LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEGON Koersplan.

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
celine2906
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2011 14:26

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door celine2906 »

Ja nu is inderdaad die beurs weer sinds een aantal weken gedaald, ik had nog net geluk, medio juni afgekocht. Maar wie weet stijgt deze binnen 6 maanden weer. En dan zou ik zeggen, koop die boel af. Die vette winst die je ooit is voorgespiegeld kun je wel vergeten maar dat weet iedereen. Dus staar je daar niet meer op blind. Er boos om worden heeft geen zin en vergelijken met wat ooit is voorgelogen en wat nu de waarheid blijkt is logisch maar ook dat heeft geen nut.
Wat ik al eerder liet weten, ik heb slechts 300 euro "winst" en vond het wel best.

Tiswè
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:43

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door Tiswè »

@jammer,
Mocht je dat nog niet weten, als je nog binnen de maand augustus je koersplan afkoopt, krijg je het afkoopbedrag op basis van de koerswaarde van de eerste beursdag van deze maand, dus 2 augustus. De koers van het equity fund was toen 20,99. Maar misschien vind je dit niet hoog genoeg.........

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door kweenie »

jammer schreef:Eèn heel goed idee, alleen als de beurs nu net op zijn laagste waarde staat in 2 jaar tijd vind ik het teveel geld kosten.
Je kunt de polis toch afkopen en van de opbrengst losse participaties in een beleggingsfonds kopen? Dan koop je die namelijk ook tegen een lage koers. Als de koersen later dan staan op een niveau dat je echt wilt uitstappen, dan kun je op dat moment je participaties definitief verkopen.

Overigens hangt de keuze voor afkopen of niet ook af van hoeveel kosten je (ongeveer) maakt als je door blijft gaan vergeleken met de kosten van afkoop en eventueel de VRH die je dan moet gaan betalen (en eventueel de extra aan/verkoopkosten als je de opbrengst in een beleggingsfonds zou willen stoppen). Dat kan van persoon tot persoon verschillen.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Misschien goede suggestie, maar afkopen gaat bij mij niet.
Het is verpand aan de hypotheek.
Dan moet ik oversluiten.

mijn rechtsbijstand denkt nu na over een meer passende oplossing.
(evenals de AFM http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1296668)

Gelet de complexiteit verwacht ik dat ze nog weken nadenken......

Overigens hoe meer mensen afkopen des te meer gereserveerde sterftewinst wordt verdeeld onder de blijvende deelnemers, conform overeenkomst.

Helaas moeten er dan wel heeeeeeeel heeeeeeeel veel Koersplannen worden afgekocht opdat het interessant gaat worden.

Ook weer iets voor de BOA van de AFM....

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door jammer »

Mijn vragen zijn verstuurd naar aegon en naar mijn tussenpersoon.....Nog niks gehoord.....Deze vragen gingen over de rendementen.......zie ook 17 augustus 2011. Eens kijken wat aegon hier op zegt.......Dit geldt nl. ook voor mijn andere aegon polissen. Maar die man die daar overgaat is op vakantie........Dus gaan we over op een ander product (uitvoorraad leverbaar bij JAMMER, Helaas).

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door felixbeijer »

op vakantie, ja dat is een goeie. :|
Mijn adviseur was ook op vakantie, doch die zou deze week terug zijn. :?

Nog steeds niets gehoord.
Nog steeds hetzelfde op zijn linked-in account.

"currently holds this position."
"not currently open to receiving Introductions or InMail"

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Nu heb ik me wel eens laten vertellen dat die soms niet helemaal up-to-date zijn.
maar ja, mijn verzekeringsadviseur verkocht ook (woeker)pensioenen. :cry:
(niet aan mij overigens)

oh mijn god..... :shock:

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door jammer »

De mail van mij is nu terecht gekomen bij de juiste afdeling!!!! Eens kijken wat ze er over zeggen.....
Wordt vervolgd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Jammer als je het per de mail doet gebruik dan wel een zogenaamd disclaimer.

daar zijn er god ik weet niet hoeveel van. Onderstaande heb ik ook ooit eens geadviseerd gekregen. Ik zie er de humor niet van in overigens. :cry:
Maar passend is ie wel. :shock: Kijk dan voldoe je aan de zorgplicht om de ontvanger te waarschuwen voor het onnadenkend geven van "domme" verklaringen.

Disclaimer
Dit bericht is bedoeld voor privé gebruik van de geadresseerde(n). Berichten tussen medewerkers zijn niet bedoeld voor klakkeloze verspreiding naar individuen buiten de organisatie en dienen (mogelijk) gecontroleerd te worden voordat overgegaan wordt tot externe verspreiding.


Wat je dan nog kunt toevoegen is hetvolgende.
"Berichten die geen vertrouwelijke informatie bevatten kunnen zonder consequenties (publiekelijk) verspreid worden."

