LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
MAXIEM

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Mamadio17

Heb vandaag Consuwijzer gebeld en een klacht ingediend. Ze hebben mij verteld, dat omdat ik geen produkt ontvangen heb, ik ook niet hoef te betalen en het contract met C&Z is dan ontbonden.
Bij deze uitspraak kun je op zijn minst een vraagteken zetten. Als deze firma wél kan bewijzen, dat jij het produkt in ontvangst genomen heb, dan is de overeenkomst helemaal niet ontbonden. Gelukkig verstuurt deze fraaie firma haar produkten niet aangetekend en met bewijs van ontvangst en dus kunnen zij niet bewijzen dat jij het produkt in ontvangst genomen hebt. Dan nog is het zo, dat je voor de zekerheid hen het beste even bevestigt, dat je de overeenkomst als ontbonden beschouwt. In dat briefje zet je overigens wel je NAW-gegevens maar NIET je handtekening.

Maxiem.

imedneamam
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2011 01:22

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door imedneamam »

hallo...ik lees net alle berichten en net zoals de meesten zit ik ook vast aan een abbonement...erger genoeg al zo'n 3 jaar..
ik ga morgen eens een boze mail sturen met het verhaal van de k.v.k erbij...
hou jullie op de hoogte..

sadira
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2008 18:29

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door sadira »

Het heeft geduurd maar heb nu ook Credifixx aan mn broek hangen.
Heb ze maar zelf gebeld en verteld dat ik echt niet van plan ben te gaan betalen ook de nodige mails gestuurd en als reactie wilden ze een kopie van mijn bon zien. Deze heb ik ingescand en opgestuurd. Conclusie ik krijg geen gelijk van de juridische afdeling van Credifixx want op de bon van c&z staan wel de handtekeking en nummer van de colporteur. Dus maar weer gebeld en gezegd dat ik de zaak toch voor de rechter wil laten komen gezien mijn bonnen dus echt geen handtekening of nummer van de colporteur bevatten. En dat ik ook nog aangifte gaat doen van valsheid in geschrifte. Ik hou jullie op de hoogte hoe deze zaak af zal lopen

Jackydus
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2011 16:31

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Jackydus »

Helaas ook ingestonken, zwanger he :P Pech gehad denk ik dan.
Er is €39,80 afgeschreven, ipv de afgesproken €9,95
Daarbij ook niet gebeld. Nu brief gekregen en gelijk aangetekend opgezegd.
Dure les.

Maar enige zorg die mij nog baart is dat ze niet nakomen wat ze zeggen wat er in het pakket zit. Mensen die het gekregen hebben, wat zit er precies in het pakket?
Ze beloofde ons een speeltje, dvd, cdrom, tijdschrift nickelodeon, stickervel en kleurboek

En dat vier maanden lang. Ben benieuwd... heb het idee na jullie verhalen dat het vooral boekje is en cdrom of dvd en niks meer... ter waarde van.. jawel 5 euro?

Ben benieuwd,
Jacky

Aad35
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2010 16:24

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Aad35 »

Na ruim 6 maanden niks meer gehoord te hebben van C en Z als Credifixx lag er vandaag een mooie brief van Credifixx in de bus vol met dreigementen :D
Ik kan binnenkort de deurwaarder van hun verwachten die de dagvaarding komt overhandigen. Kan ik alleen nog verkomen door het verschuldigde bedrag over te maken. Dat gaan we dus niet doen. Wordt dus een dagje uit naar de rechtbank :D .

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Jackydus schreef:Mensen die het gekregen hebben, wat zit er precies in het pakket?
Ze beloofde ons een speeltje, dvd, cdrom, tijdschrift nickelodeon, stickervel en kleurboek

En dat vier maanden lang. Ben benieuwd... heb het idee na jullie verhalen dat het vooral boekje is en cdrom of dvd en niks meer... ter waarde van.. jawel 5 euro?

