LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] annulering concert -terugbetaling concerttickets Vanessa Mae

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
nononsensewim

Re: annulering concert -terugbetaling concerttickets Vanessa Mae

Ongelezen bericht door nononsensewim »

Ik heb een aantal vordering ingediend, ook voor een collega uit hongarije.
Totale te vorderen som ruim 13.000 euro.

Een collega poster hier werkt voor een duitse client, die ongetwijfeld ook een bijzonder bedrag gevorderd heeft.

Ik heb inmiddels bevestigingsbrieven van de curator gehad.
zodra collega poster ook eea verneemt gaan we wellicht een stap verder.

Benieuwd waar dit naar toegaat.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Misschien handig om hier te melden of en wanneer mensen zich kunnen toevoegen in een zaak ?

Dan kun je wat kosten verdelen zonder veel extra werk.

nononsensewim

dat had ik hier al eens gevraagd. echter de response was minimaal en degenen die reageerden , antwoordden niet meer nadat ik ze de info had gestuurd.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Heb het draadje even gelezen - en natuurlijk kijk je dan even verder.

Beide bedrijven (MZ beheer en werocku staan (helaas) als failliet in de boeken - maar gek genoeg is de site van werocku nog steeds 'open' - leeg welliswaar - maar je zou verwachten dat ze die eraf halen - of een melding doen van faillisement en een verwijzing naar een curator.

Gezien de geschiedenis van deze 'ondernemer' vraag ik me af of dit niet voldoende is voor een diepgravend (FIOD) onderzoek naar faillisementsfraude...

nononsensewim

vergisje niet, naast dat deze persoon de business een slechte naam geeft, gaat ie ook nog eens met naar ik schat ettelijke tonnen aan de haal, en failliet gaan onder het mom van "kosten te hoog door promotie van deze shows"

ik wacht al een tijdje op de uitkomst van het onderzoek van de curator, als dit niet positief is dan zijn er vooral wat oostblokkers en zuidafrikanen die graag even een praatje met dhr [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] willen maken
Laatst gewijzigd door Radar op 28 apr 2014 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Bassert

Ongelezen bericht door Bassert »

Ik schrik onwijs van alle reacties die ik hier zie, nooit gedacht dat [naam verwijderd door Moderator] het zo ver zou kunnen laten komen.

Ik heb nogal een geschiedenis met hem en zal die hier even proberen uit te leggen. Ik "ken" [naam verwijderd door Moderator] al ongeveer 16 - 17 jaar. In die tijd was hij ook al bezig met dance acts opzetten. Toentertijd is er ook gedonder geweest, hoe en wat weet ik niet.

Naderhand heeft hij dus idd Liberty Music opgezet als eenmanszaak. Hiermee heeft hij een aantal concerten georganiseerd voor de rockband Petra. Bij een van die concerten heb ik toen de catering geregeld, naderhand bleek dat dat het enigste was wat nog een beetje winstgevend was geweest van de hele tour....

Na deze tour is hij dus failliet gegaan, volgens zijn zeggen uiteraard door toedoen van iedereen en hem viel niks te verwijten. Helaas was ik toen zo naïef om dat te geloven :?

Toen hij uit de schuldsanering was heeft hij vrijwel meteen WeRockU BV opgezet met daarboven de MZ Beheer. In dat opzicht had hij dus geleerd van het Liberty Music debacle :| . Naderhand kwam ik erachter dat hij dit via een bedrijf heeft gedaan die hem de 18000 euro "leende" waarmee hij de BV's op kon zetten. Oftwel, na het opzetten stond hij al meteen 18000 Euro in de min bij zijn eigen BV's

Op een gegeven moment kreeg hij het zo druk (naar eigen zeggen) dat hij er iemand bij wilde hebben. Gezien mijn affiniteit met muziek en het feit dat ik hem al zo lang kende vroeg hij mij. Medio 2009 ben ik dan ook begonnen bij WeRockU BV als ZZP'er (uiteraard nooit moeten doen...)

Ik heb tot ongeveer eind 2009 / begin 2010 voor hem gewerkt. Eigenlijk was alles wat ik probeerde te doen brokken ruimen, het een na het ander kwam er overheen. Concerten organiseren terwijl er geen geld was, slechte of geen promotie, grootdoenerij, meegaan op tours en constant in het buitenland zitten terwijl er heel veel mensen achter hem aan zaten (toen al) en nog veel, veel meer.

Ik heb meerdere keren aangeboden om hem te helpen met zijn financiën en achter mensen aan te gaan waar hij, naar eigen zeggen, ook nog geld van zou krijgen. Achteraf gezien schermde hij alles voor me af, maar dat zag ik toen helaas nog niet.

