LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door adSolvendum »

U riskeert allen de vreselijke toorn van BBCS.
GJvdZ schreef:Gezien de hoeveelheid problemen die mensen hebben met het begrijpen van de werking van dit soort apparaten is het misschien een gat in de markt om leuke cursussen te gaan aanbieden
Ik geloof dat bij InHolland nog wel een gaatje te vinden is voor een dergelijke cursus...

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door Hatertje »

Ik heb zelf ook een iPhone en ik kan wel degelijk het internet uitzetten.

Heb je er misschien ook aan gedacht dat de jeugd van tegenwoordig slim genoeg is om het weer aan te zetten om zo wel te kunnen internetten?

Verder sluit ik me wel aan bij BBCS dat het niet slim is om een smartphone te gebruiken zonder een internetabonnement. Dat je toestel wel of niet vraagt of je wilt internetten is hier niet relevant.

De iPhone komt niet van Ben vandaan en zodoende is ben niet verantwoordelijk voor het gedrag wat de iPhone vertoond. (In dit geval internet).

Ik zeg ook: eigen schuld dikke bult.

Ps:Als je onder Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Mobiel datanetwerk alle instellingen weghaalt kan je gegarandeerd niet meer op internet. Je dochter kan deze instellingen echter met een simpele sms naar de provider weer herstellen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door BBCS »

Hatertje schreef:Verder sluit ik me wel aan bij BBCS dat het niet slim is om een smartphone te gebruiken zonder een internetabonnement. Dat je toestel wel of niet vraagt of je wilt internetten is hier niet relevant.
Dat is dus ook de gehele discussie.

Een smartphone is een multimedia computer die een internet verbinding vereist, doordat de werking van het toestel ook op internet gebaseerd is.
Ik bedoel daarmee dat veel applicaties een verbinding met internet nodig hebben om goed te kunnen functioneren.

Daar is dat ding ook voor bedoeld.

Ik hoor bijna nooit klachten van mensen die gewoon een internet abo hebben, maar bijna altijd van mensen die geen internet abo hebben.

De diverse providers kennen ook dat probleem en bij de diverse smartphones is alleen een telefoon abo te nemen inclusief een internet abo.
En dat is maar goed ook (al zijn er mensen hier absoluut niet mee eens.)

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door Hatertje »

Zonder internet is een iPhone waardeloos.

Een iPhone zonder internet is geen iPhone

schele willem
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mei 2011 18:15

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door schele willem »

Dus een normale telefoon 8)

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door Hatertje »

Ja,

En geef je een kind een telefoon waar je heel veel me kan (waarvoor internet nodig is), en zeg je vervolgens dat het niet mag en dat er alleen gebeld en gesmst mag worden?

Die zie je toch wel aankomen...

schele willem
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mei 2011 18:15

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door schele willem »

Ik wel maar zo'n kind niet :D

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Willem, psst, pas op voor BBCS, heer van de oevers van de Acheron, daar valt niet mee te spotten...

Stelling:
Een telefoon die niet enkel en alleen als telefoon te gebruiken valt, een telefoon waar het telefoneren als men enkele forum-leden moet geloven slechts bijzaak is, ondergeschikt aan de vele andere functionaliteiten, is de naam telefoon niet waardig.

Aanvullende stelling:
Een koper van een telefoon mag helemaal zelf bepalen hoe hij / zij deze telefoon zal gaan gebruiken, en hoeft zich daarbij niets aan te trekken van de mening van enkele forum-leden.

Wellicht is de naam smart-elektronisch-dingetje-met-de-mogelijkheid-tot-bellen iets?

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door Hatertje »

Achja, het kind is niet de contractant. lol.

Trololololol.

-Edit-: Als reactie op de bovenstaande post.

Ik snap je punt. Maar als je een kind een mooie (smart) phone geeft, dan kan je er toch bijna wel van uit gaan dat ze er ook optimaal gebruik van gaan maken. In de zin van whatsappen, pingen e.d. (Want dat is "cool").

