LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overgaan van Grijze stroom Essent naar groene stroom Evolta

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
hede

Re: Overgaan van Grijze stroom Essent naar groene stroom Evolta

Ongelezen bericht door hede »

Zoals ik al eerder heb aangegeven is de overgang helemaal fout gelopen. Mijn meterstand en de switch-datum zijn nooit verwerkt.
Pas na heeeeeeel veel contacten, zowel e-mail, fax en telefoontjes en de nodige dreigingen om me af te sluiten is het eindelijk zover dat ik nu een excuusbrief van Essent heb gekregen en de overstap, per 20 april, met de correcte meterstand wordt verrekend. Het bedrag is gespecificeerd en zal z.s.m. op mijn rekening worden bijgeschreven......(????) (nog even afwachten)
Zit ik nog met het probleem dat ik op 1 okt. 2003 mijn meterstand aan Essent heb moeten doorgeven voor het opmaken van de jaarrekening.
Dit zou toch aan Evolta worden doorgegeven?
Tot vandaag heb ik van zowel Essent als van Evolta daar niets van gezien of gehoord.
Zou de ellende weer opnieuw beginnen?

vjjk

Ongelezen bericht door vjjk »

Heb hetzelfde met ENECO......!
Na overgegaan te zijn naar EVOLTA -stroom, omdat die volgens hun
berekening goedkoper zou zijn dan bij ENECO kreeg ik van zgn.
"stornerings giro's van 10Euro in de bus. Mijn "gewone ENECO rekening
is 70Euro per maand, echter plotsklaps kwam er een 80euro afschrijving.
Deze heb ik via girotel terug laten storten en tevens de automatisch incasse gestopt! Hierna betaal ik dus gewoon weer die 70Euro.
Vorig jaar vereld EVOLTA via hun helpdesk dat die 10Euro stornering
NIET betaald behoefde te worden. Er zou een gerechtelijke uitspraak komen.
Wel die is inmiddels daus allang geweest, en na zo', 5 maanden kwam er dus weer een 10eurostorneringsgiro van Eneco. Deze is inmiddels
opgelopen naar 40euro. Evolta geeft nu geen reactie meer op mijn
vragen....!!
Eneco dreigt met afsluiten en dan bij heraansluiting een 590Euro kosten!!
Klootzakken zijn het! Gewoon Maffia!

groen-grijs

Ongelezen bericht door groen-grijs »

beste willem2

de dubbele nota's van essent en evolta zijn ten gevolge van het failliet gaan van de stroomleverancier van evolta t.w. energy XS. 18 aug 2003

Je hebt op 19 augustus een mailtje gehad van evolta aangaande dit failisement.
" U hoeft niets te doen, Evolta regelt alles, er komen geen rekeningen."

Maar dan komen de nota's van essent binnen voor de periode augustus tot oktober.
Geen specificatie en essent geeft ook niet aan dat het om noodleveranties gaat, die ze hebben overgenomen van evolta.

Zonder het te weten ben je weer klant van essent terwijl je betaalt aan evolta.

Ook evolta laat niets weten, ondanks herhaalde vragen.

Mijn situatie nu is. evolta opgezegd, van de rekening van essent is 56 euro terugbetaald, de rest is in behandeling.

ik start klachten procedure als er geen vergoeding komt van evolta binnen redelijke termijn.

wordt vervolgd.......

Jiry de Waal

Ongelezen bericht door Jiry de Waal »

Ik merk dat er overal iets mis gaat maar ik heb gisteren een brief naar Essent gestuurd met 21 klachten. Van Evolta kan ik zeggen slechts 1 klacht te hebben (dat mijn eindafrekening nog niet binnen is) waar ik overigens ook nog geen verdere energie in gestokene heb. Ik ben tevreden met het voorschot dat ik aan Evolta betaal en het conseqente afschrijving etc. Maar voor Essent heb ik geen goed woord over. Alles wat maar mis kan gaan hebben ze me ook inderdaad geflikt. :evil: Al moet ik een openhaard aanschaffen en gaan koken op kolen Essent kan het schudden ik ben en blijf weg

