LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zou u doen???

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Lees je wel wat er voor advies wordt gegeven?
Je zult zelf eerst vast moeten stellen en aantoonbaar maken dat het kleurverschil zo groot is als je beschrijft. Pas dan kan er een passend advies gegeven worden.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door jlthkoch »

k@@tje®42 schreef:Nee ik wil gewoon dat mijn auto er voor 100% bij staat dat is toch niet teveel gevraag?Ik denk dat wij er samen niet uit komen jij leg de schuld bij de koper neer dat is de omgedraaide wereld.Zij moeten gewoon zorgen dat het product 100% is niet meer niet minder en dat de klant tevreden is daar betaal je voor.En zo lang ik niet tevreden ben zit er iets niet goed en moet dit gewoon opgelost worden.
Ik leg de schuld bij niemand neer. Ik zeg u alleen dat als de kleur binnen de norm valt dat u geen recht van spreken heeft.

Uw denkwijze is mooi, maar helaas is het zo dat sommige klanten nooit tevreden zijn en voor een verkoper houdt het op een gegeven moment dan wel op. Ik zeg overigens N I E T dat dit bij u het geval is.

Als de kleur teveel zou afwijken dan zou ik het zelf ook niet accepteren, maar als de kleurafwijking binnen de norm valt dan heb ik het maar te accepteren.
Laatst gewijzigd door jlthkoch op 18 aug 2011 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Daan_1978 schreef:Lees je wel wat er voor advies wordt gegeven?
Je zult zelf eerst vast moeten stellen en aantoonbaar maken dat het kleurverschil zo groot is als je beschrijft. Pas dan kan er een passend advies gegeven worden.
Kijk, dit wat Daan zegt bedoelde ik dus, al was het misschien niet duidelijk voor u!

k@@tje®42
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 sep 2010 16:26

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door k@@tje®42 »

Ik begrijp het bedank voor de reacties en we zullen er ook wel uit komen hoop ik.groetjes

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

k@@tje®42 schreef:Ik begrijp het bedank voor de reacties en we zullen er ook wel uit komen hoop ik.groetjes
Uiteraard zijn denk ik de meeste posters in dit topic wel benieuwd naar de uitslag.
Dit zal voor iedereen weer leerzaam zijn, dus ik hoop dat je naderhand nog even een update in dit topic plaatst over de uitslag.

k@@tje®42
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 sep 2010 16:26

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door k@@tje®42 »

Ik hou jullie op de hoogte.Maar heb toch nog wel een vraagje en die is wie bepaald of het kleurverschil binnen de norm valt.De dealer zal altijd in zijn eigen belang denken.Daarom zou ik het mooi vinden dat een onpartijdig iemand er na zal kijken.Is wel zo eerlijk.Maar wie weet is het niet eens nodig.

Veldt01
Berichten: 1005
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Probleem is hier niet zozeer het kleurverschil als wel het feit dat de dealer een slechte spuiter in heeft gehuurd. tussen kunststof delen en gespoten metaal mag een beperkt kleurverschil zitten maar dit is hier totaan niet aan de orde aangezien het spoilerpakket van hetzelfde materiaal is gemaakt als de delen waar het op aansluit.
Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat de lakker gewoon de kleurcode van de auto heeft gepakt, de lak heeft aangemaakt en zonder verder te controleren de boel heeft gespoten. Aangezien Suzuki en de lakker naar alle waarschijnlijkheid een ander lakleverancier hebben is daar al de eerste oorzaak van een slecht einresultaat.
En wat betreft de passing van een spoilerkit: een set met een beetje kwaliteit hoort gewoon perfect aan te sluiten (maar met goed montagewerk staat of valt alles, er is veel te corrigeren maar een luie installateur is gewoon een garantie voor prutswerk. Overigens is een goede set van abs gemaakt, slecht passende glasfiber rommel koop je enkel via marktplaats en dan heb je pas echt wat te doen om het goed te krijgen.

