LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediuscard zogenaamde creditcard

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jenteromy
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 okt 2006 21:58

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door jenteromy »

Is er niemand die weet hoe je in hemelsnaam van die kaart kunt afkomen??

Ik heb hem nu een jaar maar het enige wat ik er mee te horen krijg, is dat hij bijna overal geweigerd wordt. Hallelujah voor al die mensen bij wie die wel werkt, maar bij mij dus niet. Swarovski weigert deze, Schiphol weigert deze,Bibit organisatie weigert deze, veel autoverhuurbedrijven in zowel Nederland als Spanje weigeren hem, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Tja, wat heb ik dan aan zo'n kaart?
Het enige waar deze vlot bij werkt is wanneer je hem koppelt aan je PayPal-account
Het is een verkapte manier van een chipknip.

Ik probeer echter uit alle macht deze kaart retour te zenden maar nergens kom je een adres tegen. Telefoon wordt niet beantwoord, op mailtjes wordt helemaal niet gereageerd. Het bedrijf is zowel gevestigd in Duitsland als Gibraltar maar zou in Nederland geen bestaansrecht kunnen verkrijgen.

Hoe zit het dan met opzeggen, als je daarvoor echt nergens terecht kunt?

Heb nu uit nood, maar denk ik te laat, maar een VISA card via de ANWB aangevraagd want die komt tenminste overal als best geteste cc uit de bus!

flipje77
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2011 19:11

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door flipje77 »

Vandaag ontvingen wij ook een brief van de duitse advocaat Mascher-Legal. Ik ben behoorlijk geschrokken. Mijn man herkende hier helemaal niets van. Hij heeft een mail naar het advocatenkantoor in Duitsland gestuurd. Ik ben gaan googlen en kwam hier op het forum uit. Naar mijn idee lijkt dit ook op oplichting. Het genoemde bedrag van EUR 121,80 staat ook op deze "laatste aanmaning".
Zijn er van de mensen die hier ervaring mee hebben ondertussen nog dingen gebeurd? Hebben jullie nieuwe brieven ontvangen?

groet,

Flipje77

2010peter1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2011 14:00

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door 2010peter1960 »

wie kan mij zeggen hoe ik mijn mediuscard kan laden,ik had mijn kaart nodig om een vlucht te boeken bij ryanair,maar die accepteeren alleen creditcards dus dacht ik ,even geld storten op de mediuscard,maar tot mijn grote verbazing zag ik dat in het rijtje van ideal dat mijn bank er niet bij staat dus was het onmogelijk om er geld op te storten.Ik heb ook een mail gestuurd naar medius maar kreeg enkelt als antwoord,dat zij mij op dit ogenblik mij niet konden beantwoorden,zo moeilijk is die vraag volgens mij niet.om dat ik mijn kaart niet kon gebruiken was ik verplicht om te boeken bij cheapticket waar ze wel de gewoone bankpas accepteren,maar ik was wel 60,00€ duurder uit,dus wat moet ik eigenlijk met zo zogenaamde creditcard als je hem toch niet kan gebruiken.

marg6474
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2011 13:19

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door marg6474 »

Heel veel mensen blijken problemen te hebben met deze kaart. (wij inclusief)
Ga naar www.fraudehelpdesk.nl hier vindt je meer informatie over deze kwestie. Blijkt enorme oplichterij te zijn. Aangetekende brieven sturen heeft geen zin, want de opgegeven adresgegevens blijken van een boekhandel te zijn.

Tip: Vooral geen betaling doen.

Marg

Van de Kaart
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2011 10:34

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door Van de Kaart »

De voordelen van een debitcard zijn er natuurlijk wel ten opzichte van een normale bankpas. Als je geen Creditcard kunt krijgen door welke reden dan ook, en je in het buitenland, bijv. Amerika, hotels en huurauto's wilt regelen, lukt dat vaak niet met een normale bankpas en dus wel met een credit en in dit geval dus debetcard.