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Herkenbaar allemaal, ik heb dezelfde problemen maar dan met NUON in combinatie met Evolta. Wacht al sinds oktober 2003 op de jaarafrekening van Evolta. Evolta meldde mij op 17-1-2004 per e-mail het volgende:

De problemen met Nuon zijn zo goed als opgelost.
Wij krijgen binnenkort eindelijk de benodigde gegevens.
Daarom kunnen wij u melden dat u de jaarnota eind februari, begin maart kunt verwachten.

Als Evolta de waarheid spreekt, dan heeft netbeheerer NUON dus ruim 3 maanden MIJN meterstanden voor zich gehouden, terwijl NUON deze aan Evolta had moeten geven om mij een jaarafrekeing te kunnen sturen!

Evolta loopt hiermee dus geld mis door voorfinanciering en rentederving.
Of is dat juist de bedoeling van NUON??

jaap..

Ongelezen bericht door jaap.. »

Is het niet mogelijk dat er ook een probleem is bij Evolta? Het is namelijk wel apart dat de samenwerking bij meerdere bedrijven niet goed gaat. Misschien schuift Evolta het wel expres op andere af om zo zelf buiten schot te blijven.

groen-grijs

Kreeg een melding van evolta, Uw jaarafrekening komt zo spoedig mogelijk.

In evolta taal betekent dit, uw afrekening komt voorlopig helemaal niet.
Ze blijken ook nog een extra termijn bedrag af te schrijven na het opzeggen van het kontrakt!

:evil:

Tip: Maandtermijnen kun je laten terugboeken.
Als aansporing helpt het om aan te geven dat de kwestie aangemeld wordt bij de Dte. (de stroom politie) Ik had binnen een paar uur een antwoord.

Wordt vervolgd, een ex evolta klant.

pinomail

Ongelezen bericht door pinomail »

Het Bovenstaande komt mij ook allemaal erg bekend voor. Ook ik heb nog nooit een jaarafrekening gehad en op mijn mail hierover kreeg ik inderdaad hetzelfde (standaard) mailtje terug van Evolta over het faillisement van Energie XS. Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met Essent (vorige energieleverancier) omdat ik al 2 maanden geen acceptgiro heb ontvangen voor de overige diensten die ze mij leveren. Het antwoord van essent was dat dit kwam omdat ze de noodvoorziening van Evolta hebben overgenomen per 25 maart omdat Energie XS failiet is...... volgens mij is dat al veel eerder gebeurd???!! Ik meteen een mail naar evolta gestuurd dat ik per direkt mij contract op wil zeggen omdat ze hun eigen voorwaarden niet na kunnen komen. Enkele uren later (!!) had ik al een mail terug waarin het volgende staat:

"Hierbij ons antwoord op de door u gestelde vraag:

Allereerst hartelijk dank voor uw reactie.

Deze nota's had u nooit mogen ontvangen van Essent. Daar zei geen noodvoorziening aan u hebben kunnen leveren, doordat op moment dat de levering door Energy XS stop was gezet heeft ONS direct de levering overgenomen. U kunt dan ook een kopie van deze nota naar ons toesturen en wij gaan dat voor u in orde maken met Essent. Mocht u verdere vragen hebben vernemen wij dit graag van u.