Overigens moet ik wel zeggen dat sommige klanten een perfect eindresulaat verwachten en als je ziet hoe een suzuki in elkaar zit is dat gewoon teveel gevraagd.

k@@tje®42
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 sep 2010 16:26

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door k@@tje®42 »

Nou ga ik jullie een link sturen met de fotos van mijn auto hij staat onder de naam bosco er staan er een aantal op dan zul je zien dat ik niet de enige ben die het kleurverschil te groot vind.Misschien dat jullie mij dan ook snappen en dan praat je over een dag dat het bewolkt was.In de zon is het kleur verschil nog groter.En ook dat de pakketen die suzuki verkoopt zoals de aerow en het gt pakket niet goed passen volgens deze mensen op het forum.Hou er rekening mee dat deze auto net pas uit is en de pakketen nog niet zolang op de markt zijn.Dus veel klachten zullen er ook dan nog niet zijn.ik heb het in de vorige berichtjes nog niet eens gehad over de loslatende delen van het pakket de pasvorm is zo beroerd dat hij op sommige stukken van de auto los laat door de spanning volgens mij.
hier de link
http://www.suzukiswiftclub.nl/index.php ... spuitwerk/

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Veldt01 schreef:Probleem is hier niet zozeer het kleurverschil als wel het feit dat de dealer een slechte spuiter in heeft gehuurd. tussen kunststof delen en gespoten metaal mag een beperkt kleurverschil zitten maar dit is hier totaan niet aan de orde aangezien het spoilerpakket van hetzelfde materiaal is gemaakt als de delen waar het op aansluit.
Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat de lakker gewoon de kleurcode van de auto heeft gepakt, de lak heeft aangemaakt en zonder verder te controleren de boel heeft gespoten. Aangezien Suzuki en de lakker naar alle waarschijnlijkheid een ander lakleverancier hebben is daar al de eerste oorzaak van een slecht einresultaat.
En wat betreft de passing van een spoilerkit: een set met een beetje kwaliteit hoort gewoon perfect aan te sluiten (maar met goed montagewerk staat of valt alles, er is veel te corrigeren maar een luie installateur is gewoon een garantie voor prutswerk. Overigens is een goede set van abs gemaakt, slecht passende glasfiber rommel koop je enkel via marktplaats en dan heb je pas echt wat te doen om het goed te krijgen.

Overigens moet ik wel zeggen dat sommige klanten een perfect eindresulaat verwachten en als je ziet hoe een suzuki in elkaar zit is dat gewoon teveel gevraagd.
Wat betreft het kleurverschil praat je onzin, voor het spuiten wordt altijd de kleurcode gepakt want het is massa-productie. Wat de passing betreft kan niemand oordelen voordat de set gezien is. Je commentaar m.b.t. Suzuki raakt helemaal kant noch wal.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door jlthkoch »

k@@tje®42 schreef:Nou ga ik jullie een link sturen met de fotos van mijn auto hij staat onder de naam bosco er staan er een aantal op dan zul je zien dat ik niet de enige ben die het kleurverschil te groot vind.Misschien dat jullie mij dan ook snappen en dan praat je over een dag dat het bewolkt was.In de zon is het kleur verschil nog groter.En ook dat de pakketen die suzuki verkoopt zoals de aerow en het gt pakket niet goed passen volgens deze mensen op het forum.Hou er rekening mee dat deze auto net pas uit is en de pakketen nog niet zolang op de markt zijn.Dus veel klachten zullen er ook dan nog niet zijn.ik heb het in de vorige berichtjes nog niet eens gehad over de loslatende delen van het pakket de pasvorm is zo beroerd dat hij op sommige stukken van de auto los laat door de spanning volgens mij.
hier de link
http://www.suzukiswiftclub.nl/index.php ... spuitwerk/
Aan de hand van de foto's het volgende: Mij lijkt het kleurverschil in ieder geval (ook) te groot, de randen van de skirt in de wielkast hadden ze zwart moeten spuiten c.q. tectyleren en de pasvorm is ook maar zo-zo, het lijkt wel een imitatiesetje i.p.v. origineel Suzuki.

Ik zou eens wat foto's doorsturen naar de importeur. In ieder geval het er niet bij laten zitten, want dit is niet acceptabel en een kwaliteitsmerk als Suzuki onwaardig.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door DJM »

Volgens mij heb jij Cool White Pearl en zijn de spoilers gewoon wit.

Als dat zo is dan moet je dat niet pikken want de aanbieding was inclusief spuitwerk en dan moet je wel dezelfde (dure) verf op je pakket krijgen natuurlijk.
Nu ziet het eruit alsof dat pakket nog niet gespoten is en dat is inderdaad geen gezicht.
Schandalig van de dealer(s).

singer
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 dec 2006 22:16
Locatie: best

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door singer »

Idd als ik de foto's zo zie slechte pasvorm,en kleurverschil.
Beste oplossing zou zijn om de spoilers eerst goed passend te maken en dan de complete bumpers te spuiten dan heb je het minste kans op het kleurverschil.
al blijft wit parelmoer een lastige kleur om te spuiten.
Met deze oplossing zou de dealer normaal gesproken akkoord moeten gaan.
Je bent dan van de 3 kleuren af die je nu op je auto hebt zitten.

