LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] editieenigma

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als er duidelijk gezegd wordt dat je een gratis proefblad krijgt, maar tevens meteen aan een abbo vastzit mits je opzegt :roll:
is dat duidelijk ja.
Wordt dat niet gezegd kun je luisteren wat je wilt........
Als het abonnement wel in de algemene voorwaarden staat, maar niet op de site is geplaatst waar het proefpakketje kan worden aangevraagd, vind ik het misleiding. Je mag ervan uitgaan dat je krijgt wat er op de site staat..en dat is een proefpakket...geen abbo.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 19 jul 2011 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Szepi
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2011 18:46

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Szepi »

Ik heb vandaag het advies gekregen om met zo veel mogelijk mensen aangifte te doen bij de politie.
Dit advies kreeg ik van mijn rechtsbijstandsverzekeraar.
Dus morgen zit ik op het bureau, misschien dat er dan tegen deze praktijken wordt opgetreden.

richsimo
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2011 16:20

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door richsimo »

hallo
Even een reactie op ikbengeennederlander.
Je hebt gelijk, niet iedereen kan problemen hebben met dit bedrijf maar het is wel toevallig dat er mensen op dit forum zijn die allen met hetzelfde probleem klampen.
Ik heb het advies van Tienke opgevolgd het 06 gebeld en wat denken jullie, mijn gegevens worden verwijderd, ik heb de mail van de opzegging net ontvangen en hoef geen 62,65 te betalen.
Ik wil met name Trienken en de andere forumleden hartelijk bedanken voor jullie advies.
groetjes Simone.
de goude tip!
het 06 nummer bellen.!!!!!!!!!!!

streepjes1
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2011 18:02

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door streepjes1 »

hallo allemaal, ook ik heb dit akkefietje bij de hand gehad, gewoon stug volhouden en vooral NIET betalen, ik heb elke keer dat ik een brief/mail van het z.g. incassobureau kreeg een mail teruggestuurd dat het bewuste misleiding is en ook gedreigd met aangifte. Het incassobureau heeft wel 8 mails verstuurd met elke keer hetzelfde dreigement, en die zijn pittig, :D maar daar blijft het ook bij. Dus moed houden ze stoppen vanzelf met hun dreigementen want ze hebben geen poot om op te staan, ook niet als ze een z.g. voicelog hebben, daar kunnen ze een heleboel in rommelen, wat ook beslist gedaan wordt. Tis een grote oplichterij, dus niet betalen!!!!!

tooske3
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tooske3 »

Bedankt voor de bevestiging dat het inderdaad alleen maar over dreigen gaat, we hadden nog niet van iemand gehoord of er wel eens iets naar de rechtbank is gegaan. Als iedereen nooit betaald, dan houdt het vanzelf op, maar blijkbaar is het toch de moeite waard voor hun om hier meer door te gaan.

romy64
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2010 18:57

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door romy64 »

IK heb zojuist het numer gebeld, heb maar ingesproken, want er werd niet opgenomen, ik hoop er iets mee te bereieken.
Dit is hun antwoord op al mijn mails:

Geachte heer/mevrouw,

Wij knippen en plakken geen gespreksopname.

U bent in het gesprek akkoord gegaan met de voorwaarden, een mondelinge overeenkomst is bindend.

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl

Wie kan mij nou nog helpen?
Mail me maar
[email protected]

trienke76 schreef:Nou mensen bij mij is het opgelost. Ik heb dus het 06 nummer gedraaid en hun goed verteld hoe ik over hun manieren van zaken denk. En dat ik dus de hele avond bij de juridische adviseur heb gezeten. En nou heeft de grote baas zelf mijn abbo gestopt en hoef niks te betalen.
Ik zei ook tegen hem dat als hij niet per direct mijn gegevens wist ik echt stappen ga nemen en hun echt voor het gerecht laat komen want zei ik jullie naam staat al heel slecht.
NOu dat hoefde niet zover te komen en ik werd per direct uit het systeem gehaald.
Ik wens iedereen heel veel succes en zou zeggen geef niet op vecht voor je eigen.

tooske3
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tooske3 »

Ze gokken erop dat je maar betaald om van het gezeur af te zijn.
Ze kunnen niets maken zonder een uitspraak van de rechter, hierna mag een deurwaarder pas actie ondernemen.
Dus laat je niet bang maken, een keer reageren naar Editie en daarna het incassobureau, verwijs maar naar deze site, en verder lekker niets meer doen.
Het zijn grote oplichters en wij komen allemaal voor elkaar getuigen als het nodig zou zijn.
Succes!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Romy,

dan is dus de zaak dat EE de volledige gespreksopname overhandigt - ook waar duidelijk door de verkoper de voorwaarden worden verteld.
En, waar jij accoord geeft voor opname etc.

romy64
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2010 18:57

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door romy64 »

