LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Santander Bank 14,9% rente op een krediet!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Santander Bank 14,9% rente op een krediet!

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik heb bij Santander een doorlopend krediet afgesloten tegen 5,5%.
.....
Omdat ik weet dat de rente variabel is,
Is dat dan niet bloedlink? Je sluit af tegen 5,5%, maar ze kunnen de rente dus vanaf de tweede maand verhogen naar 14,9% of zo? Lijkt me toch je kop in een strop steken zo'n rente.

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Santander Bank 14,9% rente op een krediet!

Ongelezen bericht door Mk »

Financieel schreef:Even los van de discussie of je nu wel of geen lening moet afsluiten, doe het in ieder geval niet bij Santander!

Ik heb bij Santander een doorlopend krediet afgesloten tegen 5,5%.

Santander heeft de rente (voor mij als bestaande klant) tussentijds ongemerkt verhoogd naar 7,7%. Ik heb hierover geen e-mail ontvangen of via een ander communicatiemiddel op de hoogte gesteld.

Omdat ik weet dat de rente variabel is, check ik de website van Santander elke 2 weken. Daar kun je alleen de 5,5% LOKRENTE voor nieuwe klanten vinden. De rente voor bestaande klanten is werkelijk NERGENS op de website te vinden.

Pas vele maanden later ontving ik een papieren jaaroverzicht met mijn actuele/ hogere rente.

Het is natuurlijk al zeer klantonvriendelijk om voor bestaande klanten een hogere rente te rekenen. Maar het is helemaal schandalig dat je deze informatie nergens kunt vinden. OPPASSEN met deze partij. Als je nu klant bent bij Santander, adviseer ik je om ze te bellen en te informeren naar JOUW actuele rentepercentage.
Het is volgens mij niet alleen klantonvriendelijk maar ook gewoon verboden. Vraag het eens na bij bijvoorbeeld de AFM. Overigens hebben ze dit soort wijzigingen waarschijnlijk gepubliceerd in een paar dagbladen.

toon54
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2008 13:51

Re: Santander Bank 14,9% rente op een krediet!

Ongelezen bericht door toon54 »

santander is een maatschappij met een reggestief rente beleid. ik had een doorlopend krediet van 5000 euro en een rente van 6,4 %. Binnen het jaar was dit stilzwijgend verhoogd naar 7,8%. Ik aan de bel en ja hoor "als u uw limiet verhoogd dan krijgt u 6,4%". zo gezegt zo gedaan. verhoogd naar 10000 euro en 6,4%. Nu binnen het jaar 7,7% stilzwijgend. Ik heb hierop gereageerd en dan krijg je wazige antwoorden als de rente is gestegen enz. maar de rente zoals op de diverse sites incl van henzelf wordt geadverteerd met 6,1%. ja meneer u kunt u limiet verhogen hoor met 6,1 %. Dit is gewoon volksverlakkerij om de mensen steeds weer aan een hogere limiet te helpen in de hoop dat zij dit ook daadwerkelijk opnemen. gewoon niet meer naar Santander gaan en beter een reguliere bank met een eensporig rentebeleid. Breng uzelf niet in de moeilijkheden want dat doe je als je van Santander leent. Overigs kruidvat is in het verleden daarop met Santander gestopt. Ik zelf heb de lening in zijn totaal ingelost en opgezegd.

Gesloten