Ook in de thuiszorg werken heel wat cowboys als werkgever. Ik zou als TS dit liever even navragen bij een juridisch loket dan zomaar aannemen dat het zo is. Ook een werkgever kan zich vergissen en het zal niet de eerste keer zijn dat een werkgever in het ongelijk wordt gesteld.Chocomelk schreef:Ook dat klopt maar die werkgever zal echt wel geweten hebben waar hij/zij
mee bezig is en TS schijnbaar niet omdat hij nu al verschillende reden aangeeft voor het ontslag.
Wat wel nog even van belang is om te weten en eigenlijk kan TS deze als enige beantwoorden. De vriendin heeft dus vlak voor het ontslag alsnog de schriftelijke arbeidsovereenkomst ontvangen. Nu is van belang of zij deze nog getekend heeft ?
Ik kan me goed voorstellen dat dit nog wel het geval is geweest. Velen denken dan, dan kan ik ten minste bewijzen dat ik er gewerkt heb en recht heb op die weken loon. Echter dit kan een eventuele zaak wel behoorlijk dwarsbomen omdat er dan ineens wel een proeftijd schriftelijk is overeengekomen.