Ben benieuwd,
Jacky
In mijn pakket zat een cd-rom (voor 1,99 te koop bij Intertoys) die ook nog 's in een andere taal was, en een Meidenmagazine (2 euro nog wat in de winkel).
Meer niet!
Dit 4 maanden lang, dus ik had 4 games waar de meiden niks mee konden :x

Lyney24
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2011 11:15

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Lyney24 »

Wij zijn begin augustus toen wij naar blijdorp gingen ook benaderd door een zogenaamde medewerker van nickelodeon.. Zij beloofde ons 2 pakketjes, 1 voor mijn 5 jarige dochter en 1 voor mijn 3 jarige dochter..

Er werd na 9 dagen 39,80 van mijn rekening afgeschreven!!:|

Ik heb hun deze mail gestuurd:

Goedemiddag.



Naar aanleiding van ons telefoongesprek, volgt hier onze mail.



Na 3 weken geleden op 01-08-2011 benaderd te zijn door 1 van uw medewerkers, die zich voordeed als een medewerker van nickelodeon, komen wij nu met deze mail. Deze mevrouw in kwestie met de naam Nathalie, heeft ons toegezegd dat het ging om het versturen van 2 pakketjes a 9,95 per stuk. 1 Voor mijn 5 jarige dochter, 1 voor mijn 3 jarige dochter. Daarna zou ik het gele briefje in moeten vullen, terug moeten sturen en dan zou alles stoppen. Deze pakketjes zou ik ontvangen in Oktober en November.

Zij verzekerde ons, dat het niet ging om een abbonnement, maar dat het bij deze pakketjes bleef.



Echter is er een bedrag van €39.80 van onze rekening afgeboekt. Hier zijn wij het dus niet mee eens.



De pakketjes zouden 9,95 per stuk bedragen, en we zouden er 2 krijgen. Ook is ons toegezegd de pakketjes achteraf! te moeten betalen.



Hierbij wil ik u dus mededelen alles per direct op te zeggen, dit omdat wij onder valse voorwaardes deze omgang zijn aangegaan met het bedrijf. Ik ben dan ook zeer ontevreden over de werkwijze van uw medewerkers.



Ik hoop graag van u, per email/schriftelijk een bevestiging van annulering te ontvangen, zodat wij dit z.s.m. achter ons kunnen laten.



Vanmorgen kregen wij deze terug:

Geachte heer/mevrouw Bravenboer,

Hierbij bevestig ik de annulering van het abonnement.
U mag de acceptgiro als niet verzonden beschouwden.
Al uw gegevens zijn inmiddels uit ons systeem verwijderd.
We zullen de klacht doorgeven aan de desbetreffende colporteur en onze excuses voor het ongemak.







Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.




Ik moet zeggen, ben prima te woord gestaan, het is netjes afgehandeld en ons abbonnement is beëindigd..

De werkwijze van de colporteurs? Bar en bar slecht stelletje oplichters! Maar bij het bedrijf, zijn wij prima geholpen en binnen 1 dag was alles geregeld en onze klacht is serieus genomen..

Oftewel, ik vind het keurig en netjes afgehandeld door c&z media!

Hopenlijk lukt dit voor jullie ook

Hans3D
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2011 16:01

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Hans3D »

