LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
melissa1983
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 aug 2011 18:38

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door melissa1983 »

Ik ben het volledig met Emmy eens.

Op de website van Arke staat duidelijk vermeld wat de extra kosten zijn. Het is namelijk bedoeld als extra service en daardoor weten zij de prijzen laag te houden. 500,- voor een ticket naar bijvoorbeeld curacao is namelijk wel heel goedkoop.

Bij ander maatschappijen zoals KLM, Lufthansa enz is het inderdaad wel mogelijk om voor vertrek gratis online in te checken, maar heeft u er wel eens overna gedacht dat de kosten die Arke rekent om online in te checken ed. al in de ticketprijs van bijvoorbeeld klm en lufthansa zijn verwerkt? Hetzelfde ticket naar bijvoorbeeld Curacao zal namelijk veel duurder zijn dan de vlucht met arke.

Arke bied u in ieder geval nog de keuze om hiervan gebruik te maken bij KLM is het u opgedrongen en bent u de kosten kwijt als u besluit om in te checken op de luchthaven.

Daarnaast kunt u op schiphol heel makkelijk inchecken via de self service machines. Hierdoor hoeft u niet in de rij te gaan staan voor de balie van arke om in te checken en bent u veel sneller geholpen. Dus heeft u een grotere kans om bij elkaar te zitten. daarnaast heb ik met arke nog nooit meegemaakt dat kinderen los van hun ouders komen te zitten dus hier zou ik me niet druk over maken.

Ik werk zelf overgens niet in de reisbranche maar ik kan me enorm irriteren aan mensen die gelijk maar iets op een forum plaatsen zonder eerst inlichtingen te gaan indienen bij desbetreffend luchtvaartmaatschappij of touroperator.

iljaeline
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2011 20:50

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door iljaeline »

Dag Rozemarijntje,

Dank voor je reactie.

Het feit dat jij aangeeft dat mensen 'kriegelig' reageren omdat het al tig keer besproken is op een forum geeft voor mij aan dat het probleem zich dus nog niet heeft opgelost. Het feit dat het steeds weer naar voren komt op een forum betekent dat er meer mensen zijn die zich achteraf 'besodemietert' voelen. Ik ben van mening dat de kriegeligheid niet geuit moet worden naar degene die het opnieuw aankaart. Maar dat we ons zelf de vraag zouden kunnen stellen: 'Hoe komt het toch dat het mensen het ervaren als 'niet transparant'? Of; 'hoe komt het toch dat hetzelfde onderwerp en dezelfde ontevredenheid steeds naar voren komt?" Door deze vraag te beantwoorden kom je tot de kern en kan het mogelijk worden opgelost.

Daarnaast schrijf je dat ik (en andere forumlezers) nog veel kunnen leren van Emmy die veel ervaring heeft in de reisbranche. Dat geloof ik zonder meer; we zijn nooit te oud om te leren van anderen. Maar daar gaat het niet om. Ik denk dat de doelgroep van Arke Fly meestal niet erg veel reiservaring heeft en dat dit ook de reden is waarom men achteraf ontevreden is als men kosten krijgt waar ze geen rekening mee gehouden hebben. Wat ik probeer te vertellen is dat Emmy geen juiste 'referentiegroep' vertegenwoordigt. Als ze dat wel zou zijn dan waren er immers ook niet zoveel klachten want dan zou iedereen alles keurig doornemen voordat men een reist boekt.

Groet, Iljaeline

iljaeline
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2011 20:50

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door iljaeline »

@Emmy
Ik voelde tot dusver niet de behoefte om te reageren op jouw aanname dat ik niet eerst van te voren informatie heb ingewonnen of heb geïnformeerd bij Arke Fly.