Met vriendelijke groet,
Monica Meulenkamp

Evolta Energie
Customer Care Center
http://www.evolta.nl

===========================

P.S.: Voor de volledigheid hieronder nogmaals de door u gestelde vraag:

---------------------------

Groningen, 19 april 2004

Geachte heer, mevrouw,

Vandaag heb ik contact gehad met mijn vorige energieleverancier Essent omdat bleek dat zij de noodenergievoorziening hebben overgenomen van Energy XS. Ik was hiervan niet door uw bedrijf op de hoogte gesteld dat dit per 25 maart door Essent is overgenomen. Dit vind ik zeer slordig van uw kant. Ook het feit dat ik nog steeds geen jaarafrekening van u heb mogen ontvangen irriteert mij zeer. Omdat u zich absoluut niet houdt aan de leveringsvoorwaarden zoals door u gesteld zijn, zie ik mij genoodzaakt om mijn contract met uw bedrijf per direkt op te zeggen. Ik wens dan ook per direkt (19 april 2004) overgezet te worden naar mijn vorige energieleverancier Essent"

Kan iemand mij nu nog vertellen wat ik moet doen???? Ik zie door de (energie)bomen het bos niet meer!!! :(

groen-grijs

Evolta heeft op 19 augustus een e-mail gestuurd aan hun klanten in het essent gebied;

"onze leverancier is falliet, wij hebben direct een nieuwe leverancier gevonden, indien U facturen krijgt van essent, hoeft U niets te doen."

Aldus gehandeld, kreeg ik vanaf september ongespecificeerde acceptgiro's van essent binnen....

Het eind van het verhaal. je betaald maar aan essent om afsluiting te voorkomen, evolta zou allles vergoeden, ik zit nog steeds te wachten op m'n geld, ben wel mooi bank aan het spelen voor meneer den tempel van evolta, wordt vervolgt..........

De vorderingen gaan gewoon over op de nieuwe eigenaar van evolta, enegiebedrijf.com, ben benieuwd of een goede relatie met mijn advocaat op kunnen bouwen.....

h.p. braak

Ongelezen bericht door h.p. braak »

vanaf 21-10-2003 ben ik van NUON overgestapt op EVOLTA. NUON heeft keurig mijn afschrijvingen gestopt, echter de geleerden zijn het er niet over eens wie vervolgens de fout maakt:
Na diverse telefoontjes per 28-01-2004 een e-mail naar EVOLTA dat zij nog steeds geen geld inden.
- eerst beweerde EVOLTA dat zij pas per 07-01-2004 leverancier zijn en nog geen verbruiksgegevens hadden ontvangen.
per 06-03-2004 nogmaals een e-mail verstuurd, per 09-03-2004 weet EVOLTA ineens dat zij sedert 21-10-2003 leverancier zijn, maar men weet kennelijk nog geen verbruiksgegevens.
HIER UIT BLIJKT DAT EVOLTA NIET AAN KLANT BEWAKING DOET
Vervolgens vraag ik om een voorschot te mogen betalen omdat ik anders een erg hoge rekening ineens krijg, per 10-03-2004 krijg ik bevestiging dat dit in april gaat gebeuren. Ik heb nog niets gezien.
Zo dus al NUON te traag zou zijn met het verstrekken van gegevens dan nog kan EVOLTA een betere klant bewaking hanteren en tussentijds een kort berichtje met de stand van zaken naar de kjlant sturen. Niets van je laten horen is ook niet netjes.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik ben ook al een jaartje of twee lid van ze, ik heb zwart op wit staan dat ik geen tranprotkosten hoef te betalen en die heb ik dan ook nooit betaald
bij nuon betaalde ik meer dan 25 euro voor electriciteit, en bij evolta heb ik maandelijks 8 euro betaald.
nadat ik ook geen jaarnota had gekregen heb ik enkele emailtjes gestuurd en daarna heb ik de automatische overschrijvingen omgezet naar betaalcheques.
toen ik na een paar maanden nog steeds geen nota had, ben ik gewoon gestopt met betalen, simpel toch?
na een paar weken kreeg ik een telefoontje, waarom ik niet betaalde, en toen zei ik dat ik pas weer betaalde nadat ik mijn rekening heb gekregen.
en voila, na een week lag ie in de bus.
natuurlijk wel effe een dikke 500 euro betalen?!!!!
dat doe ik natuurlijk niet.
laat ze maar naar de rechter gaan, ik heb alles zwart op wit.
lekker voor 8 euro per maand electriciteit, zoals is afgesproken

Gesloten