singer
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 dec 2006 22:16
Locatie: best

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door singer »

jlthkoch schreef:
Veldt01 schreef:Probleem is hier niet zozeer het kleurverschil als wel het feit dat de dealer een slechte spuiter in heeft gehuurd. tussen kunststof delen en gespoten metaal mag een beperkt kleurverschil zitten maar dit is hier totaan niet aan de orde aangezien het spoilerpakket van hetzelfde materiaal is gemaakt als de delen waar het op aansluit.
Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat de lakker gewoon de kleurcode van de auto heeft gepakt, de lak heeft aangemaakt en zonder verder te controleren de boel heeft gespoten. Aangezien Suzuki en de lakker naar alle waarschijnlijkheid een ander lakleverancier hebben is daar al de eerste oorzaak van een slecht einresultaat.
En wat betreft de passing van een spoilerkit: een set met een beetje kwaliteit hoort gewoon perfect aan te sluiten (maar met goed montagewerk staat of valt alles, er is veel te corrigeren maar een luie installateur is gewoon een garantie voor prutswerk. Overigens is een goede set van abs gemaakt, slecht passende glasfiber rommel koop je enkel via marktplaats en dan heb je pas echt wat te doen om het goed te krijgen.

Overigens moet ik wel zeggen dat sommige klanten een perfect eindresulaat verwachten en als je ziet hoe een suzuki in elkaar zit is dat gewoon teveel gevraagd.
Wat betreft het kleurverschil praat je onzin, voor het spuiten wordt altijd de kleurcode gepakt want het is massa-productie. Wat de passing betreft kan niemand oordelen voordat de set gezien is. Je commentaar m.b.t. Suzuki raakt helemaal kant noch wal.
Bij deze kleur heb je niet zoveel aan alleen het kleurnr,je moet er de auto bij hebben om de kleur goed te krijgen.
dit is een 3 laags laksysteem ,
Er word eerst een unikleur wit gespoten en daarna word er een laag parelmoer overheen gezet gevolgd door blanke lak.
door de parelmoer iets dunner of dikker te spuiten krijg je al grote verschillen.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door jlthkoch »

singer schreef:
jlthkoch schreef:
Veldt01 schreef:Probleem is hier niet zozeer het kleurverschil als wel het feit dat de dealer een slechte spuiter in heeft gehuurd. tussen kunststof delen en gespoten metaal mag een beperkt kleurverschil zitten maar dit is hier totaan niet aan de orde aangezien het spoilerpakket van hetzelfde materiaal is gemaakt als de delen waar het op aansluit.
Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat de lakker gewoon de kleurcode van de auto heeft gepakt, de lak heeft aangemaakt en zonder verder te controleren de boel heeft gespoten. Aangezien Suzuki en de lakker naar alle waarschijnlijkheid een ander lakleverancier hebben is daar al de eerste oorzaak van een slecht einresultaat.
En wat betreft de passing van een spoilerkit: een set met een beetje kwaliteit hoort gewoon perfect aan te sluiten (maar met goed montagewerk staat of valt alles, er is veel te corrigeren maar een luie installateur is gewoon een garantie voor prutswerk. Overigens is een goede set van abs gemaakt, slecht passende glasfiber rommel koop je enkel via marktplaats en dan heb je pas echt wat te doen om het goed te krijgen.

Overigens moet ik wel zeggen dat sommige klanten een perfect eindresulaat verwachten en als je ziet hoe een suzuki in elkaar zit is dat gewoon teveel gevraagd.
Wat betreft het kleurverschil praat je onzin, voor het spuiten wordt altijd de kleurcode gepakt want het is massa-productie. Wat de passing betreft kan niemand oordelen voordat de set gezien is. Je commentaar m.b.t. Suzuki raakt helemaal kant noch wal.
Bij deze kleur heb je niet zoveel aan alleen het kleurnr,je moet er de auto bij hebben om de kleur goed te krijgen.
dit is een 3 laags laksysteem ,
Er word eerst een unikleur wit gespoten en daarna word er een laag parelmoer overheen gezet gevolgd door blanke lak.
door de parelmoer iets dunner of dikker te spuiten krijg je al grote verschillen.
De dealer gaat echt niet voor elke auto een setje op kleur lopen spuiten en de kleur aanpassen aan de auto. Dan zou het wel wat te duur worden.

k@@tje®42
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 sep 2010 16:26

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door k@@tje®42 »

