LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vakantieveilingen.nl
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 11 jul 2011 13:16
vakantieveilingen.nl
In Januari 2011 heb ik een 2-daags verblijf in het Tulip-Inn Hotel in Amsterdam West gwonnen. Ik heb de veilingprijs direct betaald en gereserveerd voor een verblijf van 22-24 juli. Daarvan heb ik ook een bevestiging ontvangen. Vorige week donderdag ontving ik een mail van Vakantieveilingen.nl dat het Tulip Inn Hotel van eigenaar is gewisseld en de nieuwe eigenaar alle overeenkomsten via Vakantieveilingen.nl annuleert en het geld wordt geretourneerd (is ook gebeurd).
Ik vind dit een vreemde gang van zaken, te meer daar een woordvoerder van Tulip-Inn zegt dat dit Hotel helemaal niet van eigenaar is gewisseld. Maar dan nog!
Vakantieveilingen.nl reageert in het geheel niet op een door mij aan hen gezonden protestmail.
Kan dit zo maar vraag ik mij af. Je hebt toch een overeenkomst?
Het is toch te gek voor woorden dat je niet van gemaakte afspraken op aan kunt.
Ik vind dit een vreemde gang van zaken, te meer daar een woordvoerder van Tulip-Inn zegt dat dit Hotel helemaal niet van eigenaar is gewisseld. Maar dan nog!
Vakantieveilingen.nl reageert in het geheel niet op een door mij aan hen gezonden protestmail.
Kan dit zo maar vraag ik mij af. Je hebt toch een overeenkomst?
Het is toch te gek voor woorden dat je niet van gemaakte afspraken op aan kunt.
Re: vakantieveilingen.nl
@
Als de verkopende partij de overeenkomst niet wil/kan nakomen, dan dient indien van toepassing de betaling geretourneerd te worden. Dat is dus hier gebeurd en verder ben je dan als consument uitgepraat.
Maxiem.
Als de verkopende partij de overeenkomst niet wil/kan nakomen, dan dient indien van toepassing de betaling geretourneerd te worden. Dat is dus hier gebeurd en verder ben je dan als consument uitgepraat.
Maxiem.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 11 jul 2011 13:16
Re: vakantieveilingen.nl
Beste Maxiem, dank voor je reaktie, maar ik vind dat wel erg gemakkelijk.
Hier is geen sprake van overmacht die er toe leidt dat de overeenkomst niet nagekomen kan worden.
Dit hotel is gewoon in bedrijf onder de naam Tulip-Inn en behoort dus tot een gerenomeerde hotelketen. De reserveringsbevestiging is van januari 2011.
Als consument heb je toch wel rechten?
Hier is geen sprake van overmacht die er toe leidt dat de overeenkomst niet nagekomen kan worden.
Dit hotel is gewoon in bedrijf onder de naam Tulip-Inn en behoort dus tot een gerenomeerde hotelketen. De reserveringsbevestiging is van januari 2011.
Als consument heb je toch wel rechten?
Re: vakantieveilingen.nl
christa de Rooij
Natuurlijk heeft een consument rechten, maar in dit geval zul je nakoming toch rechtens moeten afdwingen door de andere partij in rechte te betrekken (dagvaarden). Je hebt dan als consument een behoorlijk grote kans dat je het proces wint, maar je kunt verlies niet helemaal uitsluiten. Dat maakt het dus voor het bedrijfsleven in dit land vrij gemakkelijk om zich niet aan een overeenkomst te houden.
Maxiem.
Natuurlijk heeft een consument rechten, maar in dit geval zul je nakoming toch rechtens moeten afdwingen door de andere partij in rechte te betrekken (dagvaarden). Je hebt dan als consument een behoorlijk grote kans dat je het proces wint, maar je kunt verlies niet helemaal uitsluiten. Dat maakt het dus voor het bedrijfsleven in dit land vrij gemakkelijk om zich niet aan een overeenkomst te houden.
Maxiem.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 11 jul 2011 13:16
Re: vakantieveilingen.nl
Vandaag heeft vakantieveilingen.nl contact met ons opgenomen over de geannuleerde veiling bij het Tulip-Inn Hotel West Amsterdam en ons een prima alternatief aangeboden.
Chapeau!
Chapeau!
Re: vakantieveilingen.nl
Tulip-Inn is volgens mij weer gewoon Intell Hotels geworden dit jaar.
Het hotel is dus als het goed is weg bij de Golden Tulip keten en dit zou e.a. verklaren. De eigenaar van het hotel is natuurlijk nog hetzelfde poppetje alleen de grote keten erboven is veranderd.
Het hotel is dus als het goed is weg bij de Golden Tulip keten en dit zou e.a. verklaren. De eigenaar van het hotel is natuurlijk nog hetzelfde poppetje alleen de grote keten erboven is veranderd.
Re: vakantieveilingen.nl
Dan is het een vreemde zaak dat zomaar een boeking wordt gecanceld.
Ok, geld terug is prima afgehandeld, maar ik vind het toch niet erg netjes.
Ok, geld terug is prima afgehandeld, maar ik vind het toch niet erg netjes.