LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afriqiyah Airlines

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Denniz

Re: Afriqiyah Airlines

Ongelezen bericht door Denniz »

Ik heb een betwistingsformulier naar ABNAMRO gestuurd naar de afdeling credit card.

Ik heb niets meer dan lof voor deze afdeling, want ze hebben heel snel aangegeven het bedrag te restitueren!

Lang leve ABNAMRO!!

Govolo heeft het bij mij compleet afgedaan. De annuleringsverzekering is gewoon niet wat ze beloven.

Succes allemaal!

Marion64

Ongelezen bericht door Marion64 »

Een goed bericht: wij hebben vandaag het geld van 4 tickets terug gekregen via de Visacard.

Groet, Marion

C&G

Ongelezen bericht door C&G »

Wij hebben ons geld ook teruggekregen via Mastercard (en veel belangrijker: met Emirates Airlines naar Zuid-Afrika gevlogen voor een geweldige vakantie).

Daarnaast staat er nog een lijntje uit bij Expedia. Zij beloven het geld terug te storten als Afriqiyah aangeeft dat door de politieke situatie niet te kunnen. Beetje rare belofte vond ik, maargoed, dat loopt dus nog. Ze dienen een restitutieverzoek in en afhankelijk van de reactie krijgen we ons geld dus (nog een keer) terug.

Ook heb ik na de vakantie de boekingskosten teruggevraagd. Daar nog geen reactie op. Wat ik totaal niet begrijp aan Expedia is dat er nooit een algemene mail is geweest dat de vluchten niet door zouden gaan. Misschien dat er wel reizigers hebben willen inchecken omdat ze niet op de hoogte waren van de situatie (hoewel je dan redelijk onder een steen leeft, kan ik me dat voorstellen).

Dan nog even min of meer off topic:

Weet iemand wat ik moet doen als ik het geld terugkrijg van Expedia? Ik heb het dna terug via Mastercard en via Expedia en dat zal vast niet mogen. Wie moet ik het terugbetalen? Welke officiële weg moet je daarvoor bewandelen?

Roosje1957

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

C&G schreef:Wij hebben ons geld ook teruggekregen via Mastercard (en veel belangrijker: met Emirates Airlines naar Zuid-Afrika gevlogen voor een geweldige vakantie).

Daarnaast staat er nog een lijntje uit bij Expedia. Zij beloven het geld terug te storten als Afriqiyah aangeeft dat door de politieke situatie niet te kunnen. Beetje rare belofte vond ik, maargoed, dat loopt dus nog. Ze dienen een restitutieverzoek in en afhankelijk van de reactie krijgen we ons geld dus (nog een keer) terug.

Ook heb ik na de vakantie de boekingskosten teruggevraagd. Daar nog geen reactie op. Wat ik totaal niet begrijp aan Expedia is dat er nooit een algemene mail is geweest dat de vluchten niet door zouden gaan. Misschien dat er wel reizigers hebben willen inchecken omdat ze niet op de hoogte waren van de situatie (hoewel je dan redelijk onder een steen leeft, kan ik me dat voorstellen).

Dan nog even min of meer off topic:

Weet iemand wat ik moet doen als ik het geld terugkrijg van Expedia? Ik heb het dna terug via Mastercard en via Expedia en dat zal vast niet mogen. Wie moet ik het terugbetalen? Welke officiële weg moet je daarvoor bewandelen?
Waarom geef je niet gewoon bij Expedia aan dat je je geld al via Mastercard terug hebt gekregen?
Dat bespaart alle partijen veel werk.

serv

Ongelezen bericht door serv »

Dag,

fijn dat er zoveel mensen geld op een of andere manier hebben terug ontvangen. Ik heb via ideal betaald aan vliegwinkel.nl. (In januari 2011). In maart heb ik contact opgenomen met vliegwinkel ivm problematiek in Tripoli. Tot nu toe niets mogen ontvangen van vliegwinkel.