Hallo Tooske,

Nou ik hoop het maar, heb ook nog maar een sms gesturd naar dat 06 nummer, morgen nog maar een keer proberen ze te bellen.
T'is toch te gek voor woorden, dat dit zomaar kan!!!!
In iedergeval bedankt.!
tooske3 schreef:Ze gokken erop dat je maar betaald om van het gezeur af te zijn.
Ze kunnen niets maken zonder een uitspraak van de rechter, hierna mag een deurwaarder pas actie ondernemen.
Dus laat je niet bang maken, een keer reageren naar Editie en daarna het incassobureau, verwijs maar naar deze site, en verder lekker niets meer doen.
Het zijn grote oplichters en wij komen allemaal voor elkaar getuigen als het nodig zou zijn.
Succes!

romy64
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2010 18:57

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door romy64 »

@ Guardian, die heb ik ook wel, alleen mijn dochter heeft veel meer gezegd, er wordt gezegd dat ze een proefeemplaar opsturen en dat zij dan binnen de gestelde termijn kan opzeggen. Zij heeft gezegd dat ze GEEN abon. wil. Daarbij komt dat ze NOOIT een proefexemplaar heeft ontvangen.
Stelletje oplichters zijn het
Guardian72 schreef:@ Romy,

dan is dus de zaak dat EE de volledige gespreksopname overhandigt - ook waar duidelijk door de verkoper de voorwaarden worden verteld.
En, waar jij accoord geeft voor opname etc.

romy64
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2010 18:57

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door romy64 »

Kreeg vanochtend weer deze mail van dit leuke bedrijf.
Moet ik nou betalen of niet?
Wat zouden jullie doen?
groet
[email protected]


Geachte heer/mevrouw,

Totstandkoming van het abonnement

Enige tijd geleden bent u een abonnement aangegaan. Voorafgaand aan dat abonnement heeft u een gratis proefexemplaar ontvangen. Als dat proefexemplaar niet aan de verwachtingen voldeed kon het aansluitende abonnement binnen een periode van 14 dagen worden opgezegd. Omdat wij geen opzegging binnen die 14 dagen hebben ontvangen heeft u inmiddels een factuur ontvangen voor het aansluitende abonnement.

Omzetten naar een kwartaal abonnement

U heeft aangegeven geen gebruik te willen maken van het halfjaarabonnement op editie enigma. Wij kunnen u als alternatief een kwartaal abonnement zonder welkomstgeschenk aanbieden. Na die 3 edities wordt het abonnement automatisch beëindigd. Het bedrag op de rekening van € 68,30 voor een halfjaarabonnement komt dan te vervallen. U behoeft slechts € 32,35over te maken op het rekeningnummer 4415.90.136 van uitgever Calatus BV te Veldhoven onder vermelding van uw klantnummer 10726978.

Let op: Dit aanbod geldt alleen als binnen 7 dagen betaald wordt. Als u geen gebruik maakt van dit alternatief, dan blijft de abonnementsprijs van € 68,30 bestaan.

We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,
Debiteurenadministratie

Calatus BV / editie enigma










romy64 schreef:Hallo Tooske,

Nou ik hoop het maar, heb ook nog maar een sms gesturd naar dat 06 nummer, morgen nog maar een keer proberen ze te bellen.
T'is toch te gek voor woorden, dat dit zomaar kan!!!!
In iedergeval bedankt.!
tooske3 schreef:Ze gokken erop dat je maar betaald om van het gezeur af te zijn.
Ze kunnen niets maken zonder een uitspraak van de rechter, hierna mag een deurwaarder pas actie ondernemen.
Dus laat je niet bang maken, een keer reageren naar Editie en daarna het incassobureau, verwijs maar naar deze site, en verder lekker niets meer doen.
Het zijn grote oplichters en wij komen allemaal voor elkaar getuigen als het nodig zou zijn.
Succes!

tooske3
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tooske3 »

Deze mailtjes krijgen wij allemaal. Alle antwoorden van hun zijn standaard berichten die iedereen krijgt. Je kunt natuurlijk betalen, dan ben je er vanaf en hebben ze weer gewonnen en blijven ze doorgaan met hun oplichterij. Als niemand betaald, dan stoppen ze wel met deze praktijken, maar het zal toch de moeite waard zijn voor hun. Van mij krijgen ze geen ene cent, nog geen postzegel heb ik verspild aan deze waardeloze figuren. Brieven ongeopend retour gezonden en alleen op de mailtjes gereageerd (eenmalig).
Ik ben zelf zo kwaad dat ik op zo'n achterbakse manier ben en wordt behandeld, dat ze me op zo'n misselijke manier erin geluisd hebben, daar wil ik graag tegen vechten. Het gaat me niet om het geld, dan kan ik wel missen, maar ik zal hun nooit betalen.
Via deze site zal ik jullie ook op de hoogte houden van de ontwikkelingen hier.
Dit moment is eigenlijk mijn laatste termijn (25/7) verlopen, dus ik wacht weer af.

romy64
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2010 18:57

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door romy64 »

Tooske,

Dank je wel voor je adviezen. Denk steeds maar dat ik/wij de enige zijn.
Heb vandaag weer het 06 nummer gebeld, maar er wordt niet opgenomen. Stuur mijn mailtjes door naar Tros Radar en heb ook de consuwijzer om hulp gevraagd.
Achterbaks is inderdaad het juiste woord.
Samen staan we sterk!!