Ik heb vorig jaar een card aangevraagd bij onze duitse vrienden van MediusCard. Deze bleek echter met geen mogelijkheid te activeren. Als je dan belt of mailt, presteren ze het tot 6 maal toe om je af te schepen met een standaard activeringsmail. Ging dus niet lukken. 6 maanden na mijn laatste mail, waarin ik de card maar weer had opgezegt, binnen hun eigen gestelde 2 weken, kreeg ik een aanmaning via een duitse advocaat. Mascher Legal. Die stelde dat ik de card wel had ontvangen en dus toch de administratiekosten + jaarlijkse kosten, incl. aanmaningskosten toch maar even moest gaan voldoen.
Mijn fout... geen opzeggingsbevestiging ontvangen en achteraan gezeten. Duur stukje plastic, welke nog nooit gebruikt was omdat het niet te activeren viel. Deze manier van werken, roept wel zeer veel vraagtekens op. Zwendelaars is één van de eerste woorden die bij me op komen als ik de naam MediusCard hoor op dit moment.

Heb inmiddels, omdat het toch echt handig is, een debetcard besteld via MonyBookers. Deze werkt perfect en is in gebruik gelijk aan een Creditcard, en wordt echt overal geaccepteerd. Monybookers vraagt ook geen absurde jaartarieven etc.

Mijn advies in deze. Wees zeer voorzichtig met het aanvragen van een MediusCard. Als ik eerdere blogs lees, zijn er veel mensen met gelijke problemen.

Martin G
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2011 14:54

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door Martin G »

Ik kan oa Hello Kitty een hand geven. De brieven van die advocaat zijn volgens mij letterlijk dezelfde met een andere geadresseerde. Bij de concullega's van Kassa staat ook een hele stroom brieven. Mijn verhaal is exact hetzelfde. Ik was nog zo dom om maar te betalen om er van af te zijn, maar het IBAN-nummer werd niet geaccepteerd bij de overschrijving. :twisted:
Ik heb inmiddels per mail gevraagd om een afschrift van de aanvraag. Die is er volgens mij niet, dus daar zal ik niets van horen. Is die aanvraag er wel, dan sta ik denk ik zwak, maar we hebben nooit iets ondertekend en voor zover ik weet ook geen card ontvangen. En zo ja hebben we die als zijnde reclametroep weggegooid.
Welnu ik ga dus niet betalen, tenzij Mascher Legal het onmogelijk gaat doen door aan te tonen dat de aanvraag wel is ingediend.

Als iemand nog nader hoort van deze boefjes hoop ik dat ze het snel posten.
Succes en sterkte allemaal!

Chevato23
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:44

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door Chevato23 »

Beste Mensen,
Na dat ik dit alles had gelezen kreeg ik ook de nodige vraagtekens of Medius wel / niet betrouwbaar is. Nou errrug vaag zijn ze wel!! Dus begin er niet aan!! Het heeft me een onderhand een maand gekost om eindelijk van ze af te komen :twisted: Na eindeloos mailen en standaard gebrekkig nederlands mailtjes terug te hebben ontvangen, kreeg ik onderhand een bevestiging dat mijn rekening ten einde was....3 dagen later kreeg ik een mail , dat het niet mogelijk was omdat ze een nieuwe kaart gestuurd hadden,Ik gelijk terug mailen dat ik geen nieuwe kaart heb!! en dat ik mijn oude kaart ging opsturen en dat dit tevens mijn breuk was! Na een dag of twee kreeg ik een reactie met als antwoord dat mijn rekening pas stop gezet kon worden als men mijn oude kaart in ontvangst kon nemen, gelijk reactie terug gegeven om een adres.
Toen ik kreeg ik het volgende adres , wat achteraf een vaag of vals adres was :

