LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voor maarliefst 680 euro opgelicht door itunes, help

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bzb

Re: voor maarliefst 680 euro opgelicht door itunes, help

Ongelezen bericht door bzb »

nou het is zojuist alsnog afgeschreven, sta vet rood, even 690 euro nogwat eraf. :( :(

nu wordt alles gestorneerd, wat een ellende

mail van apple gekregen met de vraag of ik alle ordernummers wil sturen, uiteraard gedaan.

stephano1990

Ongelezen bericht door stephano1990 »

*****, dat zuigt!
Ik heb wel een vergelijkbare ervaring, kreeg ook ineens twee berichten dat ik producten in de app store gekocht had wat niet het geval was (gelukkig ging het toen maar om 6 dollar).

Maar ik hoop dat ik je kan geruststellen door te zeggen dat het probleem bij mij met twee mailtjes opgelost was en ik het geld terug heb gekregen.

Misschien een tip om in het vervolg alleen nog maar met prepaid tegoed te betalen in de app-store? Doe ik sindsdien namelijk ook!

bzb

nou jantje huilt jantje lacht
krijg net 28 kredit mails, apple heeft c en b gecredit en c en b geeft alles weer terug, weer maar 2 keer gebeld met c en b dat ik het zelf al mijn geld heb laten storneren, de duitser zei ach dan strepen we dat wel tegen elkaar weg waarschijnlijk :roll: dus eind goed al goed en dat in een dag

bank kon de stornering niet terugdraaien helaas dus wel vervelend voor c en b als ze alsnog storten, maar ik zal dan maar weer contact met ze opnemen om het terug te geven

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Even wat zout op een slak leggen, ik kwam in dit topic terecht omdat de titel me wat onwaarschijnlijk voorkwam. Verder in deze thread kwam ik een tip tegen om de juiste bewoordingen te gebruiken. Misschien zou "opgelicht VIA iTunes" de lading beter dekken dan "opgelicht DOOR iTunes".

Groeten, Bram

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wat een gedoe.

Het moet trouwens voor Apple een eitje zijn om te achterhalen WAAR deze game credits naar toe zouden gaan.
Deze persoon is dan kennelijk degene die zich ten onrechte toegang heeft verschaft tot jouw account.

L-Vosje

Ongelezen bericht door L-Vosje »

Bij mij is het helaas nog steeds niet opgelost.

Ik wil even waarschuwen voor het volgende.
Men heeft misgebruik gemaakt van ons account door het wachtwoord te kraken, maar daar blijft het niet bij.
Ik krijg net een waarschuwing van Twitter om onmiddelijk mijn wachtwoord te veranderen omdat men aanwijzingen had dat daar ook mee geknoeid werd.
Ik ben nu bezig om overal mijn wachtwoorden aan te passen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Off topic - maar overweeg wel 'sterke' wachtwoorden te gebruiken.

Je zal versteld staan hoeveel mensen "wachtwoord" of "password" als wachtwoord gebruiken.

Ik adviseer mensen altijd om Hoofdletters en kleine letters te gebruiken, cijfers en speciale tekens.

Als voorbeeld - je kan 'wachtwoord' prima gebruiken, na een paar aanpassingen.
Dan word het 'W@chTW00rD' bijvoorbeeld.

Verzin wel je eigen combi ;)

bzb

vandaag ben ik vrij, ik ben uitgeschreven bij clickandbuy, na 4 dagen ellende, ongeveer 10 euro belkosten en meer diverse emails (emailen is zinloos trouwens met c en b) het geregeld.

ik kreeg vandaag 3 emails dat de bedragen (bij elkaar 690 euro) elke zijn gewijgerd door mijn bank (duh) en 3 keer 15 euro kosten nog moet betalen, dus ik weer bellen want het zou me niks kosten, een aardige dame (zijn wel allemaal aardig bij click and buy) zei "a ik zie het al niks aan de binnen tien minuten nog maar eens inloggen dan is alles weg en je account dicht", kon der wel zoenen :D

CSM

Ongelezen bericht door CSM »

Guardian72 schreef:Off topic - maar overweeg wel 'sterke' wachtwoorden te gebruiken.

Je zal versteld staan hoeveel mensen "wachtwoord" of "password" als wachtwoord gebruiken.

