Fiesiekus schreef:hobby1 schreef:Fiesiekus schreef:Neen Pindakaaspotje, beide ouders hebben nu in totaal een huis (3 ton), en dat spaargeld (3 ton). Dus de eerste dooie levert 3 ton op voor de resterende. Beetje ongelukkige getallen, maar wel makkelijk rekenen.
Wat een respectloze woordkeuze.
Het is zakelijk zoals het is. Hier in Noord-Holland zijn we wat nuchterder over dit soort zaken. Niettemin bied ik mijn excuses aan, aan diegenen die zich hieraan gestoord hebben. Het gaat over mijn familie, niet over anderen.
.
Ook in mijn provincie Noord Brabant gaat men zakelijk met dergelijke zaken om, maar niet disrespectvol
, of het nu je eigen of andermans familie betreft
Door een geluk bij een ongeluk, en echt heel onwetend, slechts om moeder bij te staan, bleek er na het overlijden van moeder geen successierecht verschuldigd te zijn, nogmaals............ niks berekend daarbij, was onwetendheid, slechts de wil om te zorgen voor moeder tot aan het einde toe, omdat moeder er ook altijd voor ONS was!
Hadden wij toch successierecht moeten betalen, was het kl*te geweest, onterecht, maar het was zo geweest, geen ontkomen aan dus
Het meest irritante is dat de regels hier ongeveer 1 tot 2x per jaar wijzigen (uiteraard ten voordele van de staat/de belasting/de schatkist!
) ,zodat men dus nooit kan anticiperen, vooruit denken of wat dan ook