Groetjes
tooske3 schreef:Deze mailtjes krijgen wij allemaal. Alle antwoorden van hun zijn standaard berichten die iedereen krijgt. Je kunt natuurlijk betalen, dan ben je er vanaf en hebben ze weer gewonnen en blijven ze doorgaan met hun oplichterij. Als niemand betaald, dan stoppen ze wel met deze praktijken, maar het zal toch de moeite waard zijn voor hun. Van mij krijgen ze geen ene cent, nog geen postzegel heb ik verspild aan deze waardeloze figuren. Brieven ongeopend retour gezonden en alleen op de mailtjes gereageerd (eenmalig).
Ik ben zelf zo kwaad dat ik op zo'n achterbakse manier ben en wordt behandeld, dat ze me op zo'n misselijke manier erin geluisd hebben, daar wil ik graag tegen vechten. Het gaat me niet om het geld, dan kan ik wel missen, maar ik zal hun nooit betalen.
Via deze site zal ik jullie ook op de hoogte houden van de ontwikkelingen hier.
Dit moment is eigenlijk mijn laatste termijn (25/7) verlopen, dus ik wacht weer af.

romy64
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2010 18:57

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door romy64 »

Voor iedereen die problemen heeft met Editie Enigma,

Ik ben zojuist terug gebeld. Ik heb een goed gesprek gehad met de man aan telefoon. Hij betreurt het dat iedereen eerst Tros Radar aanschrijft en daarna pas hem belt.(tja als je geen bevredigende reactie van de klantenservice krijgt)
Heb nog wel gevraagd hoe het dan toch komt dat er zoveel mensen klagen en er blijkbaar zoveel mensen geen proef exemplaar ontvangen waardoor ze vast zitten aan een abonement. Hij zegt dat er wel eens wat fout gaat en betreurt de hele gang van zaken. Deze meneer heeft het voor ons opgelost en de gegevens van mijn dochter uit het bestand gehaald.
Ik heb zojuist een mail ontvangen dat mijn dochter geen betalingsverplichtingen meer heeft jegens zijn bedrijf en dat het abonnement geannuleerd is.
Hierbij wil ik de tipgevers bedanken om het 06 nummer te draaien. En ik wil de meneer in kwestie bedanken dat hij met 1 telefoontje bereikt, wat mij niet lukte na 20 mailtjes.
Netjes dat het toch op deze manier afgehandeld kan worden.

Dus mensen bellen:
0620398908

romy64
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2010 18:57

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door romy64 »

@ Tooske,

Is het al geregeld bij jou?

tooske3
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tooske3 »

Ik heb al bijna 2 weken niets meer gehoord of gezien, wacht het gewoon nog even af. Mijn laatste termijn liep af op 27/7.
Ik heb wel een kopie van jouw bericht naar EE en J&J (incassobureau) gezonden, om te laten zien hoe het dus ook netjes opgelost kan worden. Geen antwoord, alleen een melding dat de dame van J&J op vakantie was, heb ik dus even rust, haha.
Maak me nergens druk over, ik heb alles bewaard en op de opname duidelijk nog eens gezegd geen abonnement te willen.

romy64
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2010 18:57

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door romy64 »

@ Tooske,

En anders bellen naar de beste man, kreeg vandaag, zoals afgesproken met hem, het volgende mailtje;

Geachte mevrouw Vanes,

Hierbij bevestig ik, dat het abonnement van uw dochter is stopgezet en gecrediteerd.
Mocht uw dochter nog iets ontvangen wat mogelijk al onderweg is, dan kan dat worden vernietigd.
Nogmaals mijn verontschuldigingen voor de lastige communicatie.

Met vriendelijke groet,
Ben van den Nieuwenhof


Toch heel bijzonder dat het toch wel heel keurig en zo snel opgelost KAN worden.
Meneer Nieuwenhof hartelijk dank

marciavd
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:40

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door marciavd »

Hoi allemaal..

Ik heb eergister van j&j bericht gehad dat mijn dagvaarding eraan komt.
Ik heb net het 06nr gebeld en voicemail ingesproken dat mijn juridisch adviseur ook zegt dat dit niet zo kan en mag en dat ik het graag op een nette manier opgelost wil hebben. Ben echt benieuwd of ik reactie ga krijgen... En anders zie ik ze wel in de rechtbank! Ik betaal nix!!
Ik hou jullie op de hoogte!!

marciavd
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:40

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door marciavd »

Ik ben gisterochtend netjes terug gebeld door de baas van editie enigma en hij heeft mijn abonnement ingetrokken en gecrediteerd.
Mensen echt bel het 06 nr!!!!
Bedankt voor de tip!

tooske3
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 apr 2011 16:11

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tooske3 »

Vandaag precies een maand na mijn laatste betalingstermijn.
Niets meer gehoord, geen enkele reactie via mail of post, nog wel zo'n boekje ontvangen. (Normaal stoppen ze met het toesturen als je niet betaald.)

Gesloten