Serv

krimper

Ongelezen bericht door krimper »

Heel goed dat er al mensen zijn die het geld hebben teruggekregen ! Wij helaas nog niet. VTM "stressvakantie" heeft opnames komen doen in verband met dit onderwerp en de uitzending is voorzien eind september of begin oktober. Ik moet ze wel op de hoogte houden van de afloop omdat dit zal vermeld worden
Er werd ons wel beloofd van Airstop dat het geld zal terugbetaald worden maar tot op vandaag nog niks. We blijven hopen maar het duurt wel lang.

krimper

hi,

heeft iemand de uitzending van stressvakantie gezien gisteren. Daarin hebben wij gepoogd om via deze weg wat druk te zetten om de tickets terugbetaald te krijgen. Maar tot nu toe zonder resultaat.
Ondertussen hebben we dus ook klacht ingediend bij "passagiersrechten" en ook een formulier ingevuld voor Atos. Dus we wachten nog steeds af !

huli

Ongelezen bericht door huli »

Hey allemaal,

Fijn om te horen dat velen het betaalde bedrag terug hebben gekregen. Ik heb echter contant betaald aan de desk op luchthaven schiphol. Ik weet het nu ook niet meer :(

krimper

Dag Huli,

wij hebben ook nog geen terugbetaling ontvangen ! We hebben klacht ingediend bij het ECC België Jij kunt het misschien doen in Nederland : http://www.eccnl.eu
Je weet maar nooit !

huli

Ongelezen bericht door huli »

Hoi krimper,

Heel erg bedankt het is zeker de moeite waard om het te proberen. Wie weet laat me weten of het is gelukt..

krimper

Hi,

Ik heb een brief gekregen van Airstop met de mededeling dat ze een "commerciële tegemoetkoming " kunnen doen met een reischeque ter waarde van minder dan de helft van de prijs (676 euro ipv 1492 euro)
Ik denk er niet aan om deze aan te vragen vermits we volgens de wetgeving recht hebben op de volledige som. Bij andere instanties (ECC en Atos) is het dossier in behandeling

serv

Beste Krimper,

ook ik wil het aangeven bij het ecc. Maar dit is niet mogelijk omdat de ondernemer ( lees in mijn geval : http://www.vliegwinkel.nl ) in Nederland woont.

Hoe heb jij dit ingevuld?

Serv

ps bij mij gaat het om een bedrag van 2332 euro......

krimper

dag Serv

ja, het is wel veel geld he dat we kwijt zijn.
De site van de Europese Unie :http://ec.europa.eu/consumers/ecc/index_en.htm
Daar vind je ook een formulier om klacht in te dienen. Dit dien je dan aangetekend te versturen naar :
SPF Mobilité de Transport
Denied Boarding Authorithy
Cellule de Comm Externe
City Atrium
Rue du Progrès 56
1210 Bruxelles

Bij problemen laat iets weten he

serv

Geachte mevrouw,

Wij hebben uw online klachtenformulier in goede orde ontvangen en graag informeren wij u als volgt.

Het Europees Consumenten Centrum (ECC) kan u als consument informeren over uw rechten en plichten in een lidstaat van de Europese Unie, Noorwegen of IJsland. Het ECC doet bovendien aan klachtbemiddeling als u zelf met de buitenlandse verkoper niet tot een oplossing bent gekomen. De medewerking van beide partijen blijft daarvoor onmisbaar. Het ECC advies en de bemiddelingsservice zijn gratis.

Het ECC kan alleen in grensoverschrijdende klachten bemiddelen. Dat is de reden waarom u het formulier niet kon

invullen met uw Nederlandse adres en het feit dat het klacht betreft over een Nederlands bedrijf. Omdat uw klacht een nationale

aangelegenheid betreft, kunnen wij u niet assisteren.

Vliegwinkel.nl is wel lid van de volgende organisaties, waardoor wij u aanraden contact op te nemen met hen en

hen te vragen hoe u uw zaak het beste kunt oplossen;

Thuiswinkelwaarborg : https://beheer.thuiswinkel.org/certific ... d48a0cbade

SGR: http://www.sgr.nl/index.asp

ANVR: http://anvr.nl/

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

mw. mr. E. Calvelo

Legal Adviser Europees Consumenten Centrum

Europees Consumenten Centrum

T 030-232 6440

F 030-234 2727

Postbus 487

3500 AL Utrecht

E [email protected]

I www.eccnl.eu

krimper

Gisteren telefoon gekregen van Atos dat het geld "voorlopig" gestort is. Zij gaan nu trachten de som te recupereren van de reisbemiddelaar. Op 10 november ga ik weten of ik het geld mag houden of niet. Indien niet nemen ze het geld terug.
Zijn er nog forumleden die in deze situatie zijn ?

krimper

jdem schreef:Dag iedereen,

Ik ontving deze week mijn geld terug op mijn bankrekening van mijn vlucht van Afriqiyah airlines

Ikzelf ben belg, dus de instanties die ik vermeld zijn vaak enkel voor Belgen.