Iemand bekent met De Locomotief, plezier voor jong en oud, uit Zutphen. Bij een bezoek aan dierentuin Blijdorp met zoontje aangesproken door dame die vroeg of we weleens naar Nickelodeon keken. Ze bood een pakket met dvd en nog wat andere zaken aan voor 9,95 euro. Eenmalig en er zat geen abonnement aan vast. Ik heb dit nog expliciet gevraagd en zij bevestigde dat dit geen abonnement was. Getekend en dierentuin in gegaan. Had echter geen doorslag of ander papier met gegevens gekregen en ik kreeg in de dierentuin al argwaan. Bij het verlaten van de dierentuin was de dame in kwestie nergens meer te zien. Tot mijn verbazing krijg ik vandaag een welkomsbrief van Locomotief metde mededeling dat ik 4 pakketten krijg toegezonden de leuke som van 39,80. Gebeld met telefoonnummer op de brief. Annuleren zou niet meer kunnen (ik was te laat). Ik moest een brief sturen. Mijn verhaal en opzegging via mail kon niet. Gezien de andere verhalen over C&Z Media lijkt dit wel heel erg op elkaar. Zelfde club of zelfde oplichtpraktijk. Heb in ieder geval opdracht gegeven om het incassobedrag terug te boeken en mochten ze toch pakketten sturen, stuur ik ze ongeopend weer retour. In de welkomsbrief wordt ook gelijk maar gemeld dat als je niet zonder geldige reden wordt gestorneerd, je een betalingsachterstand hebt. De Locomotief, KvK 08225039, [email protected]

Acinra
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 dec 2009 16:06

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Acinra »

@Hnas3D, een mail sturen met leesbevestiging dat je op grond van dwaling én de colportage wet het zogenaamde contract laat ontbinden.

Staaij
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2010 16:56

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Staaij »

En rekeningnummer laten blokkeren!!

Hans3D
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2011 16:01

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Hans3D »

Bedankt voor de reacties op mijn bericht over de verkoopmethode van De Locomotief. Ik kan de informatie die jullie hebben gegeven goed gebruiken. Heb mijn bank verzocht het bedrag van de incasso terug te boeken en tevens gevraagd of het mogelijk is om het rekeningnr van Locomotief te laten blokkeren. Een schrijven en intrekking incasso zijn in de maak. In de 'welkomsbrief' is ook sprake van storneren. Onderstaande tekst verduidelijkt veel en zou mooi zijn als dat ook voor deze rekening van toepassing zou worden:
Een stornering (storno of stornoboeking) of terugboeking is het terugdraaien van een automatische incasso. Een stornering kan telefonisch aangevraagd worden door de rekeninghouder bij de bank (bij een -in de ogen van de bankrekeninghouder- foutieve incasso) of (door de bank) automatisch gebeuren, wanneer een automatische incasso vanwege onvoldoende tegoed of een selectieve blokkade (een blokkade voor automatische incasso's van een bepaald rekeningnummer die voor een bepaalde periode) niet kan worden uitgevoerd. Als een rekeninghouder een incasso terug wil boeken dient hij zich te houden aan de terugboekingstermijn (weigeringstermijn); de in het contract met de incassant afgesproken periode die een debiteur (de betaler) heeft om bedragen zonder opgaaf van reden terug te boeken. De terugboekingstermijn is sinds 1 november 2009 56 dagen.

In Nederland kan, als een bepaald incasserend bedrijf veel selectieve blokkades heeft en er veel verzoeken komen tot terugboeking, Equens besluiten tot het afsluiten van het incasserend bedrijf voor toekomstige automatische incasso's

Ander opmerkelijk feit: de welkomsbrief is gedateerd 26 augustus. Heb de brief ontvangen op.....vrijdag 26 augustus....wist niet dat de post tegenwoordig zo snel bezorgd wordt :lol:
<wordt vervolgd>

toverfay
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2011 12:54

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door toverfay »

Ik ben ook een gedupeerde van cz media. Meerdere brieven gestuurd, aangetekend en wel. Diverse keren gebeld met ze, maar onbeleefd behandeld.
Nu sturen ze me een incasso credifixx achter me aan om zo toch me geld over te maken. Hier komen steeds meer kosten bij en ze dreigen zelfs met beslag legging op uw eigendommen. Wie heeft hier ook mee te maken gehad??
Graag zou ik hier over willen mailen, laat me wat weten. :D

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Guardian72 »

toverfay schreef:Ik ben ook een gedupeerde van cz media. Meerdere brieven gestuurd, aangetekend en wel. Diverse keren gebeld met ze, maar onbeleefd behandeld.
Nu sturen ze me een incasso credifixx achter me aan om zo toch me geld over te maken. Hier komen steeds meer kosten bij en ze dreigen zelfs met beslag legging op uw eigendommen. Wie heeft hier ook mee te maken gehad??
Graag zou ik hier over willen mailen, laat me wat weten. :D
Aangetekend verzonden - dus kan je aantonen dat ze bezorgd zijn?

