LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ABN Amro
-
Re: ABN Amro
nou dan zijn we wel klaar met deze discussie
-
vind ik ookthe_hurricane schreef:nou dan zijn we wel klaar met deze discussie
Natuurlijk, je mag de zorgtoeslag ook voor iets anders gebruiken. Maar dan moet je ander geld weer voor de premie zorgverzekering gebruiken (want die moet je toch betalen) en datzelfde geldt voor de huur.Wat TS met de zorgtoeslag doet, is toch haar zaak.
Nou, de stelling van TS klopt niet of slechts ten dele, dus op de tweewoorden vraag kan niemand antwoord. Zo tevreden?TS vroeg dit, en niets anders: ...... Het meest gehoorde is dat ABN deze bedragen vast houd voor dagrente. Mag dit?
TS heeft het toch niet over het betalen van de zorgverzekering of huur.SJZ schreef:Natuurlijk, je mag de zorgtoeslag ook voor iets anders gebruiken. Maar dan moet je ander geld weer voor de premie zorgverzekering gebruiken (want die moet je toch betalen) en datzelfde geldt voor de huur.Wat TS met de zorgtoeslag doet, is toch haar zaak.
Zij is van bank veranderd, en krijgt nu i.p.v. morgens, pas middags haar geld, wat zij blijkbaar nu dringend nodig had/heeft.
Haar vraag was toch simpel, waarom dit zo is, en wat zij kan doen.
Omdat zij van alles aan het hoofd krijgt geslingerd, heeft zij zich teruggetrokken.
Geweldige reacties.
Nee, dan heb je haar openingspost niet gelezen. Zij vroeg niet waarom dit zo is, zij stelde direct vast dat dit zo was omdat de ABN Amro het geld vasthoudt (wat niet zo is - of in ieder geval is dat slechts een deel van de reden). Alle serieuze opmerkingen over het interbancaire verkeer zijn dus al bij voorbaat terzijde geschoven.Haar vraag was toch simpel, waarom dit zo is, en wat zij kan doen.
Haar enige vraag is: "mag dit?", zonder zich af te vragen of het wel waar is wat zij schrijft.
Ik lees ook dit, misschien is het geen vraag.SJZ schreef:Nee, dan heb je haar openingspost niet gelezen. Zij vroeg niet waarom dit zo is, zij stelde direct vast dat dit zo was omdat de ABN Amro het geld vasthoudt (wat niet zo is - of in ieder geval is dat slechts een deel van de reden). Alle serieuze opmerkingen over het interbancaire verkeer zijn dus al bij voorbaat terzijde geschoven.Haar vraag was toch simpel, waarom dit zo is, en wat zij kan doen.
Haar enige vraag is: "mag dit?", zonder zich af te vragen of het wel waar is wat zij schrijft.
WEet iemand waar dit aan ligt?
Of het waar is, dat kunnen wij van geen berichten, op dit forum zeggen.
OK, nou dan zeggen we: eerst zat je bij de ING, dezelfde bank als waar de belastingdienst ook bankiert. Nu bankier je bij ABN Amro, dus het geld hangt een aantal uren in het interbancaire circuit. Mag dit? Ja, waarom niet?Ik lees ook dit, misschien is het geen vraag.
Citaat:
WEet iemand waar dit aan ligt?
Is TS zo geholpen?
nou, om het simpel te houden, het geld hangt niet een aantal uren in het bancaire circuit, iedere werkdag om ca. 12.30 worden alle interbancaire betalingen van bank naar bank doorgegeven, het verschil zit hem erin dat als je via internetbankieren geld overmaakt naar een rekening bij je eigen bank, hebben ze geen interbancair instituut nodig. En er blijft altijd een verschil zitten in de valutadatum, interbancair of niet, dat is dus de winst, rentedatum afgeschreven vandaag,rentedatum bijgeschreven morgen, alhoewel de transactie dezelfde minuut zichtbaar is. Dat is dus de winst voor een bank. Simpel he
SJZ schreef:
OK, nou dan zeggen we: eerst zat je bij de ING, dezelfde bank als waar de belastingdienst ook bankiert. Nu bankier je bij ABN Amro, dus het geld hangt een aantal uren in het interbancaire circuit. Mag dit? Ja, waarom niet?
Is TS zo geholpen?
Neen, zo is zij niet geholpen.
Kom op zeg.Nu dwaal je helemaal af.
Is TS dan met dit bericht geholpen?
SJZ schreef:Lijkt me niet dringend. De zorgtoeslag heb je nodig om de premie zorgverzeringswet te betalen, die wordt pas 10 of 11 dagen later afgeschreven. Alleen weten we niet wanneer TS de huur moet betalen, maar meestal is dat ook tegen het einde van de maand, dus ook de huurtoeslag zou dan 10 dagen "te vroeg", dus ruim op tijd zijn.
Nogmaals de vraag aan TS: Wat is nu het probleem?
Je weet bij de ABN precies waar je aan toe bent. Je moet gewoon iets later op de dag kijken of het geld er is dan je gewend was bij de ING.
Je hebt het geld nodig, dat snap ik, maar op 6 uur zal het echt niet aankomen..
ABN doet niks verkeerd. Als je hiermee niet kunt leven en die 6 uur echt het probleem is dat zit er weinig anders op dan terug te gaan naar de ING bank.
Je weet bij de ABN precies waar je aan toe bent. Je moet gewoon iets later op de dag kijken of het geld er is dan je gewend was bij de ING.
Je hebt het geld nodig, dat snap ik, maar op 6 uur zal het echt niet aankomen..
ABN doet niks verkeerd. Als je hiermee niet kunt leven en die 6 uur echt het probleem is dat zit er weinig anders op dan terug te gaan naar de ING bank.
Dit was het probleem van TS.Je hebt het geld nodig, dat snap ik, maar op 6 uur zal het echt niet aankomen.
Zij heeft nu zelf een oplossing gevonden, omdat er geen reactie meer is.
Zij heeft het duidelijk vermeld.
nosytmai schreef:jawel dat zit ik ook sterk te overwegen. alleen ben ik daar nu niet mee geholpen hesecondadvies schreef:Is het niet mogelijk, weer terug te gaan naar jouw "oude" bank?Echter sinds ik klant ben van de ABN Amro ontvang ik deze toeslagen pas na 15:30.