Dat heb ik namelijk wel gedaan. Het antwoord dat ik kreeg was een 'standaard' email waarin men kort en bondig nogmaals in het kort de voorwaarden weergeeft.
Ik heb zelfs 2x een email gestuurd:(

Ik heb besloten te stoppen met deze discussie. Mijn punt is duidelijk, jullie punt is duidelijk. Iedereen bedankt voor zijn inbreng. Wij zitten vrijdag in het vliegtuig naar Florida:)

Ik heb overigens ook nog een positieve ervaring met Arke Fly; ik werd vandaag op mijn mobiele nummer gebeld met de vraag of ik wel de mail van Arke gelezen had waarin ze lieten weten dat onze reis vervroegd was... Maar ach, eigenlijk vind ik dit 'doodnormale' serviceverlening.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Emmy75 »

iljaeline schreef:@Emmy
Ik voelde tot dusver niet de behoefte om te reageren op jouw aanname dat ik niet eerst van te voren informatie heb ingewonnen of heb geïnformeerd bij Arke Fly.
Dat heb ik namelijk wel gedaan. ......
Hoewel je dit waarschijnlijk niet meer zult lezen en je ook besloten heb te stoppen, wil ik hier toch nog even op reageren. Het bevreemdt me dat je nu pas kennelijk de behoefte voelt om te reageren op mijn aanname. Of zou deze behoefte voortkomen uit het feit dat deze aanname een eigen leven is gaan leiden in dit topic.

Ik wil graag even toelichten hoe ik tot die aanname ben gekomen:
Voordat ik begonnen ben met reageren in dit topic heb ik alle posts van TS in 2 verschillende topics gelezen. Dit kun je afleiden uit het feit dat ik een quote van TS gebruik uit dat andere topic.

De eerste post in dit topic heb je gedaan op 3-8 om 21.04 uur (volgens mijn scherminstellingen) Deze begint met:
iljaeline schreef:Ik heb bij Arke Fly een klacht ingediend over kosten die achteraf in rekening worden gebracht.
Vervolgens schrijf je in het andere topic een andere post over hetzelfde probleem op 3-8 om 21.29u; eventjes later dus. Deze post begint als volgt:
iljaeline schreef:Ik liep vanavond tegen hetzelfde gegeven aan. Ik ben van mening dat 'bij elkaar zitten' geen gezeur hoeft te zijn. Het lijkt me niet meer dan normaal dat ouders bij hun (kleinere) kinderen willen zitten. Voor een vlucht van 8 uren is dit uiterst noodzakelijk lijkt me.
Hieruit concludeer ik dat je op de avond van 3-8 het issue voor het eerst constateert (je schrijft immers ben vanavond tegen hetzelfde gegeven aangelopen). Uit deze post valt de verbazing van dit hele probleem te lezen tussen de regels door. Je schrijft op diezelfde avond (in dit topic) dat je een klacht hebt ingediend bij Arke. Ja, dan doe ik de (voor mij logische) aanname dat er geen enkel informatief contact vooraf heeft plaatsgevonden met Arke, maar dat je meteen bent gaan klagen (bij arke) en schrijven op dit forum. Misschien een heel raar verschijnsel maar meestal neem ik aan dat wat een TS schrijft over een situatie (vanavond tegenaan gelopen...) ook daadwerkelijk klopt. :mrgreen:

Daar komt bij dat, zou je Arke bellen over de ArkeFly Services (zoals ze dat noemen en stoelreservering hoort daar ook bij) zijn zij alleen tijdens kantooruren bereikbaar. Aangezien je niet wilt bellen en zij alleen tijdens kantooruren antwoord kunnen geven op die vragen, tja dan is er binnen 1 en dezelfde avond geen informatief contact geweest.

Ik mag dan misschien in dit geval niet de juiste referentiegroep zijn. Ik ben van mening (en daar handel ik ook naar) dat een consument zich goed moet informeren op welk gebied dan ook. Als dit verhaal in dit topic mij was overkomen, dan had ik gedacht tja pech gehad dan had ik dat beter moeten uitzoeken, maar ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden de volgende keer.

Zo zijn er ook meerdere topics te vinden over mensen die bij een veilingsite (niet alleen vakantieveilingen) gauw even een bod gaan doen, omdat ze er net voor sluiting achter komen. Vervolgens gaan ze vragen hoe ze er vanaf komen, omdat ze de voorwaarden niet goed gelezen hebben, niet weten wat een veiling betekent, bij nader inzien het product niet willen of uit nader onderzoek blijkt dat ze een veel te hoog bod hebben gedaan. Bij deze laatste komen dat woorden voorbij zoals: als ik dat van tevoren geweten had, had ik nooit een bod gedaan. Tja dan vind ik dan men zich moet informeren. En zolang er mensen blijven die zich niet goed informeren, zullen dit soort problemen zich blijven voordoen.