Ja het is inderdaad Cool White Pearl behalve dat de opzet stukken niet cool zijn lol.Ik laat het er ook niet bij zitten er zijn meer mensen waar het niet goed bij is zoals je op het forum heb kunnen lezen.De auto zelf heb ik erg veel schik mee ook hebben ze er lederen bekleding in gezet wat ook grandioos gebeurd is.Alleen het aerow pakket breekt en maak de auto erg lelijk.Net wat iemand zei in het vorige bericht het lijk wel een imitatieset en daar heb ik niet voor betaald die set kost bijna 2000 euro en dan mag je wel wat verwachten neem ik aan.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door jlthkoch »

k@@tje®42 schreef:Ja het is inderdaad Cool White Pearl behalve dat de opzet stukken niet cool zijn lol.Ik laat het er ook niet bij zitten er zijn meer mensen waar het niet goed bij is zoals je op het forum heb kunnen lezen.De auto zelf heb ik erg veel schik mee ook hebben ze er lederen bekleding in gezet wat ook grandioos gebeurd is.Alleen het aerow pakket breekt en maak de auto erg lelijk.Net wat iemand zei in het vorige bericht het lijk wel een imitatieset en daar heb ik niet voor betaald die set kost bijna 2000 euro en dan mag je wel wat verwachten neem ik aan.
Misschien is het goed om een brief op te stellen aan de importeur en deze samen met die anderen te ondertekenen. Zal wellicht meer indruk maken als er meerdere Swift-rijders aan komen kloppen. Zijn het alleen de mensen met "White Pearl" die klachten hebben?

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Die foto's spreken inderdaad boekdelen. Erg lelijk zoals het eruit ziet. Het past niet en kleurverschil is goed zichtbaar.
Als je nu in je openingspost deze foto's ook had gezet, was het topic vanaf begin sowieso anders gelopen, maar in elk geval top dat je ze er alsnog in hebt gezet.

Juridisch loket al overwogen? Of inderdaad als het bedrijf van de BOVAG aangesloten is de BOVAG is inschakelen?

k@@tje®42
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 sep 2010 16:26

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door k@@tje®42 »

jlthkoch
Ik heb geen idee of het alleen bij deze kleur is.Het pakket is nog niet zo heel lang op de markt volgens de dealer wel weet ik dat er op het forum van suzuki een paar mensen zijn die het zelfde probleem hebben als ik.Ik kan een draadje maken over dit probleem en is kijken hoeveel mensen er reageren.Ook weet ik dat er een aantal mensen ook de pasvorm van het gt pakket niet mooi passend vinden.Als het goed is word dit pakket geleverd door de zelfde fabriek die het aerow pakket hebben.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door GJvdZ »

hobby1 schreef:
k@@tje®42 schreef:Als je bedoeld of hun er een hadden staan als voorbeeld nee.Ik heb hem gezien toen ik hem ophaalde in een garage waar ze auto hadden staan die opgehaald moesten worden.

Dus alleen op papier gezien, en zo gekocht?
Hoe moet je anders een nieuwe auto kopen? De meeste auto's staan immers niet op voorraad maar worden meestal pas in productie genomen nadat ze zijn besteld.

Veldt01
Berichten: 1005
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Wat zou u doen???

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Wat betreft het kleurverschil praat je onzin, voor het spuiten wordt altijd de kleurcode gepakt want het is massa-productie. Wat de passing betreft kan niemand oordelen voordat de set gezien is. Je commentaar m.b.t. Suzuki raakt helemaal kant noch wal.
Typisch een reaktie van iemand die zelf niet spuit, of er in ieder geval weinig verstand van heeft. Een goede spuiter (en ik heb aardig wat auto's gedaan) begint met de kleurcode, spuit vervolgens een proefstuk en past vervolgens de kleur zo veel als mogelijk aan aan die van de auto. Zeker witte kleuren zijn lastig en helemaal als de lak al wat ouder is. De setjes worden door de dealer "kaal" besteld en door een plaatselijke lakker gespoten en meestal ook nog gemonteerd.
Heb inmiddels twee spoilersetjes op een swift mogen "overdoen" en met wat geduld en aanpassingen zijn ze perfect passend te maken. En wat betreft de passing van onderelen van een Suzuki (prima auto overigens). meet de naden en passing van de interieurdelen een en je snapt meteen dat je voor deze prijs qua passing niet het beste uit de markt krijgt.
En om maar weer terug te gaan naar de swift in kwestie, dit is prutswerk en hier zou ik ook niet blij van worden.

Gesloten