LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik denk dat er een paar mensen bij de Aegon heel erg veel spijt gaan krijgen van die "grapjes" met data van brieven.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Bij mijn weten is het kennis hebben van de quantumtheorie niet strafbaar. :P

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Zo moeilijk is die kwantumtheorie nu ook weer niet (maar of dit als bewijs wordt geaccepteerd?)
Ze gaat ervan uit dat er tussen alle deeltjes een correlatie is
H psi = E psi

H is de operandum
E is de expressie, wat je waarneemt.

psi is een ingewikkelde wiskundige formule, een zogenaamde Taylorreeks.
Ze is een complexe serie en elke term bevat de formule i kwadraat = -1.
i is het zogenaamde imaginaire getal, het kwadraat ervan is -1.
(ofwel werkelijkheid*imaginaire onwaarheid).

Transleren we dit naar de woekerpolisaffaire:

de operandum is de overeenkomst tussen verzekeraar en verzekeringsadviseur (de zogenaamde uitvoeringsovereenkomst)

de expressie is al die foutieve en tegenstrijdige gegevens die je op het huisadres krijgt!
En al die tegenstrijdige verklaringen!

Zo simpel is het.
Laatst gewijzigd door felixbeijer op 27 aug 2011 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Het grootste probleem in dezen is dat er veel meer correlaties zijn dan enkel de verzekeraar en de verzekeringsadviseur. :shock:

O.a. ook het KiFiD is betrokken. :evil:

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Voor de geinteresseerden, kijk hier staat die quantumtheorie uitgelegd!
http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_mechanics

(voor degenen die het niet kunnen volgen, zover ging mijn opleiding ook niet)

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Bij mijn weten is het interpreteren van kennis ook niet strafbaar.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6#p1301886

Kijk mijn verzekeringsadviseur gaf het 6 augustus al aan.
Hetgeen mij dan 13 augustus bereikte.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door juwita »

Ter lering als voorbeeld hoe in de USA de witteboorden criminelen van de financiele sector ''uit de wind worden gehouden''. Artikel stond op FTM(Follow the Money). Achter de schermen zal in Nederland vermoedelijk hetzelfde plaatsvinden. De eerder door Noud Wellink en Gerrit Zalm gepromote Duisenberg-regeling van 2006 in de aandelenlease-affaire (6 miljard schade veroorzaakt bij de gedupeerden; 4,5 miljard winst bij de leasebanken, waarvan slechts een fractie vergoed is !), geeft al aan hoe dat in Nederland gaat. Advocatenstichtingen als Verliespolis en Woekerpolisclaim kenden al illustere voorganger in de Stichting Leaseverlies. Achter Verliespolis en Leaseverlies steken deels dezelfde personen.

vrijdag 26 augustus 2011 OBAMA, DE OOM TOM VAN DE "GENERATION OF FRAUD"
Matt Taibbi van Rolling Stone haalt hard uit naar Barack Obama die een smerige deal heeft gemaakt met de "dirty bankers" van Wall Street



Barack Obama is verantwoordelijk voor een uiterst twijfelachtige deal die de bankiers van Wall Street in staat stelt om zonder ernstige kleerscheuren weg te lopen uit een van de grootste financiële schandalen die de Verengde Staten ooit teisterde en die ervoor zorgde dat miljoenen mensen hun huizen verloren. Taibbi hakt er als gebruikelijk weer ongenadig op de bankiers in, die hij subtiel "the generation of fraud" noemt. Een kleine verwijzing naar zijn illustere voorbeeld Hunter S. Thompson die in de jaren tachtig de politieke kaste, zowel republikeins als democratisch, fijngevoelig omschreef als "the generation of swine".

Taibbi haakt in op de toenemende druk die het Witte Huis op openbaar aanklager Eric T. Schneiderman uitoefent. De regering Obama wil dat Schneiderman zijn tegenstand staakt tegen een op hande zijnde schikking die betrekking heeft op de dubieuze foreclosure-praktijken van Amerikaanse banken. Vele duizenden huiseigenaren werden door banken uit hun huizen gezet nadat ze niet meer in staat bleken om de maandelijkse rente en aflossing te betalen.

Schneiderman en ook andere aanklagers uit andere staten hebben grote bezwaren tegen de op handen zijnde schikking omdat deze hun mogelijkheden om banken op hun mogelijke wanpraktijken te onderzoeken en te vervolgen zou beperken.

Voor Taibbi is het allemaal duidelijk: Obama heeft de kant van de banken gekozen om ervoor te zorgen dat deze in de toekomst niet al te veel last hebben van alle juridische kwesties die nog spelen. Schneiderman moet daarom terug in zijn hok.

Taibbi legt met Thompsoneske precisie de vinger op de zere plek: "The idea behind this federally-guided “settlement” is to concentrate and centralize all the legal exposure accrued by this generation of grotesque banker corruption in one place, put one single price tag on it that everyone can live with, and then stuff the details into a titanium canister before shooting it into deep space."