Een kind beseft zich niet wat voor een kosten dit met zich meebrengt. Maar voor de provider maakt dat niets uit, de contractant is verantwoordelijk.

Voor een paar euros extra per maand kan het kind lekker met de iPhone spelen en hoef je je om dit soort situaties helemaal niet druk te maken.
Laatst gewijzigd door Hatertje op 19 sep 2011 02:00, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door BBCS »

adSolvendum schreef:Willem, psst, pas op voor BBCS, heer van de oevers van de Acheron, daar valt niet mee te spotten...

Stelling:
Een telefoon die niet enkel en alleen als telefoon te gebruiken valt, een telefoon waar het telefoneren als men enkele forum-leden moet geloven slechts bijzaak is, ondergeschikt aan de vele andere functionaliteiten, is de naam telefoon niet waardig.

Aanvullende stelling:
Een koper van een telefoon mag helemaal zelf bepalen hoe hij / zij deze telefoon zal gaan gebruiken, en hoeft zich daarbij niets aan te trekken van de mening van enkele forum-leden.

Wellicht is de naam smart-elektronisch-dingetje-met-de-mogelijkheid-tot-bellen iets?
De smartphone heeft de PDA verdrongen.

De vraag is of de iPad wel stand blijft houden.

Een smartphone valt niet onder de categorie telefoons, maar onder de categorie multimedia computers.
Dus de kleine broertje van de laptop/notebook.

Met iedere computer die een internet verbinding heeft kan mee gebeld worden.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door adSolvendum »

BBCS schreef:Een smartphone valt niet onder de categorie telefoons, maar onder de categorie multimedia computers.
Waarom heet het dan telefoon?
BBCS schreef:Met iedere computer die een internet verbinding heeft kan mee gebeld worden.
Middels voip, ja. Dit maakt bv. een laptop nog niet tot telefoon.
De vraag is wat nu eigenlijk het primaire doel van een smart-phone is. De naam doet vermoeden bellen. Het kan de consument, als onwetend schaap zijnde, toch niet kwalijk genomen worden dat deze enkel wil kunnen bellen met zo'n ding zonder vervolgens opgezadeld te worden met astronomisch hoge rekeningen voor data verbruik.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door BBCS »

adSolvendum schreef:
BBCS schreef:Een smartphone valt niet onder de categorie telefoons, maar onder de categorie multimedia computers.
Waarom heet het dan telefoon?
adSolvendum schreef:
BBCS schreef:Met iedere computer die een internet verbinding heeft kan mee gebeld worden.
Middels voip, ja. Dit maakt bv. een laptop nog niet tot telefoon.
De vraag is wat nu eigenlijk het primaire doel van een smart-phone is. De naam doet vermoeden bellen. Het kan de consument, als onwetend schaap zijnde, toch niet kwalijk genomen worden dat deze enkel wil kunnen bellen met zo'n ding zonder vervolgens opgezadeld te worden met astronomisch hoge rekeningen voor data verbruik.
Als de consument niet eigenwijs is en naar de informatie luistert, weet men wat men van die smartphone kan verwachten.

De primaire doel van een smartphone is naast bellen, diverse andere zaken.

De fout die diverse mensen maken is de smartphone alleen gebruiken voor bellen en klagen dat die smartphone verbinding maakt met internet, omdat men geen internet abo heeft afgesloten.

Als je een telefoon abo afsluit met een smartphone, kun je echt geen abo alleen afsluiten met een smartphone zonder internet abo.

Ik wil alleen steeds duidelijk maken dat een smartphone ook zonder toestemming van de gebruiker, verbinding maakt met internet.
Dit omdat een smartphone een internet verbinding nodig heeft.
Inderdaad. Als de iPhone alleen kan werken met een internetverbinding dan zou dat beteken dat het ding onbruikbaar is als je even geen dekking hebt.
Onzin.