Medius card service
Hooggoord dreef 9
1101 BA Amsterdam

Heb dus mijn kaart in de 1e instantie met een aangetekende brief naar Amsterdam gestuurd, 2 dagen kreeg ik mijn brief terug met een stempel ( die niet van TNT post was ) retour afzender. Ben toen naar TNT post gegaan, de situatie uitgelegd, zij hebben de brief nogmaals op de post gedaan. Ik heb tussentijds Medius een mailtje gestuurd of het adres wel klopte?!! Kreeg natuurlijk weer een vaag excuus en ze gingen dit uitzoeken, weer 1 dag voorbij.Props weer een Medius Mailtje : kreeg een ander adres en excusses voor ongemak...yeah my ass zou je denken! Maar goed, moest het naar Duitsland opsturen :

MediusCard AG
Westendstrasse 185
80686 München / Germany

1 Dag later kreeg ik wederom mijn brief met mijn oude Medius card terug van TNT Post betreft adres in Amsterdam, maar nu
zat er nu een TNT sticker op met als melding :Vertrokken dat wil dus zeggen mensen dat het pand leeg staat!!! Dus ik weer terug mailen naar Medius Support of dus het 2e adres wel kloppend is, want ik was weer plan om het aangetekend naar duitsland te versturen, Ik checkte s'avonds mijn mail voordat ik het wilde opsturen naar duitsland...props Medius Mail daarin stond het volgende :

Geachte Heer

bedankt voor uw vraag. Gelieve altijd te refereren naar uw klanten nummer: 121994

Onze excuses voor het ongemak, de kaartrekening is inmiddels gesloten en u hoeft de kaart niet terug te sturen. U mag deze vernietigen.

Wij hopen dat uw vraag goed beantwoordt is. Heeft u nog vragen? Wij horen het graag.


Met vriendelijke groet,

uw MediusCard support service


MediusCard AG | Westendstrasse 185 | D-80686 München
Raad van Bestuur : Thomas Eckerle | Voorzitter van de Raad van Commissarissen : Dr. Volker Ullrich
T (+49) 01805 66 88 211 | F (+49) 01805 66 88 212 | M [email protected]
Registreer rechter : München (DE) | Registratienummer : 17 22 77 | DE 260613937

PFFFFFFFFFFTTTTTT.......EUREKAAAAAA , eindelijk was ik van ze af!! Ze proberen het gewoon te rekken tot een jaar erna...ben je dus verplicht om weer lidmaatschap te gaan betalen. Tip! Bewaar alle mails die je van krijgt en die je naar hun stuurd, TRAP ER NIET IN MENSEN...OPLICHTERS ZIJN HET!!

Gose1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2011 11:25

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door Gose1968 »

Wij hebben de card aangevraagd, ontvangen, via ideal bijna 2000 euro gestort omdat wij een auto moesten huren word de card geweigerd!

Heb verder de card niet nodig en als ik mijn geld terug wil hebben kost dit mij bijna 200,-

pfff.... oplichters?! Slimme zakenmensen?!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er is werkelijk ook niets aan klachten te vinden over deze mediuscard zeg:

https://www.google.com/search?q=mediusc ... lr=lang_nl

Geen wonder dat mensen er in trappen!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door bprosman »

De reden dat autoverhuurbedrijven deze "prepaid" kaart(en) niet accepteren is omdat er gewoonweg geen garantie gegeven kan worden dat er "morgen" nog voldoende saldo op staat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Huh? Dat geldt voor "gewone" creditcards ook hoor. Dus hoe kom je daarbij?

