uiteindelijk is er zaterdagochtend geleverd, doordat mijn bestelling in de auto naar een verkeerd deel van het land zat, maar hij is er!

Zit nog in de doos, maar het onderstel is in ieder geval gewoon van hout. Geen teakhout zoals ook al gemeld door Axxi77 en ook geen teakkleur volgens mij, maar ik ben inmiddels al heel blij met hout (met een verfje kan ik dan nog wat). Had schokkende beelden van metalen of kunststof frames met nare vernislaagjes, dus dit is in ieder geval beter en heb ook geen zin nog meer energie hierin te stoppen. Ik hoop dat het model klopt als ik het in elkaar heb. Maar dat lijkt er zo op het eerste gezicht wel op.

Ik wens jullie veel sterkte verder en vond het belangrijk op dit forum ook bericht te laten zien dat er in ieder geval geleverd wordt en helderheid te geven over het materiaal van het frame. Wellicht neemt dat een stukje onrust weg bij mijn collega hangmatkopers. Wel heb ik een hogere drempel gekregen voor het doen van grote aankopen via Groupon. Ik heb gewoon geen zin in deze stress. Daarbij heb ik wel de indruk dat het niet zozeer kwade opzet, alswel onvermogen door een overweldigend succes is en dat Axxi77 niet berekend is op bestellingen in dit volume. Aan hen vooral de tip; communiceer beter; vaker, sneller en duidelijker. Probeer meer SMART te zijn en geef 1 afleverdag aan en tijdig vooraf. Sommige mensen moeten vrij nemen om thuis te zijn voor levering en dan kan je niet op goed geluk een halve week thuis gaan zitten.

Nou ik ga knutselen en daarna de hangmat in om bij te komen van al dit gedoe.
Wens iedereen een goede afloop van dit avontuur

ps Axxi77 had nog gecommuniceerd een kleine attentie mee te leveren voor geleden schade, maar ik heb nog niets gezien in die richting. Wellicht is het heel klein en zit het nog onderin de doos?

stevensjoke
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jun 2011 19:08

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door stevensjoke »

Nadat mijn aankoopbedrag retour gestord was op mijn rekening kreeg ik een aantal dagen later mail van Groupon of alles in orde is gekomen..
Het kan dus wel..
Joke

Mel123
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2010 07:58

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door Mel123 »

Ik word er echt doodziek van. Heb Axxi77 gemaild of ze nog gaan leveren zoals afgesproken omdat ik anders mijn geld terug wil aangezien ik dan wel naar iets anders op zoek ga voor de tuin.
.......gewoon GEEN ENKELE reactie!!!!!
Groupon neem deze leverancier NOOIT meer als jullie nog enige geloofwaardigheid willen houden als aanbiedingswebwinkel!!!
Groupon, ik ga jullie nú een mail sturen dat ook ik mijn aankoopbedrag retour wil; ik had de loungeset al in huis moeten hebben!!!!

Axxi77
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2011 10:48

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door Axxi77 »

Beste Mel123,

Het is geen enkel probleem om uw bestelling te annuleren en uw geld terug te krijgen. Het is vervelend als u nog niet bent gecontacteerd naar aanleiding van uw mailtjes, stuurt u ons aub nog een mailtje naar het volgnede mailadres: [email protected]
De loungeset heeft op Groupon gestaan met een levertijd van 7 weken, de loungeset zou dus nog niet geleverd kunnen zijn.
Als u uw bestelling wenst te annuleren, dan is dat geen enkel probleem en krijgt u uw geld teruggestort.

Excuses voor enige verwarring.
Met vriendelijke groet, Axxi77.

Axxi77
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2011 10:48

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door Axxi77 »

Beste Ronald,

Wij hebben uw aankoopbedrag inmiddels volledig teruggestort.

Met vriendelijke groet, Axxi77.

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2011 15:13

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik moet zegen dat ze het snel en goed hebben afgehandeld.
En niet te vergeten ook en ander webshop hebben doorgegeven met vergelijkbare prijzen en artikelen.

Mijn complementen Axxi77.

Groetjes, Ronald

JAVD
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2011 08:49

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door JAVD »

@ AXXI77...

Geef nou eens duidelijkheid in dit hele verhaal. Mail reageren jullie niet en hier kunnen jullie wel reageren.

Kunnen jullie de loungesets daadwerkelijk leveren? en wanneer? Want als jullie gewoon leveren hoeft niemand zijn geld terug.

Nergens lees is dat jullie enige moeite doen om de bestelde goederen te leveren, gewoonweg jullie plicht te voldoen. Enige wat ik lees, 'stuur een mail en u krijgt uw geld terug'.

Graag openheid van zaken nu aub! Dan weten we allemaal waar we aan toe zijn.

Axxi77
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2011 10:48

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door Axxi77 »

Beste JAVD,

Wij leveren 100% zeker de loungesets; wij hebben alle klanten in onze leveringslijst gemaild over de leveringstermijn, helaas blijkt onze lijst incompleet. Vanaf week 30 tm uiterlijk week 33 krijgen alle Groupon-klanten in Nederland en België aan huis geleverd! Momenteel zijn er twee extra krachten bezig om de vele mailtjes door te spitten en te beantwoorden. Wij willen zeker niet de indruk wekken dat wij niet leveren, maar voor sommige mensen lijkt het wachten te lang; een aantal mensen hebben wij op hun verzoek hun geld teruggestort.