Hoewel je het niet zult geloven, wens ik je een fijne vakantie en goede vlucht toe.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door sprookje »

Als wij met arke vliegen boeken wij nooit online in,geen kosten.
Wij reserveren nooit stoelen en toch zitten wij als gezin altijd bij elkaar.Wij hebben nog nooit verspreid in het toestel gezeten.
Wij gaan 3 maal per jaar op vakantie en meestal boeken wij bij Holland international en dan vlieg je met arke.
En o er is echt wel een tv aan boord alleen moet je dan de film en series kijken die zij uitzenden.
Waarom zoeken mensen altijd problemen waar er geen zijn?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

juist!!helmaal gelijk!

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door wiseger »

melissa1983 schreef:Ik ben het volledig met Emmy eens.

Op de website van Arke staat duidelijk vermeld wat de extra kosten zijn. Het is namelijk bedoeld als extra service en daardoor weten zij de prijzen laag te houden. 500,- voor een ticket naar bijvoorbeeld curacao is namelijk wel heel goedkoop.

Bij ander maatschappijen zoals KLM, Lufthansa enz is het inderdaad wel mogelijk om voor vertrek gratis online in te checken, maar heeft u er wel eens overna gedacht dat de kosten die Arke rekent om online in te checken ed. al in de ticketprijs van bijvoorbeeld klm en lufthansa zijn verwerkt? Hetzelfde ticket naar bijvoorbeeld Curacao zal namelijk veel duurder zijn dan de vlucht met arke.

Arke bied u in ieder geval nog de keuze om hiervan gebruik te maken bij KLM is het u opgedrongen en bent u de kosten kwijt als u besluit om in te checken op de luchthaven.

Daarnaast kunt u op schiphol heel makkelijk inchecken via de self service machines. Hierdoor hoeft u niet in de rij te gaan staan voor de balie van arke om in te checken en bent u veel sneller geholpen. Dus heeft u een grotere kans om bij elkaar te zitten. daarnaast heb ik met arke nog nooit meegemaakt dat kinderen los van hun ouders komen te zitten dus hier zou ik me niet druk over maken.

Ik werk zelf overgens niet in de reisbranche maar ik kan me enorm irriteren aan mensen die gelijk maar iets op een forum plaatsen zonder eerst inlichtingen te gaan indienen bij desbetreffend luchtvaartmaatschappij of touroperator.
Bij Arke betaal je inderdaad extra voor online inchecken maar als je dat betaald, dan moet de online inchecking ook geldig zijn. Bij Arke moest ik alsnog in lange rijen inchecken (en nog steeds drie uur voor vertrek) en werd in Curacao mijn geprintte broadingcard helemaal niet geaccepteerd. Kon alsnog in de rij om voor een normale boardingpass. Heb het nog nagevraagd, werkt op Curacao altijd zo. Kortom, kosten waarvoor je helemaal geen extra service terug krijgt.

Zelfde geldt voor de stoelreservering. Aangezien iedereen gewoon naast elkaar wil zitten, zit je zonder reservering normaliter ook gewoon naast elkaar. Alleen is er ineens een risico geintroduceerd (wat als iederen wel reserveerd en jij niet) waardoor je bang wordt negen uur naast een vreemde te zitten. Toch maar weer wel extra betalen dus.

Spruijt
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 feb 2012 17:09

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Spruijt »

Beste iljaeline,

Valt het je ook niet op hoeveel mensen het niet met je eens zijn? Moet je eens zien hoeveel berichten die mensen sturen.. duizenden... De berichten zijn onbeschoft, en redelijk direct op de persoon gericht.

Dit zijn medewerkers van de luchtvaartmaatschappij. De afdeling die voorheen klachten behandelen, zijn er niet meer, nu zijn het mensen die namens de maatschappijen de de hele dag op het web zit te zoeken naar klachten.
Taak: jouw klacht belachelijk maken. dan wordt deze niet meer serieus genomen.

Dit noemen ze "online reputation management".

Jouw klacht is inmiddels ook al behandeld? Ik denk het niet he?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Spruijt schreef:Dit zijn medewerkers van de luchtvaartmaatschappij. De afdeling die voorheen klachten behandelen, zijn er niet meer, nu zijn het mensen die namens de maatschappijen de de hele dag op het web zit te zoeken naar klachten.
Taak: jouw klacht belachelijk maken. dan wordt deze niet meer serieus genomen.

