nu wordt alles gestorneerd, wat een ellende
mail van apple gekregen met de vraag of ik alle ordernummers wil sturen, uiteraard gedaan.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Guardian72 schreef:Off topic - maar overweeg wel 'sterke' wachtwoorden te gebruiken.
Je zal versteld staan hoeveel mensen "wachtwoord" of "password" als wachtwoord gebruiken.
Ik adviseer mensen altijd om Hoofdletters en kleine letters te gebruiken, cijfers en speciale tekens.
Als voorbeeld - je kan 'wachtwoord' prima gebruiken, na een paar aanpassingen.
Dan word het 'W@chTW00rD' bijvoorbeeld.
Verzin wel je eigen combi
Stuk voor stuk gouden tips.CSM schreef:Guardian72 schreef:Off topic - maar overweeg wel 'sterke' wachtwoorden te gebruiken.
Je zal versteld staan hoeveel mensen "wachtwoord" of "password" als wachtwoord gebruiken.
Ik adviseer mensen altijd om Hoofdletters en kleine letters te gebruiken, cijfers en speciale tekens.
Als voorbeeld - je kan 'wachtwoord' prima gebruiken, na een paar aanpassingen.
Dan word het 'W@chTW00rD' bijvoorbeeld.
Verzin wel je eigen combi
Ik heb ook een tip. Maak een wachtwoord door twee korte woorden samen te voegen.
Bijvoorbeeld "fruit" en "olifant"
Je krijgt dan dus "fruitolifant" als wachtwoord.
Enerzijds is dat makkelijk om te onthouden.
Anderzijds, omdat het eindresultaat een onzinwoord is, wordt het voor iemand anders extra moeilijk om het te raden.
Zorg wel dat het minimaal 8 en maximaal 16 letters is, want dat eisen de meeste websites.
En zoals Guaridian als zei, voor extra veiligheid kun je hoofdletters en cijfers toevoegen.
Dan wordt het bijvoorbeeld "Fru1tOl1fant"
Dan nog een laatste tip. Als je een wachtwoord moet aanmaken voor een kleine, niet zo bekende website, bijvoorbeeld voor een discussieforum, gebruik dan een ander wachtwoord dan voor de belangrijke website (e-mail, Amazon.com, Binck.nl, etc.). Je wilt namelijk niet dat degene die het discussieforum beheert, je wachtwoord voor die belangrijke websites te weten komt.
Vooral de wachtwoorden die je gebruikt om je geld te beschermen (eBay, iTunes, Amazon) moet je uniek houden. Schrijf ze desnoods op in een schriftje, dat is minder erg dan voor elke website uit gemakzucht hetzelfde wachtwoord gebruiken.
Klinkt als phishing...bzb schreef:om het nog mooier te maken heb ik van apple een bericht gehad voor de hele credits download, dat er een spel is gedownload op een apparaat die ik niet eerder heb gebruikt, als dat niet klopte moet ik mijn wachtwoord veranderen, even later dus 28 keer iets gekocht op mijn acount.