Daarnaast, doe aangifte tegen dat incassocluppie - ze bedreigen je (onrechtmatig) om je tot betalen te dwingen = afpersing.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Guardian72 schreef:
toverfay schreef:Ik ben ook een gedupeerde van cz media. Meerdere brieven gestuurd, aangetekend en wel. Diverse keren gebeld met ze, maar onbeleefd behandeld.
Nu sturen ze me een incasso credifixx achter me aan om zo toch me geld over te maken. Hier komen steeds meer kosten bij en ze dreigen zelfs met beslag legging op uw eigendommen. Wie heeft hier ook mee te maken gehad??
Graag zou ik hier over willen mailen, laat me wat weten. :D
Aangetekend verzonden - dus kan je aantonen dat ze bezorgd zijn?

Daarnaast, doe aangifte tegen dat incassocluppie - ze bedreigen je (onrechtmatig) om je tot betalen te dwingen = afpersing.
Inderdaad..meteen aangifte doen van bedreiging.
Verder alles, maar dan ook echt alles bewaren wat je tegen deze malloten hebt, en laat ze maar komen met een "rechtszaak" :wink:
Ze verliezen het toch, dus als jij volhoudt, dan geven ze het vanzelf wel op.

Dien ook een klacht in bij NVI, daar zijn ze bij aangesloten:

NVIO (NVI)
Postbus 65707
2506 EA Den Haag
tel. 070-3629745
Of
Postbus 279
1400 AG Bussum
tel. 035-6994210
fax. 035 6945045
Email: [email protected]

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Vergeet dat NVi(O) maar.

Die geven toch alleen maar de incassoburo`s gelijk.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Guardian72 schreef:Vergeet dat NVi(O) maar.

Die geven toch alleen maar de incassoburo`s gelijk.
Dat weet ik zo net nog niet :wink:
Als alle mensen die inzake C&Z Media onterecht bericht hebben gehad van Credifixx een klacht indienen, dan kán NVI(O) er niet omheen.
Ik kan me niet voorstellen dat deze organisatie zo'n (censuur)bedrijf ondersteunt.
Tenslotte geven zij zich uit als brancheorganisatie en zij zullen vast een naam hoog te houden hebben...toch?

Hans3D
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2011 16:01

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Hans3D »

Hans3D schreef:Bedankt voor de reacties op mijn bericht over de verkoopmethode van De Locomotief. Ik kan de informatie die jullie hebben gegeven goed gebruiken. Heb mijn bank verzocht het bedrag van de incasso terug te boeken en tevens gevraagd of het mogelijk is om het rekeningnr van Locomotief te laten blokkeren. Een schrijven en intrekking incasso zijn in de maak. In de 'welkomsbrief' is ook sprake van storneren. Onderstaande tekst verduidelijkt veel en zou mooi zijn als dat ook voor deze rekening van toepassing zou worden:
Een stornering (storno of stornoboeking) of terugboeking is het terugdraaien van een automatische incasso. Een stornering kan telefonisch aangevraagd worden door de rekeninghouder bij de bank (bij een -in de ogen van de bankrekeninghouder- foutieve incasso) of (door de bank) automatisch gebeuren, wanneer een automatische incasso vanwege onvoldoende tegoed of een selectieve blokkade (een blokkade voor automatische incasso's van een bepaald rekeningnummer die voor een bepaalde periode) niet kan worden uitgevoerd. Als een rekeninghouder een incasso terug wil boeken dient hij zich te houden aan de terugboekingstermijn (weigeringstermijn); de in het contract met de incassant afgesproken periode die een debiteur (de betaler) heeft om bedragen zonder opgaaf van reden terug te boeken. De terugboekingstermijn is sinds 1 november 2009 56 dagen.