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door Brainless »

Bob Schurkjens schreef:Huh? Dat geldt voor "gewone" creditcards ook hoor. Dus hoe kom je daarbij?
Nee, bij een gewone cc krijgt de ondernemer altijd betaald.
Ook al staat er geen saldo meer op (of als je al over je maximum heen bent).

wokman
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2009 20:25

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door wokman »

Heb afgelopen week ook z'n kaart aangevraagd, had daarna even gegoogeld en kwam bij moneybookers uit, medius gelijk geannuleerd en moneybookers besteld.
Medius stuurt een email terug dat ze teleurgesteld zijn met de vraag waarom???, wel dat zullen ze nooit te weten komen hahahahahaha, heb ze een mail terug gestuurd, zo aardig was ik nog wel, hierin vermelde ik.. als jullie me zo graag willen naaien dan verwacht ik ook dat jullie met me kussen( Brabantse uitspraak) effectief!!, niets meer van gehoord.
En wat betreft die Duitse advocaat!!, niet op in gaan, heeft geen bestaans-recht in NL, hier voor dienen ze een Nederlandse advocaat de opdracht te verstrekken.
Braatwurst koppkes.
Have Fun, no fear
Groetjes en een goed 2012, en als je iets nodig hebt!!, even googelen of zo, save's a lot of money

che1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2012 15:18

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door che1966 »

Beetje kortzichtig allemaal, want de kosten die je moet betalen staan gewoon vermeld op hun website, dus je weet wat je er voor moet betalen. Je bent 80 euro kwijt voor het verkrijgen van de kaart en de jaarlijkse kosten.

Ik heb de kaart ook en het werkt perfect, overal kan ik hem gebruiken zowel offline als online. Dat de kaart niet te gebruiken is als er geen saldo op staat is natuurlijk ook logisch en dit is de methodiek van de medius card, welk ook duidelijk vermeld staat op de website.

Eerst goed lezen en informeren voordat je aan zoiets begint, maar niet achteraf hun de schuld geven als jezelf onzorgvuldig bent geweest!!!

Tevens krijg ik ook altijd binnen 24 uur antwoord op mijn support vragen.

P.S.: als je een 'echte' creditcard hebt betaal je +/- 14% rente over je uitstaande saldo, dus buiten de kosten van Medius is het vele malen goedkoper en veiliger (krediet bescherming). Ook bij een echte CC geldt, LENEN KOST GELD!

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door Mousy »

En daar maak jij een account voor aan om iets positiefs te melden waar t internet vol mee staat dat t juist niet goed is. Sorry niet erg geloofwaardig dus.

mbenschop
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2012 12:04

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door mbenschop »

Als consument heb je ook een eigen verantwoordelijkheid. De MEDIUS card wordt niet voor niets een prepaid credit card genoemd, dus geen krediet. Dat lijkt me logisch.

Ik vind het een prima product voor mensen die geen credit card van hun eigen bank kunnen ontvangen, door wat voor reden dan ook en wel gebruik willen maken van de mogelijkheden die een credit card te bieden heeft. En daar komt bij wanneer je eigen bank je geen credit card wil verschaffen, dan heeft dat vast iets te maken met de betrouwbaarheid / kredietwaardigheid van de persoon..... verwacht dan ook niet dat je bij Medius wel ineens op krediet een borg kan/mag voldoen, lijkt me allemaal heel erg logisch.

Ik ben een tevreden gebruiker.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Mediuscard zogenaamde creditcard

Ongelezen bericht door ruud_a »

mbenschop schreef:Als consument heb je ook een eigen verantwoordelijkheid. De MEDIUS card wordt niet voor niets een prepaid credit card genoemd, dus geen krediet. Dat lijkt me logisch.

Ik vind het een prima product voor mensen die geen credit card van hun eigen bank kunnen ontvangen, door wat voor reden dan ook en wel gebruik willen maken van de mogelijkheden die een credit card te bieden heeft. En daar komt bij wanneer je eigen bank je geen credit card wil verschaffen, dan heeft dat vast iets te maken met de betrouwbaarheid / kredietwaardigheid van de persoon..... verwacht dan ook niet dat je bij Medius wel ineens op krediet een borg kan/mag voldoen, lijkt me allemaal heel erg logisch.

Ik ben een tevreden gebruiker.
een prepaid creditcard die alleen crediet geeft als je het geld er eerst zelf op stort??
vreemde redenatie
volgens mij heet zo'n ding een debit card
zoiets als tegoedbon

Gesloten