Waar moet je dan naartoe gaan ? Je bent toch ziek ?. Bovendien wil je dat je salaris doorbetaald wordt dus je zit nog steeds in de "baas zijn tijd".Ik vind het niet meer van deze tijd om te eisen dat iemand die ziek is de hele dag thuis gaat zitten wachten omdat er misschien een controle arts aan de deur verschijnt. Hallo, we leven niet meer in 1930.
Voor een werkgever is het best irritant dat je steeds meer achter werknemers hun kont aan moet bellen waar ze zijn ( in dit geval was er wel netjes ziekgemeld ) maar je wil ook horen WAT er aan de hand is. Nu hoeft een werknemer mij niet in details te vertellen wat er aan de hand is (evt via de Arbo) maar ik wil wel een inschatting kunnen maken hoe lang iemand wegblijft (ivm planning / vervanging). Als een Arbo dienst mensen dan niet te pakken krijgt is dat knap moeilijk. Nu ben ik gestopt met de excuses geloven waarom mensen niet bereikbaar zijn, ik heb ze allemaal gehoord... van "Oma overleden" t/m de "Cavia die ongesteld is"En op vrijdag of maandag komen wel vaker van die 'rare' ziekmeldingen voor. Hiermee wil ik zeker niet suggereren dat dit bij de vriendin van TS aan de hand is.
Wat betreft de "Rare" ziekmeldingen , als je mensen langer in dienst hebt ga je daar wel patronen in herkennen en heb je zelfs geen glazen bol meer nodig om te weten wie er na 11/11 (ik kom uit Brabant) zich ziek meldt.