LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
michiel5
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 okt 2004 22:42

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door michiel5 »

Ik sta op het punt een bank bij VilaSofa te kopen, dit is het enige topic met negatieve reacties dat ik via Google kan vinden, het verhaal van Brugman geloof ik niet helemaal, daar ging vanaf zijn eerste post al zoveel negativisme vanuit dat ik vermoedt dat hij gewoon een appeltje te schillen heeft met het bedrijf ofzo.

Iemand serieuze ervaringen?

R.Bruggeman
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2009 11:20

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door R.Bruggeman »

Nee hoor Michiel, was voor ons ook de 1e keer dat we iets kochten bij dit bedrijf.
Het klopt daar gewoon niet, service is bar en bar slecht.
Nadat je je (aan)betaling hebt gedaan ben je aan de goden overgeleverd.
Maar, be my guest. Probeer het, wellicht tot ziens op het forum.

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door 16again »

ben je aan de goden overgeleverd
Dit bedrijf is aangesloten bij CBW.
Wellicht kun je de goden gunstiger stemmen door aan te geven naar de geschillencommissie te stappen.....

Johan van Dam
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2009 12:48

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door Johan van Dam »

Je hoort wel vaker slechte berichten over Vila Sofa. Mijn zus heeft ook maanden op een bankstel moeten wachten. Na veel bellen en schrijven kwam hij dan eindelijk na 5 maanden binnen om een jaar later op 2 naden door te gaan scheuren. Service een drama klacht werd gewoon afgewezen. Dom vind ik van Vila Sofa, onze hele familie en kenissen kring koop daar nooit meer wat. Villa Sofa in Spijkenisse voor ons nooit meer !

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door crazyme »

Johan van Dam schreef:Je hoort wel vaker slechte berichten over Vila Sofa. Mijn zus heeft ook maanden op een bankstel moeten wachten. Na veel bellen en schrijven kwam hij dan eindelijk na 5 maanden binnen om een jaar later op 2 naden door te gaan scheuren. Service een drama klacht werd gewoon afgewezen. Dom vind ik van Vila Sofa, onze hele familie en kenissen kring koop daar nooit meer wat. Villa Sofa in Spijkenisse voor ons nooit meer !
Waarom dan niet de klacht voorgelegd aan de geschillencommissie ?

Johan van Dam
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2009 12:48

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door Johan van Dam »

Dat heeft ze geloof ik gedaan alleen kon ze nog maar 1/3 van het aankoop bedrag terug krijgen. Ze was er zo ziek van dat ze inmiddels elders een bankstel gekocht heeft en die van vila sofa staat nu op de camping.

R.Bruggeman
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2009 11:20

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door R.Bruggeman »

Nog even over geschillencommissies.
Geschillencommissies van de desbetreffende branche worden gefinancierd door dezelfde branche, onafhankelijk nee dus.
De commissieleden worden aangewezen door dezelfde branche welke zeggen dat deze personen welke zitting nemen in deze commissie onpartijdig zijn.......NIET dus.
Een geschillencommissie is er om de consument monddood te maken omdat je akkoord moet gaan met de uitspraak van een geschillencommissie.
Ons-kent-ons-commissies zijn het.
Dus daarom geen geschillencommissie voor ons!

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door 16again »

De geschillencommissie kan niet zomaar een zeer partijdige uitspraak doen, die staat dan dezelfde dag nog op internetfora zoals deze.
Het feit dat er weinig klachten over die commissie hier staan zegt m.i genoeg.
De commissieleden worden aangewezen door dezelfde branche
Bij mijn weten zit er ook iemand van consumentenbond bij.

Het staat je uiteraard vrij om naar de rechter ipv geschillencommissie te stappen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door crazyme »

R.Bruggeman schreef:Nog even over geschillencommissies.
Geschillencommissies van de desbetreffende branche worden gefinancierd door dezelfde branche, onafhankelijk nee dus.
De commissieleden worden aangewezen door dezelfde branche welke zeggen dat deze personen welke zitting nemen in deze commissie onpartijdig zijn.......NIET dus.
Een geschillencommissie is er om de consument monddood te maken omdat je akkoord moet gaan met de uitspraak van een geschillencommissie.
Ons-kent-ons-commissies zijn het.
Dus daarom geen geschillencommissie voor ons!
Ik denk dat je niet goed bent geinformeerd.