Ik adviseer mensen altijd om Hoofdletters en kleine letters te gebruiken, cijfers en speciale tekens.

Ik heb ook een tip. Maak een wachtwoord door twee korte woorden samen te voegen.
Bijvoorbeeld "fruit" en "olifant"
Je krijgt dan dus "fruitolifant" als wachtwoord.

Enerzijds is dat makkelijk om te onthouden.
Anderzijds, omdat het eindresultaat een onzinwoord is, wordt het voor iemand anders extra moeilijk om het te raden.

Zorg wel dat het minimaal 8 en maximaal 16 letters is, want dat eisen de meeste websites.

En zoals Guaridian als zei, voor extra veiligheid kun je hoofdletters en cijfers toevoegen.
Dan wordt het bijvoorbeeld "Fru1tOl1fant"

Dan nog een laatste tip. Als je een wachtwoord moet aanmaken voor een kleine, niet zo bekende website, bijvoorbeeld voor een discussieforum, gebruik dan een ander wachtwoord dan voor de belangrijke website (e-mail, Amazon.com, Binck.nl, etc.). Je wilt namelijk niet dat degene die het discussieforum beheert, je wachtwoord voor die belangrijke websites te weten komt.

Vooral de wachtwoorden die je gebruikt om je geld te beschermen (eBay, iTunes, Amazon) moet je uniek houden. Schrijf ze desnoods op in een schriftje, dat is minder erg dan voor elke website uit gemakzucht hetzelfde wachtwoord gebruiken.

L-Vosje

Ongelezen bericht door L-Vosje »

CSM schreef:
Guardian72 schreef:Off topic - maar overweeg wel 'sterke' wachtwoorden te gebruiken.

Ik heb ook een tip. Maak een wachtwoord door twee korte woorden samen te voegen.
Bijvoorbeeld "fruit" en "olifant"
Je krijgt dan dus "fruitolifant" als wachtwoord.

Enerzijds is dat makkelijk om te onthouden.
Anderzijds, omdat het eindresultaat een onzinwoord is, wordt het voor iemand anders extra moeilijk om het te raden.

Zorg wel dat het minimaal 8 en maximaal 16 letters is, want dat eisen de meeste websites.

En zoals Guaridian als zei, voor extra veiligheid kun je hoofdletters en cijfers toevoegen.
Dan wordt het bijvoorbeeld "Fru1tOl1fant"

Dan nog een laatste tip. Als je een wachtwoord moet aanmaken voor een kleine, niet zo bekende website, bijvoorbeeld voor een discussieforum, gebruik dan een ander wachtwoord dan voor de belangrijke website (e-mail, Amazon.com, Binck.nl, etc.). Je wilt namelijk niet dat degene die het discussieforum beheert, je wachtwoord voor die belangrijke websites te weten komt.

Vooral de wachtwoorden die je gebruikt om je geld te beschermen (eBay, iTunes, Amazon) moet je uniek houden. Schrijf ze desnoods op in een schriftje, dat is minder erg dan voor elke website uit gemakzucht hetzelfde wachtwoord gebruiken.
Stuk voor stuk gouden tips.

Zelf werk ik nu met een passwordmanager en dat blijkt erg gemakkelijk te werken.
Bijkomend voordeel van werken met een passwordmanager is dat je nooit een wachtwoord hoeft in te typen waardoor een eventuele keylogger het nakijken heeft.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Of gebruik voor het intoetsen van je wachtwoord het schermtoetsenbord, dan heeft een keylogger ook het nakijken. Dit toetsenbord kun je vinden in de map "Windows" --> "System32". Zoek het bestand osk.exe. Maak er eventueel een snelkoppeling van of maak hem vast aan de taakbalk (Windows 7).

Zie onderstaande link voor meer info.

http://computertotaal.nl/software/7376- ... nbord.html

http://www.computerenzonderdrempels.nl/ ... enbord.pdf

Of Googlen op "Schermtoetsenbord" geeft ook een heleboel informatie.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

bzb schreef:om het nog mooier te maken heb ik van apple een bericht gehad voor de hele credits download, dat er een spel is gedownload op een apparaat die ik niet eerder heb gebruikt, als dat niet klopte moet ik mijn wachtwoord veranderen, even later dus 28 keer iets gekocht op mijn acount.
Klinkt als phishing...

Gesloten