Rolling Stone

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ben ik toch even blij dat we in Nederland leven en niet in de US. :D
Er zijn toch enige verschillen tussen dat land en ons Nederland. :D :D

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Oh mijn god, oh oh. :shock:

Daags voor het versturen van de klacht(en) aan Aegon heeft de bestuurder van de bomenstichting bekend gemaakt dat de "omvorming" nu rond zou zijn. De oplossing die mijn vrouw en ik aan Aegon hadden aagedragen zou hiermee onmogelijk worden. :shock:

addendum: de link http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4#p1302174

even wat ontspanning. http://www.youtube.com/watch?v=dRHetRTOD1Q&ob=av2e
Laatst gewijzigd door felixbeijer op 28 aug 2011 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik denk overigens dat er naar mij geen BOA gestuurd zal hoeven te worden:
Hoe kon ik dit nu weer weten??
nog enige ontspanning in deze juridische strik.
http://www.youtube.com/watch?v=s_lMNufI3hA

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik vermoed toch dat het allemaal toch vrij binnenkort samen gaat komen. :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=_nExce26tXs

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik vraag me af of ze bij de AFM de quantumtheorie begrijpen??
Ik hoop voor ze van wel. :|
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1301918

Nog maar even wat muziek ter ontspanning. http://www.youtube.com/watch?v=LvdLovAaYzM

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Floris2 »

[
quote]juwita"]Ter lering als voorbeeld hoe in de USA de witteboorden criminelen van de financiele sector ''uit de wind worden gehouden''. Artikel stond op FTM(Follow the Money). Achter de schermen zal in Nederland vermoedelijk hetzelfde plaatsvinden. De eerder door Noud Wellink en Gerrit Zalm gepromote Duisenberg-regeling van 2006 in de aandelenlease-affaire (6 miljard schade veroorzaakt bij de gedupeerden; 4,5 miljard winst bij de leasebanken, waarvan slechts een fractie vergoed is !), geeft al aan hoe dat in Nederland gaat. Advocatenstichtingen als Verliespolis en Woekerpolisclaim kenden al illustere voorganger in de Stichting Leaseverlies. Achter Verliespolis en Leaseverlies steken deels dezelfde personen.


Juwita Las dit artikel, daar wordt je ook niet vrolijk van.
Op de website van de Engelse krant The Telegraph kwam ik een alarmerend artikel tegen. De Credit Default Swaps op obligaties van grote Europese banken zijn namelijk gestegen tot een historisch hoog niveau. De premies voor de verzekeringen liggen inmiddels hoger dan tijdens de kredietcrisis die volgde na de val van Lehman Brothers. Een Credit Default Swap (CDS) is een overeenkomst tussen twee partijen waarbij het kredietrisico van een derde partij wordt overgedragen.
In het geval dat de uitgever van de obligatie het geleende bedrag niet kan terugbetalen (default), zal de credit default swap dit verlies compenseren. Het is dus een verzekering die beleggers kan beschermen tegen een eventueel faillissement. De Credit Default Swaps op obligaties van onder andere BNP Paribas (Frankrijk), de Royal Bank of Schotland, de Deutsche Bank en Intesa Sanpaolo (Italië), stegen afgelopen week fors nadat de aandelenkoersen van de banken een duikvlucht namen.

In het artikel van The Telegraph komt een ‘senior bank executive’ uit Londen aan het woord: ‘Het probleem is een tekort aan liquiditeit. Hierdoor komen banken in grote problemen. Het voelt precies hetzelfde als in 2008.’ Een andere Europese bankier zegt tegen The Telgraph: ‘Ik denk dat we een enorme crash tegemoet gaan in september en oktober. De grootste crash die we ooit hebben meegmaakt’.

Normaliter zouden bankiers zoiets niet zeggen. Die zien namelijk altijd wel een positieve ontwikkeling, want ze moeten de moed erin houden. Hun business is voornamelijk afhankelijk van stijgende koersen, maar we hebben te maken met één van de grootste, zo niet dé grootste schuldencrisis ooit. Wat in 2008 begon als een huizencrisis en een kredietcrisis is inmiddels getransformeerd tot een crisis van schulden, valuta en vertrouwen. Beleggers blijven voorzichtig zolang er geen werkende oplossingen worden doorgevoerd. En de prijzen van verzekeringen, zoals Credit Default Swaps, blijven stijgen in een neergaande markt.