Een koper van een telefoon mag helemaal zelf bepalen hoe hij / zij deze telefoon zal gaan gebruiken, en hoeft zich daarbij niets aan te trekken van de mening van enkele forum-leden.
Praat toch geen onzin!

En aangezien diverse mensen toch zeer eigenwijs zijn en een smartphone kopen of gebruiken zonder een internet abo, zitten dus in de problemen, dit omdat zij het toestel anders willen gebruiken dan waarvoor die bedoeld is.

En de meeste mensen die een smartphone hebben zonder internet abo komen vaak ook in zeer grote problemen.
Mensen die een smartphone hebben met een internet abo, hebben in het algemeen geen problemen.

Een smartphone is niet bedoelt om zonder een internet abo te gebruiken.

En heb je geen internet abo, dan maakt die smartphone wel verbinding met internet tegen het hoge tarief.

De diverse applicaties op een smartphone maken zelfstandig verbinding met internet zonder toestemming van de gebruiker.

Van de iPhone is het bekend dat die zonder toestemming verbinding maakt met internet om onder andere te controleren of er updates zijn.

Een smartphone is een mobiele telefoon en een multimedia computer samengevoegd in één apparaat.
Dus een mobiele telefoon en een laptop in één!

Mijn smartphone bezit naast een bel functie ook een zeer goede camera waarmee ik foto's van zeer hoge kwaliteit kan maken, kan filmen in HD formaat, internetten, e-mailen, agenda functie, navigatie, het apparaat via een HDMI kabel met een scherm verbinden en hoogwaardige films met 5.1 kanaals geluid af kan spelen, muziek en video kan bekijken, tv kan kijken (echt waar!), documenten kan maken en bekijken, games spelen, navigatie voor auto of wandelen, foto's en film bewerken, enz.
Er zit ook een USB aansluiting op, waarop ik niet alleen een USB geheugen aan kan sluiten, maar ook een USB muis en toetsenbord kan aansluiten.

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door mzuri »

Rob Moonen schreef:Ik heb voor mijn dochter een Ben sim only abonnement afgesloten van €19,99 zonder internet bundel.
Ze heeft mijn oude iphone 1G die toendertijd al te brak was om internet te ontvangen.
Maar Ben krijgt het toch voor elkaar?

angel1978
Berichten: 11076
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door angel1978 »

wat een onzin verkondig je toch weer BBCS.
Van de iPhone is het bekend dat die zonder toestemming verbinding maakt met internet om onder andere te controleren of er updates zijn.
Volslagen onzin. Een iPhone maakt alleen ongevraagd toestemming als je dat zelf ingesteld hebt. Je kunt dit ook handmatig laten doen ( dus alleen als je thuis bent op de Wifi.
Een smartphone is niet bedoelt om zonder een internet abo te gebruiken.
Volslagen onzin. Een smartphone is een telefoon met extra functies die je ook mobiel in staat stellen gebruik te maken van internet.. Wil je dat niet, dan gebruik je 'm puur om te bellen en maak je alleen thuis gebruik van internet mbv je wifi-verbinding.

De internetverbinding is ook prima uit te zetten ( hatertje heeft al uitgelegd hoe ). Niet alle providers bieden trouwens aan dat je met een smsje de instellingen weer kan herstellen.. Bij de Iphone is dat niet zo makkelijk als bij andere toestellen.. KPN bijvoorbeeld biedt het dus ook niet aan ( je krijgt alleen een handleiding hoe dit te doen ).