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door jammer »

Het waren alleen maar vragen over het product koersplan.....De antwoorden zullen wel schriftelijk komen........Ik heb het maar via haar gedaan.......Komt ze er miscchien vanzelf achter dat aegon nog steeds niet eerlijk is over later.....Laat staan duidelijker over later.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door jammer »

Maar de mail is ook naar mijn tussenpersoon gegaan......Ja juist! Die tussenpersoon van koersplan bestaat nog. Als het te lang duurt naar mijn mening, ga ik toch even bellen naar mijn tussenpersoon. Die heeft toch die 4% gekregen? Werk aan de winkel. Let op zorgplicht??? Ben benieuwd. Wordt zeker vervolgt.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door jammer »

Dank je wel Tiswè voor je inbreng die E20, vind ik te laag!!! Wat ik vind maakt eigenlijk niet uit. Maar ik heb gewoon een hogere koers nodig, om mijn verlies wat te beperken.......Het probleem zit bij aegon.......Door hun wanbeleid en kosten structuur, heb ik gewoon een hogere koers nodig.........Om in ieder geval niet nog meer te verliezen.....Ik weet zeker als de koers weer naar de E 25,- gaat, koopt 1/2 nederland af.......En waar moeten DAN de miljoenen vandaan komen??????Een zeer interessante vraag!!!!!!

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer

Mbt je idee af te kopen als het weer beter wordt.
Tsja, ik weet niet of je dat moment nog snel gaat meemaken.
Ik zou er de komende 5 jaar niet op rekenen.
Er zijn de nodige "geruchten"dat het in september en oktober nog veel verder gaat dalen. :x

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Gelet de omstandigheid dat het nu zover daalt, is er misschien een betere oplossing.
Kijk 75% van de waarde moet herverzekerd zijn.
Zodoende prijst zich een veel elegantere doch uiterst rigoreuze oplossing aan.

Mijn verzekeringsadviseur gaf het al eerder aan: een beleggingsinstantie.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1290698

Instantie is per defenitie overheidsgerelateerd. Zodoende denk ik dat op enige termijn mijn hypotheek zal worden overgesloten tot een Staatshypotheek.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Vergeet niet mijn eerdere voorspellling: medio december zal Aegon ophouden te bestaan!!

Ik denk dat de overheid het gehad heeft met deze lui en nu overgaat tot ontmanteling. Dat hebben ze al veel eerder publiekelijk bekend gemaakt, reeds in maart. :D
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1301878

Het blijvend uitmelken van de economie, de financiele spietsing die de verzekeraars en banken toepassen wordt beeindigd. :D

De rollen zijn nu omgekeerd: thans zitten deze lui juridisch gespietst. :|
Een zeer wrede maar uitermate doeltreffende wijze het te termineren. :|

Gevolg van het feit van het laten liggen door de branche van herhaalde kansen het op te lossen.
het motto is simpel, doen jullie het niet uit jezelf, dan regelen wij het wel.

celine2906
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2011 14:26

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door celine2906 »

Bedrag van bijna 4500 euro is inmiddels overgemaakt. Ben blij dat ik van die ellende af ben.

@ Felix Beijer: Aegon ophoudt te bestaan, bedoel je dat als in faillessement?
Hoe zit het dan met alle lopende polissen.

Heb nog een aantal kleintjes van slechts een paar honderd euro.... ja ik weet, heel stom maar die zijn ook van een jaar of 10 geleden en in datzelfde jaar nog premievrij gemaakt. Had me toen weer een paar leuke producten aan laten praten. Het gaat dus niet om heel veel geld.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ik bedoel dat de AFM en de DNB het huidige bestuur zullen termineren en de zaak zullen overnemen (een zogenaamde stille curator).
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6#p1301886

Gelet de mijns inziens totaal gecorrumpeerde administratie zal het worden verdeeld op basis van betaald bedrag met een zekere oprente. Ik zie geen andere rekenmethode.

Overigens denk ik dat het niet zo stilletjes zal verlopen........ :x

Stay tuned.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door jammer »

Even een vraag Felix, je gaf aan dat 75% van de waarde herverzekerd moet zijn.
Is dit de waarde zoals hij nu is (aantal eenheden x de waarde van de eenheid), of de totaal ingelegde premie?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Jammer,

75% verzekerd van de actuele belegde waarde lijkt me een beetje vreemd, want dat zou betekenen dat bij waardedaling ook het verzekerd bedrag daalt.

Ik vermoed, maar dat weet ik niet zeker, dat het uiteindelijk zal blijken dat (75% van) de inleg opgerent met 3% moet zijn herverzekerd. Maar of ze dat daadwerkelijk ook gedaan hebben.......

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: AEGON Koersplan.

Ongelezen bericht door jammer »

Hoe zouden we dààr achter kunnen komen?

Gesloten