De leden zijn wel onpartijdig. Het zal ze een biet zijn wie de zaak wint of verliest. Ze eten er geen boterham minder om.

Maar je klinkt zo ongelofelijk wantrouwend dat je waarschijnlijk niet openstaat voor deze feiten.

R.Bruggeman
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2009 11:20

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door R.Bruggeman »

Nee hoor, dat heeft niets met wantrouwend te maken maar meer met ervaring.
Veel mensen geloven nog in sprookjes en vertrouwen op overheden, daar heb ik iets teveel voor meegemaakt en weet wel beter.
Maar ieder zijn ding, ik vertrouw er dus niet op.
Voor mij heeft deze zaak afgedaan en probeer een ander slechts te behoeden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door crazyme »

R.Bruggeman schreef:Nee hoor, dat heeft niets met wantrouwend te maken maar meer met ervaring.
Mijn ervaring zegt dat die jongens prima werk leveren. Ze behandelen elk geschil vakkundig en serieus. Maar bij elk geschil zal er iemand zijn die het niet helemaal eens is met de uitkomst en dat wijt aan de commissie.

Maar nu weer on-topic ?

R.Bruggeman
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jun 2009 11:20

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door R.Bruggeman »

@ Crazyme,

Werkt u toevallig in dezelfde branche?

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door alfatrion »

crazyme schreef:
R.Bruggeman schreef:Nog even over geschillencommissies.
Geschillencommissies van de desbetreffende branche worden gefinancierd door dezelfde branche, onafhankelijk nee dus.
Ik denk dat je niet goed bent geinformeerd.

De leden zijn wel onpartijdig. Het zal ze een biet zijn wie de zaak wint of verliest. Ze eten er geen boterham minder om.
De Geschillencommissies hebben een groot voordeel: een lage drempel. Maar als het aankomt op een deskundig oordeel, dan heb ik mijn twijfels. Je kunt daarvoor beter naar de rechter toe, dat is nog bij jou in de buurt ook.

http://blog.iusmentis.com/2008/09/05/de ... -gastpost/

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:[e Geschillencommissies hebben een groot voordeel: een lage drempel. Maar als het aankomt op een deskundig oordeel, dan heb ik mijn twijfels. Je kunt daarvoor beter naar de rechter toe, dat is nog bij jou in de buurt ook.
Een rechter schakelt ook een deskundige in voor een vakkundig oordeel. Dat maakt dus niets uit.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door crazyme »

R.Bruggeman schreef:@ Crazyme,

Werkt u toevallig in dezelfde branche?
Ja.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door alfatrion »

crazyme schreef:Een rechter schakelt ook een deskundige in voor een vakkundig oordeel. Dat maakt dus niets uit.
Nee, dat moeten de partijen doen. De consument kan dus zelf een deskundige uitkiezen. De rechter is zelf een deskundige op het gebied van recht. Ik ben niet tegen geschillencommissies an sich, maar er is wel aanleiding om je huiswerk te doen voor je er naar toe gaat. Soms zijn de kansen bij is een geschillencommissies groter. Sommige geschillencommissies hebben echt een meerwaarde en anderen kun je beter meiden. Maar als je verliest omdat ze regels niet goed hebben toepast wordt het lastig om de uitspraak te ontbinden. Het kan wel, maar het is lastig.