Ik zat op een van de laatste vluchten naar Johannesburg in februari, mijn terugvlucht werd echter geannuleerd.

Ik heb de tickets rechtstreeks geboekt via hun website en betaald met een VISA kaart.

Ik kreeg hier van Afriqiyah airways geen correspondentie over maar ik las het in de pers.

Aangezien ik vanaf Johannesburg diende terug te vliegen stuurde ik naar hen een e-mail.

Ik kreeg de volgende standaard e-mail terug:
---------
Dear Valued Passenger,

Due to the political sanctions against Libya IATA (International Air Transport Association) have suspended Afriqiyah Airways and the airline have cancelled their flights until further notice.

This has a direct affect on all the Afriqiyah Airways passengers and has resulted in no other airline accepting Afriqiyah Airways tickets. As this was the alternative being offered to Afriqiyah Airways passengers and this no longer is an option each passenger will now have to make their own travel arrangements.

Please send your Afriqiyah Airways ticket details to the following e-mail address for your refund to be processed:

E-Mail: [email protected]<mailto:[email protected]>
[email protected]<mailto:[email protected]>

We thank you for your understanding.

Afriqiyah Airways
-------

Ik heb een e-mail verstuurd maar kreeg uiteraard niets terug op mijn bankrekening.

In mei werd de vlucht effectief niet uitgevoerd en toen heb ik via mijnkaart.be het volgende formulier ingevuld om de transactie met mijn visa kaart te betwisten:

http://www.mijnkaart.be/index/nl_BE/563 ... tingen.htm
Niet-frauduleuze transactie met een kaart - Formulier C

-------
Deze instantie contacteerde mij terug met de vraag om het bewijsstuk op te sturen dat de vlucht niet werd uitgevoerd en dat afriqiyah akkoord ging met een terugbetaling.

Ik heb bovenstaande standaard e-mail van afriqiyah als bewijsstuk opgestuurd en mijn e-mail met de aanvraag voor refund.

Dit bleek voldoende te zijn, Afriqiyah kreeg enkele weken om te bewijzen dat ze het geld al hadden terugbetaald of om te protesteren.

Dit gebeurde niet en het geld stond terug op mijn rekening.

Ik hoop dat er iemand iets aan heeft en dat jullie allemaal jullie geld terug zien.

Voorts is het ook interessant om te vermelden dat enkel de heenvlucht onder het Europees recht valt en de consument dus wel degelijk beschermd is. voor de terugvlucht is iets anders.

Het geld dat je terugkreeg heb je dat mogen houden op voorwaarde dat zij het geld terugkregen van Afriqiyah of was het definitief ? Grtjs Krimper

lausie

Ongelezen bericht door lausie »

In februari 2010 heb ik voor 4 personen tickets gekocht voor Mali via Tripoli bij ticketbureau Kales. De reis zou in juli zijn. Nadat Afriqiyah Airlines uit de lucht was, hebben wij lang gehoopt ons geld via Kales terug te krijgen.Ook het reisbureau en de ingeschakelde advocaat dachten dat dat zonder twijfel zou gebeuren. Nu een jaar later hebben wij nog niets ontvangen en beweert kales dat wij bij Afriqiyah moeten klagen. Naar mijn idee hebben wij zaken gedaan met Kales en niet met Afriqiyah. Zijn er meer mensen die tickets via Kales bij Afriqiyah geboekt hebben, zodat wij samen kunnen proberen ons geld terug te krijgen??

krimper

Ik heb via mijnkaart.be het geld teruggekregen van Atos (= visa).
Van Afriqiyah zelf heb ik nooit iets vernomen. Atos heeft het geld terugbetaald omdat ik betaald had voor een dienst die ik niet ontvangen heb.
Ik hoop voor jou dat je het geld nog terugkrijgt, blijven proberen. Ik heb er ook maanden voor gestreden.

Gesloten