Bij instellingen zie je het ook staan ( dit is een Iphone 3GS):

Afbeelding

Mobiele data staat aan ( zet deze uit en het probleem is sowieso opgelost .. maar ook zo weer aangezet ).

kijk je naar de instellingen van het mobiele datanetwerk:

Afbeelding

Dan is verwijderen van deze instellingen genoeg om te zorgen dat de iphone ( behalve via wifi ) nooit meer op internet kan komen.. Wel is het natuurlijk mogelijk om deze instellingen terug te zetten ( met de hand )... Wil je dat ook niet, dan zul je de iphone zo moeten instellen dat wijzigingen op de iphone alleen toegestaan worden als je een wachtwoord invoert ( en dan natuurlijk dat ww niet aan je kind geven ;) ).

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door WillemV »

BBCS schreef:Als je een telefoon abo afsluit met een smartphone, kun je echt geen abo alleen afsluiten met een smartphone zonder internet abo.
En de volgende onzin. Natuurlijk kun je wel een abonnement met een smartphone maar zonder internetbundel afsluiten. Zoals bij de provider waar TS het over heeft:
http://www.ben.nl/telefoons/htc-wildfire-s

BBCS, hou toch eens op met het op het verkeerde been zetten van de consument hier op Trosradar. Eerst beweer je dat je een smartphone helemaal niet kunt gebruiken zonder internet. En nu dit weer. :roll:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door BBCS »

WillemV schreef:
BBCS schreef:Als je een telefoon abo afsluit met een smartphone, kun je echt geen abo alleen afsluiten met een smartphone zonder internet abo.
En de volgende onzin. Natuurlijk kun je wel een abonnement met een smartphone maar zonder internetbundel afsluiten. Zoals bij de provider waar TS het over heeft:
http://www.ben.nl/telefoons/htc-wildfire-s

BBCS, hou toch eens op met het op het verkeerde been zetten van de consument hier op Trosradar. Eerst beweer je dat je een smartphone helemaal niet kunt gebruiken zonder internet. En nu dit weer. :roll:
Wees maar lekker eigenwijs.

Maar kom aub niet zaniken dat die smartphone toch verbinding met internet heeft gemaakt en kom al helemaal niet zaniken dat je wordt geconfronteerd met hoge kosten.

Punt.

angel1978
Berichten: 11076
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door angel1978 »

BBCS schreef:
WillemV schreef:
BBCS schreef:Als je een telefoon abo afsluit met een smartphone, kun je echt geen abo alleen afsluiten met een smartphone zonder internet abo.
En de volgende onzin. Natuurlijk kun je wel een abonnement met een smartphone maar zonder internetbundel afsluiten. Zoals bij de provider waar TS het over heeft:
http://www.ben.nl/telefoons/htc-wildfire-s

BBCS, hou toch eens op met het op het verkeerde been zetten van de consument hier op Trosradar. Eerst beweer je dat je een smartphone helemaal niet kunt gebruiken zonder internet. En nu dit weer. :roll:
Wees maar lekker eigenwijs.

Maar kom aub niet zaniken dat die smartphone toch verbinding met internet heeft gemaakt en kom al helemaal niet zaniken dat je wordt geconfronteerd met hoge kosten.

Punt.
stop toch eens met mensen verkeerde informatie voorhouden...
Je zit er aantoonbaar elke keer weer opnieuw naast.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door WillemV »

BBCS schreef:
Wees maar lekker eigenwijs.
Huh? Dus jij blijft bij je standpunt dat het niet mogelijk is een abonnement af te sluiten met een smartphone maar zonder internetbundel? :roll:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door BBCS »

WillemV schreef:
BBCS schreef:
Wees maar lekker eigenwijs.
Huh? Dus jij blijft bij je standpunt dat het niet mogelijk is een abonnement af te sluiten met een smartphone maar zonder internetbundel? :roll:
Moet ik hier serieus op ingaan? :shock:

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Ben op iphone, internet staat permanent aan !

Ongelezen bericht door WillemV »

BBCS schreef: Moet ik hier serieus op ingaan? :shock:
Nee hoor. Gezien deze en andere reacties van jou, ben je sowieso niet serieus te nemen.

Gesloten