In Nederland kan, als een bepaald incasserend bedrijf veel selectieve blokkades heeft en er veel verzoeken komen tot terugboeking, Equens besluiten tot het afsluiten van het incasserend bedrijf voor toekomstige automatische incasso's

Ander opmerkelijk feit: de welkomsbrief is gedateerd 26 augustus. Heb de brief ontvangen op.....vrijdag 26 augustus....wist niet dat de post tegenwoordig zo snel bezorgd wordt :lol:
<wordt vervolgd>
Inmiddels antwoord op mijn mail ontvangen met onderstaande tekst:

Vriendelijk bedankt voor uw schrijven naar de Locomotief.
Na controle is gebleken dat er inderdaad vergeten is uw het inschrijfformulier mee te geven, wij betreuren deze kwestie.
De betreffende vertegenwoordiger die u destijds gesproken heeft loopt sinds 15 Augustus 2011 stage in ons bedrijf. Wij zullen dit meenemen in het stagerapport en deze nare kwestie uitvoerig met haar bespreken hopende dat dit in de toekomst niet meer voorkomt.
Onze excuses voor het ongemak, u word per direct uit ons systeem verwijderd en heeft geen enkele betalingsverplichting naar de Locomotief.
Met vriendelijke groet,
De Locomotief
Postbus 4090
7200 BB Zutphen

CastroCa
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2011 14:14

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door CastroCa »

Zelf ben ik ook gedupeerd door C&Z media.
Sinds Maart ben ik met C&Z media wegens dwaling in disput.
Bij een inenting van mijn kind ben ik benaderd door vrouw m.b.t. een kidsclub aktiepakket. Na heel veel onderlinge schrijven heeft C&Z media
uiteindelijk een incassobureau ingeschakeld. (Credifixx)
Naar aanleiding van de eerste aanmaning heb ik Credifixx een brief verzonden waarin ik te kennen heb gegeven dat C&Z media op een oneerlijke en leugenachtige wijzen hun producten verkopen en dat ik wegens dwaling niet tot betaling overgaat, wat uiteraard al bekend is doormiddel van brief aan C&Z media.
Credifixx heeft uiteindelijk schriftelijk gereageerd waarbij ze te kennen geven dat ze de klacht in behandeling nemen met C&Z en dat ze daarop terug zouden komen.
Tot heden is dat niet gebeurt en kreeg ik een overwachte zeer dreigende aanmaning met dreiging van inbeslaglegging van onze eigendommen en een gerechterelijke procedure.

Uiteraard heb ik daarop weer gereageerd en wacht ik hun respons weer af.
Ik ga zelf niet tot betaling over, maar wat ik graag zou willen weten of er al iemand een beslaglegging heeft gehad of een gerechtelijke procedure is ingegaan door Crefidfixx cq C&Z media? en of hij of zij deze zaak hebben verloren.

Vraag 2:
Wat kan Trosradar hier aan doen en of de consumentenbond?
Ik begin het namelijk al zat te worden, maar ik blijf bij mijn standpunt.

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door mzuri »

Van die zeer dreigende aanmaning aangifte doen.
De volgorde die het incassobureau aangeeft is verkeerd.
Een incassobureau kan zelf niet dagvaarden, moet daarvoor een deurwaarder in de arm nemen. Een rechter vonnist. En eventueel kan er dan (in het uiterste geval) overgegaan worden tot in beslag name.

MAXIEM

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door MAXIEM »

CastroCa

Als je lid bent van de Consumentenbond, dan zou ik jouw geval daar melden met het verzoek om eens kontakt op te nemen met dit bedrijfje. Zij speculeren overigens op "klanten" die het zat worden en daarom maar betalen. Ik heb nog geen dagvaarding kunnen vinden. Meestal blijft het bij dit soort dreigementen en bloedt de zaak dood als je niet toegeeft.

Maxiem.

Gesloten