Dit noemen ze "online reputation management".
Lees dan maar eens wat ik nog meer allemaal uitspook in ander soortige topics in "de baas zijn tijd" op dit forum. :lol:

U kunt het gewoon niet verkroppen dat mensen het niet eens met u zijn. De hele wereld heeft het gedaan en ik heb gelijk. Gaat er nu echt geen lampje branden ?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:D :D :D :D

geweldig,dan werk ik ook in een apotheek,zorgverzekeraars etc,heb het nog druk..... :D :D phoe straks heb ik nog een burn out van al dat werken...

er zijn mensen die kunnen niet tegen hun ongelijk,en u bent er waarschijnlijk een van en verzind dan maar iets..leuk bedacht... :D :D
heel mijn dag is gelijk goed eigenlijk hahahahah

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Emmy75 »

rozemarijntje schreef:geweldig,dan werk ik ook in een apotheek,zorgverzekeraars etc,heb het nog druk..... :D :D phoe straks heb ik nog een burn out van al dat werken...
Ik heb al zoveel werkgevers verzameld op dit forum.. pff heb er een dagtaak aan al die salarisstroken lezen. Ben alvast met de aangifte begonnen dan kan ik die net op tijd voor 1 april indienen. :lol:

Goede tip voor mensen die een baan zoeken, ga wat bedrijven verdedigen op dit forum.
:mrgreen:

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door tufima »

@ Spruijt: gaan we nu ook oude topics naar boven halen om je punt te maken op je eigen topic?

Nee, ik ben niet in dienst van een luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie!
Ik deel gewoon als mede-consument van o.a. Arkefly (naar oa. Curacao en Orlando) mijn visie over je klacht.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:D :D je emmy zou idd maar alvast beginnen anders red je het niet...
hahahahah
idd ervaringen delen bestaat dus niet ...waar dit forum dus voor bedoeld is volgens mij...wat de mev hiervoor zegt,
dat er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mischien ook mensen zijn die reizen en ook veel ervaringen hebben,tja dat kan toch niet???

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door wiseger »

tufima schreef:Ik deel gewoon als mede-consument van o.a. Arkefly (naar oa. Curacao en Orlando) mijn visie over je klacht.
Maar als jij naar Curacao hebt gevlogen, dan ben je er toch ook van op de hoogte dat via Internet inchecken op Curacao niet bestaat? Waarom verkoopt Arke deze extra optie dan nog steeds op deze vlucht? Verkoop alleen opties die je waar kan maken.

Zelfde geldt voor het entertainment. Als je op de heenvlucht van 9,5 uur de optie hebt genomen, waarom zeggen ze op de terugvlucht dan niet van te voren dat de films e.d. hetzelfde zijn als de heenvlucht?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

dat de films het zelfde zijn kan je misschien ook zelf bedenken..
als je bv met een hollandse maatschappij vliegt,die komt van zijn thuisbasis ,ams!...dus die heeft een film...en die gaat naar de antillen,en denk je nou dat ze denken (niet veel maatschappijen)goh we moeten ook nog terug laten we daar een andere film voor gaan meenemen...denk ff logisch na..
hij vliegt van thuis ams naar antillen of whatever..en gaat een puur na landing weer terug...met nieuw eten dat wel,maar de rest...zlefs de tax free is het zelfde..nou is dat wat....

je kan het ook overdrijven...neem zelf een boekje of wat mee om je te vermaken.

degene die had het denk ik over dat ze ook verre reizen heeft gemaakt,heb ik ook ,dus ik kan er ook over mee praten..

tegenwoordig worden we overal genept en gelokt dat zou nu onderhand toch iedereen wel moeten weten.
en voor dat je boekt zou je misschien eens revies kunnen lezen kijken wat het nou inhoud en het of het daadwerkelijk zo is...

ik doe nooit online reserveren en nog nooit problemen gehad,altijd naast manlief gezeten.
zal wel mzzl zijn,weet het niet

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door b767-300er »

wiseger schreef:
Zelfde geldt voor het entertainment. Als je op de heenvlucht van 9,5 uur de optie hebt genomen, waarom zeggen ze op de terugvlucht dan niet van te voren dat de films e.d. hetzelfde zijn als de heenvlucht?
Dit staat letterlijk in het entertainmentboekje, de ArkeFlyer en op de website aangegeven wat het programma inhoudt en wat je op welke vluchten kan verwachten.