Onze excuses dat de communicatie niet geheel vlekkeloos verloopt, wij bleken niet berekend op het enorme succes van de Groupon-actie.

Met vriendelijke groet, Axxi77.

Axxi77
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2011 10:48

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door Axxi77 »

Geachte,

Door het grote succes van de Groupon –deal is er een enorme aanloop gekomen van emails die wij helaas niet allemaal hebben kunnen beantwoorden.
Graag willen we vragen, als u nog vragen heeft een mail te sturen naar [email protected] ( a.u.b. niet naar andere mailadressen van ons)
Uw mail zal dan binnen 2 werkdagen beantwoord worden.

Excuses voor het ongemak

Hopende u zo voldoende geïnformeerd te hebben

Met vriendelijke groet,
Axxi77
[email protected]

MAXIEM

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door MAXIEM »

axxi77

Er is wel degelijk sprake van een KOA als je bij dit fabriekje bestelt. Het bedrijf stelt zich namelijk op als een professionele verkoper (levering rechtstreeks vanaf de fabriek) en dient dus de 30-dagen-leveringstijd in acht te nemen. Wel kan de koper vooraf accoord gaan met een andere termijn, maar dat moet dan expliciet vastgelegd zijn/worden. Omdat dit bedrijf juridisch gezien een gewone internetshop is, moet er op de site ook een bezoekadres vermeld staan. Dat is niet het geval!
Mijn principe is dan: geen bezoekadres, dan ook geen bestelling!

Maxiem.

MaartenF
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jul 2011 10:47

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door MaartenF »

Week 30 is alweer een tijdje aan de gang maar wij hebben hier nog geen enkele informatie ontvangen over wanneer er geleverd gaat worden (wij hebben de loungeset besteld).
Hopelijk gebeurt dit niet op de dag zelf pas zoals ik in dit forum lees?
Mijn vrouw en ik balen er ook ontzettend van want we hadden ook onze vakantie gepland in week 31 en 32 (kindervakantie) omdat wij er vanuit gingen dat de loungeset dan allang binnen zou zijn. Nu moeten wij voor de levering allemaal noodoplossingen gaan bedenken. Als er nou een berichtje zou komen WANNEER er nu precies geleverd gaat worden maar zelfs dat niet. Op onze email wordt heel laconiek gereageerd met; "de levering vindt plaats in week 30-33" zonder enige verdere uitleg. Wij hebben vaker van Groupon afgenomen en dit is altijd heel goed gegaan. Dit is bij ons de 1e keer dat we middels Groupon iets hebben besteld waar we problemen mee hebben. Jammer. Maar we wachten af.

J Friend
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2011 14:40

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door J Friend »

Beste allen,

ik heb ook zo'n lounge set besteld ondanks alle verhalen heb ik toch wel het gevoel dat het goed gaat komen. Ik heb recentelijk de directeur van Axxi77 gesproken en hij heeft toegezegd dat uiterlijk week 33 alles is geleverd. Ja je hebt gellijk later dan verwacht, maar wees eerlijk.... het weer is de laatste weken ook zodanig geweest dat je er toch niets aan had gehad dus die paar weken meer maakt ook niet uit.

Persoonsgegevens verwijderd door moderator.

Robert P B
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2011 11:04

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door Robert P B »

Inmiddels ben ik ook zo geïrriteerd dat ik me heb geregistreerd op dit forum, een goede verkaring van Axxi77 blijft uit.

Ook wij hebben namelijk een loungeset bij Axxi77 besteld via Groupon. De directeur heb ik inmiddels ook gesproken. 2 week geleden had hij een net verhaal met redenen waarom ik niet geïnformeerd was. Daar heb ik vrede mee
Echter als ik vorige week weer mail en het bericht krijg dat de goederen nog niet zijn ingeklaard bij de douane dan krab ik me achter de oren. Als reminder in outlook vandaag weer gemaild, hetzelfde mailtje! Problemen met inklaren. Ook de vlieger wegens groot succes vind ik niet een geweldig argument, google eens op hun actie met de hangmat en ook hier verdient men niet de schoonheidsprijs.

Nu heb ik zelf regelmatig contact gehad met de douane en spullen uit verre oorden laten inklaren. De doorlooptijd van de douane is maximaal 4 uur mits er niets aan de hand is: En dat betekend papieren niet compleet, verstekeling of verdovende middelen!

Zelf ga ik eind week 33 op vakantie en heb weinig tot geen vertrouwen dat het nog goed komt. Zag toevallig bij Groupon ook een telefoonhorloge via Tefneth langs komen, mijn advies: wees gewaarschuwd, doe het niet!

JAVD
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jun 2011 08:49

Re: Lounge set via Groupon

Ongelezen bericht door JAVD »

Zojuist ontvangen:


Beste, heer van Doorn

Excuses voor de late reactie.

Wij hebben onze levertijden moeten aanpassen na bericht van onze vervoerder met betrekking tot de verwachte inklaringsdatum, en wij moeten wachten tot de Doane de goederen vrijgeeft..
Wij vind het zeer vervelend als u er ongemak van ondervind maar het is helaas niet
in onze macht om er iets aan te doen dan af te wachten.
Zodra wij accoord krijgen en uw lounge-set er is neemt onze pakketvervoerder contact met u op
over de leveringsafspraak.

Nogmaals onze excuses.


Hopende u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Margery, Axxi77

Gesloten