Dit komt overigens ook door het feit dat een CDS niet alleen als verzekering wordt gebruikt door financiële instellingen, maar ook als speculatie middel. Wikipedia meldt ons: 'Credit default swaps kunnen worden gebruikt zonder dat men houder is van een obligatie ten laste van een debiteur wiens kredietrisico men wil verzekeren. In dit opzicht is het dus een een soort kansspelovereenkomst, waarbij er gegokt wordt op het al dan niet optreden van betalingsmoeilijkheden bij een bepaalde debiteur (in dit geval de Europese banken). Indien een marktpartij verwacht dat een bank in financiële moeilijkheden terecht zal komen, kan hij op basis daarvan een CDS ten laste van die onderneming kopen.' Er zijn dus partijen die flink geld verdienen aan het feit dat een bank in de problemen zit en het maakt het hierdoor alleen nog maar moeilijker om de problemen op te lossen.

Ook aan de andere kant in de wereld stijgen de Credit default swaps van banken. In Australië zijn de swaps van de grootste Australische banken in augustus met 50% gestegen. Het blijkt dus dat beleggers wereldwijd als de dood zijn voor de Europese schuldencrisis en de gezondheid van de Amerikaanse economie. De Credit default swap is een goede graadmeter om te zien hoe het ervoor staat met het vertrouwen, de economie en het banksysteem. Het is zeker de moeite waard om deze financiële indicator te blijven volgen. Lees ook: Credit default swaps head for worst month in Europe.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door jammer »

Afkopen dan maar??? Wie weet raad??? Wat nu te doen???

Tiswè
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:43

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Tiswè »

@jammer,
Ik berichtte hier http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1297400 al dat afkopen van het koersplan misschien raadzaam is voor je. Zelf heb ik mijn koersplan afgekocht tegen de koers van 1 september 2008. Ik deed dat één dag na zwarte maandag, toen de aandelenbeurzen zo kelderden, omdat ik het somber inzag. Dat was op het eind van de maand, zodat voor de afkoop nog net de waarde van 1 september gold. Omdat alle eerste kosten al verrekend waren, was het bedrag aan afkoopkosten niet meer dan de verkoopkosten à 0,3% van de waarde.
Dus als je het koersplan nog wilt afkopen tegen de koers van begin augustus (20,99) moet je nog binnen deze maand reageren, het best telefonisch.
Maar dit gezegd hebbende, zie het niet als advies, de beslissing is aan jou.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door hakra »

en nog maar eens: FTM april 2011

DNB DENKT AAN BELANGEN VERZEKERAARS

niet aan woekerpolisslachtoffers

DNB heeft schijt aan slachtoffers woekerpolissen, zo luidt ongeveer de conclusie die commentator Hans de Geus van RTL Z trekt in zijn column vandaag. "Alles draait om financiële stabiliteit", met die zin opent De Nederlandsche Bank zijn website. 'Wat er niet expliciet wordt bijgezegd, schrijft De Geus, "is dat men daarmee de woekerconsument als een baksteen laat vallen".

De Geus haalt de kern uit het toezichtbeleid van DNB. Het gaat niet om consumenten, het gaat de toezichthouder dus om een sterke en solide Nederlandse financiële industrie. Daar horen stevige financiële buffers bij en die kunnen alleen aangelegd worden wanneer verzekeraars en banken floreren. Hoe hoger de winsten, des te steviger zijn de buffers. De woekerpraktijken van verzekeraars zijn aan het Frederiksplein nooit aan enige serieuze kritiek onderhevig geweest. Integendeel, DNB komt op voor de belangen van verzekeraars en zou dus ook het liefste zien dat de woekerpolisaffaire zo snel mogelijk tot een einde wordt gebracht. Dat wil zeggen; met zo min mogelijk schade voor de verzekeraars.
Dat blijkt dus volgens De Geus ook dit jaar weer uit het jaarverslag van DNB. "DNB heeft liever dat U en mij een poot wordt uitgedraaid, dan dat de woeker-woede nu weer verder oplaait".

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Kijk inzake die Amerikaanse oplossing zoals die door juwita wordt omschreven, de Hollandse benaming staat in het laatste bericht in deze thread http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=120

Misschien is nu wel een gunstige tijd om te gaan beleggen in natuurlijke olien. Gelet wat ze nodig zullen hebben om dit weg te stoppen zal de prijs nu wel enigszins gaan stijgen. :lol:

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Floris 2,

Ik heb al lang door waarom zoveel gepubliceerd wordt over dalende koersen: de wens is de vader van de gedachte. Hoe lager de koersen hoe minder hoeft te worden gecompenseerd. Dus dan veroorzaken ze toch gewoon wat "geruchten".

Je zou maar net nu aan het einde van je looptijd zijn.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik denk dat het beter is dit forum maar even met rust te laten en te gaan voor wat ontspannende muziek.
http://www.youtube.com/watch?v=fTJrVVDVfqA

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: de ontmanteling van Aegon, en hoe nu verder?

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Het is niet niets om op een forum te lezen dat je bedrijf zal worden ontmanteld.
http://www.youtube.com/watch?v=5mx6hfU8UTY

Gesloten