LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Chris23
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 sep 2011 14:33

Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Chris23 »

Beste Mensen,

mijn situatie:

Vriendin = Werkloos
Heeft na haar WW-uitkering weer gewerkt, in proefperiode is zij
ontslagen vanwegen zwangerschap.
Ik = werk
Koophuis

Nu heeft zij een Wij-Uitkering aangevraagd, echter krijgt zij deze niet omdat ik
Te veel zou verdienen. Want wettelijk mag je maar 1.253,86 euro per maand verdienen netto, ik verdien 1285,42. Voor de rekenaars onder ons is dat 31,69 euro te veel.

Wat dus betekend dat zij geen recht heeft op een Wij-Uitkering.

Wat kan ik hieraan doen?

Ik kan toch niet van mijn loontje, een kind, vrouw, koophuis, voeding ect. betalen.
Daarbij komen wij zo diep in de schulden.

Ik hoop dat jullie de oplossing hebben, anders zie ik de afgrond tegenmoet komen.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Kan je partner niet terug vallen op de ww uitkering ?

Chris23
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 sep 2011 14:33

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Chris23 »

Nee, ze heeft het totaal aan WW gekregen.
Toen kreeg ze weer werk, proef periode was het gedaan.

Zijn er helemaal geen andere instanties die helpen?
Anders wordt het op hete kolen zitten.

Gezamelijk inkomen: dus ze weten wat ik moet betalen, dacht het niet daarom. De mensen die het hard nodig hebben en altijd hebben gewerkt, krijgen het altijd moeilijk.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door bprosman »

een kind, vrouw, koophuis, voeding ect. betalen.
Waarschijnlijk ben ik wel weer de botte hond maar waarom presteren mensen die toch al maar NET rond kunnen komen het ook nog altijd om zwanger te worden en een "extra mondje" (lees onkostenpost) op de wereld te zetten. Was dat niet beter te plannen tot je wat ruimer in je (financiele) vel zit ? :?

Mogelijke oplossing zou zijn , kind bij de (schoonouders) overdag en zo snel mogelijk gaan werken of kinderopvang als dat haalbaar is.
Of... vraag salarisverlaging, 50 Euro minder brengt je een hoop op.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dan zal ze inderdaad nergens geen aanspraak op hebben en zal ze
toch zo spoedig als mogelijk weer aan de slag moeten.
(al zal dat niet meevallen een baan te vinden nu ze zwanger is)

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Chris23
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 sep 2011 14:33

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Chris23 »

Ja, makkelijk praten. Ik kan toch niet plannen wanneer ik een kind krijg.

Daarbij blijf ik bij mijn standpunt, volgends mij hebben ze gekeken naar het gemiddelde levensbehoefte van het jaar 2001

Stomme regels allemaal, begrip kan er tegenwoordig ook niet meer af. Alleen als je met een camera ploeg naar binnen komt gerent.

Maarja das dan pech hebben voor mij en mijn gezinnetje.
Dat wordt rondt komen van 200 euro in de maand voor zo lang.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door dhc »

Ja, makkelijk praten. Ik kan toch niet plannen wanneer ik een kind krijg.
En je wil echt een serieuze reactie?

Pil, rubber, P.O.....

Eigen schuld, dikke bult...hoe toepasselijk....

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door bprosman »

P.O.....
Dat is alleen als je heel goed kunt rekenen en ehhh dol bent op kinderen (Finkers). Sorry je was me net voor met een antwoord :wink:
Wat een onzin! Je ontvangt dan slechts een aanvulling tot het bijstandsbedrag.
Sind ik lid ben van het Radar forum nog nooit zoveel geleerd over uitkeringen :D Dat is goed !!! Toch ? .... :? :?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef:waarom presteren mensen die toch al maar NET rond kunnen komen het ook nog altijd om zwanger te worden en een "extra mondje" (lees onkostenpost) op de wereld te zetten. Was dat niet beter te plannen tot je wat ruimer in je (financiele) vel zit ? :?
Even algemeen en niet specifiek jegens TS bedoeld. Mede omdat de pil weer uit het basispakket is gegooid. Deze maatregel vind ik persoonlijk niet zo slim. Mensen die nu geen geld hebben voor de aanvullende verzekering en echt aan het minimum zitten, kunnen dit niet betalen en ze willen nu ook weer niet aan geheelonthouding doen. Dit zal wel bijdragen aan een hoop ongewenste zwangerschappen bij de minima.