Kijk anders ook eens op www.vliegschemas.nl.
Een site gemaakt waar je in ieder geval de vluchttijden en nu nog beknopt kunt zien wat je wel en niet aan boord krijgt cq kan verwachten.
Voor arkefly
www.vliegschemas.nl/arkefly.htm

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door wiseger »

rozemarijntje schreef:dat de films het zelfde zijn kan je misschien ook zelf bedenken..

je kan het ook overdrijven...neem zelf een boekje of wat mee om je te vermaken.

degene die had het denk ik over dat ze ook verre reizen heeft gemaakt,heb ik ook ,dus ik kan er ook over mee praten..

ik doe nooit online reserveren en nog nooit problemen gehad,altijd naast manlief gezeten.
zal wel mzzl zijn,weet het niet
De films bij de KLM zijn niet hetzelfde, die houden er rekening mee en hebben dus verschillende films voor de heen- en terugreis. Het kan dus wel.

Het gaat mij er niet om dat ik iets zelf kan bedenken of wel een boekje kan lezen, het gaat erom dat je er eerst EXTRA voor betaald om er daarna pas achter te komen dat ze het niet kunnen leveren. Arke weet dat zelf ook dus waarom laten ze me er eerst extra voor betalen. Voor je de entertemaintset verhuurt kan je toch gewoon erbij zeggen dat de films dezelfde zijn?

Hetzelfde met de stoelreservering. Jij zit ook elke reis naast je man, waarom moet een ander daar dan wederom extra voor betalen?

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door b767-300er »

Je hebt toch entertainment gehad toen je er voor betaalde?
Welke beloofde dienst is er dan niet geleverd volgens jou?

Ik snap het al.Ik lees altijd eerst wat ik koop/huur en beslis dan of ik dat ook daadwerkelijk gaan doen.... Jij betaald iets en kijkt pas achteraf wat je koopt/huurt. Tsja, wat zal ik daar verder op zeggen.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door wiseger »

b767-300er schreef:Je hebt toch entertainment gehad toen je er voor betaalde?
Welke beloofde dienst is er dan niet geleverd volgens jou?

Ik snap het al.Ik lees altijd eerst wat ik koop/huur en beslis dan of ik dat ook daadwerkelijk gaan doen.... Jij betaald iets en kijkt pas achteraf wat je koopt/huurt. Tsja, wat zal ik daar verder op zeggen.
De dienst die niet geleverd werdt, was het internet inchecken, de geprinte boardingpassen bleken niet geldig, waardoor je alsnog achteraan in de rij moet aansluiten. Online inchecken houdt in dat je thuis inchecked en thuis je boardingpassen print, en dus niet meer naar de balie hoeft in in te checken. Op die manier omzeil je de lange rijen en hoef je niet uren van te voren op de luchthaven te zijn. Niet alle luchthavens ondersteunen dit, dus verkoop het dan alleen daar waar het ook geleverd kan worden.

Op de terugweg heb ik overigens ook betaald voor het entertaiment en die bleek dezelfde als op de heenreis te zijn. Was wel zo netjes geweest als ze dat van te voren hadden gemeld of dat apparaat weer terug wilde nemen, want dat kon niet meer.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Emmy75 »

wiseger schreef:De films bij de KLM zijn niet hetzelfde, die houden er rekening mee en hebben dus verschillende films voor de heen- en terugreis. Het kan dus wel.
KLM is sowieso niet zomaar te vergelijken met een budgetvlieger als arkefly. Sommige toestellen van KLM hebben een interactief scherm in de stoel en is het aanbod een stuk groter.

Zijn de films ook daadwerkelijk gewijzigd (gewisseld) tussen heen- en terugvlucht ? Of is het per toeval zo geweest dat de wissel van het aanbod in alle toestellen net veranderd is tussen die 2 data ?

Alle luchtvaartmaatschappijen veranderen eens in de zoveel (hoeveel is mij even onbekend) tijd het filmaanbod als zo'n wissel net tussen de heen- en terugvlucht zit, dan is het aanbod vernieuwd en anders niet. Ik heb bij dezelfde luchtvaartmaatschappij ervaren dat het aanbod hetzelfde was en ook dat het aanbod wel gewijzigd was op de terugvlucht ten opzichte van de heenvlucht. Dit was gewoon toeval omdat het moment van wisselen ertussen in zat.

Gesloten