Toen ik er uiteindelijk achter kwam dat hij gage's van artiesten gebruikte om zijn eigen rekeningen te betalen ben ik gestopt. Ik kreeg er toen ook nog een kaakontsteking bovenop (waarschijnlijk deels van de stress) dus ik heb alles even laten rusten.

Uiteindelijk ben ik weer achter mijn geld gegaan. In eerste instantie een betalingsregeling getroffen waarbij ik iedere keer maar weer moest bellen waar het bleef. Uiteindelijk hoorde en zag ik niks meer van hem totdat ook ik een brief kreeg waarin werd gesteld dat faillissement was aangevraagd.

Het komt er nu dus op neer dat ik dus nog zo'n 1500 - 2000 Euro tegoed heb van hem....

Ik voel me enorm belazerd, temeer omdat ik dacht dat we een veelbetekenende vriendschap hadden waarbij we open en eerlijk konden zijn.

Naar nu blijkt is hij dus nog veel verder gegaan met zijn praktijken. Hij wist dat dit niet goed kon gaan, ik bedoel, een concert gaan verkopen zonder dat je verder wat geregeld hebt. Dat is gewoonweg oplichting!!

De informatie die ik heb is dat zijn neef verhuist is en dat [naam verwijderd door Moderator] richting Amerika is vertrokken, alwaar hij een baan aangeboden zou hebben gekregen. Ik ben bang dat niemand meer (inclusief ik) op zijn geld kan rekenen. Vogel is gevlogen en ik denk dat als er nog wat geld was geweest hij dit gewoon mee heeft genomen. Een ding is zeker, als hij ooit nog een stap zet in NL ben ik de eerste die even een hartig woordje met hem ga spreken.....

Mocht iemand nog specifieke info willen ben ik bereid om in contact te treden met hem / haar.

hannusss

Ongelezen bericht door hannusss »

Ah, ik zie dat [naam verwijderd door Moderator] die site alweer snel heeft weggehaald op http://www.waarbenjij.nu

Nou, er stond in ieder geval in dat hij weer terug was in Memphis na 2 weken Nederland. In die 2 weken is hij o.a. naar de bruiloft van Stephan geweest. Nu is hij weer voor 5 maanden terug in Memphis en daar is hij dus bezig met het contracteren van nieuwe bands. Hij is een nieuw bedrijf aan het oprichten. De zaken begonnen inmiddels te lopen schreef hij. Hij bevind zich weer in de richting van religieuze bands en hij zou binnenkort ook een dag naar Nashville gaan om meer bands te bekijken. [naam verwijderd door Moderator] kan dus blijkbaar met het geld van anderen zomaar weer een nieuw leven opbouwen en verder gaan met zijn oplichterspraktijken.

Ik had een reactie op zijn blog geschreven en vrij snel daarna heeft hij het verhaal verwijderd .... bij deze dus een verkorte versie. Ook op facebook zie je nog wel dat hij actief reageert op de prikbordberichten van actieve bands in de regio Memphis.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Lijkt me simpel - meld aan de diverse bands wat hij doet, en hoe hij hun fans benadeeld. Vroeg of laat word het in het wereldje bekend en is het einde oefening.

Je geld terug - nee.
Maar ook niet meer slachtoffers.. geeft toch een beetje voldoening, niet?

nononsensewim

nogmaals een oproep aan iedere benadeelde om even kort te vermelden van welk onderdeel je slachtoffer bent , om hoeveel het gaat en een mailadres waarop je bereikbaar bent.

inmiddels hebben we eea aan vorderingen gemaakt die ik in het belang van iedereen nog niet kan openbaren, echter hoe meer we aan gegevens hebben, des te groter de kans dat dit tot een oplossing kan leiden.

Angela4

Ongelezen bericht door Angela4 »

@ nononsensewim: ik heb mijn gegevens in een privébericht toegestuurd.

Ik weet dat de kans zeer klein is om het geld ooit nog terug te zien. Maar er moet toch iets te doen zijn tegen deze man.

nononsensewim

vriendelijk dank.

je gegevens worden vertrouwelijk behandeld en je hebt de juiste stappen al ondernomen.

Ik kan geen toezeggingen doen, maar je alleen verzekeren dat er een redelijk team van experts al even mee zoet is , en uiteraard hoe meer partijen zich melden hoe groter de kans dat we hier collectief een oplossing uit kunnen halen.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic is gesloten. Reden: het faillissement is uitgesproken.

Diverse berichten in dit topic zijn verwijderd. Reden: plaatsen van persoonsgegevens of plaatsen van ongefundeerde berichten.

TROS Radar Forummoderatie

Gesloten