En ja, ik weet ook wel dat een kind heel veel meer kost dan een voorbehoedsmiddel. Echter men kijkt vaak niet verder dan het hier en nu en een voorbehoedsmiddel nu kost X en geen is gratis.

@TS,
U kunt het wel niet eens zijn met de regels, maar u kunt zo ook niet zomaar even veranderen omdat dat beter in uw straatje past.

Indien zij de uitkering niet krijgt, kunt u daar weinig aan doen en is het verstandig andere wegen te bewandelen. Een ervan - reeds veel genoemd - uw vriendin kan proberen inkomen te genereren op allerlei manieren. U kunt ook zelf uitkijken naar een baan die beter betaald. Een voordeel er is ook kinderbijslag op komst. Dè oplossing is niet zo simpel te vinden (behalve de loterij winnen). U kunt ook eens kritisch kijken naar uw uitgaven en kijken waar daar besparingen mogelijk zijn. En als een van de laatste (is al helemaal niet leuk) koophuis verkopen en gaan huren. Waarschijnlijk komt u wel in aanmerking voor huurtoeslag. Heeft u al uitgezocht of u (beiden) in aanmerking komt voor zorgtoeslag ?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door bprosman »

Hier ben jij haast een crimineel als je 1 kind hebt en het (haast) niet kan betalen.
Voor mijn part neem je 12 kinderen maar laat er dan niet een ander voor betalen, een uitkering brengen we namelijk met zijn allen op.
Afrika heeft een iets "minder luxe" uitkeringen en kinderbijslagstelsel :wink:
Mede omdat de pil weer uit het basispakket is gegooid
Ja die is lekker :? Omdat de regering bezuinigt is mijn vrouw zwanger :? , dat is inderdaad HET voorbeeld van "gen**id zijn door de regering" :?

"Eigen verantwoordelijkheid" uit het woordenboek geschrapt ? :?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef:Ja die is lekker :? Omdat de regering bezuinigt is mijn vrouw zwanger :? , dat is inderdaad HET voorbeeld van "gen**id zijn door de regering" :?

"Eigen verantwoordelijkheid" uit het woordenboek geschrapt ? :?
Nee, ik heb die niet uit het woordenboek geschrapt. Ik had ook uitgelegd hoe de redenering van sommigen in de groep minima redeneren.
Toch vind ik dit niet de meest slimme bezuiniging.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door bprosman »

@Emmy,
Nee, ik heb die niet uit het woordenboek geschrapt.
Ik doelde ook niet op jou maar op de "groep minima" van daar uit wordt wel heel vaak geredeneerd dat de schuld bij een ander ligt.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef:@Emmy,
Nee, ik heb die niet uit het woordenboek geschrapt.
Ik doelde ook niet op jou maar op de "groep minima" van daar uit wordt wel heel vaak geredeneerd dat de schuld bij een ander ligt.
Klopt en dat ben ik ook volledig met je eens in een dergelijk hypothetisch geval welke ik aangaf.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wij-Uitkering gewijgerd (partner verdient te veel)

Ongelezen bericht door bprosman »

Daar komt toch niks van terecht...Geen werk dan ook geen kinderen....

Als je zegt "Geen kinderen als je er financieel niet voor kun zorgen" ben ik het helemaal met je eens. Financiele zorgen in een gezin brengt een hoop stress met zich mee wat bijna altijd zijn weerslag heeft op de (opvoeding van) de kinderen. In veel gevallen zelfs een ""gevalletje jeugdzorg/kinderbescherming".
Dat zijn natuurlijk dezelfde mensen die later gaan klagen als er geen hulp voor ze is wanner ze zelf bejaard en ziek zijn....

Nee , het zijn juist DIE mensen die zich financieel in de nesten werken en dan bij de gemeente / sociale dienst aankloppen dat ze geholpen moeten worden.

Concentreer je als stel nu eens op de "basisvoorwaarden" voor een stabiel gezin, zoals (betaalbare) woonruimte , een gezonde financiele boekhouding en ga DAN aan kinderen denken en wees blij dat we in de Westerse wereld de LUXE hebben om eea te plannen.

Gesloten