Kleinere voordelen van naar de rechter gaan is dat dit bij jou in de beurt gebeurt en dat je bepaalde kosten kunt declareren.

pinda1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2011 13:55

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door pinda1982 »

Ook wij hebben problemen met Vila Sofa (Barendrecht).
Allereerst met een bank die bij mijn vader zou worden bezorgd; hij zou tegen het einde van de week zijn bank krijgen, maar toen we een week later nog geen bank hadden gezien zijn we langs gegaan. De verkoopster zei dat ze waarschijnlijk op een verkeerd knopje had gedrukt waardoor de bank niet meer geregistreerd stond als "bezorgen". Dit zou in orde gemaakt worden, echter een week later gebeurde hetzelfde. Uiteindelijk heeft mijn vader zijn bank wel gekregen, maar je moet er wel moeite voor doen.

Dan hebben we zelf ook een bank en een fauteuil gekocht, afhalen op afroep, en bij de bestelling werd ons beloofd dat we het busje van Vila Sofa konden lenen.
Toen we belden dat we de meubelen wilden komen halen, bleek ineens dat het busje vanaf de zaterdag dat we het wilden gaan halen niet meer beschikbaar is. Toen hebben we later die dag teruggebeld en gezegd dat we dan zelf wel een boedelbak regelen. Waarop ons werd verteld dat de meubelen in het centraal magazijn stonden en alleen van ma-vrij tot 16.00 konden worden opgehaald.
Bezorgen zou wel kunnen maar dat was €100,-. Heel vreemd, de week ervoor was het €50,-. Dus hebben we gebeld dat we hier niet mee akkoord gaan.
Toen konden we het busje toch lenen en op een zaterdag ophalen - 2 dingen die eerst niet zouden kunnen - alleen lenen werd dan wel huren, €25,- per uur.

Ze zijn dus absoluut niet van plan hun afspraken na te komen, ze willen alleen maar extra geld zien.
Het is me duidelijk dat ze na de verkoop op allerlei manieren proberen geld uit je zak te kloppen; mondeling gemaakte afspraken niet nakomen, liegen, prijzen ineens eenzijdig wijzigen...voor degene bij deze oplichters iets willen kopen heb ik 1 advies: Doe het niet!

snowflake
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2010 21:16

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door snowflake »

^ het klopt wel dat je voor elke manier van bezorgen moest betalen.
wij konden toen ook kiezen tussen thuis laten bezorgen voor 150,- ofzo en anders een busje lenen van hun voor 50,- of 100,- .. weet de bedragen niet meer precies...
de bedragen waren iig zo belachelijk hoog dat wij ervoor kozen om zelf een aanhanger achter de bus te gooien voor onze bank!
vilasofa is btw onderdeel van roobol want wij moesten ons bij het afhalen melden in het kantoor van roobol (niemand die dat even vertelde bij afspreken, wij maar zoeken naar een kantoor van vilasofa!)
die loods ziet er ook niet uit, alles in verrotte dozen op heftrucks a la gooi en smijtwerk, je schrikt je kapot als je dat ziet zeg...


ennnnnn ik zag een week of 2 geleden grote papieren op de ramen hangen in barendrecht, iets in de zin van opheffingsuitverkoop?
ik hoop dat ik het goed zag, en dat ze opzouten :mrgreen:

snowflake
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2010 21:16

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door snowflake »

vandaag nog even met de stofzuiger onder de kussens door geweest...
moest meteen weer aan dit topic denken, onder het zitvlak is namelijk de originele kleur nog te zien.. om te janken!

we hebben de bank nu ongeveer 2.5 jaar maar na 6 maanden zag hij er al zo uit..
alleen nu komt het gele steeds meer tevoorschijn, onder het doorgezakte gedeelte hebben we inmiddels een balk gemaakt dan zit het nog enigzins.


zitvlak bovenop, achteraan bij de originele kleur zit normaal een rugkussen op daarin is daar de kleur niet aangetast.
Afbeelding

verkleurde gedeelte
Afbeelding


originele kleur
Afbeelding


alle foto's zijn vandaag gemaakt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: VilaSofa leveren binnen 48 uur.....ECHT NIET!

Ongelezen bericht door crazyme »

Op de foto's beoordeeld is dat een flink kleurverschil.

Weet u toevallig de naam van de stof en de stofsamenstelling ?

Gesloten